Συγχαρητήρια στους μαθητές μας
Ιούλ 23 27
Οι 25 κανόνες της παραπληροφόρησης
Σεπ 14 30
3. Δημιουργήστε κινδυνολογικές φήμες.Αποφύγετε την συζήτηση των πραγματικών θεμάτων με το να αναφέρεστε σε όλες τις κατηγορίες που σας προσάπτουν ως ανυπόστατες και ως απλές φήμες. Διάφοροι άλλοι υποτιμητικοί όροι, οι οποίοι αποκλείουν την αλήθεια,μπορεί να φανούν χρήσιμοι. Αυτή η μέθοδος λειτουργεί ιδιαίτερα αποδοτικά όταν υπάρχει σιγή από την μεριά των ΜΜΕ (ομερτά), καθώς ο μόνος τρόπος που το κοινό μπορεί να μάθει τα γεγονότα είναι μέσω τέτοιων «αμφισβητήσιμων φημών». Εάν μπορείτε να συσχετίσετε το υπάρχον υλικό με το Ίντερνετ, χρησιμοποιήστε αυτή τη συσχέτιση προκειμένου να ισχυροποιήστε τα λεγόμενά σας περί «ανυπόστατων φημών», που δεν έχουν καμία απολύτως βάση.
Σημείωση: Εάν τύχει και μιλήσετε με κάποιον “παράγοντα παραπληροφόρησης” και εφαρμόσει κάποια από τις παραπάνω τεχνικές, τίποτα δεν θα τον αποσυντονίσει περισσότερο από το να του αναφέρετε ποια τεχνική μόλις εφάρμοσε.
Για τους μαθητές μου στο τμήμα Α3 (όσους θέλουν να ασχοληθούν το Πάσχα) αλλά βέβαια και για τους υπολοίπους μαθητές της Α΄τάξης.
Τελειώνοντας και αυτήν την ενότητα στη λογοτεχνία, μπορείτε να δείτε πως περίπου θα αξιολογηθείτε στο τέλος της χρονιάς.
Στο υλικό που παρατίθεται θα βρείτε αντιπροσωπευτικά κείμενα, ενταγμένα στους άξονες της αξιολόγησης , όπως αυτοί καθορίστηκαν από το
πρόγραμμα σπουδών και τις οδηγίες αξιολόγησης.
Δείτε εδώ:
[slideboom id=460973&w=425&h=370]
[slideboom id=470364&w=425&h=370]
Ποίηση και Ρατσισμός
Μαρ 14 21
Παγκόσμια ημέρα της ποίησης αλλά και κατά του ρατσισμού σήμερα και οι μαθητές δημιούργησαν ο καθένας με τον τρόπο του!!!!
Η Τσιούλα Λορένα το παρακάτω βίντεο
Οι μαθήτριες Παππά Παναγιώτα, Πανταζή Αλεξάνδρα,Σιάπκα Χαρά και Σοσώνη Ιωάννα το παρακάτω ποίημα:
Ο ρατσισμός είναι κακός
για όλους γενικώς
ὀρια δεν έχει
κανείς δεν τον αντἐχει!
Ο ρατσισμός είναι δεσμός
και κατάρα δυστυχώς!
Ἐχει θύματα πολλά
και πληγώνει την καρδιά!
Μα αυτή πολλά αντέχει
και αγάπη μόνο έχει!
Κίτρινοι, μαύροι και λευκοί
άνθρωποι στην ίδια γη
μια ψυχή όλοι μαζί
κάνοντας την ίδια ευχή.
“Ῥατσιστή φύγε από ‘δω
και ρίξε τον εγωισμό
μην κάνεις άλλο το κακό
στον άνθρωπο, στον αδελφό!
Εἰμαστε ὀλοι μια γροθιά
μια ψυχή, μια αγκαλιά
πολεμώντας τη φωτιά
κάνοντας πάντα τη διαφορά!!!”
Οι μαθήτριες Τσιαμάγκα Παναγιώτα, Σίσκα Μαρία, Σίτη Μαρία και Τσιούλα Λορένα αναρωτήθηκαν:
Επιλογή;Ταμπέλες;Γιατί; Μαύρο, άσπρο, κίτρινο! Γιατί;Έχεις σκεφτεί; Όχι!
Ζεις μόνο για σένα!
Αγαπάς μόνο εσένα!
Μα πως θες να υπάρχεις όταν αναιρείς το δικαίωμα της ύπαρξης του Ἀλλου;
Ταμπέλες!!!
Απομόνωση, αδιαφορία, στασιμότητα!!!
Γιατί;;;;
Και ο μαθητής Ράρρας Βασίλης έγραψε:
Δε πρέπει να είσαι ρατσιστἠς με τους μαύρους ανθρώπους αλλά μ’ αυτούς που έχουν μαύρη καρδιά.
Γ. Ρίτσος
Μαρ 14 11
Για καλύτερη εμπέδωση του ποιήματος του Γ Ρίτσου “Ῥωμιοσύνη“οι μαθητές μας θα δουλέψουν ομαδοσυνεργατικά το παρακάτω
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΟΜΑΔΑ 1η: Να δημιουργήσετε ένα πολυτροπικό κείμενο στο οποίο θα παρουσιάζετε τα βασικά γνωρίσματα του υπερρεαλισμού στην ποίηση (σε μορφή και περιεχόμενο) και να δώσετε 3-4 παραδείγματα υπερρεαλιστικής γραφής από το κείμενο Ρωμιοσύνη.
Στην απάντησή σας μπορείτε να λάβετε υπόψη σας πληροφορίες από το διαδίκτυο .
ΟΜΑΔΑ 2η: Η προσωπική ζωή του ποιητή, οι επιδράσεις που δέχεται από το περιβάλλον, ακόμη και οι συνθήκες δουλειάς διαμορφώνουν σε ένα βαθμό και την ποίησή του. Πώς επηρέασαν τα παραπάνω τη στάση ζωής που προτείνει ο Γ. Ρίτσος μέσα στο συγκεκριμένο ποίημα; Να δημιουργήσετε ένα πολυτροπικό κείμενο στο οποίο θα παρουσιάζετε μια σύντομη βιογραφία της ζωής και του έργου του Γιάννη Ρίτσου.
Στην προσπάθεια αυτή θα σας βοηθήσουν τα βιογραφικά στοιχεία , καθώς και γενικότερες πληροφορίες στο διαδίκτυο όπως και αποσπάσματα από την εκπομπή ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ.
ΟΜΑΔΑ 3η . Να δημιουργήσετε ένα αρχείο word στο οποίο θα καταγράψετε αναλογίες (στο περιεχόμενο και τη μορφή) ανάμεσα στη Ρωμιοσύνη και το Άξιον Εστί του Ελύτη.
ΟΜΑΔΑ 4η «Η κοινωνική συνείδηση και η στράτευση στον αγώνα για έναν καλύτερο κόσμο σύμφωνα με την πολιτική φιλοσοφία του Ρίτσου, διαπνέει και την έμπνευση και τη θεματική του ποιήματος. Η ενιαία αντίληψη του χρόνου – παρόν, παρελθόν και μέλλον- συνυπάρχουν σε μια διαρκή επικαιρότητα. Έτσι ερμηνεύεται η συγχρονική παρουσία των αγωνιστών όλων των εποχών στο έργο. Βασιστείτε στην παραπάνω άποψη και σε πληροφορίες που θα βρείτε στο διαδίκτυο και δημιουργήστε ένα κείμενο στον επεξεργαστή κειμένου όπου θα αναφέρεστε στην έννοια και τη στόχευση της στρατευμένης τέχνης και στο κατά πόσο κρίνετε ότι το συγκεκριμένο ποίημα εντάσσεται σε αυτού του είδους την τέχνη
Ερώτηση κοινή για όλες τις ομάδες
Ο Γιάννης Ρίτσος χρησιμοποιεί στην ποίησή του πολύ συχνά στοιχεία στέρησης ως πηγή άντλησης δύναμης. Πιστεύετε ότι σήμερα η στέρηση μπορεί να αποτελέσει αφορμή για αντίσταση, δουλειά και δημιουργία; Παρουσιάστε τις απόψεις σας σε ένα άρθρο στο blog του σχολείου μας.
για τους μαθητές μου στο Α3, μετά τη συζήτηση στην τάξη
πατήστε πάνω στην εικόνα για να ακούσετε ένα βιβλίο
επισκεφθείτε τη σελίδα :Σπουδαστήριο νέου Ελληνισμού ,
και αναζητείστε στο ανθολόγο αναγνώσεων εξαιρετικές και σπάνιες ηχογραφημένες αναγνώσεις πεζών και ποιημάτων
Από την παράδοση στον μοντερνισμό
Ιαν 14 26
Πρώτη επαφή με τα λογοτεχνικά ρεύματα και Έλληνες ποιητές που τα εκφράζουν
Διαβάστε τις παρακάτω ποιητικές δημιουργίες και κατατάξτε χρονικά τα κείμενα. Στη συνέχεια και με βάση την χρονική κατάταξη προσπαθήστε να τα εντάξετε στα αντίστοιχα λογοτεχνικά ρεύμα (ρομαντισμός, παρνασσισμός, συμβολισμός, υπερρεαλισμός, νεοκλασικισμός κλπ), με βάση τον παρακάτω πίνακα:
1810 |
1820 |
1830 |
1840 |
1850 |
1860 |
1870 |
1880 |
1890 |
1900 |
1910 |
1920 |
1930 |
1940 |
1950 |
1960 |
1970 κ.ε |
Νεοκλασικισμός |
||||||||||||||||
ρομαντισμός |
||||||||||||||||
παρνασσισμός |
||||||||||||||||
αισθητισμός |
||||||||||||||||
συμβολισμός |
||||||||||||||||
μοντερνισμός |
||||||||||||||||
υπερρεαλισμός |
||||||||||||||||
μεταμοντερνισμός |
Κωστής Παλαμάς “Της Αθηνάς ανάγλυφο”
Πῶς ἀκούμπησες ἄπραγα τὸ δόρυ;
Τὴ φοβερή σου περικεφαλαία
βαριὰ πῶς γέρνεις πρὸς τὸ στῆθος, Κόρη;
Ποιὸς πόνος τόσο εἶναι τρανός, ὦ Ἰδέα,
γιὰ νὰ σὲ φτάση! Ὀχτροὶ κεραυνοφόροι
δὲν εἶναι γιὰ δικά σου τρόπαια νέα;
Δὲν ὁδηγεῖ στὸ Βράχο σου τὴν πλώρη
τοῦ καραβιοῦ σου πλέον πομπὴ ἀθηναῖα;
Σὲ ταφόπετρα βλέπω νὰ τὴν ἔχη
καρφωμένη μία πίκρα τὴν Παλλάδα.
Ὤ! κάτι μέγα, ἀπίστευτο θὰ τρέχη …
Χαμένη κλαῖς τὴν ἱερή σου πόλη
ἢ νεκρὴ μέσ᾿ στὸ μνῆμα καὶ τὴν ὅλη
τοῦ τότε καὶ τοῦ τώρα, ὠιμένα! Ἑλλάδα;
Αχιλλεύς Παράσχος
Την θέλω ασθενή εγώ την φίλην μου, ταχείαν·
ωχράν την θέλω και λευκήν ως νεκρικήν σινδόνην·
με είκοσι φθινόπωρα, με άνοιξιν καμμίαν,
μ’ ολίγον σώμα ―άνεμον σχεδόν―, ολίγην κόνιν.
Την θέλω επιθάνατον μ’ αθανασίας μύρον,
κόρην και φάσμα, σάβανον αντί εσθήτος σύρον
Ανδρέας Εμπειρίκος
“Στο φως της πανηγυρικής αυτής ημέρας”
(απόσπασμα)
Στο φως της πανηγυρικής αυτής ημέρας
Φρουροί ασάλευτοι προσμένουν διαταγές
Και αν μερικοί συμπολιτεύονται με τους ολέθρους
Και άλλοι κοιτάζουν τ’άλογα στα δόντια
Μάχεται τους ολέθρους ο αιγίπαν
Κι ενώ κροτούν επίμονα τα τύμπανα
Γύφτοι χαλκεύουν το μέλλον των καιρών.
Και το μεγάλο πανηγύρι αρχίζει.
Συν γυναιξί και τέκνοις
Οι κάτοικοι των πόλεων ξεχύνονται στα ξέφωτα
Γιατί τα τύμπανα αντηχούν στα ηλιακά των πλέγματα
Και οι κραδασμοί μέσ’ απ’ τη γη ξεχύνονται
Σπάργωσιν φέρνοντας στα σώματα και τις ψυχές.
“ΓΑΛΗΝΗ ” Δ.Σολωμού (ακούστε το)
Δεν ακούεται ουτ’ ένα κύμα
εις την έρμη ακρογιαλιά·
λες και η θάλασσα κοιμάται
μες της γης την αγκαλιά
“Tα κεριά” Κων. Καβάφη (αναζητείστε στο Σπουδαστήριο του Νέου Ελληνισμού την ηχογραφημένη ανάγνωση)
Του μέλλοντος η μέρες στέκοντ’ εμπροστά μας
σα μια σειρά κεράκια αναμένα —
χρυσά, ζεστά, και ζωηρά κεράκια.
