Η ΕΝΤΑΞΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τα μαθηματικά σήμερα εκλαμβάνονται από τους περισσότερους σαν ένα κατακερματισμένο γνωστικό αντικείμενο (Γεωμετρία , Άλγεβρα, Τριγωνομετρία, Ανάλυση κλπ.) που διδάσκεται μετωπικά, δηλαδή με στόχο να μάθει κανείς αφηρημένους ορισμούς, θεωρήματα θεωρίας ,να εξοικειωθεί με αυτά , να λύσει πολλές ασκήσεις και να αντιμετωπίσει τις εξετάσεις.
Οι μαθητές όμως Συνεχίστε την ανάγνωση του “Η ΕΝΤΑΞΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ”

Αναλυτικές οδηγίες για μια κατασκευή στο geogebra.

Επίκεντρη-Εγγεγραμένη που βαίνουν στο ίδιο τόξο (δύο δρομείς)

Εργαλείο Δρομέα   (αριθμός r με τιμές 1 έως 5) Συνεχίστε την ανάγνωση του “Αναλυτικές οδηγίες για μια κατασκευή στο geogebra.”

Δωρεάν πρόγραμμα Μαθηματικών από την Microsoft »

Ένα πολύ ωραίο και δωρεάν πρόγραμμα προσφέρει πλέον η Microsoft για αυτούς που ασχολούνται με τα μαθηματικά .

Πρόκειται για το Mathematics 4 το οποίο οι παλιότερες έκδοσης του ήταν επί πληρωμή αλλά τώρα ευτυχώς για μας είναι δωρεάν .

Το πρόγραμμα είναι για όλους μαθητές , φοιτητές και επαγγελματίες που θέλουν να κάνουν χρήση απλών ή πιο ανώτερων μαθηματικών .

Το πρόγραμμα παρέχει διάφορες δυνατότητες όπως αλγεβρικές εξισώσεις ,τριγωνομετρία ,στατιστική και φυσικά γραφική απεικόνιση σε 2D αλλά και 3D.

To πρόγραμμα είναι διαθέσιμο και για 32bit αλλά και για 64bit και μπορείτε να το κατεβάσετε από τον παρακάτω σύνδεσμο .

Πηγή: Technews

Site: Microsoft Mathematics 4.0

Θέματα και λύσεις του διαγωνισμού “Ευκλείδης” της Μαθηματικής Εταιρείας »

Σας ενημερώνουμε για τα θέματα και τις ενδεικτικές λύσεις σχετικά με τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού της (Ευκλείδης) Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας που διεξήχθη σήμερα 15/1/2011.

Από το ακόλουθο συνημμένο αρχείο μπορείτε να δείτε θέματα και λύσεις για όλες τις τάξεις: Από Β Γυμνασίου έως και Γ Λυκείου.

Κατεβάστε το επισυναπτόμενο αρχείο από τον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε τα θέματα.
application/pdf iconeuclid_2011_problems_solutions.pdf

Σχολεία πολλών ταχυτήτων χωρίς βιβλία!

Σχολεία πολλών ταχυτήτων χωρίς βιβλια!

Χωρίς βιβλία θα λειτουργεί το “Νέο Σχολείο” της κ. Διαμαντοπούλου που θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Η επικαιροποίηση της Πράξης Εφαρμογής του “Νέου Σχολείου”, που υποβάλλει -προς έγκριση για χρηματοδότηση- η κυβέρνηση, αποκαλύπτει ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ψεύδεται όταν δηλώνει ότι “τα σχολικά βιβλία θα συνεχίσουν να διανέμονται δωρεάν”. Η διανομή τους, έστω και καθυστερημένα, μπορεί να ισχύσει και για την επόμενη σχολική χρονιά. Από εκεί και πέρα, το… χάος. Ούτε ο μαθητής ούτε ο εκπαιδευτικός θα έχει βιβλίο στα χέρια του. Η παροχή εκπαιδευτικού υλικού θα γίνεται μέσω Διαδικτύου κι ας κόψουν τον σβέρκο τους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί για να το “κατεβάσουν” ή να το αγοράσουν.

Το νέο πρόγραμμα σπουδών (ΠΣ) για την προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν προβλέπει συγγραφή νέων βιβλίων! ‘Αλλωστε, όπως προσδιορίζεται από την Πράξη Εφαρμογής, το Π.Σ. είναι το όχημα για την επιβολή σχολείων πολλών ταχυτήτων. Τα ενιαία Προγράμματα Σπουδών σπάνε ακόμα και στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Το νέο Π.Σ. “αποτελεί ένα συνολικό πλαίσιο εκπαιδευτικών στόχων, πρακτικών και εμπειριών”, “θα είναι ανοικτό και ευέλικτο, δίνοντας δυνατότητες τοπικών εφαρμογών και βαθμούς ελευθερίας στον εκπαιδευτικό, στοχοκεντρικό, ενιαίο, συνεκτικό, συνοπτικό, διαθεματικό, βιωματικό και παιδαγωγικά διαφοροποιημένο”. Με άλλα λόγια, κάθε Δήμος μπορεί να λειτουργεί, ανάλογα με τα οικονομικά του και την κοινωνική σύνθεση της περιοχής, ό,τι σχολείο θέλει, χωρίς έλεγχο και χωρίς να υπάρχει κεντρική ευθύνη πέρα από την υποχρέωση της υλοποίησης ορισμένων “μετρήσιμων”… ως φασολάκια, στόχων. Ο κάθε εκπαιδευτικός, υπό την καθοδήγηση των… οικονομικών του σχολείου, θα χρησιμοποιεί κάποιον από τους οδηγούς που θα δημιουργηθούν και θα φέρουν τον τίτλο “Εργαλεία Διδακτικών Προσεγγίσεων”.

Τι θα γίνει με τα βιβλία; “Τα υπάρχοντα βιβλία (ΟΕΔΒ) και το εποπτικό εκπαιδευτικό υλικό θα αξιολογηθεί ως προς τη συμβατότητα τους με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών και τις διδακτικές αρχές και θα εντοπιστούν τα στοιχεία εκείνα που μπορούν να αξιοποιηθούν με προσαρμογές. Με βάση τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων αυτών, εκεί που έχει εντοπιστεί ανάγκη θα δημιουργηθεί συμπληρωματικό μαθησιακό υλικό ποικίλης και ανοικτής μορφής”. Σε απλά ελληνικά, τα παραπάνω -ό,τι διάψευση και να κάνει η κ. Διαμαντοπούλου- σημαίνουν κατάργηση της πλειονότητας των βιβλίων χωρίς να προβλέπεται πουθενά η συγγραφή νέων και η διανομή τους στους μαθητές. Μην ξεχνάτε, άλλωστε, ότι ο βασικός στόχος του νέου Π.Σ. είναι το διαφοροποιημένο σχολείο ακόμη και εντός του ίδιου γεωγραφικού διαμερίσματος.

Η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και εργαλείων, όπως ομολογούν οι ίδιοι, θα “σηματοδοτεί μια μεγάλη  αλλαγή από τις πρακτικές τους παρελθόντος”. Δηλαδή την κατάργηση της… αναχρονιστικής για την εποχή του Μνημονίου συγγραφής και διανομής βιβλίων για όλους τους μαθητές. “Η διεύρυνση των επιλογών των εκπαιδευτικών και των μαθητών” είναι ο κεντρικός στόχος. ‘Οταν ακούτε αυτά τα ωραία λόγια, να ετοιμάζεστε για νέο… ξήλωμα. Κι αν οι τσέπες σας έχουν αδειάσει, ο Θεός κι η ψυχή σας…

Με τι θα δουλεύει ο εκπαιδευτικός; Η Πράξη Εφαρμογής ορίζει ότι το “βασικό εργαλείο του εκπαιδευτικού” είναι  οψηφιακός «Θησαυρός» υλικού. Ενα λογισμικό διαχείρισης περιεχομένου, μια Τράπεζα εκπαιδευτικού υλικού από την οποία θα παίρνει ό,τι του χρειάζεται.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων στον Οργανισμό Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων δεν επείσθη με τα επικοινωνιακά παιχνίδια της υπουργού Παιδείας και βλέπει κατάργηση μιας κοινωνικής παροχής που καθιέρωσε το 1964 ο παππούς του σημερινού πρωθυπουργού. ‘Οπως επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση, η εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ένα Ιδιωτικού Δικαίου Νομικό Πρόσωπο είναι η ΑΠΟΔΕΙΞΗ της κατάργησης της δημόσιας έκδοσης και διανομής βιβλίων. Σε μια εποχή δραματικής μείωσης των εισοδημάτων των εργαζομένων και αύξησης της ανεργίας θα ήταν τραγικό για τους γονείς να επιβαρυνθούν και με τα έξοδα αγοράς των σχολικών βιβλίων, τονίζουν οι εργαζόμενοι και ζητούν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να εξηγήσει την απόφασή της για κατάργηση του ΟΕΔΒ.

