Βιωματικό Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς ”O ρόλος του εκπαιδευτικού ως συντονιστή της μαθητικής ομάδας εργασίας”. Δραστηριότητες 15 και 16.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2001-02
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Συμμετέχοντες: 33 Εκπαιδευτικοί (2 ομάδες)
Διάρκεια: πέντε ώρες για κάθε ομάδα (3:30-8:30 μμ)
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338

15η  δραστηριότητα: Δώστης κλώτσο να γυρίσει …
O συντονιστής της ομάδας ζητάει  από τα μέλη της να θυμηθούν ένα αγαπημένο τους παραμύθι.
Στη συνέχεια, ζητάει δύο εθελοντές ως παρατηρητές. Όλα τα υπόλοιπα μέλη κάθονται σχηματίζοντας έναν κύκλο.
Οδηγίες προς τους δύο παρατηρητές:
α΄  Παρατηρητής: Θα καταγράψεις τη λεκτική συμπεριφορά των μελών της ομάδας. Δηλαδή, πόσο μιλάει το κάθε μέλος, πόσο ακούει τα άλλα μέλη, πόσο δυνατά μιλάνε κλπ.
β΄ Παρατηρητής: Θα καταγράψεις τη μη λεκτική συμπεριφορά των μελών της ομάδας (στάση σώματος, κινήσεις, χειρονομίες, εκφράσεις προσώπου κλπ).
Οδηγίες προς τα μέλη του κύκλου:
Θα δημιουργήσετε ένα νέο δικό σας παραμύθι, με ήρωες, πλοκή και λύση. Επιτρέπεται να σημειώνετε, να συζητάτε, αλλά δεν επιτρέπεται να αλλάξετε θέση.
Στην ολομέλεια, διαβάζεται το παραμύθι και οι σημειώσεις των δύο παρατηρητών. Ακολουθεί ελεύθερη συζήτηση.

16η δραστηριότητα: αξιολόγηση και το κλείσιμο της συνάντησης
O συντονιστής της ομάδας εμπειρίας, ζητάει από τα μέλη της, να πιαστούν χέρι-χέρι, να σχηματίσουν έναν κύκλο να κλείσουν τα μάτια τους, και να  σκεφτούν μία λέξη ή φράση, που σχετίζεται με τη συνάντηση της ομάδας.
Στη συνέχεια ανοίγουν τα μάτια τους και ένα πρώτο μέλος, φωνάζει τη λέξη ή φράση που σκέφτηκε. Ακολουθεί ένα δεύτερο μέλος, ένα τρίτο κοκ, έως ότου κλείσει ο κύκλος.
Ακολουθεί η αξιολόγηση της συνάντησης