STEM και ανακύκλωση
Με οργανωμένες δραστηριότητες STEAM τα παιδιά γνωρίζουν την ανακύκλωση και ευαισθητοποιούνται για την προστασία του περιβάλλοντος.
Τα παιδιά κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων κατάφεραν:
- Να προβληματίζονται, να ερευνούν, να σχεδιάζουν, να ακολουθούν κανόνες, να κάνουν υποθέσεις και να καταλήγουν σε συμπεράσματα
- Να κατανοήσουν την αξία της ομαδικής εργασίας και της από κοινού ανακάλυψης
- Να διαβάζουν και να γράφουν κώδικες
- Να αντιλαμβάνονται και να αναπαράγουν δεδομένα μοτίβα
- Να αντιλαμβάνονται την αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τις δραστηριότητες του ανθρώπου
- Να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές για την ανακύκλωση και το περιβάλλον.
Τα βιβλία αγαπώ -Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια εορτή
που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου.
Καθιερώθηκε από την Ι.Β.Β.Υ. τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα,
το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού
παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805)
και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα
και να κατευθύνει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Ο ετήσιος αυτός εορτασμός βοηθάει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας
και κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για τα βιβλία.
Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής
ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα,
που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης
και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη
και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.
Το 2025 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ολλανδίας.
Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου για το 2025 είναι
Η ελευθερία της φαντασίας και το σύνθημα είναι η τελευταία πρόταση του ποιήματος
«Η γλώσσα των εικόνων»:
«Φτιάξτε φωτογραφίες για το ποίημά μου και παρακαλώ αισθανθείτε ελεύθερος:
αυτές οι λέξεις ανήκουν σε εσάς, παρόλο που προέρχονται από εμένα».
Παραμύθια που διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε
Μιλήσαμε για τους πολλούς ανθρώπους που χρειάζεται να δουλέψουν για ένα βιβλίο
ώστε να φτάσει στα χέρια μας.
Συζητήσαμε για το επάγγελμα του συγγραφέα, του εικονογράφου,
του εκδότη, του τυπογράφου και του βιβλιοπώλη!
Παίξαμε με λέξεις και εικόνες!
Δώσαμε στους μαθητές κάποιες εικόνες ή σκίτσα
και τους ζητήσαμε να δημιουργήσουν μια μικρή ιστορία γύρω από αυτές.
Φτιάξαμε ο καθένας το δικό μας “Μικρό Βιβλίο”
Ο Απρίλης είπε ψέματα…
Η πρώτη μέρα του Απρίλη λέγεται Πρωταπριλιά.
Θυμάστε τι συνηθίζουμε να κάνουμε κάθε χρόνο την Πρωταπριλιά;
Κάθε χρόνο, τέτοια μέρα επιτρέπεται να λέμε μικρά αθώα ψεματάκια!!!
Ναι αλλά τι ψέματα λέμε;;;; Μικρά ,αστεία και αθώα ψεματάκια που κάνουν τους ανθρώπους που αγαπάμε να γελάσουν!!!!
Εσείς τι ψεματάκι θα πείτε στη μαμά και τον μπαμπά;
Ποιος θα πει το πιο επιτυχημένο;
Για σκεφτείτε και μοιραστείτε με την οικογένεια σας ψεματάκια με τα οποία γελάσετε!!!
Ελάτε να γνωρίσουμε τον πιο «διάσημο» ψεύτη των παραμυθιών
Ξύλινο μουτράκι
Γελαστό ανθρωπάκι
Μύτη σκανδαλιάρα
Μικρή μεγάλη ζαβολιάρα !!
Ποιος είναι;
Πώς αισθάνονταν άραγε ο Πινόκιο όταν έλεγε ψέματα και μεγάλωνε η μύτη του;
Πώς νιώθουν οι γονείς μας, τα αδέρφια μας, οι φίλοι μας όταν προσπαθούμε να τους ξεγελάσουμε;
Έχεις προσπαθήσει ποτέ να δικαιολογήσεις ένα ψέμα σου;
Όταν λέμε ψέματα νιώθουμε άσχημα, είμαστε λυπημένοι και στεναχωρούμε και τους υπόλοιπους!
Όταν όμως λέμε αλήθεια νιώθουμε όμορφα είμαστε χαρούμενοι
και κάνουμε και τους υπόλοιπους να νιώθουν ευτυχισμένοι!
Θα τηρήσουμε λοιπόν το έθιμο, θα γελάσουμε, θα διασκεδάσουμε,
θα υποσχεθούμε όμως πως ψέματα θα πούμε μόνο σήμερα!
Μπορεί σήμερα λόγω της ημέρας να λέμε μικρά και αθώα ψεματάκια
αλλά όπως καταλάβατε και από την ιστορία του βοσκού,
αν λέμε συνέχεια αυτά μόνο προβλήματα μπορεί να μας προκαλέσουν!
Να μη ξεχνάτε πώς:
«Ένα ψέμα την ημέρα, την αλήθεια κάνει πέρα
κι αν δεν θέλεις σαν τον βοσκό να την πατήσεις την αλήθεια να αγαπήσεις!!!»
δραματοποίηση “Ο ψεύτης Βοσκός”
Πουλιά, οι φτερωτοί μας φίλοι!
Η Άνοιξη ζωγραφίζει όλη τη φύση με υπέροχα χρώματα.
Όμως δεν είναι μόνο τα λουλούδια και τα φυτά που δίνουν ομορφιά σε αυτή την εποχή.
Είναι και τα πουλάκια! Αμέτρητα πουλιά πετούν και κελαηδούν!
Ο ερχομός της Άνοιξης της ξεχωριστής αυτής εποχής του χρόνου
σηματοδοτεί και την επιστροφή των αποδημητικών πουλιών.
Με αφορμή την θεματική ενότητα: «Αποδημητικά πουλιά», προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε τον κόσμο των πτηνών. Συζητήσαμε για την ανατομία τους, τα βασικά χαρακτηριστικά τους,
την διατροφή, την αναπαραγωγή, το φώλιασμα, την μετανάστευση και τα είδη των πουλιών.
Γνωρίσαμε τα ονόματά τους, τα χαρακτηριστικά τους και τις συνήθειες τους.
Το εποπτικό υλικό ανεξάντλητο, οι ερωτήσεις και οι γνώσεις των παιδιών πολλές,
ίσως γιατί ό,τι προέρχεται από το ζωικό βασίλειο τα μαγεύει.
Μέσα από παρουσιάσεις, παραμύθια, τραγούδια, εκπαιδευτικά video,
τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν και κατασκεύασαν με ανακυκλώσιμα υλικά
πρωτότυπες φωλιές πουλιών για να υποδεχτούν τα αποδημητικά πουλιά
και να δείξουν έμπρακτα την αγάπη τους για αυτά. Μέσα στις φωλιές τοποθέτησαν νερό και σπόρους.
Κάλως ήρθες άνοιξη!
Διπλή γιορτή-διπλή χαρά!
Στην τάξη μας, η εβδομάδα μας συνοδεύτηκε με μια ιστορική αναδρομή γεμάτη από βιωματικές δραστηριότητες,
με σκοπό να γνωρίσουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, τα γεγονότα και τους ήρωες της Επανάστασης του 1821.
Διπλή γιορτή η 25η Μαρτίου!
Δύο λαμπρά, δύο φωτεινά, δύο σωτήρια «Χαίρε!» ακούγονται αυτή τη μέρα!
Είναι η ημέρα που θυμόμαστε το χαρμόσυνο μήνυμα της γέννησης του Χριστού
αλλά και της έναρξης της ελληνικής επανάστασης το 1821,
μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς στον τουρκικό ζυγό.
Τα μικρά μας «Ελληνάκια» μέσα από ιστορίες, πίνακες ζωγραφικής, περιηγήσεις,
έμαθαν για τους δίκαιους αγώνες του έθνους, για τις τεράστιες δυσκολίες
που έπρεπε να ξεπεραστούν, για το απαράμιλλο θάρρος και τη δύναμη της ψυχής τ
ων προγόνων μας, που έκαναν τους λίγους και δυνατούς ήρωες
ικανούς να υψώσουν το ανάστημά τους απέναντι στον κατακτητή,
άξιους να αντιμετωπίσουν και να αποτινάξουν τελικά τον τουρκικό ζυγό.
Μπήκαν νοερά στη θέση των παιδιών της εποχής,
που άντεξαν και που, παρά τις κακουχίες, πολέμησαν τον «αφέντη, τον Αγά».
Για τα παιδιά εκείνα, που με λαχτάρα βάδιζαν τη νύχτα,
για να πάνε στο «κρυφό τους σχολειό» έφτιαξαν τα δικά τους «γράμματα, σπουδάματα», δηλαδή τα δικά τους λάβαρα και σύμβολα, φιλοτέχνησαν σημαίες, τσολιαδάκια και Ελληνοπούλες, δημιούργησαν τους ήρωες της επανάστασης
αλλά και τους δικούς τους καθημερινούς ήρωες.
Με τραγούδια, χορούς και ποιήματα, την παραμονή της επετείου
τίμησαν με περηφάνια τους ένδοξους αγώνες των προγόνων τους για
«Ελευθερία ή Θάνατο»
και μετέφεραν το διττό χαρμόσυνο μήνυμα:
«Χαίρε Κεχαριτωμένη» και «Χαίρε, ω χαίρε λευτεριά».
Δύο Ευαγγελισμοί, διπλή λευτεριά, διπλή χαρά!
« Διπλή είναι γιορτή
διπλή και η χαρά,
γιορτάζει η πατρίδα
μαζί και η Παναγιά!
Την ίδια μέρα διάλεξαν
οι Έλληνες και πάλι
τα άρματα άρπαξαν
σήκωσαν το κεφάλι. »
Η συνεργατική αφίσα των κοριτσιών
Η συνεργατική αφίσα των αγοριών
Σχήματα γύρω μας πολλά, πάμε να τα ανακαλύψουμε παιδιά!
Μας επισκέφθηκε ο Τίτο ο κλόουν
και έφερε μαζί του το τρίγωνο, τον κύκλο, το τετράγωνο και το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο και τα άλλα σχήματα
Αφού μάθαμε το όνομα κάθε σχήματος μετρήσαμε τις γωνίες και τις πλευρές του.
Καταφέραμε να ξεχωρίσουμε τα σχήματα και να τα βάλουμε σε ομαδούλες
ανάλογα με το είδος τους!
Ύστερα προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας σχήματα με ξυλάκια αλλά και πλαστελίνη. Περπατήσαμε επάνω στα σχήματα, προσπαθήσαμε με κλειστά τα μάτια να μαντέψουμε
τί σχήμα πιάσαμε και παίξαμε σχετικά επιτραπέζια παιχνίδια.
Πήραμε ψαλίδι και κόλλα και δημιουργήσαμε τα σχήματα που μας επισκέφθηκαν
6η Μαρτίου – Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο
Από τις 6 έως και τις 10 Μαρτίου 2025, το τμήμα μας αφιέρωσε τις ημέρες αυτές
στην Ημέρα κατά του Ενδοσχολικού Εκφοβισμού και της Ενδοσχολικής Βίας.
Τα προνήπια και τα νήπια της τάξης μας
στείλαμε το δικό μας μήνυμα κατά του σχολικού εκφοβισμού.
Με βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν
για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού,
να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους
και να κατανοήσουν τη σημασία του σεβασμού και της αποδοχής στη σχολική κοινότητα.
Μέσα από συζήτηση και αφήγηση ιστοριών,
προσέγγισαν έννοιες όπως η φιλία, η εν συναίσθηση και η αλληλοβοήθεια,
μαθαίνοντας πώς να διαχειρίζονται δύσκολες καταστάσεις
και να στηρίζουν τους συμμαθητές τους.
Με δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά
συνεργάστηκαν για να κατασκευάσουν ομαδικές αφίσες και έργα τέχνης,
αποτυπώνοντας με ζωγραφιές και μηνύματα την αξία της φιλίας και του σεβασμού.
Εξέφρασαν τις σκέψεις τους και πρότειναν λύσεις
Μέσα από τα έργα τους εξέφρασαν την αντίθεσή τους
σε κάθε μορφή βίας και εκφοβισμού, μεταφέροντας το μήνυμα ότι
όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές και χαρούμενο σχολικό περιβάλλον.
όλοι μαζί, με τη φωνή μας και τη στάση μας μπορούμε να τον εξαλείψουμε.
κουκλοθέατρο “Ερυθρούλης,το κόκκινο αστέρι”
Λείπει ο Μάρτης απ την Σαρακοστή
Λείπει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή; Μαρτάκια για καλό μήνα και χειροποίητες κυράδες της Σαρακοστής!
Με τον ερχομό του Μάρτη διαβάσαμε μύθους και λαϊκές ιστορίες
που συνδέονται με το μήνα και φορέσαμε στο χέρι μας τα παραδοσιακά μαρτάκια.
Ζωγραφίσαμε το Μάρτη όπως τον φανταζόμαστε και γράψαμε το όνομα του.
Κατασκευάσαμε το «πρόσωπο του Μάρτη» που μία κλαίει και μια γελάει
και παίξαμε με το Μ,μ και τις συλλαβές μα, μη, με. μου, μω