Αγνή Λ. Καραγιάννη
Φιλόλογος Γενικό Λύκειο Λέρου, Υπεύθυνη διαθεματικής δράσης Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ)
Η σύγχρονη Παιδαγωγική προτάσσει βιωματικές και διερευνητικές μεθόδους μάθησης καθώς είναι εμφανής η αλλαγή των συνθηκών στην εκπαίδευση με την καθιέρωση της διαθεματικής διδασκαλίας μέσω του ΔΕΠΠΣ και των project, τη χρήση της πληροφορίας και επικοινωνίας(ΤΠΕ)τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό . Παράλληλα, η σύγχρονη διεθνής έρευνα στρέφεται σε μοντέλα Μάθησης που έχουν διερευνητικό χαρακτήρα με στόχο τη μάθηση που βασίζεται στη διερεύνηση (InquiryBasedLearning, IBL) και την ενεργό εμπλοκή των μαθητών στη διατύπωση ερωτήσεων, στην ανίχνευση καταστάσεων και στη λύση προβλημάτων. Επίσης, προτείνονται μοντέλα Μάθησης μέσω Σχεδιασμού με αξιοποίηση λογισμικού σχεδιασμού μάθησης όπου οι συμμετέχοντες κατακτούν τη γνώση μέσα από δραστηριότητες που έχουν οι ίδιοι αποφασίσει και σχεδιάσει ως συνερευνητές της γνώσης.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα της Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής έρευνας του 21ου αιώνα, στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας ανατέθηκαν ομαδικές εργασίες διερευνητικής μάθησης με εκκίνηση την ενότητα ΔΙΑΛΟΓΟΣ. Οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου (Τμήμα Α2) συνεργάστηκαν και προσέγγισαν ποικίλα το θέμα, αναζητώντας στοιχεία από το διαδίκτυο. Οι εργασίες τους παρουσιάστηκαν στη σχολική τάξη και αναρτήθηκαν στην ηλεκτρονική τους τάξη.
Ακολουθεί σχετικό υλικό.
https://blogs.sch.gr/lyklero/files/2023/12/ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ-ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ-ΜΑΘΗΣΗ-ΓΕΛ-ΛΕΡΟΥ-1.ppt
https://blogs.sch.gr/lyklero/files/2023/12/ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ-ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ-ΜΑΘΗΣΗ-ΓΕΛ-ΛΕΡΟΥ-1-1.ppt