Θέματα εκπαίδευσης, δημοκρατίας στο σχολείο και αγωγής υγείας

Ιστολόγιo για θέματα εκπαίδευσης, δημοκρατίας στο σχολείο και αγωγής υγείας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Ενίσχυση της διδασκαλίας των μαθητών για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς πόλεων και αγροτικού οικισμού

Ιούν 20112

Πρόγραμμα  για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ταυτότητας των πόλεων, για τη τόνωση της καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας των μαθητών καθώς και για την υλοποίηση πρωτότυπων και καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων, προϋπολογισμού  1,189,000.00, πρόκειται να εφαρμόσει το υπ. Παιδείας , μέσω του ΕΣΠΑ .

Στόχος της Πράξης είναι η παρουσίαση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς πόλεων και αγροτικού οικισμού του ελλαδικού χώρου με μακραίωνη ιστορία και δυναμικό παρόν. Τα παραδείγματα θα επιλεγούν αντιπροσωπευτικά από τις αντίστοιχες Περιφέρειες Σύγκλισης. Η Πράξη συμβάλλει στην ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των μαθητών με τη τοπική ιστορία, το εγγύτερο ή το απώτερο παρελθόν της πόλης τους, καθώς και στην ευαισθητοποίησή τους σε θέματα προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς και τελικά της ποιότητας ζωής του τόπου που κατοικούν και σπουδάζουν.

Επίσης, στοχεύει στην ενίσχυση της εκπαίδευσης στις τέχνες και στον πολιτισμό, καθώς δημιουργεί το κατάλληλο πεδίο εικαστικής έκφρασης των μαθητών με κεντρικό άξονα το πολιτιστικό τους περιβάλλον

-Η πράξη περιλαμβάνει τις εξής δράσεις:

1. Παραγωγή εκπαιδευτικής ταινιας- κασετίνας

2. Δημιουργία ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους

3. Διεξαγωγή επιμορφωτικών σεμιναρίων – εργαστηρίων

4. Δημιουργία Διαδικτυακού κόμβου

5. Αξιολόγηση παραδοτέου υλικού

• Επιστημονική έρευνα και συγγραφή κειμένων για τη τοπική ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, των προτεινόμενων πόλεων .

• Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, οι οποίες θα βασίζονται στην παρακίνηση των μαθητών να ανακαλύψουν την πόλη τους, να ανατρέξουν στα τοπικά αρχεία, να αντιληφθούν την ιστορική της συνέχεια, να αξιολογήσουν τα μνημεία και να τα εντάξουν στην καθημερινότητά τους.

• Φιλολογική επιμέλεια του συνόλου των κειμένων

• Ηλεκτρονική επεξεργασία και καλλιτεχνική επιμέλεια των εννέα εντύπων που θα περιλαμβάνει η ταινιοθήκη

• Έκδοση εντύπων, τα οποία θα περιέχουν την ιστορική πληροφορία και τις προτεινόμενες δραστηριότητες, καθώς και της κασετίνας σε αντίτυπα.

• Συγγραφή σεναρίου για κάθε μία από τις ταινίες (όπως αναλύονται στην μεθοδολογία υλοποίησης), που θα περιλαμβάνει η κασετίνα.

• Παραγωγή ταινιών μικρού μήκους, ενσωματωμένων σε κάθε ένα από τα παραπάνω έντυπα, όπου θα αποτυπώνεται η πολιτιστική κληρονομιά των πόλεων μέσα από τα μνημεία, όπως αυτά εντάσσονται στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον, και τη διαλογική σχέση τους με τους κατοίκους.

• Σύνθεση πρωτότυπης μουσικής επένδυσης για τις ταινίες μικρού μήκους

• Παραγωγή αντιγράφων των ταινιών για ΑμεΑ.

• «Κλείδωμα» της μήτρας των ταινιών για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων.

• Μετακίνηση και διαμονή του τεχνικού προσωπικού στις επιλεγμένες περιοχές για τις ανάγκες της κινηματογράφησης.

• Φωτογράφιση χώρων/μνημείων/ των επιλεγμένων περιοχών για τις ανάγκες των συνοδευτικών εντύπων

• Αποστολή αντιτύπων στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

• Διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων – εργαστηρίων στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των νομών, όπου απευθύνεται η Πράξη, για την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ταινιοθήκης προς όφελος της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας. Βασικός στόχος είναι η ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τους  τρόπους διαχείρισης του υλικού στη σχολική τάξη και την αξιοποίησή του για τηνυλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων.

• Καλλιτεχνική επιμέλεια και σχεδιασμός της ιστοσελίδας που θα φιλοξενήσει τις μαθητικές εργασίες

• Ένταξη της ιστοσελίδας σε ψηφιακή πλατφόρμα για ΑμεΑ.

• Δημιουργία ψηφιακής εξόδου στις πύλες του ΥΠΔΒΜΘ και του ΥΠΠΟΤ, για την ανάρτηση των εργασιών που θα προκύψουν από τις προτεινόμενες δραστηριότητες.

• Μετάφραση των κειμένων στην αγγλική γλώσσα (εισαγωγικά κείμενα, οδηγίες πλοήγησης) που θα πλαισιώνουν τις Πύλες εξόδου του ΥΠΔΒΜΘ και του ΥΠΠΟΤ.

• Αξιολόγηση της Δράσης, προκειμένου να γίνει ποιοτική ανάλυση του συνόλου του παραδοτέου εκπαιδευτικού υλικού.

• Δημιουργία ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, η οποία θα περιλαμβάνεται στην εκπαιδευτική ταινιοθήκη και θα αφορά στον αγροτικό οικισμό . Η επιλογή της προτείνεται ως παράδειγμα καλής πρακτικής παρουσίασης ενός σημαντικού αρχαιολογικού χώρου.

• Αναπαραγωγή των DVD σε μονάδες ψηφιακής αναπαραγωγής

Αναλυτικές πληροφορίες στην απόφαση: PRAXI1[1]

 

Πηγή: www.esos.gr

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Ο καιρός στην Κατερίνη

Hits

Δημήτρης Κυριακού

Διευθυντής Μουσικού Σχολείου Κατερίνης

ΜΔΕ στις Επιστήμες της Αγωγής

Email: kyriakou@sch.gr

Στο twitter: http://twitter.com/#!/dimkyriakou



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων