53.1358 ph web 1

Γ’ Γυμνασίου: Εικαστικά και μουσική

Στο παρόν μάθημα θα δούμε τη σχέση μεταξύ της ζωγραφικής και της μουσικής μέσα από τη σύνδεση διάσημων έργων τέχνης.

 

Άσκηση 1: Από τον ζωγράφο στο συνθέτη: κατανοώ τη μουσική καλύτερα μέσα από τη ζωγραφική.

Παρατηρήστε τους παρακάτω πίνακες ζωγραφικής. Πώς θα χαρακτηρίζατε τον καθένα; Διαλέξτε ένα από τα παρακάτω ρεύματα της Ζωγραφικής Τέχνης και αντιστοιχίστε τα στους πέντε πίνακες. Εντοπίστε στο κάθε έργο τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, όπως μέσα έκφρασης, χρώματα, προοπτική, αναλογίες, θέμα, τεχνικές απόδοσης.

 

α) Κλασικό έργο

β) Σύγχρονο έργο

γ) Έργο του εξπρεσιονισμού

δ)Αφηρημένο έργο

ε) Ρομαντικό έργο

στ) Έργο του κυβισμού

 

1. Ιβάν Αϊβαζόφσκι (Ρωσία)

aivazovsky19

2. Φρανσουά Ζανμό (Γαλλία)

le poeme de l ame Anne Francois Janmot

3. Βίνσεντ Βαν Γκογκ (Ολλανδία)

Starry Night Over the Rhone

4. Βασίλι Καντίνσκυ (Ρωσία)

Wassily Kandinsky Composition VII 1913 Oil on canvas 200 x 300 cm The State Tretyakov Gallery

5. Ζέλτσκα Παΐκ (Βοσνία Ερζεγοβίνη)

OtherPerspective

Ακούστε τα παρακάτω έργα και αντιστοιχίστε τα στους παραπάνω πίνακες εντοπίζοντας τα κοινά τους χαρακτηριστικά.

α) Joseph Haydn

Πόσα μουσικά όργανα ξεχωρίσατε στο συγκεκριμένο κομμάτι;

 

β)Frédéric Chopin

Αν βάζατε έναν τίτλο στο συγκεκριμένο έργο, ποιος θα ήταν;

 

 

γ) Nikolai Rimsky Korsakoff

Τι αίσθηση σας προκάλεσε το συγκεκριμένο έργο; κάποιο συναίσθημα;

 

 

δ)Johann Sebastian Bach

Τι είδους τεχνική χρησιμοποιεί ο μεγάλος μας συνθέτης και πως το πετυχαίνει;

 

 

ε)Arnold Schoenberg

Μπορείτε να συγκρατήσετε τη μελωδία του κομματιού;

 

Ποιο μουσικό έργο σας άρεσε περισσότερο και γιατί;

Σε ποιο μουσικό ρεύμα εντάσσεται το καθένα;

Υπάρχουν ομοιότητες τελικά μεταξύ των δύο τεχνών;

 

Η αρχική εικόνα του μαθήματος ανήκει στον Pablo Picasso (Mandolin and Guitar) και περιλαμβάνεται στο σχολικό βιβλίο της Μουσικής Γ’ γυμνασίου.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων