Χάρης Ανδρεόπουλος, Δ/ντής του Προτύπου ΓΕΛ Λάρισας
…………………………………………………………………………………………
* ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Όλα είναι θέμα Παιδείας
Ο Χάρης Ανδρεόπουλος είναι ο Διευθυντής του νεοϊδρυτου και νεοσύστατου – του πρώτου στην ιστορία της πόλης μας – Προτύπου Γενικού Λυκείου (Model Senior High School – General Lyceum of Larissa) που ξεκίνησε τη λειτουργία του από τη τρέχουσα σχολική χρονιά (2024-2025) με στόχο την καλλιέργεια και τη διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα καθώς και την ανάδειξη και ενθάρρυνση μαθητών/-τριών με ταλέντα και ιδιαίτερες μαθησιακές δυνατότητες που εισάγονται στα Πρότυπα Σχολεία με εξετάσεις. Ανέλαβε καθήκοντα τον Αύγουστο του 2024 έχοντας θητεύσει κατά την διάρκεια της προηγηθείσης 6ετίας (2018-2024) στη θέση του Συμβούλου Εκπαίδευσης (ΕducationConsultant) κλ. ΠΕ01 Θεολόγων στις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδος (με έδρα τη Λαμία) και Θεσσαλίας (με αρμοδιότητα για το Ν. Καρδίτσας).
Γεννήθηκε και διαμένει με την οικογένειά του στη Λάρισα. Από το 1990 μέχρι το 2001 εργάσθηκε ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Ημερήσιος Κήρυκας», υπηρετώντας περιστασιακά και ως θεολόγος καθηγητής στη δημόσια (ως αναπληρωτής) και ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ υπήρξε επί πενταετία και παραγωγός (άμισθος) της εκπομπής «Θεολογία και Κοινωνία» στο ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης. Μετά τον διορισμό του στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το 2001 συνεργάζεται, ως τακτικός αρθρογράφος, με την εφημερίδα «Ελευθερία» και την πύλη (portal) εκκλησιαστικών ειδήσεων «Orthodoxia.info».
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη μελέτη θεμάτων της σύγχρονης πολιτικής και εκκλησιαστικής ιστοριογραφίας.Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης (M.Th.) στην Ιστορική Θεολογία και διδακτορικού διπλώματος (PhD) στην Εκκλησιαστική Ιστορία, του ιδίου Πανεπιστημίου (Α.Π.Θ.).
Η διατριβή του, με θέμα «Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας στην Ελλάδα κατά την Επταετία [1967-1974]», εμπλουτισμένη με κεφάλαιο για το (απότοκο της Επταετίας) εκκλησιαστικό πρόβλημα της Λάρισας (1990-1996), εκδόθηκε και κυκλοφόρησε σε βιβλίο υπό τον τίτλο «Η Εκκλησία κατά τη δικτατορία 1967-1974. Ιστορική και νομοκανονική προσέγγιση» (εκδ. Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη, 2017, σσ. 424), με πρόλογο του καθηγητή Εκκλησιαστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής Αθηνών κ. Ιωάννη Κονιδάρη. Το βιβλίο συγκαταλέχθηκε από την ακαδημαϊκή χρονιά (2017-2018) στην κατηγορία των επιστημονικών συγγραμμάτων (με κωδικό στο σύστημα διαχείρισης συγγραμμάτων “ΕΥΔΟΞΟΣ”: 68377860) ως εγχειρίδιο διδασκαλίας σε ΑΕΙ (Θεολογικές Σχολές και στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών) για το μάθημα «Εκκλησιαστική Ιστορία της Ελλάδος»).
Στο συλλογικό τόμο υπό τον τίτλo «Τhe Greek Military Dictatorship. Revisiting a Troubled Past, 1967–1974» πουεξέδωσαν (2021) οκαθηγητής Othon Anastasakis (Director of South East European Studies at Oxford [SEESOX] and Senior Research Fellow at St Antony’s College, University of Oxford) καιηκαθηγήτρια Katerina Lagos (Professor of History at California State University, Sacramento and Director of the CSUS Hellenic Studies Program and Hellenic Studies Center) [Εditions: Berghahn Books, New York-Oxford, September, 2021, ISBN 978-1-80073-174-5], έχειτηδικήτουσυμβολήστοΚεφάλαιο 7 (Chapter 7) με το άρθρο: «Religion Enchained: The Church of Greece under the Military Junta» (by Charalampos Andreopoulos and Athanasios Grammenos).
Είναι μέλος του Δ.Σ. της Εταιρείας Εκκλησιαστικού και Κανονικού Δικαίου, μέλος της Ελληνικής Ένωσης Ιστορικών, μέλος του Μητρώου Επιμορφωτών και Αξιολογητών Προγραμμάτων Σπουδών και βιβλίων για το μάθημα των Θρησκευτικών του Ινστιτούτου Εκπ/κής Πολιτικής(Ι.Ε.Π.) του Υπ. Παιδείας και του Μητρώου Εκπαιδευτών του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμόρφωσης (Ι.Π.Ε.) της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Θεωρεί ότι η έννοια τής “αριστείας” στην ελληνική αντίληψη «αποτελεί δημιουργική πρόκληση άμιλλας για διάκριση, για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως του οικονομικού status των οικογενειών τους. Έχουμε στο σχολείο μας», επισημαίνει, «παιδιά από μεσαία και χαμηλά οικονομικά στρώματα που αριστεύουν στα μαθήματα, καθώς χαίρονται, απολαμβάνουν την ποιοτική εκπαίδευση που τους προσφέρουν οι έχοντες/-ουσες αυξημένα τυπικά – ακαδημαϊκά προσόντα και διδακτική εμπειρία καθηγητές/-τριες του σχολείου μας».
«Θέλουμε να υπηρετούμε μια Παιδεία», τονίζει ο Διευθυντής του Προτύπου ΓΕΛ, «μέσω της οποίας ο αυριανός πολίτης, που σήμερα είναι μαθητής/-τρια, θα πρέπει να εκπαιδευθεί πέραν των γνώσεων στο πεδίο της επιστημονικής του κλίσης και με αξίες προσανατολισμένες στην εντιμότητα και την ηθική, στο σεβασμό απέναντι στον συνάνθρωπο και την πατρίδα. Κι αυτό μπορεί – και πρέπει – να ξεκινήσει απ’ το σχολείο γιατί το παλαιό, καλό «σλόγκαν» του Υπ. Παιδείαςκαι Θρησκευμάτων (επί υπουργίας Ευριπίδη Στυλιανίδη, 2007-2009) ότι “Όλα είναι θέμα Παιδείας” μπορεί να καταργήθηκε από το λογότυπο του ΥΠΑΙΘ, το περιεχόμενό του, όμως, ως διδαχή, συνιστά μια διαχρονική αξία την οποία οφείλουμε να κρατήσουμε όρθια».