Την 23η Ιουνίου 2022, ώρα 12:00-14:30 τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης, 1ο και 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Ν. Αιγαίου, το Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (Ι.Τ.Ε) και ο Σύλλογος ΨηφιΔα με την υποστήριξη του Europe Direct της Περιφέρειας Κρήτης, συνδιοργανώνουν εξ αποστάσεως εργαστήριο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων με τίτλο «ΝΕΑ ΟΝΕΙΡΑ: Εισαγωγή στην Τέχνη των Νέων Μέσων ».
Για να λάβετε το σύνδεσμο του δωματίου θα πρέπει υποχρεωτικά να κάνετε εγγραφή στο σύνδεσμο
https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_7nKcx_qWR1esWe6KL61N5g
——————————————————————
Λίγα λόγια για το εργαστήριο
Το εργαστήριο «ΝΕΑ ΟΝΕΙΡΑ: Εισαγωγή στην Τέχνη των Νέων Μέσων» συνδυάζει φαντασία και δημιουργικότητα προκειμένου να εισάγει με κατανοητό και διασκεδαστικό τρόπο θέματα σχετικά με την επονομαζόμενη
«Τέχνη των Νέων Μέσων» (New media art). H «Τέχνη των Νέων Μέσων» αποκαλείται και «Υβριδική Τέχνη» και περιλαμβάνει έργα που δημιουργούνται ή και διανέμονται με τη χρήση νέων τεχνολογιών που έχουν τεθεί στη διάθεση των καλλιτεχνών από τα τέλη της δεκαετίας του 1980, όπως το Διαδίκτυο, η Εικονική και η Επαυξημένη Πραγματικότητα, η Ρομποτική, η 3Δ εκτύπωση, τα γραφικά και η κινούμενη εικόνα μέσω υπολογιστή (animation), κ.α.
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, παρουσιάζονται ποικίλα «νέα μέσα» και οι δυνατότητες που παρέχουν, προβάλλονται ποικίλα παραδείγματα έργων τέχνης καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο και προτείνονται ιδέες για σχετικές δημιουργικές δράσεις. Σε όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες εμπλέκονται ενεργά σε δημιουργικές δραστηριότητες, όπου καλούνται να σκεφτούν τις δικές τους, πρωτότυπες ιδέες, σχετικά με τα «νέα μέσα» που παρουσιάζονται. Βασικός στόχος του εργαστηρίου είναι να πυροδοτήσει τη (δημιουργική) σκέψη και την καλλιτεχνική δημιουργία, καθώς και να αποτελέσει μια ευχάριστη ψυχαγωγική εμπειρία.
Το εργαστήριο υλοποιείται από τον Δημήτρη Γραμμένο, Κύριο Ερευνητή του Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας (ΙΤΕ).
———————————————————-
Το εργαστήριο απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, Εικαστικών και Μουσικής των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού, του Γυμνάσιου και του Λυκείου , αλλά ενδιαφερόμενοι όλων των ειδικοτήτων είναι ευπρόσδεκτοι.
Οι βασικοί στόχοι είναι: (α) να γνωρίσουν το γνωστικό αντικείμενο και να πάρουν ιδέες για σχετικές δραστηριότητες που θα μπορούσαν να εντάξουν στο μάθημά τους, (β) να βιώσουν το εργαστήριο, το οποίο την προσεχή σχολική χρονιά θα προσφερθεί προς σχολεία στο πλαίσιο του 12 ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, (γ) να καταθέσουν την άποψή τους και να προτείνουν πιθανές βελτιώσεις, και (δ) να συμβάλουν στην αξιολόγηση του εργαστηρίου μέσα από συζήτηση και ανώνυμα ερωτηματολόγια. Επίσης, υπάρχει η πρόθεση, την προσεχή σχολική χρονιά να υλοποιηθεί Μαθητικός Διαγωνισμός βασισμένος στη θεματολογία και τα περιεχόμενα του εργαστηρίου. Αντικείμενο του διαγωνισμού θα είναι η σύλληψη και ο νοητικός σχεδιασμός ενός πρωτότυπου εικαστικού ή εφαρμοσμένου έργου που συμπεριλαμβάνει ψηφιακή τεχνολογία.
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα του εισηγητή του εργαστηρίου
Ο Δημήτρης Γραμμένος είναι Κύριος Ερευνητής του Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) στον τομέα της Επικοινωνίας Ανθρώπου -Υπολογιστή (HCI). Αναπτύσσει και οργανώνει βιωματικές εμπειρίες που εισάγουν την έννοια και την πρακτική της Δημιουργικότητας και της Δημιουργικής Σκέψης σε παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικούς και το ευρύ κοινό. Ως τώρα, έχει οργανώσει περισσότερα από 70 εργαστήρια σε 5 χώρες και στο Διαδίκτυο, στα οποία συμμετείχαν συνολικά πάνω από 7.000 άτομα όλων των ηλικιών. Στο πλαίσιο του Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, έχει παρουσιάσει στο παρελθόν μαζί με την Ανθή Στρατάκη τα διαδικτυακά εργαστήρια «Η 6η ΑΙΣΘΗΣΗ: Το παιχνίδι από το μέλλον» και «Ο GDPR και οι 40 κλέφτες», όπου συμμετείχαν συνολικά περισσότεροι από 2.200 μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου και 300 ενήλικες.
Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί την 23η Ιουνίου και ώρα 12:00-14:30.
Για να λάβετε το σύνδεσμο του δωματίου θα πρέπει υποχρεωτικά να κάνετε εγγραφή στο
https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_7nKcx_qWR1esWe6KL61N5g