World Teacher’s Day – Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών.

Η 5η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών το 1994 από την UNESCO για να μας υπενθυμίζει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο δάσκαλος μέσα στην κοινωνία, είτε εργάζεται σε μία πλούσια πόλη της Δύσης, είτε σε μια αυτοσχέδια σχολική αίθουσα κάποιου στρατοπέδου προσφύγων.

Φέτος ο εορτασμός επικεντρώθηκε στην παγκόσμια έλλειψη ειδικευμένων εκπαιδευτικών. Τονίζεται το δικαίωμα των εκπαιδευτικών σε διαρκείς επιμορφώσεις προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στις ολοένα και πιο εξειδικευμένες απαιτήσεις του επαγγέλματος. Το μήνυμα λοιπόν του φετινού εορτασμού είναι: «Δικαίωμα στην εκπαίδευση σημαίνει δικαίωμα σε έναν καλά επιμορφωμένο δάσκαλο!» [Στόχος 4 του ΟΗΕ για Ποιοτική Εκπαίδευση, από τους 17 στόχους για Βιώσιμη Ανάπτυξη]

Οι μαθήτριες του Ε1 με πολύ μεράκι έφτιαξαν την αφίσα της ημέρας, που την αφιερώνουν με πολλή αγάπη σε όλους τους δασκάλους του σχολείου μας.

Δεν επιτρέπονται σχόλια

Παγκόσμια Ημέρα Ζώων – World Animal Day

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων πρωτογιορτάστηκε το 1931 σ’ ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη των ζώων. Με αφορμή την Ημέρα αυτή, συζητήσαμε για τις υποχρεώσεις μας απέναντι στα ζώα και οι μαθήτριες της τάξης μας έφτιαξαν την αφίσα της Ημέρας.

Δεν επιτρέπονται σχόλια

Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων – International Day of Older Persons

Η Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία ή αλλιώς Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων γιορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου. Καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ το 1990, για να τιμήσει τους ηλικιωμένους και να κάνει γνωστά τα προβλήματά τους.

Η Παγκόσμια Μέρα Ηλικιωμένων έχει στόχο να αναγνωρισθεί ότι οι ηλικιωμένοι παίζουν έναν σημαντικό ρόλο, με το εθελοντικό έργο τους, με τη μετάδοση των εμπειριών και των γνώσεών τους, με τη βοήθεια που δίνουν στα παιδιά τους, φροντίζοντας τα εγγόνια τους, αλλά και με την αυξανόμενη συμμετοχή τους στην αγορά εργασίας.

Για το θέμα της ημέρας αυτής, οι μαθητές της Ε1΄τάξης συζήτησαν, αναγνωρίζοντας την προσφορά των ηλικιωμένων και έφτιαξαν την αφίσα που βλέπετε στη φωτογραφία, με σύνθημα «Φροντίζουμε τον παππού και τη γιαγιά!»

Δεν επιτρέπονται σχόλια

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών – European Day of Languages

Γιορτάσαμε και φέτος την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου. Οι μαθητές, με τη βοήθεια της δασκάλας των Γαλλικών, κας Ρούλας Ιασονίδου, έφτιαξαν και την αφίσα της Ημέρας.

         

Η 26η Σεπτεμβρίου έχει καθιερωθεί ως Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών από το Συμβούλιο της Ευρώπης, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αποτελεί μέρος μιας πανευρωπαϊκής εκστρατείας για την προώθηση της εκμάθησης γλωσσών και εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προώθηση της πολυγλωσσίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εκμάθηση γλωσσών πέρα από τα αγγλικά.

Δεν επιτρέπονται σχόλια

Καλή σχολική χρονιά 2018-2019! –

Καλή σχολική χρονιά σε όλους! Στο μπλογκ “Τα δύο Δέλτα” θα συνεχιστεί η καταγραφή δραστηριοτήτων της τάξης μας και για τη φετινή σχολική χρονιά. Ευχόμαστε να έχουμε μια δημιουργική, γεμάτη γνώση και έμπνευση χρονιά!

Δεν επιτρέπονται σχόλια

Σπουδαίοι Έλληνες – Remarkable Greeks

Στο κεφάλαιο της Γλώσσας “Το σχολείο του κόσμου” προτείνεται ως εργασία η επιλογή και παρουσίαση προσώπων που προσπάθησαν να κάνουν τον κόσμο καλύτερο με την προσφορά τους. Για την εργασία αυτή οι μαθητές εργάστηκαν ατομικά και σε μικρές ομάδες και δημιούργησαν μια μικρή έκθεση με σπουδαίους Έλληνες.

Δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο την παρουσίαση της εργασίας
https://slides.com/mariaanagnostidou/deck/live#/

Παρουσιάζονται οι:

  • Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή – μαθηματικός
  • Γιαννούλης Χαλεπάς – γλύπτης
  • Νίκος Εγγονόπουλος – ζωγράφος, ποιητής
  • Ξενοφών Ζολώτας – οικονομολόγος
  • Γιώργος Ζογγολόπουλος – γλύπτης
  • Κωνσταντίνος Δοξιάδης – αρχιτέκτονας, πολεοδόμος, μηχανικός
  • Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας – ζωγράφος
  • Γιώργος Σεφέρης – ποιητής
  • Δημήτριος Βικέλας – ποιητής, πεζογράφος
  • Ιάννης Ξενάκης – συνθέτης
  • Γρηγόριος Ξενόπουλος – συγγραφέας
  • Δημήτρης Μητρόπουλος – διευθυντής ορχήστρας
  • Γεώργιος Παπανικολάου – γιατρός, ερευνητής
  • Μαρία Κάλλας -υψίφωνος
  • Οδυσσέας Ελύτης – ποιητής
  • Δημήτρης Νανόπουλος – φυσικός
  • Κωνσταντίνος Δασκαλάκης – μαθηματικός

Μ’ αυτή την παρουσίαση κλείνουμε τη φετινή χρονιά και με την προτροπή προς τους μαθητές και τις μαθήτριες: “Στόχευσε ψηλά! Γίνε διαφορετικός, γίνε μοναδικός! Γίνε κι εσύ ένας σπουδαίος Έλληνας, μια σπουδαία Ελληνίδα!”

Δεν επιτρέπονται σχόλια

Εμένα με νοιάζει – I care!

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί βρίσκονται οι αφίσες των μαθητών με θέμα “Ανακύκλωση & Κλιματική Αλλαγή”

https://www.canva.com/design/DAC7wYVSV5A/view

Οι μαθητές προβληματίζονται και δουλεύουν πάνω στους 17 στόχους για Βιώσιμη Ανάπτυξη του ΟΗΕ,  Ειδικότερα μ’ αυτή την εργασία εργάζονται στον 13ο και 15 στόχο από τους 17.

Δεν επιτρέπονται σχόλια

eTwinning – Quad blogging project

Τη φετινή χρονιά 2017-18 με εταίρους σχολεία από Ιρλανδία, Ισπανία και Φιλανδία συμμετείχαμε σε ένα τετραπλό μπλογκ. Στον ιστοχώρο αυτόν, εκ περιτροπής, κάθε ένα από τα συμμετέχοντα σχολεία παρουσίαζε κάποια από τις σχολικές του δραστηριότητες. Το Quadblog ήταν σαν ένα παράθυρο που μας επέτρεπε να πάρουμε μια γεύση από πρότζεκτ που υλοποιούνται σε άλλα σχολεία της Ευρώπης, να εντοπίσουμε ομοιότητες και διαφορές, δίνοντάς μας παράλληλα τη δυνατότητα να αισθανθούμε μέλη της Ευρωπαϊκής κοινότητας σχολείων.

Ακολουθεί ο σύνδεσμος του Quadblog

https://etwinner.edublogs.org/

 

Δεν επιτρέπονται σχόλια

Συνεργασία με σχολείο του Πόρτλαντ ΗΠΑ – Collaboration with a school in Portland USA

Φέτος στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας συνεργαστήκαμε με την Έκτη τάξη του σχολείου Laurelhurst που βρίσκεται στο Portland των ΗΠΑ. Η δασκάλα τους, η κυρία Κέιτ, μας έστειλε σε ηλεκτρονική μορφή τα κεφάλαια από το βιβλίο τους της Ιστορίας, που αφορούν την Αρχαία Ελλάδα. Μας εντυπωσίασε το γεγονός ότι διδάσκονται τα ίδια περίπου μ’ αυτά που διδασκόμαστε κι εμείς στην Δ΄τάξη. Εμείς με τη σειρά μας επιλέξαμε ερωτήσεις με τις οποίες φτιάχτηκε ένα κουίζ σε power point, το οποίο μεταφράσαμε στα Αγγλικά και τους το στείλαμε.

A QUIZ about ANCIENT GREECE

Επίσης τους προτείναμε κάποια βίντεο σχετικά με την αρχαία ιστορία και μυθολογία, καθώς και χιουμοριστικές ερωτήσεις τις οποίες μπορείτε να δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://www.canva.com/design/DAC7w6pyQkU/view

Εκείνοι μας ευχαρίστησαν γι’ αυτά που τους στείλαμε, και μας έστειλαν βίντεο και φωτογραφίες από τις δραστηριότητές τους σε σχέση με το αρχαίο θέατρο.

Η σύνδεση με το σχολείο Laurelhurst έγινε μέσω της περσινής μας θεατρολόγου κας Δώρας Νάκου, την οποία θερμά ευχαριστούμε για την ευκαιρία που μας έδωσε.

Με τις δράσεις αυτές στοχεύουμε στον 4ο Στόχο του ΟΗΕ για Ποιοτική Εκπαίδευση και παράλληλα προωθείται ο διαπολιτισμικός διάλογος που οδηγεί σε αλληλοκατανόηση και προσέγγιση των διαφορετικών πολιτισμών στον χρόνο και στον χώρο.

 

Δεν επιτρέπονται σχόλια

Πειράματα στο ΕΚΦΕ Σερρών – Science experiments

Για να διερευνήσουμε σε βάθος το κεφάλαιο της Μελέτης Περιβάλλοντος “Μελετώ τον Φυσικό Κόσμο”, επισκεφθήκαμε, τα δύο τμήματα της Δ΄τάξης μαζί, το εργαστήριο πειραμάτων του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) της πόλης μας, που στεγάζεται στο Α΄Γυμνάσιο Σερρών. Τα πειράματα, τα οποία παρουσιάστηκαν από την κ. Ελένη Γιαννογλούδη, τον κ. Σωτήρη Μανδηλιώτη και τον κ. Κων/νο Καμπουρίδη, αφορούσαν τον αέρα, το νερό, το έδαφος σε σχέση με τη ρύπανση, τη μόλυνση, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, την κλιματική αλλαγή και την αειφορία.

Στο τέλος είχαμε την ευκαιρία να δούμε μια σειρά οργάνων και συσκευών για πειράματα, στο υπόγειο του κτιρίου, όπου λειτουργεί Μουσείο Οργάνων για Πειράματα. Τα εκθέματα του Μουσείου είναι ηλικίας μέχρι και εκατό ετών!

 

Δεν επιτρέπονται σχόλια