Η γραμματική με νότες

5

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | , στις 17-02-2015

“Κυρία ποιο ι να βάλω”. Κι έρχεται η Κυρά – Γραμματική να ξεμπερδέψει το κουβάρι. Κι αφού με κόπο απομνημονεύσουμε τους κανόνες <<άνθρακας ο θησαυρός>> δεν μπορούμε να τους εφαρμόσουμε στην πράξη.

Έτσι κι εγώ, χωρίς να έχω να σας πω κάτι καινούριο ή κάτι που δε γνωρίζετε, επιθυμώ να μοιραστώ μαζί σας τη δική μας, τη <<Μουσική Γραμματική>>.

Η γραμματική δεν ήταν αυτοσκοπός αλλά το μέσο. Το κατάλληλο περιτύλιγμα της απύθμενης παιδικής φαντασίας και δημιουργικότητας. Μέσα από παιχνίδια, τα γράμματα έγιναν λέξεις, προτάσεις, κείμενα, ζωγραφιές, χορός, τραγούδια, κατασκευές, θέατρο.

Οι δραστηριότητες αυτές μας οδήγησαν στην αφετηρία. Το ταξίδι τώρα αρχίζει. Τώρα που ετοιμάσαμε τις αποσκευές μας.

Όπως έλεγε ο Δάσκαλος Χρίστος Τσολάκης, η γλώσσα είναι λεκτική πράξη. Είναι ενέργεια και δημιουργία. Η γραμματική είναι εργαλείο  που κωδικοποιεί τους τύπους της γλώσσας. Όχι όμως την ίδια τη γλώσσα. ( Χρίστος Λ. Τσολάκης. <<Από το λόγο στη συνείδηση του λόγου>>. Εκδόσεις :Βάνιας Θεσσαλονίκη 1995).

Έτσι φτιάξαμε τη δική μας γραμματική:

 Η Κυρά – Γραμματική

έρχεται με μουσική

γράμματα και αριθμοί

γίνονται παιχνίδια στην αυλή.

Χρησιμοποιήσαμε μνημονικές τεχνικές όπως είναι η ομοιοκαταληξία, οι ομαδοποιήσεις, οι κατηγοριοποιήσεις και η επανάληψη.

Από τους οκτώ τύπους νοημοσύνης του H. Gardner επικεντρωθήκαμε στη γλωσσική, τη χωρική, τη μουσική, την κιναισθητική και τη διαπροσωπική νοημοσύνη.

Στόχος η προσέγγιση της γραμματικής να ξεπεράσει την επιφανειακή πρόθεση για απλή αναπαραγωγή των κανόνων.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΟΥ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2014 – 2015

(5)

  • 🙂 Τέλεια, Μαρία.
    Καλή συνέχεια!

  • Ο/Η Ευγενία λέει:

    Είναι αρκετά ωραίο και θα πρώτεινα σε όλους να το επισκευθούν.

  • Ο/Η Tζάτζου Κ. λέει:

    Πολύ καλή δουλειά.

  • Υπέροχη ιδέα η κυρά- Γραμματική! Μπράβο!

  • Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση