Βιωματικό Σεμινάριο με θέμα: «η αυτοεκτίμηση μαθητών και εκπαιδευτικών». Δραστηριότητα: Η ιστορία της πεταλούδας

Σχολικό έτος 2006-07
Συμμετέχοντες: 79 εκπαιδευτικοί (4 ομάδες)
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Διάρκεια 5 ώρες.
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση https://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338

 Δραστηριότητα: Η ιστορία της πεταλούδας

Παρακάτω υπάρχει μια αλληγορική ιστορία για τη μία από τις τέσσερις ομάδες του σεμιναρίου. Η ιστορία δόθηκε στα μέλη, από τα οποία – με την τεχνική των ομάδων εργασίας με λωρίδες – ζητήθηκε να αν αναζητήσουν ένα μήνυμα που πιθανώς αναδύει αυτή η ιστορία. Στην ολομέλεια, παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν αυτά τα μηνύματα.

Η ιστορία της πεταλούδας: Ένας άνθρωπος παρατηρούσε για αρκετές ώρες τη γέννηση μιας πεταλούδας, καθώς εκείνη αγωνιζόταν να περάσει τo σώμα της μέσα από ένα μικρό άνοιγμα που είχε ανοίξει στο κουκούλι της. Κάποια στιγμή σταμάτησε τις προσπάθειες και φάνηκε ανήμπορη να προχωρήσει άλλο. Έτσι ο άνθρωπος αποφάσισε να βοηθήσει την πεταλούδα. Με ένα ψαλίδι, έκοψε ένα κομμάτι του κουκουλιού μεγαλώνοντας το άνοιγμα. Η πεταλούδα ξεπρόβαλε εύκολα, αλλά είχε το σώμα της πρησμένο και τα φτερά της μαραμένα. Ο άνθρωπος συνέχισε να παρατηρεί την πεταλούδα και περίμενε ότι κάποτε τα φτερά της θα μεγάλωναν και θα άπλωναν για να πετάξει. Κάτι τέτοιο όμως δε γινότανε. Αντίθετα, η πεταλούδα πέρασε την υπόλοιπη ζωή της σέρνοντας το πρησμένο σώμα της και έχοντας τα φτερά της μαραμένα. Ποτέ δεν μπόρεσε να πετάξει. Αυτό που ο άνθρωπος με την καλοσύνη αλλά και τη βιασύνη του δεν κατάλαβε, ήταν πως όσο η μικρή πεταλούδα αγωνιζότανε να βγει από το μικρό άνοιγμα που άνοιξε στο κουκούλι της, το υγρό από το σώμα της θα διοχετευόταν αργά-αργά στα φτερά της, που έτσι αυτά θα άπλωναν και θα ήταν έτοιμη να πετάξει.