Η περασμένες μέρες πίσω μένουν,
μια θλιβερή γραμμή κεριών σβυσμένων·
τα πιο κοντά βγάζουν καπνόν ακόμη,
κρύα κεριά, λυωμένα, και κυρτά.
Δεν θέλω να τα βλέπω· με λυπεί η μορφή των,
και με λυπεί το πρώτο φως των να θυμούμαι.
Εμπρός κυττάζω τ’ αναμένα μου κεριά.
Δεν θέλω να γυρίσω να μη διω και φρίξω
τι γρήγορα που η σκοτεινή γραμμή μακραίνει,
τι γρήγορα που τα σβυστά κεριά πληθαίνουν.
βιωματική προσέγγιση του αναλφαβητισμού
Ιαν 14 22
Στα πλαίσια του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας της Α΄Λυκείου, οι μαθητές του τμήματος Α3 πήραν συνεντεύξεις από αναλφάβητους του περιβάλλοντός τους.
Η βιωματική αυτή προσέγγιση του προβλήματος τους επέτρεψε να συναισθανθούν πως το δικαίωμα στην παιδεία είναι “απαραβίαστο” αλλά όχι δεδομένο.Χρειάζεται ,λοιπόν, να είναι συνεχώς, ακόμη και σήμερα απαιτητό.
Δείγματα της δουλειάς τους παραθέτουμε εδώ:
1. ηχογράφηση: συνέντευξη της Λαμπρινής Παλαιοπάνου από τη γιαγιά της
3. συνέντευξη της Αναστασίας Ράγγου
……………..και έπεται συνέχεια (Σ.Τσακίρη)
Ευρωπαϊκή διάκριση του ΓΕΛ Ελεούσας
Νοέ 13 18

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι το σχολείο μας βραβεύτηκε με εθνική και ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας για το eTwinning έργο που υλοποίησε κατά το σχολικό έτσος 2012 -2013.
Παραθέτουμε απόσπασμα από το μήνυμα που λάβαμε από την ευρωπαική επιτροπή αξιολόγησης των έργων (eTwinning team): “Συγχαρητήρια! Το σχολείο σας βραβεύθηκε με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για την τελειότητα της εργασίας σας στο έργο eTwinning “LET’S BE TOGETHER-Three generations in our family“. Αυτό σημαίνει πως η εργασία σας, η εργασία των μαθητών και του σχολείου σας έχει αναγνωριστεί στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο. Σαν αποτέλεσμα, θα λάβετε ένα πιστοποιητικό το οποίο μπορείτε να επισυνάψετε στην ιστοσελίδα σας και να το εκθέσετε σε μία περίοπτη θέση στο σχολείο σας. Επίσης, το έργο σας θα εμφανιστεί σε έναν ειδικό χώρο της Ευρωπαϊκής Διαδικτυακής Πύλης στο www.etwinning.net. Για μία ακόμη φορά, συγχαρητήρια για αυτό το μοναδικό επίτευγμα….”
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν και στους εκπαιδευτικούς Θεμελή Ιωάννη – ΠΕ06 και Τσιάμη Φωτεινή – ΠΕ19 που καθοδήγησαν και συντόνισαν την υλοποίηση του έργου. Σε εκδήλωση που θα διοργανώσει το σχολείο μας θα γίνει σύντομη παρουσίαση του έργου και απονομή σχετικών βεβαιώσεων διάκρισης στους συμμετέχοντες μαθητές.
τα φύλα στη λογοτεχνία
Νοέ 13 4
2ο σενάριο
Ο έρωτας και το φύλο στη λογοτεχνία
Οι άγγελοι τραγουδάνε. Και οι ερωτευμένοι
επίσης […]. Και η θάλασσα είναι απέραντη,
τα πουλιά μυριάδες, οι ψυχές όσες και οι
συνδυασμοί που μπορούν να γεννήσουν
οι ήχοι και τα λόγια, όταν ο έρωτας
και το όνειρο συμβασιλεύουν».