Μάλιστα θέτουν τα εξής ερωτήματα, από τα οποία προκύπτει ότι η κατάργηση του Οργανισμού αποσκοπεί στην κατάργηση του δωρεάν σχολικού βιβλίου. Ρωτούν λοιπόν την υπουργό: Μήπως είναι υπεράριθμοι οι 50 εργαζόμενοι στον ΟΕΔΒ; Μήπως είναι υψηλόμισθοι όταν αμείβονται με 1.200 ευρώ τον μήνα; Μήπως ο ΟΕΔΒ είναι αντιπαραγωγικός όταν εκδίδει ετησίως 1.200 τίτλους βιβλίων σε 45.000.000 αντίτυπα; Μήπως ο ΟΕΔΒ επιβαρύνει υπέρογκα τον Έλληνα φορολογούμενο, όταν το μέσο κόστος κάθε βιβλίου είναι πολύ πιο κάτω από ένα (1 ευρώ) ευρώ, όταν αντίστοιχα στην ελεύθερη αγορά είναι πολύ πιο πάνω από τα δέκα (10) Ευρώ; Μήπως ο ΟΕΔΒ είναι αναποτελεσματικός όταν ετησίως στέλνει έγκαιρα σε 2.500 προορισμούς στην Ελλάδα και σε 300 στο εξωτερικό τα σχολικά βιβλία; Σε ποια χώρα δεν υπάρχουν έντυπα σχολικά βιβλία;

Το ψηφιακό σχολείο σίγουρα δεν χρειάζεται μόνο το ηλεκτρονικό βιβλίο, το οποίο μπορούσε να εκδοθεί και από τον ΟΕΔΒ, τονίζουν οι εργαζόμενοι και δηλώνουν αποφασισμένοι να υπερασπιστούν τη δημόσια και δωρεάν έκδοση και διανομή των σχολικών βιβλίων, αλλά και των εργασιακών – μισθολογικών, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων τους. Τέλος, καλούν τα πολιτικά κόμματα, τους φορείς και την εκπαιδευτική κοινότητα να συμπαραταχθούν στον αγώνα για να έχουν τα παιδιά βιβλία.

Στεφανάκου Π.
Η ΑΥΓΗ, ημερομηνία δημοσίευσης: 04/01/2011

Η γεωμετρία δεν είναι μάθημα, είναι τέχνη-Επιστημονικά όργανα »


ΜΑΡΙΑ ΘΕΡΜΟΥ
Σπάνια επιστημονικά όργανα σχεδίου και μέτρησης, τα εργαλεία των μαθηματικών και της γεωμετρίας ειδικότερα, τα οποία χρησιμοποίησαν οι άνθρωποι μέσα στους αιώνες προκειμένου να υπολογίσουν, να αποδείξουν πρακτικά ή έστω να προσεγγίσουν ένα ζητούμενο παρουσιάζονται στην έκθεση του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών με τίτλο «Κίρκινος: Η Γεωμετρία στην τέχνη και την επιστήμη». Ο στόχος της έκθεσης, την επιμέλεια της οποίας έχει η Δρ Κατερίνα Καρέλλα είναι να αναδειχθούν οι σχέσεις ανάμεσα στην ιστορία των επιστημών και την ιστορία των τεχνών εστιάζοντας στη γεωμετρία και στον ρόλο της στη σύλληψη και την εκτέλεση δημιουργικού σχεδίου.

Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, τα όργανα εκτίθενται ως η πρακτική εφαρμογή μιας μαθηματικής θεωρίας, με σκοπό να καθοδηγηθεί ο επισκέπτης τόσο στις τεχνικές σχεδίου όσο και στα εικαστικά πρότυπα και τον τρόπο σκέψης σε διάφορους τομείς, όπως για παράδειγμα η κλασική αρχιτεκτονική. Χωρίς τα μαθηματικά άλλωστε δεν θα υπήρχε αρχιτεκτονική (ούτε οι περίλαμπροι ναοί της αρχαιότητας ούτε τα θέατρα) αλλά ούτε καν το εμπόριο!

Το υλικό της έκθεσης παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και προέρχεται από την ιδιωτική συλλογή του κ. Θανάση Κουτρουβέλη. Οσο για τον Κίρκινο, που χαρίζει το όνομά του στον τίτλο της, ας σημειωθεί ότι πρόκειται κατά την παράδοση για τον εφευρέτη του διαβήτη και ανιψιό του Δαίδαλου. Το όνομα του μάλιστα φέρει ένας αστερισμός που έχει σχήμα διαβήτη και είναι ορατός από το νότιο ημισφαίριο. Στην πραγματικότητα πάντως ο διαβήτης (διαβαίνω: στέκομαι όρθιος με ανοικτά πόδια), θεωρείται επινόηση του Θεόδωρου από τη Σάμο ενώ ο Θέων ο Αλεξανδρεύς ονομάζει το ίδιο όργανο αλφάριον και μετέπειτα αλφάδιον.

Η έκθεση διοργανώνεται από το Πρόγραμμα Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδακτικής των Επιστημών και της Τεχνολογίας του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών στο πλαίσιο του προγράμματος Hephaestus της ΕυρωπαϊκήςΕνωσης.

Πού και Πότε

Eθνικό Ίδρυμα Ερευνών( λεωφ. Βασιλέως Κωνσταντίνου 48, τηλ. 210 7273501 +516). «Κίρκινος: Η Γεωμετρία στην τέχνη και την επιστήμη». Διάρκεια έκθεσης ως 30 Ιανουαρίου

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων