Μία «διαφορετική» σχολική εκδρομή

Στις 11-14 Μαρτίου 2017 το Πειραματικό ΓΕΛ Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου πραγματοποίησε δύο εκπαιδευτικές διασχολικές δράσεις. Συμμετείχε στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης, που διοργανώθηκε από το Ερευνητικό Κέντρο Δημόκριτος στην Αθήνα στις 11-12  Μαρτίου, και προχώρησε στην αδελφοποίηση του Πειραματικού ΓΕΛ Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου με το Πειραματικό ΓΕΛ Πατρών του Πανεπιστημίου Πατρών στις 14 Μαρτίου.

Υπεύθυνος των εκπαιδευτικών αυτών δράσεων ήταν ο κ. Δ. Αϊβαλιώτης, βιολόγος. Συμμετείχαν ο κ. Α. Τρούλος, κοινωνιολόγος, η κ. Μαρία Ζαφειρίου, φιλόλογος, ο κ. Α. Νείρος, πληροφορικός του Πειραματικού ΓΕΛ Μυτιλήνης και αντιπροσωπεία 66 μαθητών του Σχολείου μας.

 

Α. Συμμετοχή του Πειραματικού ΓΕΛ Μυτιλήνης  του Π.Α. στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης που πραγματοποιήθηκε στο Ερευνητικό Κέντρο Δημόκριτος στην Αθήνα στις 11-12  Μαρτίου.

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη στις 11-12 Μαρτίου στο Συνεδριακό Κέντρο του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. “Δημόκριτος”, το 1ο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης που διοργανώθηκε από την  Ε.Λ.Μ.Ε. Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, το Εργαστήριο Έρευνας για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παν. Πατρών και το Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ», υπό την αιγίδα της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως και του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Ανάμεσα στα σχολεία που συμμετείχαν ήταν το Πειραματικό ΓΕΛ Μυτιλήνης, το οποίο παρουσίασε δυο  επιστημονικές  εργασίες. Η πρώτη με θέμα: «Η χρήση των Smartsphones  και tablets στην εκπαιδευτική διαδικασία» μια εργασία που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Λύκειο Ίμβρου της Τουρκίας και  η δεύτερη με θέμα: «Η μελέτη της επίδρασης της θερμοκρασίας στο θαλάσσιο οικοσύστημα με τη βοήθεια ενός ρομπότ, Hydrobot».

Οι μαθητές μας, Γεώργιος Παυλής, Ραφαήλ Γιαβρίμης, της Β΄ Λυκείου και Αθανάσιος Σίσκας, Αλέξανδρος Αθηνιώτης, Δήμος Βαμβουρέλλης, Μαρία Κεχρινιώτη,  Ασημάκης Σάκκης, της Α΄ Λυκείου, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, κ. Βλ. Ταμβακέρα, Χημικού και κ. Δ. Αϊβαλιώτη, Βιολόγου, ετοίμασαν και παρουσίασαν ως «μικροί επιστήμονες» τις εργασίες τους στο Συνέδριο αυτό.

Οι μαθητές κλήθηκαν να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα των ερευνών, που είχαν υλοποιήσει στο πλαίσιο σχολικών δραστηριοτήτων ή και ευρύτερων συνεργασιών με Ερευνητικά Ινστιτούτα ή Πανεπιστήμια, με μορφή ολοκληρωμένης επιστημονικής μελέτης/έρευνας. Μεγάλη η συμμετοχή των μαθητών από Πρότυπα, Πειραματικά ή Γενικά Λύκεια της Ελλάδας. Αξιοσημείωτη ήταν η συμμετοχή των μαθητών από τα σχολεία της Ομογένειας της Κωνσταντινούπολης και της Ίμβρου, καθώς και από σχολεία της Κύπρου.

 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι  εξαιρετικές  ομιλίες του Πανεπιστημιακού Καθηγητή κ.  Στέφανου Τραχανά, Διευθυντή του Κέντρου Διαδικτυακών μαθημάτων Μathesis του Πανεπιστημίου Κρήτης, με θέμα: «Οι ΄΄πιτσιρικάδες΄΄ που άλλαξαν τον κόσμο», και του Αναπληρωτή Καθηγητή κ. Χαρίτωνα Πολάτογλου, από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, με θέμα: «Θεωρητικές Ιδέες που γεφυρώνουν τις διάφορες κλίμακες».

Στο συνέδριο συμμετείχαν περίπου 350 μαθητές, καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης και Πανεπιστημίων καθώς και ερευνητές. Οι καθηγητές και ερευνητές που παρακολούθησαν το συνέδριο εντυπωσιάστηκαν από την ποιότητα των ερευνητικών εργασιών των μαθητών και από την επαγγελματικότητα των παρουσιάσεών τους.

 

Β. ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΙΑ «ΑΔΕΛΦΙΑ»: Η επισφράγιση μιας διασχολικής συνεργασίας  μέσα από την αδελφοποίηση του Πειραματικού ΓΕΛ Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου με το Πειραματικό ΓΕΛ Πατρών του Πανεπιστημίου Πατρών

Την Τρίτη 14 Μαρτίου έγινε η αδελφοποίηση των δύο σχολείων, του Πειραματικού ΓΕΛ Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Πειραματικού ΓΕΛ Πατρών του Πανεπιστημίου Πατρών, στην πλήρως εξοπλισμένη αίθουσα εκδηλώσεων του τελευταίου. Το Σχολείο μας κλήθηκε να παρουσιάσει την ιστορική του πορεία και διαδρομή από το 1840 έως σήμερα, τις δράσεις που έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά και ενδεικτικά όσες πρόκειται να υλοποιηθούν στο μέλλον προσβλέποντας σε νέες συνεργασίες,  που η αδελφοποίηση μπορεί να προσφέρει.

Η  εκδήλωση της αδελφοποίησης, θέλουμε να πιστεύουμε ότι θεμελίωσε τη μελλοντική συνεργασία των δύο σχολείων στην χάραξη κοινών δράσεων για ην από κοινού παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, ανταλλαγής επισκέψεων, διαδικτυακής επικοινωνίας και ενθάρρυνε μαθητές και εκπαιδευτικούς στη δημιουργία ασφαλούς πλαισίου ανταλλαγής και επεξεργασίας εμπειριών μέσα από την ανακάλυψη ομοιοτήτων και διαφορών σε ανθρώπινο και σχολικό επίπεδο.

Η αδελφοποίηση, άλλωστε, ως θεσμός αποτέλεσε και αποτελεί μία οιωνεί συμμετοχική διαδικασία, που προωθεί τις διδακτικές προσεγγίσεις της  διαθεματικότητας και διεπιστημονικότητας και βασίζεται σε καταστάσεις και προβληματισμούς της καθημερινής ζωής, συνδέοντας αναμφίλεκτα το σχολείο με την κοινωνία. Το Πρωτόκολλο συνεργασίας που υπογράφτηκε  ανάμεσα στα δύο σχολεία δηλώνει την ειλικρινή βούληση των δύο εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για μελλοντική συνεργασία, έτσι ώστε οι μαθητές τους να συμμετέχουν ενεργά στη μάθηση και να αναπτύσσουν ικανότητες που σχετίζονται με  την ανάληψη της ευθύνης για συλλογικές δράσεις.

Την ίδια ημέρα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Πατρών μετά από πρόσκληση του  Μυτιληνιού Ομότιμου καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών, κ. Ν. Κλούρα, ο οποίος στο Εργαστήριο Χημείας του Πανεπιστημίου μαζί με την ομάδα του έκανε επίδειξη πειραμάτων, που εντυπωσίασαν τους μαθητές.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά τη παραμονή της αντιπροσωπείας του Σχολείου στην Πάτρα πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Ολυμπίας. Η ξενάγηση έγινε από εκπαιδευτικό του Λυκείου της Αρχαίας Ολυμπίας, που ευχαριστούμε θερμά.

Παράλληλα, απόδειξη του κλίματος θερμής φιλοξενίας στην πόλη των Πατρών υπήρξε η δεξίωση της αντιπροσωπείας του σχολείου μας από τον Σύλλογο Λεσβίων της Αχαΐας το βράδυ της πρώτης μέρας, στις 13/03/2017 σε μια θερμή εκδήλωση με μουσική και χορό, όπου έγινε και η κοπή της πίτας του Συλλόγου.

Αυτό το ταξίδι, δεν αποτέλεσε μόνο ταξίδι αναψυχής αλλά κι ένα εικονικό ταξίδι στο χρόνο από το απώτερο παρελθόν της ιστορικής πορείας των δύο Σχολείων και των γενέθλιων τόπων τους μέχρι σήμερα. Ένα είναι βέβαιο ότι τέτοιου είδους σχολικές εκδρομές καθιστούν όλους εμάς συμπρωταγωνιστές της συμπόρευσης αυτής, στη ροή του χρόνου.

IMG_1 IMG_2 IMG_3 IMG_4 IMG_5 IMG_6 IMG_7 IMG_8 IMG_9 IMG_91 IMG_92 IMG_93 IMG_94

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykpeirm/2017/04/05/%ce%bc%ce%af%ce%b1-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%b5%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%83%cf%87%ce%bf%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b5%ce%ba%ce%b4%cf%81%ce%bf%ce%bc%ce%ae/

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση