Οικιστική αρχιτεκτονική του Δ. Ζίτσας

Το πολιτιστικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τους  μαθητές της  Β τάξης του ΓΕΛ Ελεούσας

Στην παρούσα εργασία οι μαθητές  επέλεξαν υλικά και πνευματικά νήματα του χώρου και του χρόνου,  για να υφάνουν την οικιστική γεωγραφία της Ηπείρου και συγκεκριμένα του Δήμου Ζίτσας.

Αποδεχόμενοι την οικιστική και αρχιτεκτονική τέχνη, ως μια εκφραστική διαδικασία των πνευματικών και μηχανικών δυνατοτήτων του ανθρώπου, προσπάθησαν να  αναδείξουν  ορισμένα εξαιρετικά, κατά τη γνώμη τους, σημεία του έργου της στον αγροτικό χώρο της Ηπείρου.

Με το αισθητικά πλούσιο φωτογραφικό υλικό  προσπάθησαν να αναδείξουν τη σύνθεση του φυσικού  αρχιτεκτονικού και πολιτιστικού πλούτου της Ηπείρου, έτσι όπως σωρεύτηκε στο πέρασμα των αιώνων.

Για την επίτευξη  της εργασίας, ιδιαίτερα καταλυτική ήταν η συμβολή του Δήμου Ζίτσας που  διέθεσε   μίνι λεωφορείο προκειμένου οι μαθητές να πραγματοποιήσουν επίσκεψη στα  χωριά για  επιτόπια έρευνα και συλλογή φωτογραφικού υλικού, καθώς και των κ.κ. Παππά Π. και Παππά A, που η συμβολή τους, στην περιήγηση των χωριών και του ευρύτερου αγροτικού χώρου,  στάθηκε καθοριστική.

Ιδιαίτερη μνεία επίσης πρέπει να γίνει στους κατοίκους των Κουρέντων για την ζεστή φιλοξενία και τη συλλογή πληροφοριακού υλικού.

Στη συνέχεια παραθέτουμε την εργασία χωρισμένη σε τρία μέρη-ενότητες.

Ομιλείτε Ελληνικά. Γράφετε όμως;

Το ταξίδι των λέξεων δεν τελειώνει ποτέ….

Eντούτοις , εμείς ολοκληρώσαμε την ερευνητική μας εργασία και την δημοσιεύουμε , με την ελπίδα ότι αυτό που αποκομίσαμε στη διάρκεια της έρευνάς μας , γνώσεις βέβαια αλλά προπάντων μάγεμα από την ελληνική γλώσσα, αποτελεί ένα υλικό χρήσιμο για όποιον αγαπάει τη γλώσσα μας.

Οι μαθητές και μαθήτριες της Β΄τάξης (κατά ομάδες)  :

  1. Καλόγηρος  Θάνος, Ράρρας Βασίλης, Κιτσάκης Χρήστος, Κάσσος Αντώνης
  2. Νάτση Ξένια, Λιάρου Ναταλία, Τασιούλα Χρύσα
  3. Ντασταμάνη Ζωή, Πανταζή Δώρα, Ματσάγκα Χρυσάνθη, Βασιλείου Αρετή
  4. Πίσπα Σοφία, Σιάπκα Ναταλία, Ράπτη Μυρτώ, Παπαβασιλείου Βαρβάρα
  5. Κατσουλίδης Γιώργος, Νούγιας Σωκράτης, Μπισιρόπουλος Γώργος, Τζιάλλας Βαγγέλης.

Οι καθηγήτριες: Ελένη Ελένογλου ΠΕ2 , Σταματία Τσακίρη ΠΕ2

Ευχαριστούμε θερμά την κα Τσιάμη Φωτεινή, ΠΕ20 για την πολύτιμη βοήθειά της

Ήπειρος της ξενιτιάς

Ολοκληρώνοντας την εργασία μας για την μετανάστευση-διαχρονικά-των κατοίκων της Ηπείρου, κάνουμε μια σύντομη παρουσίαση όσων στοιχείων μας προκάλεσαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον,  μας συγκίνησαν ή μας έφεραν σε αμηχανία.

[slideboom id=727785&w=425&h=370]

Ολόκληρη την εργασία θα τη βρείτε στο https://epirusxenitia.wikispaces.com/

ΟΜΙΛΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ! ΓΡΑΦΕΤΕ ΟΜΩΣ;

Με την ερευνητική μας εργασία οι μαθητές της Β’ Λυκείου μέσα από ένα ταξίδι ιστορικής εξέλιξης της ελληνικής γλώσσας επιχειρούν και αναδεικνύουν τον εξέχοντα ρόλο των λέξεων και κατ’ επέκταση της Γλώσσας στην επικοινωνία των ανθρώπων.


Σκοπός της έρευνας είναι να συνειδητοποιήσουν  ότι οι λέξεις πέρα από τη διαχρονική παραδοσιακή τους γλωσσική αξία, λειτουργούν και «πετούν» μέσα στη γλώσσα, σαν ένα πουλί , που πότε κάθεται σε μια χώρα και πότε σαν αποδημητικό, πετά και φεύγει μακριά, αλλά πάλι ξαναγυρνά. Να διαπιστώσουν ότι οι λέξεις έχουν δημιουργήσει δικούς τους διαύλους- αμφίδρομους – επικοινωνίας και επηρεάζουν συμπεριφορές ατόμων και ομάδων.


Όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται, κατά τη διάρκεια της Ε.Ε μέσω της διερευνητικής προσέγγισης μάθησης, της ομαδοσυνεργατικής μάθησης, της διεπιστημονικής συνεργασίας των καθηγητών και της διαδικτυακής και βιβλιογραφικής έρευνας.


Τα ευρήματα τους εκπλήσσουν ευχάριστα και τους γεμίζουν εμπιστοσύνη. Συνεργαζόμενοι μέσα στην ομάδα συνειδητοποιούν ότι λέξεις και γλώσσα σημαίνει επικοινωνία.Ότι oι λέξεις χρησιμοποιούνται από όλους τους, ανεξάρτητα από γεωγραφικές, εθνικές, κοινωνικέςδιαφοροποιήσεις, και αποτελούν τον αδιαμφισβήτητο δίαυλο επικοινωνίας ανθρώπων.Ότι οι λέξεις εξελίσσονται ακατάπαυστα μέσα στα γλωσσικά συστήματα και ενίοτε αποκτούν κατά περίσταση διαφορετική σημασία από την κυριολεξία.


Και….. να λοιπόν που το  πρώτο μέρος της εργασίας μας είναι ΕΤΟΙΜΟ!!!!


Πατείστε εδώ!!!! fzhf2kcx

Η Μέθοδος Διάσπασης του Νερού από τα Φυτά θα μπορούσε να λύσει τις Ενεργειακές μας Ανάγκες;

Για πολλές δεκαετίες οι ερευνητές πίστευαν ότι το οξυγόνο (Ο2), που απελευθερώνεται κατά τη φωτοσύνθεση, προέρχεται από το διοξείδιο του άνθρακα (CO2), χωρίς όμως να υπάρχει κάποια συγκεκριμένη απόδειξη. Την άποψη αυτή ήλθε να ανατρέψει το 1930 η θεωρία του Van Niel. Αυτός  πρώτος υποστήριξε ότι το νερό  (Η2Ο) και όχι το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) είναι εκείνο που διασπάται κατά τη φωτοσύνθεση. Το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) ανάγεται σε υδατάνθρακα χάνοντας ένα άτομο οξυγόνου  (Ο2), το οποίο μετατρέπεται σε νερό (Η2Ο).

Η αντίδραση της φωτοσύνθεσης είναι η σημαντικότερη αντίδραση στη Γη. Ο μηχανισμός δέσμευσης της ηλιακής ενέργειας από τα φυτά, τα άλγη και τα κυανοβακτήρια είναι η καρδιά της φωτοσύνθεσης , που μετέτρεψε την ατμόσφαιρα και την επιφάνεια του πλανήτη μας στη σημερινή φιλόξενη για τη ζωή μορφή τους. Αμέσως ή εμμέσως η φωτοσύνθεση καλύπτει το σύνολο των διατροφικών μας αναγκών, καθώς και μεγάλο μέρος των αναγκών μας για ίνες ύφανσης και κατασκευαστικά υλικά. Είτε πρόκειται για ψωμί είτε για βενζίνη, η ενέργεια που χρησιμοποιούμε για τις λειτουργίες του σώματός μας και των μηχανών  προέρχεται από την ηλιακή ενέργεια, την οποία τα φυτά δέσμευσαν στο πρόσφατο ή στο απώτερο παρελθόν. Αν καταλάβουμε τη λειτουργία αυτού του μηχανισμού, ίσως μπορέσουμε να την αντιγράψουμε, πρώτα στο εργαστήριο και στη συνέχεια σε βιομηχανική κλίμακα.

Η κατασκευή ενός τεχνητού φωτοσυστήματος,  το οποίο να μπορεί να λειτουργεί συνεχώς, στηρίζεται στη λύση τριών προβλημάτων. Τα δύο από αυτά έχουν λυθεί στο παρελθόν από τους επιστήμονες. Η ηλιακή ενέργεια πρέπει πρώτα να δεσμευθεί και έπειτα να μεταφερθεί υπό μορφή ηλεκτρονίων σε ένα κέντρο αντίδρασης, στο οποίο παράγεται υδρογόνο (Η2). Εκείνο που δεν έχει επιτευχθεί ακόμα είναι η ολοκλήρωση του κύκλου με τη συνεχή αναπλήρωση του χαμένου ηλεκτρονίου, χωρίς το οποίο η διαδικασία διακόπτεται. Στα φυτά το ηλεκτρόνιο αυτό  προέρχεται από την αντίδραση διάσπασης του νερού (Η2Ο). Αν οι ερευνητές μπορέσουν να μιμηθούν το σημαντικό αυτό μηχανισμό τότε θα καταστεί δυνατή  η μετατροπή της ηλιακής ενέργειας σε εύκολα  εκμεταλλεύσιμη μορφή, με αποτέλεσμα την εμφάνιση μιας νέας αστείρευτης πηγής ενέργειας φιλικής προς το περιβάλλον.

Το συγκεκριμένο θέμα της ερευνητικής εργασίας, που επιλέχθηκε από την ομάδα των μαθητών της Α τάξης του Γενικού Λυκείου Ελεούσας, υλοποιείται κατά το σχολικό έτος 2012 – 2013 και καταδεικνύει τη διάθεση συμβολής της νέας γενιάς στην επίλυση του περιβαλλοντικού προβλήματος του πλανήτη μας.                                                                                         ( Οι καθηγητές της ερευνητικής εργασίας: Μπάρκας Γ., Παντούλας Μ.)   Προβολή της ερευνητικής εργασίας.

Ομιλείτε Ελληνικά. Γράφετε όμως;

Υλοποίηση Β’ σκέλους ερευνητικής εργασίας  «Oμιλείτε Ελληνικά. Γράφετε όμως;»

………………….. για αρχή ας δούμε μαζί αυτό το βίντεο:

“Οι Ισπανοί μαθητές ευχαριστούν την Ελλάδα”

και αυτό (εκπομπή ΕΡΤ με αφιέρωμα στα Γκρίκλις)

και ας καθορίσουμε τις επιμέρους ενότητες με τις οποίες θα ασχοληθούν οι ομάδες .(Οι δικτυακές πηγές που δίνονται ενδεικτικά παραπέμπουν, κυρίως, στο υλικό, άρθρα και μελέτες ,που βρήκαμε συγκεντρωμένες στη δικτυακή σελίδα της Τερέζας Γιακουμάτου, http://www.netschoolbook.gr/greeklishafieroma.html που την ευχαριστούμε πολύ) :

1. Πως έκαναν την εμφάνισή τους τα γκρίκλις

http://www.netschoolbook.gr/fragolevantinika.html

http://www.netschoolbook.gr/grlialios.html

http://www.netschoolbook.gr/greeklish.html

http://www.netschoolbook.gr/giannakoul.html

http://www.netschoolbook.gr/greeklish2.html

2. Γιατί καθιερώθηκαν

http://www.netschoolbook.gr/greeklish3.html

http://www.netschoolbook.gr/androutsopoulospaper.html

http://www.netschoolbook.gr/greeklish2.html

3.Φόβοι λατινοποίησης της ελληνικής γραφής

http://www.netschoolbook.gr/gracademy.html

http://www.netschoolbook.gr/maronitis.html

http://www.netschoolbook.gr/grfontas.html

http://www.netschoolbook.gr/ellinikagrammata.html

4.Καθυσυχάζουν κάποιοι ειδικοί

http://www.netschoolbook.gr/androutsfragkoxiotika.html

http://www.netschoolbook.gr/greeklish3.html

http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=394959

http://sarantakos.wordpress.com/2009/09/08/griklis/

5. τελευταίες αντιδράσεις

να αποδώσετε σύντομα αλλά κατατοπιστικά το πρόβλημα που προέκυψε με τη σχολική γραμματική του δημοτικού 2011-12

https://docs.google.com/file/d/0Bw3z_tNMEH5BdnBLMmJtVnR2OEU/edit

Γ. ερωτηματολόγια  σε exel

1.δύο ομάδες συντάσσουν γενικό ερωτηματολόγιο που θα δοθεί σε τυχαίο δείγμα πληθυσμού

2. τρεις ομάδες συντάσσουν  ερωτηματολόγια για εκπαιδευτικούς και μαθητές

Θα γίνει σύγκριση των ερωτηματολογίων και επιλογή των πιο καίριων και πρωτότυπων  ερωτήσεων για να συνθέσουμε από κοινού τα τελικά μας ερωτηματολόγια.

Δ. πορίσματα έρευνας με στατιστικά δεδομένα

Ε. συνολική γραφή, επεξεργασία εργασίας

ΣΤ. σύνθεση σε powerpoint με σκοπό την 10λεπτη παρουσίαση της εργασίας μας (συνεργασία όλων των μαθητών)

.                                                 ..……………………………………………ας βοηθήσουμε όλοι λοιπόν

Καλή συνέχεια

Οι Ζύμες του Κρασιού και το Μέλλον τους

O Δήμος Ζίτσας είναι γνωστός στο πανελλήνιο και στο εξωτερικό, για τα κρασιά Προστατευμένης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π.) με το γνωστό brand name ¨Κρασί Ζίτσας¨. Οι βιοκλιματικές και γεωγραφικές συνθήκες της περιοχής Ζίτσας, εκφράζονται στην καλλιέργεια των αμπέλων με ιδιαίτερο τρόπο, και μάλιστα η ποικιλία αμπέλου ¨ντεμπίνα¨ με γευστικά χαρακτηριστικά κρασιού ανώτερης ποιότητας.

Ο διεθνής ανταγωνισμός μέσα στην αμπελοοινική αγορά, οι απαιτήσεις των καταναλωτών για νέες γεύσεις κρασιών και οι αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με την περιβαλλοντική βιωσιμότητα της παραγωγής κρασιού, παρέχουν νέες προκλήσεις για την καινοτομία στη ζύμωση του κρασιού.

Στο πλαίσιο της συνολικής αλυσίδας παραγωγής κρασιού η αλκοολική ζύμωση του γλεύκους των σταφυλιών από τις ζύμες είναι μια βασική διαδικασία, όπου ο οινοποιός μπορεί να δημιουργήσει καλύτερο χαρακτήρα και κατά συνέπεια μεγαλύτερη αξία στο κρασί, μέσω της διαχείρισης των ζυμών και ως εκ τούτου να παράγει κρασιά ανώτερης ποιότητας σε μία μεταβαλλόμενη αγορά.

Η παρούσα ερευνητική εργασία της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου Ελεούσας του Δήμου Ζίτσας εξετάζει τη σημασία της οικολογίας των ζυμών των ειδών Saccharomyces cerevisiae , Saccharomyces bayanus και Saccharomyces pastorianus και τις μεταβολικές αντιδράσεις αυτών για τον προσδιορισμό της ποιότητας του κρασιού. Στο Β’ τετράμηνο του σχολ. έτους 2012- 2013 η ίδια ομάδα εργασίας θα συνεχίσει να αναζητά νέες κατευθύνσεις, αξιοποίησης των ζυμών στο κρασί, γεγονός που σήμερα προκαλεί παγκόσμιο καινοτομικό ενδιαφέρον.

Οι καθηγητές της ερευνητικής εργασίας: Μπάρκας Γ., Παντούλας Μ.   Η παρουσίαση της ερευνητικής εργασίας

Ομιλείτε Ελληνικά. Γράφετε όμως;

Μετά την ολοκλήρωση του Α ‘ σκέλους της ερευνητικής μας εργασίας , στο Β΄κύκλο θα ερευνήσουμε τους λόγους για τους οποίους η λατινογράμματη γραφή είναι διαδεδομένη στην γραπτή επικοινωνία των νέων, κυρίως. Θα απευθυνθούμε με ερωτηματολόγια σε μαθητές- καθηγητές και θα παρουσιάσουμε τα πορίσματα της έρευνάς μας.

Παρακάτω παρατίθενται , ενδεικτικά, χρήσιμες πηγές:

http://www.netschoolbook.gr/greeklishafieroma.html

http://tritimatia.blogspot.com/2011/03/greeklish.html

http://www.neolaia.de/2opseis/DaneiaeeU/Oay_io_7/greeklish/greeklish.html

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%BA%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%BB%CE%B9%CF%82

http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=394959

http://www.ert.gr/webtv/index.php/component/k2/item/170-escape.html#.UQ0gHfKB4WI

Οικιστική Αρχιτεκτονική του Δ. Ζίτσας

Το πολιτιστικό πρόγραμμα υλοποιούν οι μαθητές της  Β τάξης του Λυκείου Ελεούσας για το 2012-2013

Στην παρούσα εργασία θα επιλέξουμε υλικά και πνευματικά νήματα του χώρου και του χρόνου, όσο γίνεται πιο ουδέτερα και περισσότερο αντικειμενικά, για να υφάνουμε την οικιστική γεωγραφία της Ηπείρου και συγκεκριμένα του Δήμου Ζίτσας, χωρίς να αποκλείουμε βέβαια και τη δική μας υποκειμενικότητα.

Αποδεχόμενοι την οικιστική και αρχιτεκτονική τέχνη, ως μια εκφραστική διαδικασία των πνευματικών και μηχανικών δυνατοτήτων του ανθρώπου, θα αναδείξουμε ορισμένα εξαιρετικά, κατά τη γνώμη μας, σημεία του έργου της στον αγροτικό χώρο της Ηπείρου.

Με το αισθητικά πλούσιο φωτογραφικό υλικό  θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε τη σύνθεση του φυσικού  αρχιτεκτονικού και πολιτιστικού πλούτου της περιοχής, έτσι όπως συσωρεύτηκε στο πέρασμα των αιώνων.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση