img11_3

Α’ Γυμνασίου: Ελληνικά μουσικά σύνολα.

Στο σημερινό μάθημα θα δούμε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν διαφορετικές ομάδες οργάνων ανά περιοχή, τα λεγόμενα μουσικά σύνολα. Αυτά δημιουργούνται με βάση το είδος της μουσικής ή τα χαρακτηριστικά του τόπου.

Άσκηση 1. Άσκηση ακρόασης: αναγνωρίζω τα Μουσικά Σύνολα της Ελλάδας.

Μουσικό σύνολο ονομάζεται μια ομάδα οργάνων από 2 ή περισσότερα όργανα.

Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλών ειδών τέτοιες μικρές “ορχήστρες” που διαφέρουν ανάλογα με το είδος της μουσικής ή με την περιοχή όπου τις συναντάμε.

Για παράδειγμα άλλο μουσικό σύνολο χαρακτηρίζει την Κρήτη, άλλο σύνολο μουσικών οργάνων χαρακτηρίζει την Ήπειρο. Επίσης άλλα όργανα παίζουν τα παραδοσιακά μας τραγούδια και άλλα παίζουν στα λαϊκά τραγούδια ή στην κλασική ορχήστρα. Άλλωστε ήδη γνωρίσαμε πολλά από τα όργανα της κλασικής Συμφωνικής ορχήστρας.

Η άσκηση παρακάτω σας ξεναγεί σε μερικούς από τους ελληνικούς ήχους των μουσικών συνόλων της Ελλάδας.  ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΤΕ τα 6 μουσικά σύνολα στα 6 ελληνικά μουσικά κομμάτια που ακολουθούν.

 

6 ελληνικά μουσικά σύνολα:

  • Α.  Κρητική “ζυγιά”: κρητική λύρα και λαγούτο

  • Β.   Λαϊκό μουσικό σύνολο: περιλαμβάνει κυρίως κιθάρες και μπουζούκι

  • Γ.   Ορχήστρα εγχόρδων: περιλαμβάνει βιολιά, βιόλες, βιολοντσέλα και κοντραμπάσα

  • Δ.   Φιλαρμονική Μπάντα Χάλκινων πνευστών: περιλαμβάνει τρομπέτες, τρομπόνια, κόρνα και τούμπες.

  • Ε.   Κυκλαδίτικη “ζυγιά”: βιολί και λαγούτο

  • ΣΤ.  Επτανησιακή “μαντολινάτα”: περιλαμβάνει μαντολίνα, μαντόλες, μαντοτσέλα και κιθάρες.

6 Μουσικά κομμάτια:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

2. Εύκολο παιχνίδι με τα Αερόφωνα- Πνευστά στο Φωτόδεντρο.

Διακρίνω τα πνευστά σε ξύλινα και χάλκινα

 

Η χαρακτηριστική εικόνα του μαθήματος είναι από το βιβλίο Μουσικής της ΣΤ’ Δημοτικού.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων