Βιωματικό Σεμινάριο με θέμα: «η αυτοεκτίμηση μαθητών και εκπαιδευτικών». Δραστηριότητα: Ερωτήσεις για μια συζήτηση με τον εαυτό μου

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2006-07
Συμμετέχοντες: 79 εκπαιδευτικοί (4 ομάδες)
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Διάρκεια 5 ώρες.
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση https://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338

Δραστηριότητα : Ερωτήσεις για μια συζήτηση με τον εαυτό μου

Σχηματίζονται ζευγάρια. Στο κάθε μέλος δίδεται από ένα φύλλο με τις παρακάτω ερωτήσεις. Τα μέλη δίνουν σιωπηλά τις απαντήσεις τους.

Στη συνέχεια, τα δύο ταίρια συζητούν ποιες ερωτήσεις τους δυσκόλεψαν και ποιες ήταν εύκολο να απαντηθούν.

Στην ολομέλεια, το κάθε μέλος εκφράζει πως ένιωσαν με τη δραστηριότητα.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  1. Τι σημαίνει για εμένα «αυτοεκτίμηση»;
  2. Είναι διαφορετική η αυτοεκτίμηση από την αλαζονεία;
  3. Έχει ο καθένας το δικαίωμα για υψηλή αυτοεκτίμηση;
  4. Πώς είμαι όταν έχω υψηλή αυτοεκτίμηση;
  5. Τι προκαλεί τη χαμηλή αυτοεκτίμηση;
  6. Σε ποιες περιπτώσεις έχω κάνει πραγματικά καλές επιλογές για τον εαυτό μου;
  7. Σε ποιες περιπτώσεις έχω κάνει πραγματικά κακές επιλογές για τον εαυτό μου;
  8. Είναι καλό να συγκρίνω τον εαυτό μου με τους άλλους;
  9. Πώς μπορώ να γνωρίζω ότι έχω γίνει υπερβολικά σκληρός με τον εαυτό μου;
  10. Η αυτοεκτίμησή μου είναι σταθερή ή αλλάζει;
  11. Ποιοι άνθρωποι είναι πραγματικά σημαντικοί για εμένα;
  12. Ποιο στοιχείο του εαυτού μου είναι το πιο σημαντικό;

Αφήστε μια απάντηση