
Οι “Μουσικοί Detectives”του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας έδωσαν το παρόν στο Καρναβάλι του Άργους. Μέρος του Συνόλου Κρουστών και Πνευστών του Μ.Σ.Α. συμμετείχε στην καρναβαλική παρέλαση του Δήμου Άργους – Μυκηνών την Κυριακή 2 Μαρτίου 2025 που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της πόλης.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:
Ουρανία Κουτρούλη
Κωνσταντίνος Συρράκος
Κυριακή Τσακιρίδου
Στιγμιότυπα από την παρέλαση:
Την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025 το Μουσικό Σχολείο Αργολίδας πραγματοποίησε Διδακτική Επίσκεψη στην Αθήνα.
Μια ξεχωριστή πολιτιστική εμπειρία έζησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025 που επισκέφθηκαν την Αθήνα στο πλαίσιο εκπαιδευτικής εκδρομής.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Λυκείου επισκέφθηκαν το Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα Μερκούρη» του Δήμου Αθηναίων, όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά την έκθεση «Ο Ήχος των Έργων» της εικαστικού Ειρήνης Γκόγκουα. Η καλλιτέχνις παρουσίασε την πρωτότυπη ιδέα της, σύμφωνα με την οποία κάθε εικαστικό έργο συνοδεύεται από μια μουσική σύνθεση, την οποία μπορούν να ακούσουν οι επισκέπτες μέσω QR codes.
Η έκθεση “Ο ήχος των έργων” της εικαστικού Ειρήνης Γκόγκουα πραγματοποιείται με τη συνεργασία καταξιωμένων συνθετών που εμπνεύστηκαν από τα έργα της. Ένα πρωτότυπο πρότζεκτ που φιλοξενείται στο Πολιτιστικό Κέντρο “Μελίνα Μερκούρη” του Δήμου Αθηναίων (Ηρακλειδών 66 & Θεσσαλονίκης, Θησείο). Η έκθεση βασίζεται στη συναισθησία χρωμάτων και ήχου. Μουσικοί δημιουργοί από Ελλάδα και όχι μόνο συμμετέχουν με ενθουσιασμό σε αυτό το εγχείρημα.
Η εικαστικός παρουσίασε τη σύλληψη της ιδέας της στους μαθητές, τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς πριν από τα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης, που θα γίνουν την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2025.
Ακολουθούν τα ονόματα των συνθετών με αλφαβητική σειρά:
Θανάσης Βασιλόπουλος, Κωνσταντίνος Θαλασσοχώρης, Θέμης Καραμουρατίδης, Βασίλης Κατσαρός, Σταμάτης Κραουνάκης, Γιάννης Μηλιώκας, Αδριανός Νόνης, Γιάννης Νόνης, Γιώργης Ξυλούρης Καντρής, Σπύρος Τσάρας, Γιώργος Χατζηνάσιος, Κώστας Χατζής, Aoris, Iakovos Gogua, Ingie, George Kachinsky, George Kallis, Roni Iron, 1000mods
Οι Α΄ και Β΄ τάξεις Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας πραγματοποίησαν επίσης διδακτική επίσκεψη στην Αθήνα. Στο πλαίσιο των μαθημάτων της ιστορίας και της ιστορίας τέχνης οι μαθητές και οι μαθήτριες των παραπάνω τάξεων με τη συνοδεία των καθηγητών τους περιηγήθηκαν στο σημαντικό μνημείο μεσοβυζαντινής εποχής, τη Μονή Δαφνίου. Εκεί γνώρισαν τη ναοδομία της μεσοβυζαντινής περιόδου και την τέχνη των ψηφιδωτών, θαύμασαν από κοντά τα εξαιρετικά ψηφιδωτά και κατάλαβαν καλύτερα την εξέλιξη της τέχνης (ζωγραφική, ψηφιδωτά, αρχιτεκτονική) από την αρχαιότητα στα βυζαντινά χρόνια. Στη συνέχεια περπάτησαν σε φυσιολατρικές διαδρομές στον Βοτανικό Κήπο (Διομήδους) εξερευνώντας τα φυτά και τα λουλούδια που φιλοξενούνται στον μεγαλύτερο οργανωμένο βοτανικό κήπο της χώρας.
Εκεί εκτός από την επαφή με το πράσινο, βίωσαν τη συνύπαρξη μνημείων και φύσης στο αστικό τοπίο.
Η Γ’ Γυμνασίου παρακολούθησε στο Θέατρο Λαμπέτη την παράσταση «Το Κύμα». Η Καλλιτεχνική Ομάδα Μυθωδία παρουσίασε το εξαιρετικό έργο του Τοντ Στράσερ «Το Κύμα» σε Διασκευή/Σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη. Το έργο βασίζεται στο πραγματικό κοινωνικό πείραμα του Ρον Τζόουνς, καθηγητή πολιτικής ιστορίας σε Λύκειο της Καλιφόρνια το 1967, που έδειξε πώς οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να παρασυρθούν σε αυταρχικές δομές χωρίς να το καταλάβουν.
Το πραγματικό κοινωνικό πείραμα πραγματοποιήθηκε το 1967 από τον Ρον Τζόουνς, με αφορμή την ερώτηση μιας μαθήτριας.
«Πώς ήταν δυνατόν απλοί άνθρωποι να υποστηρίξουν ένα καθεστώς, όπως αυτό του Ναζισμού, να τηρήσουν στάση σιωπής ή και συμμετοχής στις ωμότητες που διεξάγονταν, και επιπλέον, όταν όλα τελείωσαν, να αρνηθούν ότι είχαν έστω και γνώση για αυτά που γίνονταν;»
Η δυνατή ερμηνεία των ηθοποιών και η ένταση της ιστορίας προκάλεσαν έντονο προβληματισμό στους μαθητές και οι μαθήτριες, που παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και συγκίνηση την εξέλιξη της πλοκής.
ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ
Ο Τζόουνς, σε μια προσπάθεια να εξηγήσει στα παιδιά τους παράγοντες που ενισχύουν τη γένεση και την εγκαθίδρυση ολοκληρωτικών καθεστώτων και τους μηχανισμούς που τα στηρίζουν, ξεκίνησε ένα «πείραμα». Δοκίμασε να εφαρμόσει στην τάξη ένα αυστηρά οργανωμένο “κίνημα”, με σκληρές ποινές, το οποίο διοικούνταν αυταρχικά από τον ίδιο. Η αίσθηση της συμμετοχής σε αυτό καλλιέργησε ένα κύμα υπέρμετρου ενθουσιασμού στους μαθητές του, στο σχολείο, ακόμη και σε εκείνον τον ίδιο, όπως παραδέχτηκε αργότερα. Ο Τζόουνς ματαίωσε το πρόγραμμα την πέμπτη ημέρα επισημαίνοντας τις ομοιότητες με το κίνημα της νεολαίας των Ναζί και της φρίκης του πολέμου που προκάλεσαν.
Τέλος ακολούθησε ξεκούραση, φαγητό και επιστροφή.
Η εκδρομή άφησε άριστες εντυπώσεις σε όλους.
Η γνώση, το γέλιο, η χαρά, η ικανοποίηση μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών, καθώς και η άψογη συμπεριφορά και η συμμετοχή των παιδιών, ήταν η καλύτερη επιβράβευση της σημερινής ημέρας!!!
Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2025 η ομάδα του προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων: “Πατινάροντας… με την παράδοση” έκανε ρεπορτάζ στις Λίμνες όπου πραγματοποιήθηκαν οι αγώνες με αυτοσχέδια πατίνια.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Καλλιόπη Καλποδήμου
Συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί: Σοφία Βεργοπούλου, Δέσποινα Ζαχαριάδου
Φωτογραφικό υλικό
Ο Διαγωνισμός Φυσικής του Γυμνασίου με την ονομασία «Αρίσταρχος» θα πραγματοποιηθεί σε τρεις φάσεις:
Στην Α΄ Φάση του διαγωνισμού “Αρίσταρχος” συμμετείχαν και διακρίθηκαν οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας:
1. Αργυρόπουλος Ιωάννης
2. Θάνος Θεόδωρος
3. Μολές Ιωάννης
Θερμά συγχαρητήρια για τη συμμετοχή τους και τη διάκρισή τους στη Β΄ Φάση του Διαγωνισμού!
—————–
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών θα πραγματοποιήσει και φέτος τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής 2025
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικής του Λυκείου «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» θα πραγματοποιηθεί στις 15 Μαρτίου 2025 με φυσική παρουσία.
Περισσότερα: Ένωση Ελλήνων Φυσικών
Το Σύνολο Παραδοσιακής Μουσικής του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας πραγματοποίησε τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2025 διδακτική επίσκεψη, στο πλαίσιο του φετινού μουσικού αφιερώματος του Συνόλου «στα λουλούδια και τα καλούδια της ελληνικής φύσης». Οι μαθήτριες, οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές (Δημήτρης Ζαχαρίου, Βασίλης Αθανασιάς, Φάνης Κουσιουνέλος, Στρατής Σκουρκέας) επισκέφθηκαν το Μουσείο Κωτσιομύτη Φυσικής Ιστορίας στο Λυγουριό, όπου είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά σπάνια απολιθώματα, πετρώματα, και άλλα εκθέματα και να ενημερωθούν για την εξέλιξη της χλωρίδας και πανίδας ανά τους αιώνες στον Ελλαδικό χώρο, μέσα από μία πολύ όμορφη και εμπεριστατωμένη ξενάγηση που κέντρισε το ενδιαφέρον όλων. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, όπου διαπίστωσαν τη θαυμάσια ακουστική αυτού του μοναδικού θεάτρου, μέσα σε ένα υπέροχο φυσικό περιβάλλον. Ακολούθησε γεύμα στη γνωστή ταβέρνα του Μπατζάβαλη στο χωριό Καρατζάς. Όλοι οι συμμετέχοντες επέστρεψαν στο σχολείο το μεσημέρι με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Και εις άλλα με υγεία!
Φωτογραφίες: Νικήτας Μπινιάρης