Για πόσο καιρό θα συνεχιστεί το φαινόμενο της άμεσης απορρόφησης στα δημόσια σχολεία των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας; Θα παραμείνουν τα Παιδαγωγικά στην λίστα με τις πρώτες σχολές από πλευράς ενδιαφέροντος;
Έρευνα που ολοκληρώθηκε από την ομάδα της εταιρείας συμβούλων σταδιοδρομίας Employ, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι δάσκαλοι θα είναι περιζήτητοι έως το 2015 αναφέρει το tovima.gr (28/2/2011). «Μέχρι το 2015 είναι πιθανό να περιοριστούν οι ανάγκες πάντα με την επισήμανση ότι δεν θα μεταβληθούν δραστικά είτε προς το θετικό είτε προς το αρνητικό, παράμετροι (ασφαλιστικό, διαγωνισμοί ΑΣΕΠ κ. α.) που σχετίζονται με την συνολική εικόνα απασχολησιμότητας των δασκάλων» αναφέρεται στην έρευνα της εταιρείας.
«Οι εφετινοί υποψήφιοι των Πανελληνίων είναι πιθανόν να είναι από τους τελευταίους αυριανούς δασκάλους που θα συναντήσουν θετικές προοπτικές με σύντομα διαστήματα αναμονής για την απορρόφηση τους από την δημόσια εκπαίδευση» αναφέρεται στην ίδια έρευνα. «Από το 2015 και μετά αναμένεται εξισορρόπηση του ισοζυγίου προσφοράς και ζήτησης η οποία θα διατηρήσει μεν θετικό πρόσημο στους δείκτες απορρόφησης αλλά σε κάθε περίπτωση δεν θα ταυτίζεται με τις σημερινές θετικότατες προοπτικές του επαγγέλματος» καταλήγει η έρευνα.
Όπως αναφέρεται σ΄αυτήν, ο αριθμός των διοριστέων δασκάλων από το 1990 ως και το 2010 (δηλαδή την τελευταία 20ετία) ήταν συνολικά 35.822 άτομα. Παράλληλα, ο αριθμός των προσλήψεων αναπληρωτών δασκάλων ήταν σταθερός την τελευταία πενταετία πάνω από τις 3000. Έτσι, κατά μέσο όρο διορίζονται ως αναπληρωτές 3500 περίπου δάσκαλοι κάθε έτος. Ο συνολικός αριθμός των μόνιμων υπηρετούντων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (2008-2009) ανέρχεται στις 46823.
Το 69.88% περίπου των ήδη υπηρετούντων δασκάλων έχει λιγότερα από 20 χρόνια υπηρεσίας και δεν αναμένεται η άμεση συνταξιοδότηση τους, ενώ μόνο το 30.12% έχει προϋπηρεσία 20 ετών και άνω, αναφέρει η ίδια έρευνα.
Επίσης την τελευταία πενταετία είχαμε περίπου 19.000 λιγότερους μαθητές στα δημοτικά σχολεία.

ΠΗΓΗ: Το Βήμα

Παίζοντας αυτό το ηλεκτρονικό παιχνίδι μπορείτε να μάθετε ποιο είναι το ενεργειακό σας αποτύπωμα, δηλαδή πόσο διοξείδιο του άνθρακα (CO2) εκλύουν στην ατμόσφαιρα οι καθημερινές σας συνήθειες που σχετίζονται με την κατανάλωση ενέργειας….

Κάντε κλίκ στην εικόνα για να συνεχίσετε…

Περίπου 800 δημοτικά σχολεία θα υποστούν το σοκ της συγχώνευσης. Τα σχολεία που θα προκύψουν από το χωνευτήρι θα υποστούν και δεύτερο σοκ με την ένταξή τους στα ολοήμερα με αναμορφωμένο πρόγραμμα. Ο θεσμός ξεκίνησε την καριέρα του πέρυσι σε 800 δημοτικά και στους λίγους μήνες εφαρμογής του έχει αφήσει… ξερούς μαθητές, γονείς και δασκάλους.

Τα παιδιά του Δημοτικού στα νέα σχολεία της κ. Διαμαντοπούλου έχουν 1.274 ώρες μαθήματα σε 15 γνωστικά αντικείμενα, με δάσκαλους που κάνουν… delivery γνώσεων σε δύο και τρία σχολεία. Ο μέσος όρος διδασκαλίας στις χώρες της Ε.Ε. δεν ξεπερνά τις 781 ώρες.

Πουθενά στον κόσμο τα παιδιά δεν βομβαρδίζονται με τόσες διδακτικές ώρες και τόσα γνωστικά αντικείμενα. Στα σχολεία αυτά, ακόμη και τα πρωτάκια υποχρεώνονται σε εξαντλητικά ωράρια παρακολουθώντας 11 διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Συνολικά, τα παιδιά του Δημοτικού επιβαρύνονται με 1.274 ώρες υποχρεωτικής διδασκαλίας το χρόνο. Πρόκειται για έναν βομβαρδισμό του εγκεφάλου τους χωρίς έλεος, που δεν συναντάται σε καμία άλλη χώρα του κόσμου. Ο μέσος όρος διδασκαλίας στις χώρες – μέλη του ΟΟΣΑ είναι 769 ώρες ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 781 ώρες. Ακόμη και χώρες που υπερβαίνουν κατά πολύ τους μέσους όρους ΟΟΣΑ και Ευρωπαϊκής Ένωσης απέχουν παρασάγγας από τη δική μας. Για παράδειγμα, η Αυστραλία έχει 954 ώρες διδασκαλίας το χρόνο και η Ολλανδία 940. Χώρες που αναφέρονται ως πρότυπα για τα εκπαιδευτικά τους συστήματα, π.χ. η Φινλανδία, φροντίζουν οι ώρες διδασκαλίας να μην υπερβαίνουν τις 24 την εβδομάδα, όταν στα νέα σχολεία της κ. Διαμαντοπούλου οι μαθητές πιάνουν 35ωρο! Και δεν είναι μόνο ο βομβαρδισμός των ωρών, είναι και τα μαθήματα. Πρωτάκια και δευτεράκια διδάσκονται 11 μαθήματα, οι μαθητές της τρίτης και της τετάρτης, ανεβαίνουν στα 13 και οι μαθητές της πέμπτης και της έκτης φτάνουν τα 15!

Δάσκαλοι μπαινοβγαίνουν στις αίθουσες, τα παιδιά παθαίνουν σύγχυση από τη συνεχή εναλλαγή, το Δημοτικό λειτουργεί πλέον με όρους Γυμνασίου. Ούτε τα ονόματα των δασκάλων τους δεν συγκρατούν πλέον τα παιδιά καθώς οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων, που δουλεύουν απλήρωτοι από την αρχή της χρονιάς, κάνουν… delivery διδασκαλίας σε δύο και τρία σχολεία. Οι δάσκαλοι αυτών των σχολείων τραβάνε τα μαλλιά τους. Μεγάλα τμήματα, ακατάλληλα βιβλία, ανεπαρκής υποδομή. Πολλά παιδιά αντιμετωπίζουν έναν ρυθμό διδασκαλίας που τα ξεπερνά. Τα προβλήματα επιθετικότητας πολλαπλασιάζονται, η συνοχή της τάξης και της σχολικής κοινότητας δοκιμάζεται. Το νέο σχολείο στήθηκε στο πόδι, με τα πιο φτηνά υλικά, για να μορφώσει το πιο ακριβό υλικό απ’ όλα. Τα παιδιά μας. Η μελέτη στο ολοήμερο έχει περιοριστεί και δεν μπορεί να καλύψει τις δυσκολίες και τον όγκο της ύλης.

Η τσάντα, λένε δάσκαλοι και γονείς, όχι μόνο δεν μένει στο σχολείο, αλλά επιστρέφει πιο βαριά στο σπίτι, καθώς εκτός από την καθημερινή προετοιμασία για την επόμενη ημέρα, πρέπει να γίνει και προετοιμασία για τα επαναληπτικά τεστ της ενότητας. Σε δημόσια και ιδιωτικά, τα τεστ πέφτουν βροχή με γονείς και παιδιά να σηκώνουν τα χέρια ψηλά και το διάβασμα να τρώει ακόμη και τα Σαββατοκύριακα.

Κανονικός βομβαρδισμός και μάλιστα χωρίς την εναλλακτική του καταφυγίου. Η κυβέρνηση αποφάσισε μόνη της και έπραξε μόνη της. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αρχικά απέρριψε αυτό το πρόγραμμα, αλλά στη συνέχεια υποχρεώθηκε να το υιοθετήσει με την επισήμανση ότι δεν έχει δικαίωμα να κρίνει τις κυβερνητικές αποφάσεις.

Φανταστείτε τα σχολεία αυτά να λειτουργούν με 400 μαθητές στα ούτως ή άλλως μικρά προαύλια, με 25άρια τμήματα στις ούτως ή άλλως μικρές αίθουσες, με δασκάλους που δεν προλαβαίνουν να γνωρίσουν τα παιδιά και πάνε παρακάτω για άλλη… παραγγελία και με παιδιά τρελαμένα από την κακουχία να είναι μαθητές στην Ελλάδα του Μνημονίου…

.

Σημαντικές εκπτώσεις στην ποιότητα της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης συνεπάγονται ορισμένα από τα κριτήρια που θέτει το υπουργείο Παιδείας για την επιλογή των σχολείων που θα καταργηθούν ή θα συγχωνευτούν.

Ενα μήνα μετά την εξαγγελία αυτών των κριτηρίων και εν αναμονή της λίστας με τα σχολεία που θα μείνουν έξω από τον αναδιαρθρωμένο σχολικό χάρτη, εκπαιδευτικοί και τοπικοί φορείς επισημαίνουν πως το υπουργείο λειτουργεί κόντρα σε ρυθμίσεις που είχαν προβλέψει οι νομοθέτες για τις προηγούμενες γενιές μαθητών.

Το εμφανέστερο όλων είναι ότι ουσιαστικά καταργείται ο ρόλος των τοπικών κοινωνιών στη λήψη αποφάσεων για το ποια σχολεία καταργούνται ή ιδρύονται. Ο ρόλος των νομαρχιακών και των δημοτικών επιτροπών παιδείας ήταν πάντα συμβουλευτικός, όπως θα είναι και αυτός των περιφερειακών που θα τις αντικαταστήσουν, σύμφωνα με τον «Καλλικράτη».          Μόνο που οι τελευταίες δεν έχουν συσταθεί ακόμα, αφού δεν έχει καθοριστεί η σύνθεσή τους. Ετσι το υπουργείο προσπέρασε τις αναμενόμενες αντιδράσεις και αντικατέστηκε το ρόλο των τοπικών κοινωνιών με «τις απόψεις των εκπροσώπων των δήμων», δηλαδή των δημάρχων, οι οποίες υποτίθεται πως θα ληφθούν υπόψη.

Μιλώντας στους δημάρχους που προσήλθαν στη σχετική ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας, η υπουργός Α. Διαμαντοπούλου είπε μεταξύ άλλων ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να στοιβαχθούν μαθητές σε τμήματα». Αμέσως μετά, βέβαια, πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχει λόγος σε μια μεγάλη πόλη όπως η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη να υπάρχουν δύο σχολεία σε ένα κτίριο με μέσο όρο μαθητών 12 και 13. Γιατί αυτό λειτουργεί σε βάρος και του σχολείου και πολλές φορές και των μαθητών».

Το βασικό επιχείρημα είναι ότι οι μαθητές θα ωφεληθούν από τα πολυπληθέστερα τμήματα, αφού έτσι θα φτάνουν τα χρήματα για να έχουν εργαστήρια, καθηγητές κ.λπ. Ομως, αυτό προσκρούει στο γεγονός ότι κάποια σχολεία που ήδη έχουν εργαστήρια και σύγχρονες εγκαταστάσεις θα εκκενωθούν και οι μαθητές τους θα ταξιδεύουν δεκάδες χιλιόμετρα μακριά για να συμπληρώσουν τα «κενά» στις τάξεις άλλων σχολείων. Κι όλα αυτά εξαγγέλλονται «χωρίς να έχει προηγηθεί καμία σχετική μελέτη», όπως τονίζει ο Φώτης Παπουτσής, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β’ Αιτωλοακαρνανίας.

Στα σχέδια συγχωνεύσεων και υπερσυγκέντρωσης μαθητών στις τάξεις μέχρι να εξαντληθούν τα νόμιμα όρια, οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν, επίσης, την ανατροπή του μοντέλου σχολικών συγκροτημάτων που θεωρούσαμε μέχρι σήμερα αποδεκτό. Οπως επισημαίνει η Μαρία Δανιήλ, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης – Καλλιθέας – Μοσχάτου, ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων έχτιζε επί τόσα χρόνια συγκροτήματα 10-12 τμημάτων, που είναι προφανές ότι δεν αντιστοιχούν στα 15 που οραματίζεται η Α. Διαμαντοπούλου ως ιδανικά για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ειδική πρόβλεψη είχε γίνει επίσης το 1985 από το νομοθέτη σχετικά με το όριο των τμημάτων που μπορεί να έχει ένα γυμνάσιο: Επρεπε να είναι μέχρι 9, και αν γινόταν υπέρβαση θα έπρεπε να χτιστεί κι άλλο σχολείο. Κι αυτό γιατί, όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, η δομή των σχολικών μονάδων πρέπει να αποθαρρύνει τη συγκρότηση τεράστιων και απρόσωπων σχολικών μονάδων, ειδικά στους ευαίσθητους μαθητικούς πληθυσμούς του γυμνασίου.

ΠΗΓΗ: www.enet.gr

Μαρ 11
07

Σκεφτήκαμε να κάνουμε μία μικρή έρευνα σχετικά με τη γνώμη των αναγνωστών του ιστολογίου μας γαι τις συγχωνεύσεις, συνενώσεις, καταργήσεις σχολικών μονάδων που επιχειρεί το ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ.. Η δημοσκόπηση θα τελειώσει μετά από δέκα ημέρες, στις 17/3/2011.  θα τη βρείτε στη αριστερή πλευρά του ιστολογίου. Οι επιλογές της δημοσκόπησης είναι τέσσερις: Ναι, Όχι, Ίσως και Other (άλλο). Επιλέγοντας Other (άλλο) μπορείτε να αφήσετε το σχόλιό σας γράφοντάς το στο λευκό πλαίσιο. Προτείνετε, αν θέλετε και δικές σας δημοσκοπήσεις.

Ψάχνοντας πολλές φορές βρίσκεις πράγματα ξεχασμένα, αλλά με αξία. 🙂

Βρήκα λοιπόν ένα αρχείο σχετικό με το μητρώο των Windows 9X και XP.

Προσοχή: Για όσους δεν έχουν γνώσεις σχετικές με το μητρώο (Registry) των windows καλό θα ήταν να μην ασχοληθούν μ’ αυτό γιατί είναι επικίνδυνο! B-) Καλού κακού κάντε ένα αντίγραφο του μητρώου σας ή ένα σημείο επαναφοράς συστήματος πριν την <<επέμβαση>> 😎

Registry Guide

Διευρυμένες διοικητικές και εκπαιδευτικές αρμοδιότητες δίνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείο Παιδείας στους διευθυντές των σχολείων, οι οποίοι πλέον θα επιλέγονται με βάση τα προσόντα τους, και όχι μόνο με γνώμονα τα έτη προϋπηρεσίας.
Οι διευθυντές δεν θα ασκούν πλέον διδακτικό έργο, προκειμένου να μένουν απερίσπαστοι σταδιοικητικά τους καθήκοντα που θα περιλαμβάνουν και την αξιολόγηση του διδακτικού προσωπικού. Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούν ακόμη και να επιβάλλουν χρηματικές ποινές στους καθηγητές για πειθαρχικά παραπτώματα.
Παράλληλα, θα έχουν την ευθύνη εκπόνησης προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωση και αυτοξιολόγησης του σχολείου.
Το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών θα τεθεί σε εφαρμογή από το φετινό καλοκαίρι, ώστε οι νέοι διευθυντές να αναλάβουν τα αυξημένα τους καθήκοντα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς τον Σεπτέμβριο του 2011.

ΠΗΓΗ: Τα Νέα

Ασφαλείς πηγές κάνουν λόγο για σχέδιο που επεξεργάζεται εντός των επόμενων ημερών το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να οριστικοποιηθούν οι συγχωνεύσεις. Έτσι, δεν αποκλείεται μέσα στην επόμενη εβδομάδα να έχουμε τις πρώτες ανακοινώσεις από το υπουργείο σχετικά με τον αριθμό των σχολείων που πρόκειται να συγχωνευθούν σε όλη τη χώρα.

Η φημολογία ότι θα συγχωνευθεί το 25%-30% των μονάδων στα μεγάλα αστικά κέντρα επιβεβαιώνεται πλήρως, καθώς στον νομό Θεσσαλονίκης προβλέπεται η κατάργηση 51 σχολείων, ενώ στην Α’ Αθήνας καταργείται το 25% των σχολικών μονάδων. Η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να προχωρήσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες στη συγχώνευση των σχολείων σε όλη τη χώρα, ενέργεια που μπορεί από το υπουργείο Παιδείας να γίνεται με “καθαρά παιδαγωγικά κριτήρια”, θα επιφέρει όμως σταδιακά από την επόμενη χρονιά (2012-13) τη δραστική περικοπή 4.000-4.500 θέσεων εκπαιδευτικών!
“Θα μας βρουν μπροστά τους” απαντά η ΟΛΜΕ και ήδη προανήγγειλε μια νέα κινητοποίηση για τις 10 Μαρτίου.

Προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί να πάρουν μέρος στο εκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια (12.30 το μεσημέρι), η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει δίωρη στάση εργασίας (12-2 για τον πρωινό κύκλο και 2-4 για τον απογευματινό).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΔΑΚΕ της ΟΛΜΕ πρότεινε 24ωρη νέα απεργία για τις 21-22 Μαρτίου και μια δεύτερη για τις 28-29 Μαρτίου. “Αν υπάρξει δυναμική, τότε μπορούν να ανατραπούν οι σχεδιασμοί του υπουργείου Παιδείας” εκτιμά το μέλος του δ.σ. της ΟΛΜΕ, Θ. Κοτσιφάκης.

Στις… καλένδες η Τεχνική Εκπαίδευση
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι τώρα, το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την Τεχνική Εκπαίδευση παραπέμπεται για την επόμενη χρονιά. Έτσι, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν κανονικά τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ (Επαγγελματικά Λύκεια, Επαγγελματικές Σχολές).
Θολό επίσης, μετά και τις αντιδράσεις που προέκυψαν, παραμένει το τοπίο και για τα Πειραματικά Σχολεία, τα οποία όπως φαίνεται θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως έχουν και δεν θα μετατραπούν -τουλάχιστον άμεσα- σε σχολεία για μαθητές με άριστες επιδόσεις.

ΠΗΓΗ:

http://www.makthes.gr/news/reportage/70183

Μαρ 11
04

Μιας και η τρέχουσα διεθνής επικαιρότητα το επιτρέπει, ας δούμε τι μπορεί να μας ξημερώσει V-.