Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών/τριών της Β΄ Λυκείου στο Α.Π.Θ

Στις 26/04/23 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών/τριών της Β΄ Λυκείου του σχολείου μας στη Θεσσαλονίκη. Οι εκπαιδευτικοί Μύρου Ευαγγελία, Λαμπρόπουλος Γιάννης, Γκούζου Στέλλα και Γιαννοπούλου Κατερίνα ανταποκρίθηκαν στο αίτημα των μαθητών/τριων να γνωρίσουν από κοντά το Α.Π.Θ-όπου πολλοί από αυτούς επιθυμούν να σπουδάσουν- και να περιηγηθούν στις εγκαταστάσεις του.
Ειδικότερα, οι μαθητές/τριες της ομάδας προσανατολισμού Θετικών Σπουδών επισκέφτηκαν το τμήμα Φυσικής του Α.Π.Θ, συνοδευόμενοι από τους καθηγητές κ. Λαμπρόπουλο Γιάννη και κ. Γκούζου Στέλλα. Εκεί τους υποδέχτηκε ο κ.Μολοχίδης Αναστάσιος, επίκουρος καθηγητής του τμήματος, ο οποίος ενημέρωσε τους μαθητές/τριες για την επιλογή του συγκεκριμένου τμήματος, τους επιμέρους τομείς του καθώς και για τις επαγγελματικές προοπτικές. Στους μαθητές/τριες δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά δύο εργαστήρια του τμήματος, το Εργαστήριο Ανώτερης Ατμόσφαιραςκαι το Εργαστήριο Μαγνητικών Υλικών.
Οι μαθητές/τριες της ομάδας προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, με τη συνοδεία των καθηγητριών κ.Μύρου Ευαγγελίας και κ. Γιαννοπούλου Κατερίνας επισκέφτηκαν την Κεντρική Βιβλιοθήκη του Α.Π.Θ, όπου ενημερώθηκαν από την υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης κ. Αλεξανδρίδου για τον Κατάλογο Βιβλίων καθώς και για τις υπηρεσίες που παρέχονται στους φοιτητές του Πανεπιστημίου. Κατόπιν, οι μαθητές/τριες του σχολείου μας περιηγήθηκαν στις Σπάνιες και Κλειστές Συλλογές της Κεντρικής Βιβλιοθήκης, με πιο σημαντική αυτήν του Ντίνου Χριστιανόπουλου που περιέχει βιβλία, ολόκληρη συλλογή από αδημοσίευτα ποιήματα και λογοτεχνικά κείμενα, χειρόγραφα έργων, το αρχείο του περιοδικού «Διαγώνιος» που ο ίδιος εξέδιδε, την αλληλογραφία του και το προσωπικό του ημερολόγιο. Η επίσκεψη στο Α.Π.Θ ολοκληρώθηκε με την περιήγηση στο τμήμα της Νομικής και στη Φιλοσοφική σχολή.
Στη συνέχεια οι δύο ομάδες ενώθηκαν και ακολούθησε γεύμα και βόλτα στο κέντρο της πόλης.
Συντάκτρια κειμένου: Γιαννοπούλου Κατερίνα, Φιλόλογος του ΓΕΛ Σερβίων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ.

Την Τετάρτη 26-4-2023 ομάδα μαθητών της Β΄ τάξης του ΓΕ.Λ Σερβίων έγινε δεκτή στο τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Οι μαθητές επισκέφτηκαν δύο εργαστήρια.
1) Το εργαστήριο Φυσικής της Ατμόσφαιρας.
Στην ταράτσα του κτηρίου ενημερώθηκαν για το αντικείμενο μελέτης του εργαστηρίου. Ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με τα όργανα μέτρησης των αιωρούμενων σωματιδίων και ενημερώθηκαν για το πώς οι μετρήσεις αυτές αξιοποιούνται από ένα παγκόσμιο δίκτυο δεδομένων.
Τα αποτελέσματα των μετρήσεων χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων που ευθύνονται για την κλιματική αλλαγή όπως η τρύπα του όζοντος και το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
2) Το εργαστήριο του Ηλεκτρομαγνητισμού.
Ενημερώθηκαν για την ανάπτυξη νέου τύπου ισχυρών μαγνητών που βρίσκουν εφαρμογή σε ένα ευρύ φάσμα της καθημερινής ζωής. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι ηλεκτροκινητήρες στα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ,οι κινητήρες των ανεμογεννητριών , η χρήση μικροσκοπικών μαγνητών σε φάρμακα για τη στοχευμένη δράση τους σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος.
Στους μαθητές έγινε επίδειξη απλών πειραμάτων ηλεκτρομαγνητισμού , όπως η δημιουργία μαγνητών από ηλεκτρικό ρεύμα.
Τέλος τους επιδείχθηκε ένα σύστημα που δημιουργεί μόνιμους μαγνήτες οι οποίοι είναι απαραίτητοι στους ηλεκτροκινητήρες.
Συντάκτης κειμένου:Λαμπρόπουλος Ιωάννης,καθηγητής Φυσικής του ΓΕΛ Σερβίων
Πρόσφατα σχόλια