Με αφορμή το βιβλίο της Δρ. Κατρίν Ντολτό και της Κολίν Φορ-Πουαρέ “Η βία κάνει κακό”, προτείνονται οι παρακάτω δραστηριότητες, με τις οποίες οι μαθητές:
- θα μάθουν ποιες καθημερινές απαρατήρητες συνήθειές μας θεωρούνται βία και πηγή τραύματος.
- θα αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη για την επίδραση της βίας στη ζωή τους και στο συναίσθημά τους.
- θα μάθουν να επικοινωνούν με άλλους για όσα τους πληγώνουν μέσα από την ποίηση και τη μουσική.
Δραστηριότητα 1
Δείτε μερικά αρνητικά συναισθήματα που μπορεί να σας προκαλεί η θέα-εμπειρία της βίας ή η άσκηση βίας. Επισκεφτείτε τη σελίδα της wikipedia για να δείτε καλύτερα την κατηγοριοποίηση των συναισθημάτων σε βασικά- δευτερεύοντα και τριτογενή.
Στη συνέχεια σημειώστε το συναίσθημα που σας προκαλεί καθεμία από τις δέκα παρακάτω περιστάσεις βίας:
|
Σε ποιες από τις παραπάνω περιπτώσεις θα νιώθατε φόβο; θυμό; αδυναμία να αντιδράσετε (απομόνωση);
Θα μπορούσατε να δείτε τον εαυτό σας να γίνεστε κι εσείς βίαιοι; σε ποια περίσταση;
Δραστηριότητα 2
Η ποιήτρια Διώνη Δημητριάδου υπογράφει το παρακάτω ποίημα:
ΜΑΘΗΜΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣΑρχικά τον ενικόμας τον μάθανε οδυνηράστο σώμα μας επάνω:καταστέλλωκαταστέλλειςκαταστέλλειανάγκη όμωςνα μάθουμε εμείς σωστάκαι τον πληθυντικό:αντιστεκόμαστεαντιστέκεστεαντιστέκονταιγιατί η βίατο ίδιο πάντα πρόσωπομα το εμείς πολλά. |
Οι μαθητές της Α’ τάξης, διαβάζοντας το παραπάνω ποίημα, έφτιαξαν ομάδες και έγραψαν τα δικά τους ποιήματα στην ίδια δομή. Στη συνέχεια ηχογραφήσαμε τα ποιήματά τους και βάλαμε μουσική υπόκρουση από τον Όμιλο της Μουσικής “Μουσικά Πειράγματα”.
Οι ομάδες μαθητών είναι : η Τοπ τετράδα, ΤΜ 26, Λουκουμάδες με σοκολάτα, Οι καλοκαιρινοί, Οι Γκόλουμ, Του Ρου Ρου Του Του