Θέματα εκπαίδευσης, δημοκρατίας στο σχολείο και αγωγής υγείας

Ιστολόγιo για θέματα εκπαίδευσης, δημοκρατίας στο σχολείο και αγωγής υγείας

Οι εκπαιδευτικοί λένε ΝΑΙ στην Παιδεία στα Μέσα στο Σχολείο

Ιούν 201122

Τo διαδίκτυο, οι ΗΥ και οι ψηφιακές συσκευές παίρνουν τη σκυτάλη από τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, όπως η τηλεόραση και ο Τύπος, και κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των δασκάλων για τη διδασκαλία των ΜΜΕ στη τάξη. Η τάση αυτή αναδεικνύεται ξεκάθαρα από τα πρώτα στοιχεία της εθνικής Έρευνας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για την Παιδεία στα Μέσα, το συντονισμό και την επεξεργασία των στοιχείων υλοποίησε το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων.

Συνολικά, οι εκπαιδευτικοί τάσσονται υπέρ της εισαγωγής μιας διδακτικής ενότητας για την Παιδεία στα Μέσα στην ατζέντα των μαθημάτων σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80%. Το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων, ο εθνικός εκπρόσωπος για την Παιδεία στα Μέσα στην Ευρωπαική Επιτροπή, αναγνωρίζοντας την πάγια ανάγκη για ευθυγράμμιση του ελληνικού σχολείου με τις διεθνείς εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας στα Μέσα είχε επισημάνει την ανάγκη εισαγωγής μιας ενότητας για τα ΜΜΕ στην τυπική εκπαίδευση από το 2007, στην ημερίδα «Το Αλφάβητο των Μέσων και η Διδασκαλία του» (24.10.2007).

Η έρευνα αποτελεί την πρώτη, εθνική καταγραφή για την Παιδεία στα Μέσα στην τυπική εκπαίδευση, με στόχο την αποκρυπτογράφηση της στάσης, της γνώσης και της προσωπικής εμπειρίας των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται με τη σειρά τους να διαπαιδαγωγήσουν τους ανήλικους χρήστες των ΜΜΕ.

Χρήση των ΜΜΕ από το σπίτι
Η πρωτιά του διαδικτύου και των Η/Υ καταγράφεται ως προς την πρόσβαση (19,45%) και χρήση (59,26%) στα μέσα επικοινωνίας από το σπίτι με 49,38% των εκπαιδευτικών να δηλώνουν ότι έχουν άριστες δεξιότητες χρήσης. Ιδιαίτερη προτίμηση συγκεντρώνει και ο Τύπος που έρχεται δεύτερος στις προτιμήσεις των εκπαιδευτικών (35,80%) αλλά και ο κινηματογράφος τρίτος με ποσοστό 28,40%. H τηλεόραση αν και τυγχάνει ευρείας πρόσβασης έρχεται τέταρτη στις προτιμήσεις των δασκάλων με ποσοστό 24,69%.

Χρήση στο σχολείο
Οι H/Υ και τα Κλειστά Εκπαιδευτικά Δίκτυα είναι στην κορυφή των προτιμήσεων (80%) και στο σχολείο, με το 48,15% να δηλώνει ότι τα χρησιμοποιεί (μαζί με τον κινηματογράφο) 2 με 3 φορές την εβδομάδα και το 39,51% σε καθημερινή βάση, συναντώντας τη θετική ανταπόκριση των μαθητών που συμμετέχουν ενεργά (60,49%).

Εκπαίδευση στα ΜΜΕ
Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεωρούν πολύ σημαντική τη διδασκαλία της Παιδείας στα Μέσα στο σχολείο (76,54%), στα οποία αναφέρονται είτε διαθεματικά μέσω άλλων διδακτικών αντικειμένων (41,98%) είτε αυθόρμητα, μέσω συζήτησης (25,93%). Ταυτόχρονα, το 92,59% δηλώνει πως θα ήθελε περισσότερο υλικό, κατάλληλα διαμορφωμένο (ανά μέσο και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης), με επιστημονικά ελεγμένα κριτήρια για τη διδασκαλία της Παιδείας στα Μέσα στην τάξη.

Ταυτότητα της έρευνας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά στο χρονικό διάστημα 15 Φεβρουαρίου-15 Μαΐου 2011 μέσω των εγγεγραμμένων χρηστών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, του εκπαιδευτικού κλειστού δικτύου του Υπ. Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων. Στην έρευνα έλαβαν μέρος νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές σχολείων και προϊστάμενοι από τα δημόσια σχολεία της χώρας (98,77%).

Η Σύνοψη των Συμπερασμάτων στο συνημμένο αρχείο: synopsi_iom

Πληροφορίες: κα Ειρήνη Ανδριοπούλου, 210 9098699, medialiteracy@iom.gr.

Πηγή: http://www.iom.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=166&newsid=568

Αφήστε μια απάντηση

Ο καιρός στην Κατερίνη

Hits

Δημήτρης Κυριακού

Διευθυντής Μουσικού Σχολείου Κατερίνης

ΜΔΕ στις Επιστήμες της Αγωγής

Email: kyriakou@sch.gr

Στο twitter: http://twitter.com/#!/dimkyriakou



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων