Τοποθετήσεις επιλεγέντων εκπαιδευτικών που έχουν αποδεχθεί την πρόσληψή τους, με βάση την σειρά κατάταξης αυτών στον οικείο αξιολογικό πίνακα και τις δηλώσεις προτίμησης Σ.Κ.Α.Ε.
Οι προσληφθέντες τοποθετημένοι εκπαιδευτικοί οφείλουν να παρουσιαστούν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης, την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025, ώρα 10.00, για να υπογράψουν τις συμβάσεις εργασίας.
Ως ημερομηνία έναρξης της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2025-2026 ορίζεται η Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025.
Πληροφορίες: 2461351377 (Παπαγεωργίου Μαρία)
2461351372 (Ναλμπάντη Ζωή)
- Πίνακες κατάταξης με τα ονόματα όλων των αιτούντων/ουσών (επισημαίνονται τα ονόματα των αρχικά επιλεγέντων/εισών με βάση τις ανάγκες, όπως αυτές καθορίζονται στον 3. ΠΙΝΑΚΑΣ_ΕΚΠ_ΕΝ_Δ_ΓΥΜΝ_2025_26)
- Πίνακας όπου αποτυπώνεται η κατανομή κλάδων – ωρών ανά Σ.Κ.Α.Ε. (4. Κατανομή κλάδων-ωρών)
Πληροφορίες: 2461351377 (Παπαγεωργίου Μαρία)
2461351372 (Ναλμπάντη Ζωή)
3. ΠΙΝΑΚΑΣ 4_ΕΝΔ ΓΥΜΝ_Περιφ_Δ_Εκπ_2025_26
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κοζάνης πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία τη συναυλία–αφιέρωμα «Τα Μουσικά Σχολεία συναντούν τον Μίκη Θεοδωράκη», στην Αίθουσα Τέχνης Κοζάνης, την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025.
Η εκδήλωση αποτέλεσε μια σπουδαία πολιτιστική σύμπραξη, καθώς για πρώτη φορά συναντήθηκαν επί σκηνής τα τέσσερα Μουσικά Σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας: Πτολεμαΐδας, Σιάτιστας, Καστοριάς και Αμυνταίου, παρουσιάζοντας ένα υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικό πρόγραμμα που ανέδειξε τον ποιητικό, λυρικό, αγωνιστικό και επαναστατικό Μίκη Θεοδωράκη.
Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στην κ. Βόντσα Βασιλική, Διευθύντρια της Δ.Δ.Ε. Π.Ε. Κοζάνης, για την ουσιαστική στήριξη και την παρουσία της στην εκδήλωση, η οποία συνέβαλε καθοριστικά στην επιτυχή πραγματοποίησή της.
Τη σύλληψη της ιδέας, τον σχεδιασμό και τον συνολικό συντονισμό της διοργάνωσης είχε η κ. Χαρίκλεια Κατσώχη, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ79, η οποία με έμπνευση και αφοσίωση καθοδήγησε το σύνολο των δράσεων, δημιουργώντας ένα ενιαίο καλλιτεχνικό αφήγημα για τον μεγάλο Έλληνα δημιουργό.
Εξίσου σημαντική υπήρξε η συμβολή της Επόπτριας Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Π.Ε. Καστοριάς, κ. Γερούση Ελένης, της Αναπληρώτριας Επόπτριας Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Π.Ε. Κοζάνης, κ. Παπακώστα Αγνής, της Συμβούλου Εκπαίδευσης Γαλλικής Γλώσσας, κλ. ΠΕ05, κ. Ιασονίδου Φωστήρας, οι οποίες συνεργάστηκαν για τα κείμενα και τα βιογραφικά στοιχεία, ενισχύοντας τον εκπαιδευτικό και πολιτιστικό χαρακτήρα της εκδήλωσης.
Η συναυλία δομήθηκε σε τέσσερις θεματικές ενότητες και κάθε Μουσικό Σχολείο παρουσίασε μία θεματική ενότητα αφιερωμένη σε διαφορετική πτυχή του έργου του Μίκη Θεοδωράκη.
Η ενότητα «Ο Ποιητικός Θεοδωράκης» παρουσιάστηκε από το Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας με υπευθύνη καθηγήτρια την κ. Παπάζογλου και ανέδειξε τη βαθιά σχέση του συνθέτη με την ελληνική ποίηση, μέσα από τραγούδια όπως Τι θέλω, Καληνύχτα, Τριζόνι, Μαργαρίτα–Μαργαρώ, αποδεικνύοντας την ικανότητά του να μετατρέπει ποιητικό λόγο σε μουσική εμπειρία υψηλής αισθητικής.
Στη συνέχεια, το Μουσικό Σχολείο Καστοριάς με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Ζορμπίδη παρουσίασε την ενότητα «Ο Λυρικός Θεοδωράκης» και το συναισθηματικό και ρομαντικό στοιχείο της μουσικής του, με έργα όπως το Adagio, Όμορφη Πόλη, Φαίδρα, Δακρυσμένα Μάτια, Μαργαρίτα Μαγιοπούλα, αναδεικνύοντας τη μελωδικότητα και τη λεπτότητα της γραφής του.
Ακολούθησε η ενότητα «Τραγούδια του αγώνα και της ελπίδας», από το Μουσικό Σχολείο Αμυνταίου και υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Λεοντάρη, η οποία αποτύπωσε τον Θεοδωράκη ως σύμβολο αντίστασης και κοινωνικής δικαιοσύνης μέσα από εμβληματικά τραγούδια όπως Βρέχει στη φτωχογειτονιά, Απρίλης, Βράχο–βράχο τον καημό μου, Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ.
Η συναυλία κορυφώθηκε με την ενότητα «Ο Επαναστατικός Θεοδωράκης» από το Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας και υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Εμμανουήλ, όπου παρουσιάστηκαν δυναμικά έργα όπως οι Χαρταετοί, Σ’ αυτή τη γειτονιά, Ποιος τη ζωή μου, Κόκκινο τριαντάφυλλο και Σώπα όπου να ’ναι, αναδεικνύοντας τη μαχητικότητα και τη διαχρονική κοινωνική απήχηση του συνθέτη.
Η σύνθεση αυτών των τεσσάρων θεματικών πρόσφερε στο κοινό ένα ολοκληρωμένο και πολυδιάστατο πορτρέτο του Μίκη Θεοδωράκη — από τον ποιητή και τον λυρικό δημιουργό έως τον αγωνιστή και τον επαναστάτη της μουσικής και της ιστορίας.
Η συμμετοχή των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών των τεσσάρων Μουσικών Σχολείων απέδειξε για ακόμη μία φορά ότι η μουσική παιδεία μπορεί να εμπνέει, να ενώνει και να αναδεικνύει την καλλιτεχνική δημιουργικότητα της νέας γενιάς.
Θερμές ευχαριστίες σε όλους όσοι συνέβαλαν στην πραγματοποίηση της συναυλίας και σε όσους τίμησαν την εκδήλωση με την παρουσία τους.
Η συναυλία είναι διαθέσιμη και στο επίσημο κανάλι της Δ.Δ.Ε. Π.Ε. Κοζάνης στο YouTube, για όσους επιθυμούν να την παρακολουθήσουν εκ των υστέρων, στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=_B8DsM23xSs
Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Σταδιοδρομίας) για το σχολικό έτος 2025-2026
Χρονική Διάρκεια Π.Σ.Δ.
Τα Π.Σ.Δ. που υλοποιούνται στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των τύπων, συμπεριλαμβανομένων και των Προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας, τα οποία υλοποιούνται μόνον στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των τύπων, διαρκούν τουλάχιστον τρεις (3) μήνες και υλοποιούνται οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και μέχρι δέκα (10) ημέρες πριν τη λήξη των μαθημάτων.
Υλοποίηση των Π.Σ.Δ. σε σχέση με το ωρολόγιο πρόγραμμα
Τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων υλοποιούνται:
[…]
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εκτός ωρολογίου προγράμματος, με εξαίρεση τους/τις μαθητές/μαθήτριες των ΕΠΑ.Λ. που λαμβάνουν μέρος σε σχολικές δραστηριότητες, στο πλαίσιο της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων στην Α΄ ΕΠΑ.Λ.
Στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για κάθε Πρόγραμμα ορίζεται εβδομαδιαίως ένα δίωρο, το οποίο αναγράφεται στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου.
Επισημαίνεται ότι σε Προγράμματα τα οποία υλοποιούνται εκτός ωρολογίου προγράμματος απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών μαθητών/μαθητριών.
[…]
Εμπλεκόμενοι/ες εκπαιδευτικοί στα Π.Σ.Δ.
Κάθε εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορεί να υλοποιεί έως και τρία (3) Προγράμματα σε ένα εκ των οποίων δύναται να ορίζεται ως Συντονιστής/στρια, με εξαίρεση τις ολιγοθέσιες σχολικές μονάδες, όπου ο/η εκπαιδευτικός δύναται να αναλάβει ρόλο Συντονιστή/στριας σε περισσότερα του ενός (1) Π.Σ.Δ.. Σε κάθε Πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά έως τρεις (3) εκπαιδευτικοί ή μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού/Βοηθητικού Προσωπικού της σχολικής μονάδας, ανά Τμήμα ή ομάδα μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τη δυνατότητα διεπιστημονικής προσέγγισης και συνεργασίας, συμπεριλαμβανομένου και του/της Συντονιστή/στριας.
Για τις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ισχύουν τα ανωτέρω αντιστοίχως για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης.
Συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες στα Π.Σ.Δ.
Στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κάθε μαθητής/τρια μπορεί να συμμετέχει μέχρι και σε τρία (3) Π.Σ.Δ., συμπεριλαμβανομένων και των Προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας.
Συγκρότηση Μαθητικών Ομάδων
Οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν την υλοποίηση Π.Σ.Δ. συγκροτούν μαθητικές ομάδες, ως ακολούθως:
[…]
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Α) Γενική Εκπαίδευση:
▪ από το σύνολο των μαθητών/τριών ή ομάδα μαθητών/τριών ενός σχολικού τμήματος,
▪ από ομάδα μαθητών/τριών διαφορετικών τμημάτων – διαφορετικών τάξεων (έως 30 μαθητές/τριες),
▪ από ομάδα μαθητών/τριών του σχολείου σε συνεργασία με μαθητές/τριες άλλου σχολείου (μέχρι 30 μαθητές/τριες).
Β) Επαγγελματική Εκπαίδευση:
▪ από το σύνολο των μαθητών/τριών ή ομάδα μαθητών/τριών ενός σχολικού τμήματος,
▪ από ομάδα μαθητών/τριών διαφορετικών τμημάτων ή τάξεων, τομέων ή και ειδικοτήτων (μέχρι 30 μαθητές/τριες),
▪ από ομάδα μαθητών/τριών του σχολείου σε συνεργασία με μαθητές/τριες άλλου σχολείου (μέχρι 30 μαθητές/τριες).
Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Π.Ε. και Δ.Ε.
Οι μαθητικές ομάδες συγκροτούνται:
▪ από το σύνολο των μαθητών/τριών ή ομάδα μαθητών/τριών ενός σχολικού τμήματος,
▪ από μαθητές/τριες διαφορετικών τμημάτων ή τάξεων ή βαθμίδων,
▪ από μαθητές/τριες διαφορετικών σχολικών μονάδων στο πλαίσιο διασχολικής συνεργασίας ή/και από ομάδες μαθητών/τριών ή τμημάτων ή τάξεων ή βαθμίδων αντιστοίχως με σχολεία γενικής εκπαίδευσης, με στόχο την προαγωγή της ισότιμης ένταξης όλων των μαθητών/τριών στην εκπαίδευση
[…]
Προθεσμία υποβολής και έγκρισης Προγραμμάτων
Τα Σχέδια Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Π.Ε., Α.Υ., Π.Θ., Α.Σ.) υποβάλλονται έως και την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 στον/στην αντίστοιχο/η Υπεύθυνο/η της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες έγκρισης των υποβληθέντων Σχεδίων Προγραμμάτων έως και την Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2026.
[…]
Ολοκλήρωση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων – Βεβαιώσεις Υλοποίησης Προγράμματος
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση των Προγραμμάτων κάθε σχολικής μονάδας, οι εμπλεκόμενοι/ες εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν στον Σύλλογο Διδασκόντων την αποτίμησή τους σχετικά με τα υλοποιημένα προγράμματα και με ειδικό στόχο τη διάχυση καλών πρακτικών στη σχολική κοινότητα.
Ο/Η Συντονιστής/τρια κάθε προγράμματος μεριμνά για την κατάθεση σχετικής έκθεσης αποτίμησης και παραδοτέων (σε ηλεκτρονική μορφή) στον/στην αντίστοιχο/η Υπεύθυνο/η Π.Ε., Α.Υ., Π.Θ., Σ.Δ. και Σ.Ε.Π. της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, μέσω του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας. Η ενημέρωση του/της Υπευθύνου/ης γίνεται εγγράφως ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Για τα προγράμματα που αποδεδειγμένα ολοκληρώθηκαν χορηγείται, για το σχολικό έτος 2025-2026, «Βεβαίωση Υλοποίησης Προγράμματος» από τον/τη Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης. Η επιτυχής ολοκλήρωση των Π.Σ.Δ., η οποία θα πιστοποιείται με την ανωτέρω Βεβαίωση, θα εκλαμβάνεται ως συνεκτιμώμενο προσόν, όπου αυτό προβλέπεται.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026
Η προάσπιση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και η Πολιτιστική Κληρονομιά στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την Αειφορία.









