Ενεργός μάθηση (activ learning)

Επιστημονικό άρθρο.

Χρησιμοποιούμε τoν όρο «ενεργός μάθηση» (active learning) για να περιγράψουμε μια προσέγγιση της διδασκαλίας η οποία αναγνωρίζει ότι οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία, οικοδομώντας γνώση και νόημα ως ανταπόκριση στις ευκαιρίες μάθησης που παρέχουν οι εκπαιδευτικοί. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με ένα μοντέλο καθοδηγητικής διδασκαλίας (instruction teaching) στο οποίο η γνώση μεταφέρεται ή μεταδίδεται από τους εκπαιδευτικούς στους μαθητές. Η ενεργός μάθηση σημαίνει ότι οι εκπαιδευόμενοι αναλαμβάνουν ολοένα και περισσότερη ευθύνη για τη μάθησή τους και ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν ρόλο ενεργοποίησης και υποβοήθησης της μάθησης, αντί να λειτουργούν ως εισηγητές ή μεταφορείς ιδεών. Εκτός από τον όρο ενεργός μάθηση, στα ελληνικά χρησιμοποιείται και ο όρος ενεργητική μάθηση. Δόκιμος είναι και ο όρος «μανθάνειν δια του πράττειν» που αντιστοιχεί περισσότερο στο «learning by doing» (Dewey).

Για να κατεβάστε το άρθρο πατήστε εδώ

Προσαρμογή από το Cambridge Assessment, International Education: Active learning, ανακτημένο 13.9.2019 από https://www.cambridgeinternational.org/Images/271174-active-learning.pdf

Σοφία Χάιτα, Κωνσταντίνος Ζέρβας

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση