Βιωματικό Σεμινάριο με θέμα «Η συναισθηματική υγεία και οι διαπροσωπικές σχέσεις των εφήβων». Δραστηριότητα: “Τα γράμματά μας προς τα παιδιά”.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2004-05
Συμμετέχοντες: 18 εκπαιδευτικοί (1 ομάδα)
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Διάρκεια 24 ώρες. Οκτώ τρίωρες συναντήσεις (16:00-19:00)
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση https://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338

Τα γράμματά μας προς τα παιδιά

Όγδοη και τελευταία συνάντηση:
Στην προηγούμενη συνάντηση, είχε ζητηθεί από όλο τα μέλη να ετοιμάσουν ένα γράμμα προς ένα δεκάχρονο παιδί, στο οποίο υπάρχει μια απάντηση στο ερώτημα, “ποιο είναι το νόημα της ζωής”. Το γράμμα μπαίνει σε ένα φάκελο χωρίς δηλωτικά στοιχεία.
Σήμερα, ζητείται από τα μέλη να ρίξουν τα γράμματά τους σε ένα κουτί, να τα ανακατέψουν και να διαλέξουν ένα οποιοδήποτε.
Το κάθε μέλος περιμένει τη σειρά του και τότε ανοίγει το φάκελό του και τον διαβάζει δυνατά, προσθέτοντας κι ένα σχόλιο (αν το θέλει). Στη συνέχεια ο συντονιστής γράφει σε ένα χαρτόνι – ξεχωριστά για το κάθε γράμμα – όσα από το γράμμα έχουν σχέση με την απάντηση στο ερώτημα.  Αυτό συνεχίζει με όλα τα γράμματα.
Όταν τελειώσουν όλα τα γράμματα, η ομάδα αποφασίζει ποια από όσα γράφονται στο χαρτόνι δεν έχουν σχέση με το νόημα της ζωής και αυτά διαγράφονται.
Η ομάδα μπορεί να συμπληρώσει και άλλα στοιχεία αν το επιθυμεί.
Ό,τι απομένει, είναι η απάντηση της ομάδας στο ερώτημα και για τη συγκεκριμένη στιγμή!!!
Ακολουθεί αξιολόγηση του προγράμματος και κλείσιμο των συναντήσεων.