(Οδ. Ελύτης, Τα ρω του έρωτα)
Εξεταζόμενα κείμενα:
Ερωτόκριτος (16ος-17ος αι. Κρητική λογοτεχνία Χαρακτηριστικά Κρητικής λογοτεχνίας , θεωρία)
Έρωτος αποτελέσματα (σ. 169 -17ος-18ος αι. Νεοελληνικός Διαφωτισμός)
Μονόλογος ευαισθήτου (σ.340- 19ος αι. Ρομαντική σχολή Αθηνών)
Παράλληλα κείμενα:
Αντιγόνη του Σοφοκλή
Αντιγόνη του Ζαν Ανούιγ
Κοντά σου της Μαρίας Πολυδούρη
1η ώρα στην τάξη:
Εντάσσουμε τα εξεταζόμενα κείμενα στην εποχή τους, εξετάζουμε το κοινωνικοϊστορικό πλαίσιο που τα γέννησε και αναζητούμε γενικά χαρακτηριστικά της λογοτεχνικής παραγωγής στις συγκεκριμένες περιόδους.
2η ώρα στην τάξη:
Διαβάζουμε (σελ. 102) συνοπτικά την ιστορία του Ερωτόκριτου και καταδεικνύουμε δύο βασικά θέματα : α) ο έρωτας ως ψυχοκίνητρο και β) ο ηρωισμός του νέου ως μέσο, σύμφωνα με το ιπποτικό πνεύμα, που θα οδηγήσει στο ευχάριστο τέλος.
Διαβάζουμε (και ακούμε) το παρακάτω απόσπασμα από τον Ερωτόκριτο
EPΩTOKPITOΣ (ακούστε εδώ 77 καλλιτέχνες να αποδίδουν τον ερωτόκριτο)
Λέγει της ο Pωτόκριτος· “Ήκουσες τα μαντάτα,
που ο Kύρης σου μ’ εξόρισε σ’ τση ξενιτιάς τη στράτα;
K’ εφάνη του κ’ εσφάγηκεν ο-γι’ αφορμή εδική μου, 1355
σαν ήμαθε την προξενιάν, που’κουσε του Γονή μου.
K’ έτοιας λογής εμάνισε, τόσο βαρύ του φάνη,
κι ο Kύρης μου απ’ την πρίκαν του λογιάζω ν’ αποθάνει.
Tέσσερεις μέρες μοναχάς μου’δωκε ν’ ανιμένω,
κι απόκει να ξενιτευτώ, πολλά μακρά να πηαίνω. 1360
Kαι πώς να σ’ αποχωριστώ, και πώς να σου μακρύνω,
και πώς να ζήσω δίχως σου στο χωρισμόν εκείνο;
Eσίμωσε το τέλος μου, μάθεις το θες, Kερά μου,
στα ξένα πως μ’ εθάψασι, κ’ εκεί’ν’ τα κόκκαλά μου.
Kατέχω το κι ο Kύρης σου γλήγορα σε παντρεύγει, 1365
Pηγόπουλο, Aφεντόπουλο, σαν είσαι συ, γυρεύγει.
Kι ουδέ μπορείς ν’ αντισταθείς, σα θέλουν οι Γονείς σου
νικούν την-ε τη γνώμη σου, κι αλλάσσει η όρεξή σου.
“Mιά χάρη, Aφέντρα, σου ζητώ, κ’ εκείνη θέλω μόνο,
και μετά κείνη ολόχαρος τη ζήση μου τελειώνω. 1370
Tην ώρα που αρραβωνιαστείς, να βαραναστενάξεις,
κι όντε σα νύφη στολιστείς, σαν παντρεμένη αλλάξεις,
ν’ αναδακρυώσεις και να πεις· “Pωτόκριτε καημένε,
τά σου’ταξα λησμόνησα, τό’θελες πλιό δεν έναι.”
Διαβάζουμε το « Έρωτος αποτελέσματα» και επιχειρούμε μια πρώτη σύνδεση του έργου με την εποχή του και το σκοπό της επιλογής τέτοιων θεμάτων από συγγραφείς του Νεοελληνικού διαφωτισμού
Διαβάζουμε το «Μονόλογος ευαισθήτου» του Εμμ. Ροΐδη , επισημαίνουμε το σαρκασμό του συγγραφέα και επιχειρούμε να σκιαγραφήσουμε την κοινωνία του καιρού του
3η ώρα στο εργαστήριο
Εργασίες:
Ομάδα 1η
Ερωτόκριτος
Στα λόγια του Ερωτόκριτου να διακρίνετε τα κοινωνικά σχόλια για τη θέση της Αρετούσας ως γυναίκα αλλά και ως κόρη βασιλιά. Ποια θέση παίρνει ο ήρωας απέναντι στα κοινωνικά πρότυπα της εποχής του;
Ομάδα 2η
Μονόλογος ευαισθήτου
Πώς αντιμετωπίζεται η γυναίκα ( όχι μόνο η σύζυγος αλλά γενικά το γυναικείο φύλο) από τον αφηγητή;
Ομάδα 3η
Μονόλογος ευαισθήτου
Αν ήσαστε η γυναίκα αυτού του «ευαίσθητου» άντρα και ακούγατε κρυφά το μονόλογό του πώς θα αντιδρούσατε; Καταγράψτε τις σκέψεις σας σε μια παράγραφο 100 περίπου λέξεων.
