ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-24

 

Α’Μέρος_Εργαστήρια Δεξιοτήτων «Ευ ζην»-επίσκεψη Διατροφολόγου

Στο σχολείο μας ολοκληρώσαμε τον Α’ κύκλο Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στην ενότητα «Ευ ζην» με θέμα την Υγιεινή Διατροφή.

Μετά από μια σειρά δραστηριοτήτων, επεξεργασίας υλικού, βιβλίων, συζητήσεις γνωρίσαμε διατροφικές επιλογές και συνήθειες που κάνουν καλό στην υγεία μας, με στόχο την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών επιλογών μεσοπρόθεσμα, καθώς και μακροπρόθεσμα.

Φτάνοντας στο τέλος των Εργαστηρίων προσκαλέσαμε στο σχολείο μας την κα. Βασιλική Τζίμου, διαιτολόγο- διατροφολόγο. Έτσι, είχαμε την χαρά να περάσουμε μαζί της μια εποικοδομητική μέρα γεμάτη γνώσεις και μαγειρική!

Αρχικά, τα παιδιά παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την περιεκτική και εύστοχη παρουσίαση της κας. Βασιλικής και συζήτησαν.

Στη συνέχεια, περάσαμε στο πιο διασκεδαστικό και βιωματικό μέρος της δράσης, μαγειρέψαμε όλοι μαζί νόστιμες και θρεπτικές μπάρες ενέργειας!
Τα παιδιά γνώρισαν τα υλικά και τη συνεισφορά τους στην υγεία μας και εκτέλεσαν τη συνταγή με ενθουσιασμό.

Τέλος, επιφυλάσσαμε μια έκπληξη στην κα. Βασιλική, καθώς της χαρίσαμε μια κάρτα με ζωγραφιές! Επίσης, μια αγκαλιά για τον αποχαιρετισμό ήταν ό,τι πρέπει, ανανεώνοντας το ραντεβού μας για κάποια επόμενη συνάντηση και αποδεικνύοντας πόσο όμορφα περάσαμε!

Ευχαριστούμε πολύ!

Illustrative Cake Recipe Card 1 Illustrative Cake Recipe Card 2 Illustrative Cake Recipe Card 3 Illustrative Cake Recipe Card 4 Illustrative Cake Recipe Card 5 Illustrative Cake Recipe Card 6 Illustrative Cake Recipe Card 7 Illustrative Cake Recipe Card 8 Illustrative Cake Recipe Card 9 Illustrative Cake Recipe Card 10 Illustrative Cake Recipe Card 11 Illustrative Cake Recipe Card 12 Illustrative Cake Recipe Card 13 Illustrative Cake Recipe Card 14 Illustrative Cake Recipe Card 15 Illustrative Cake Recipe Card 16 Illustrative Cake Recipe Card 17

 

 

Β’Μέρος_Εργαστήρια Δεξιοτήτων «Ευ ζην»-Δραστηριότητες

 

 

Ο πρώτος κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και κατασκευές συνέβαλε στο να γνωρίσουν τα παιδιά υγιεινές διατροφικές επιλογές, καθώς και τις ευεργετικές ιδιότητες που έχουν στο σώμα μας.

Παρουσιάσεις, κολλάζ, ζωγραφική, εκπαιδευτική ρομποτική, βιωματική μάθηση, υγιεινές φρουτοσαλάτες, βιβλία είναι μερικές από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας στα πλαίσια των Εργαστηρίων.

IMG 9565 IMG 7346 IMG 7344 IMG 7345 IMG 7343 IMG 9695 IMG 9671 IMG 9657 IMG 9574 IMG 9568

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ” Δικαιώματα των παιδιών

 

Ο δεύτερος κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων έχει σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν τα δικαιώματά τους και τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων. Μέσα από παραμύθια, εκπαιδευτικά βίντεο και κατασκευές μάθαμε για όλα όσα έχουμε δικαίωμα όπως στο λόγο, στην έκφραση και πως να χρησιμοποιούμε τα χέρια μας με Ενσυναίσθηση.

Τι σημαίνει όμως η λέξη «δικαιώματα»;

Συζητήσαμε με  τα παιδιά ότι «δικαιώματα» είναι όσα πρέπει να έχουμε για να ζούμε μια ποιοτική  ζωή και ότι όλα τα παιδιά του κόσμου έχουν τα ίδια δικαιώματα. Μόνο αν γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας μπορούμε να τα προφυλάξουμε και να τα διεκδικήσουμε!

 

Τα δικαιώματά μας, η “φωνή” μας!

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Φροντίζω το Περιβάλλον” Προστατεύστε το δάσος – είναι πηγή ζωής

Τη χρονιά που μας πέρασε δουλέψαμε το συγκεκριμένο θέμα και στα εργαστήρια Δεξιοτήτων και σαν Περιβαλλοντικό πρόγραμμα.

Ένα θέμα που θα έπρεπε να δουλεύεται κάθε χρόνο σε κάθε σχολείο μιας και το Δάσος είναι τόσο σημαντικό στη ζωή μας.

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δάσος.

Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες ,κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα.

Οι στόχοι του Προγράμματος:

  • Να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές για το περιβάλλον.
  • Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους φυτικούς και ζωικούς οργανισμούς στο άμεσο φυσικό περιβάλλον τους.
  • Να κατανοήσουν τη σημασία της παρατήρησης και της περιγραφής χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους.
  • Να κατανοήσουν την αξία του φυσικού πλούτου.
  • Να αναπτύξουν αισθήματα φροντίδας, υπευθυνότητας και προστασίας του φυσικού πλούτου.

Γνωρίσαμε τους ήχους των ζώων του δάσους, γνωριμία με τα ζώα του δάσους, ομαδική δημιουργία μακέτας ” Διατηρείτε το δάσος καθαρό”, ζωγραφική απεικόνιση δάσους πριν και μετά την φωτιά, τα μέρη του φυτού και τέλος φυτέψαμε σπόρους από διάφορα φρούτα.

 

 

ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΑΣ

 

 

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Δημιουργώ και Καινοτομώ – STEAM Πλανήτες “Στην γειτονιά του ήλιου”

 

 

Στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “STEAM και στη γειτονιά του ήλιου” τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τον κάθε πλανήτη ξεχωριστά. Το εργαστήριο αυτό έχει ως στόχο μέσω της διερευνητικής μάθησης τα παιδιά να προβληματιστούν και να βρουν απαντήσεις που αφορούν το ηλιακό σύστημα.

Πώς είναι η Γη και τι υπάρχει σ’ αυτήν;

Είναι στρογγυλή – σφαιρική, έχει πράσινο και μπλε χρώμα (το μπλε το οποίο είναι και περισσότερο συμβολίζει τη θάλασσα και το πράσινο τη στεριά) και σ’ αυτήν υπάρχουν, άνθρωποι, ζωάκια, ψαράκια, πουλιά, δέντρα, φυτά, σπίτια, σχολεία, παιδικές χαρές, αυτοκίνητα..

Σκοπός αυτής της θεματικής ενότητας είναι να γνωρίσουν οι μικροί μαθητές τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και τα χαρακτηριστικά τους.

Μαθαίνουμε βασικές πληροφορίες για τον κάθε πλανήτη.

Το ηλιακό σύστημα περιλαμβάνει τον Ήλιο και όλα τα αντικείμενα τα οποία κινούνται σε τροχιά γύρω από αυτόν μέσα στο πεδίο βαρύτητάς του, είτε περιστρεφόμενα άμεσα γύρω από αυτόν είτε κινούμενα σε τροχιές γύρω από άλλα σώματα που κινούνται γύρω από τον Ήλιο. Τα αντικείμενα με τη μεγαλύτερη μάζα που περιφέρονται γύρω από τον Ήλιο, ο οποίος συγκεντρώνει την κύρια μάζα του Ηλιακού συστήματος (99,86%), είναι οι οκτώ πλανήτες που σχηματίζουν το πλανητικό σύστημα, των οποίων οι τροχιές είναι σχεδόν ελλειπτικές και βρίσκονται πάνω στο επίπεδο που ορίζει η εκλειπτική. Οι τέσσερις εσώτεροι, ο Ερμής, η Αφροδίτη, η Γη και ο Άρης αποτελούν τους λεγόμενους γήινους πλανήτες και αποτελούνται κυρίως από πετρώματα και μέταλλα. Οι τέσσερις εξώτεροι πλανήτες ονομάζονται αέριοι γίγαντες. Από αυτούς, οι δύο μεγαλύτεροι, ο Δίας και ο Κρόνος αποτελούνται από υδρογόνο και ήλιο και οι άλλοι δύο, ο Ουρανός και ο Ποσειδώνας αποτελούνται από νερό, αμμωνία και μεθάνιο. Με εξαίρεση τον Ερμή και την Αφροδίτη οι υπόλοιποι πλανήτες διαθέτουν φυσικούς δορυφόρους, ενώ οι αέριοι γίγαντες διαθέτουν επιπλέον και δακτυλίους, οι οποίοι αποτελούνται από πάγο και σκόνη.

 

«Πλανήτης Γη….. Το σπίτι μας!!»