Σχόλιο στην Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης για τις Ερευνητικές Εργασίες

Eνημέρωση Nέα Εγχειρίδια-Άρθρα

Στις 12.08.2013 η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης (ΕΛΜΕ-ΚΙ) εξέδωσε ανακοίνωση με τίτλο: Ερευνητικές εργασίες: Να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα για να ανοίγει ο νους του μαθητή και να διαμορφώνεται κριτήριο αλήθειας για τη φύση και την κοινωνία. Και εκεί που θεώρησα ότι επιτέλους μία ΕΛΜΕ είδε ότι οι ερευνητικές εργασίες δίνουν τη δυνατότητα να ανοίξει ο νους, διαβάζοντας το κείμενο αντιλήφθηκα ότι τελικά καμία ΕΛΜΕ δεν θέλει να ανοίξει ο νους (του μαθητή και του εκπαιδευτικού) μέσω των Ερευνητικών Εργασιών!!! Έτσι, αυθόρμητα, πρόσθεσα το σχόλιό μου, το οποίο παραθέτω ακριβώς κάτω από το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της ΕΛΜΕ-ΚΙ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ερευνητικές εργασίες: Να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα για να ανοίγει ο νους του μαθητή και να διαμορφώνεται κριτήριο αλήθειας για τη φύση και την κοινωνία.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ, με αφορμή την αντικατάσταση μαθημάτων στο Γυμνάσιο από τις ερευνητικές εργασίες (ή project), θεωρεί ότι επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις για τη χρήση του ως εργαλείου υλοποίησης των αναδιαρθρώσεων. Η πρακτική υλοποίηση της διαθεματικότητας, της διαφοροποίησης του σχολικού προγράμματος, της οργανικής σύνδεσης του project, ως αυτόνομου μαθήματος, με την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση, αυτό ακριβώς εκφράζει. Το συνδικαλιστικό κίνημα, ωστόσο, πρέπει να πάρει υπόψη και την πρακτική πείρα που έχει συσσωρευτεί από την εφαρμογή του. Το γεγονός αξιόλογων προσπαθειών συναδέλφων στους οποίους ανατέθηκε η διδασκαλία του αλλά και την ανταπόκριση των μαθητών. Το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει, επίσης, να τοποθετηθεί στην διαρκώς ογκούμενη προσπάθεια κυβέρνησης – ΕΕ – κεφαλαίου να χρησιμοποιήσουν το project για να αναπτύξουν «καινοτόμες δράσεις», να χειραγωγήσουν ιδεολογικο-πολιτικά τη νέα γενιά και να επιταχύνουν τη διείσδυση των επιχειρηματιών στην εκπαίδευση. Επιπλέον, πρέπει να παρθεί υπόψη η κατεύθυνση για όξυνση του «διαίρει και βασίλευε» σχετικά με τις αναθέσεις και τη συμπλήρωση ωραρίου. Για τους λόγους αυτούς, καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να κάνουν ότι περνά από το χέρι τους για να αποτραπεί η προσπάθεια της κυβέρνησης, σε όλα τα επίπεδα.
Επαναβεβαιώνουμε τις θέσεις:
1.    Μέτωπο στο «διαίρει και βασίλευε».
2.    Μέτωπο στην αστική ιδεολογική –- πολιτική χειραγώγηση. Οι εκπαιδευτικοί έχουμε χρέος να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα για να ανοίγει ο νους του μαθητή και να διαμορφώνεται κριτήριο αλήθειας για τη φύση και την κοινωνία.
3.    Να παρεμποδίσει ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε δράση αξιολόγησης – –αυτοαξιολόγησης.
4.    Καμία υποχρεωτική δημοσιοποίηση εργασίας στο διαδίκτυο, κανένας στιγματισμός μαθητή ή μαθήτριας, καμία σύνδεση των εργασιών με την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο, τη χρηματοδότηση των σχολείων και την αμοιβή των εκπαιδευτικών.
5.    Ανυπακοή στο να καθορίζει η τσέπη του μαθητή και οι πόροι του σχολείου την επίδοση. Να μην περάσει η ατομική βαθμολόγηση στο πλαίσιο ομαδικών εργασιών.
Είναι προφανές ότι η διεκδίκηση όλων των προηγούμενων αποτελούν κοινή υπόθεση καθηγητών – γονιών – μαθητών – εργαζομένων. Υπόθεση όλου του λαού, πριν απ’ όλα, πρέπει να γίνει η πάλη για τη δημιουργία ενός ενιαίου δωδεκάχρονου βασικού υποχρεωτικού σχολείου.
Αργοστόλι 12 Αυγούστου 2013
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος Γεωργόπουλος Διονύσης
Ο Γενικός Γραμματέας Γαλιατσάτος Νικόλας

ΣΧΟΛΙΟ

Μα είναι δυνατόν! Τόσο ξεροκέφαλοι ήμαστε;
Επιμένουμε συνεχώς στην παπαγαλία και δεν επιτρέπουμε επιτέλους την αλλαγή της νοοτροπίας που θα μας ξεβολέψει; Γιατί, άλλο είναι να αναγνωρίζεις την αδυναμία σου να “διδάξεις” το project και άλλο είναι να το θεωρείς ως κατάπτυστο εργαλείο κεφαλαίου/ΕΕ. Άλλο είναι να αναγνωρίζεις την αδυναμία σου να “χειριστείς” την τάξη ως ομάδα και άλλο είναι να επιμένεις στη στρατιωτική διάταξη των μαθητών, που στοιχίζονται ο ένας πίσω από την πλάτη του άλλου, χωρίς την ευκαιρία της συνεργασίας μεταξύ τους .

Σημείωση: Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ-ΚΙ και το σχόλιό μου έχουν δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα http://www.alfavita.gr  με τίτλο: “ΕΛΜΕ Κ-Ι: Ερευνητικές εργασίες: Να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα για να ανοίγει ο νους του μαθητή”.