Ομάδα 4η
Έρωτος αποτελέσματα
Θυμηθείτε πώς παντρεύτηκε η Αρετή στο ποίημα «του νεκρού αδελφού». Ποιες διαφορές δηλώνουν την αλλαγή στη θέση της γυναίκας όσον αφορά την ίδια της τη ζωή.
Ομάδα 5η
Ακούστε και διαβάστε τα λόγια του χορού στην Αντιγόνη του Σοφοκλή
Ποια είναι τα αποτελέσματα του έρωτα σύμφωνα με τα λόγια του χορού;
Γράψτε ένα τετράστιχο που να αποδίδει το στίχο «Η Αφροδίτη δίχως μέριμνες μας περιπαίζει»
Ομάδα 6η
Ζαν Ανούιγ «Αντιγόνη» (Αποτελεί μια διασκευή της σοφόκλειας τραγωδίας που στην εποχή της θεωρήθηκε ως αντίσταση στην κυβέρνηση του στρατηγού Πετέν στο Βισύ. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Theatre de l’Atelier στο Παρίσι στις 4 Φεβρουαρίου του 1944, στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής)
http://www.youtube.com/watch?v=0UqQ7syuyAI
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Η ευτυχία… Ποια θα είναι η δικιά μου η ευτυχία ; Τι είδους ευτυχισμένη γυναίκα η μικρή Αντιγόνη ; Τι είδους μικρότητες θα πρέπει να κάνει κι αυτή, μέρα με την ημέρα, για ν’ αποσπάσει με τα δόντια της το μικρό κουρέλι της ευτυχίας που της ανήκει ; Σε ποιον θα πρέπει να πει ψέματα, σε ποιον να χαμογελάσει, σε ποιον να πουληθεί ; Πείτε μου. Ποιον θα πρέπει ν’ αφήσει να πεθάνει, κάνοντας πως δεν βλέπει ;
Θέλω να μάθω πώς θα κάνω κι εγώ για να γίνω ευτυχισμένη;
Κι αμέσως, γιατί αμέσως πρέπει να διαλέξω. Λέτε πως είν’ ωραία η ζωή. Θέλω να μάθω πώς θα κάνω για να ζήσω.
Ναι, αγαπώ τον Αίμωνα. Αγαπώ έναν Αίμωνα γερό και νέο, έναν Αίμωνα απαιτητικό και πιστόν, όπως εγώ. Αν πρόκειται όμως η ζωή σας, η ευτυχία σας να περάσουν από πάνω του και να τον αφανίσουν με τη φθορά τους, αν πρόκειται να μη χλομιάζει πια ο Αίμων όταν εγώ χλομιάζω, αν πρόκειται να μη νομίζει πως πέθανα όταν αργώ πέντε λεφτά, αν πρόκειται να μη νοιώθει ολομόναχος στον κόσμο και να μη με μισεί όταν γελάω χωρίς να ξέρει αυτός γιατί, αν πρόκειται να γίνει κοντά μου ο Κύριος Αίμων, αν πρόκειται να μάθει να λέει «ναι» κι αυτός – τότε δεν τον αγαπώ πια τον Αίμωνα.
Η Αντιγόνη του Ανούιγ διαφέρει κατά πολύ από πολλές ερωτευμένες ηρωΐδες της λογοτεχνίας μας. (π.χ Μαριας Πολυδούρη :
Δεν τραγουδώ παρά γιατί μ’ αγάπησες
στα περασμένα χρόνια.
Και σε ήλιο, σε καλοκαιριού προμάντεμα
και σε βροχή, σε χιόνια,
δεν τραγουδώ παρά γιατί μ’ αγάπησες.
Εντοπίστε στα λόγια της πως ορίζει τον έρωτα και την ευτυχία της. Ποιο ρόλο νομίζετε ότι έπαιξε το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο στην σκιαγράφηση μιας τέτοιας ηρωΐδας;