Βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με τίτλο: “Συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη στην ομάδα”. Δραστηριότητες 9 και 10.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2000-01
Συμμετέχοντες: 97 εκπαιδευτικοί σε έξι ομάδες. Διάρκεια: πέντε ώρες για κάθε ομάδα.
Εισηγητής-συντονιστής της ομάδας: Κωνσταντίνος Κιουρτσής.
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338

9η Δραστηριότητα. Η σβούρα

Όλα τα μέλη της ομάδας, κάνουν όρθιοι ένα πολύ στενό κύκλο, έχοντας το ένα πόδι μπροστά και το άλλο πίσω. Τα χέρια τους είναι σε έκταση (προς το κέντρο), και οι ώμοι του καθενός  ακουμπάνε στους ώμους των διπλανών του.
Ένα από τα μέλη της ομάδας μπαίνει στο κέντρο του κύκλου. Η απόστασή του από τους άλλους είναι πολύ μικρή. Ζητείται από το μέλος αυτό, να κλείσει τα μάτια του, να χαλαρώσει και να αρχίσει να γυρίζει γύρω από τον εαυτό του και όποτε θελήσει να αφήνεται πέφτοντας προς τα μέλη του κύκλου. Τα μέλη του κύκλου κάθε φορά που αφήνεται στα χέρια τους, τον στηρίζουν και τον σπρώχνουν απαλά ο ένας στον άλλο.
Από το κέντρο του κύκλου, περνούν διαδοχικά όλα τα μέλη της ομάδας.
Στην ολομέλεια:  – Πώς ένιωσες;
10η Δραστηριότητα. Στο ρυθμό της καρδιάς. Κλείσιμο.

Ολομέλεια:  Όλοι όρθιοι. Ζητείται από τον καθένα, να επιλέξει έναν τρόπο, με τον οποίο θα δημιουργήσει ένα κρουστό (πχ παλαμάκια, το χέρι χτυπά το γόνατο, το στυλό κτυπά μια τσάντα, το πόδι κτυπά στο πάτωμα κλπ).
Ένα πρώτο μέλος μπαίνει στο κέντρο (προαιρετικά με ακουστικά γιατρού ακούει τη καρδιά του), και δίνει με τη μπαγκέτα το ρυθμό, που τον ακολουθούν όλοι οι υπόλοιποι με τα κρουστά τους.
Στη συνέχεια ένα άλλο μέλος πηγαίνει στο κέντρο, ενώ ο προηγούμενος παίρνει θέση στον κύκλο και δίνει αυτός πλέον το ρυθμό (ακούγοντας την καρδιά του), και οι άλλοι τον ακολουθούν με τα κρουστά τους.
Η διαδικασία συνεχίζει με άλλο μέλος κοκ . . .
Με το τέλος της διαδικασίας, όλοι κάθονται, και . . . Στο κέντρο του κύκλου ένα χαρτόνι και μαρκαδόροι.
Το κάθε μέλος σηκώνεται, λέει μία λέξη που αντιπροσωπεύει το πώς αισθάνεται από τη συνάντηση, και τη γράφει στο χαρτόνι, με όποιο χρώμα επιθυμεί. Ακολουθεί ο δεύτερος κοκ . . Στο τέλος ο συντονιστής διαβάζει όλες τις λέξεις που έχουν γραφεί στο χαρτόνι . . . . ΤΕΛΟΣ!