Σεμινάριο : «Εκπαιδευτικοί και σχολική ζωή – όταν ο μαθητής ή η μαθήτρια ζητάει βοήθεια». H περίπτωση της Ξένιας, Δ. της Β΄ τάξης Γυμνασίου

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Πέλλας
Διήμερο Σεμινάριο Συμβουλευτικής για 6 ομάδες Εκπαιδευτικών
Τίτλος Σεμιναρίου: «Εκπαιδευτικοί και σχολική ζωή: όταν ο μαθητής ή η μαθήτρια ζητάει βοήθεια».
Σύνολο συμμετεχόντων: 134 Εκπαιδευτικοί
Σχολικό έτος 2012-13.
Εισηγητές:  Αθανάσιος Μπαζούκης, Κωνσταντίνος Κιουρτσής.
Τεχνικές: ομάδες εργασίας και μελέτη περίπτωσης.

Το φύλλο εργασίας των ομάδων: H περίπτωση της Ξένιας, Δ.,  Β΄ τάξη Γυμνασίου
 
Η εκπαιδευτικός. Ευαγγελία, Σ., Γυμνάστρια σε Γυμνάσιο, ετών 41
Η καθηγήτρια, με μεγάλες διακρίσεις στο βόλεϊ, σχεδόν πάντα γυμνάζει τους/τις μαθητές/τριές της μέσω του αγαπημένου της αθλήματος. Δυστυχώς το σχολείο δεν διαθέτει στεγασμένο χώρο και τις βροχερές μέρες το μάθημα γίνεται στην αίθουσα διδασκαλίας και περιλαμβάνει κυρίως θεωρία. Οι δυο θυγατέρες της, η Ελένη και η Έφη είναι στην Α΄ και Γ΄ Γυμνασίου αντίστοιχα. Πολύ καλές μαθήτριες. Η Έφη μάλιστα θα έχει εφέτος και τη σημαία.

Η μαθήτρια Ξένια, Δ.,  Β΄ τάξη Γυμνασίου
Μαθήτρια με πολλά ενδιαφέροντα και άριστες επιδόσεις. Από πολλούς καθηγητές και καθηγήτριες του σχολείου χαρακτηρίζεται ως «φαινόμενο». Άριστη σε όλα τα μαθήματα, θεωρητικά και θετικά. Έχει όμως μια αποστροφή στα αθλήματα. Προσπαθεί να αποδίδει όσο μπορεί, για να μη δυσαρεστήσει τη Γυμνάστρια.
 
Το αίτημα της μαθήτριας προς την εκπαιδευτικό
Μια μέρα λοιπόν με συνεχή ψιχάλα, η καθηγήτρια αφού μίλησε για κάποια θεωρητικά θέματα του βόλεϊ, ρώτησε αν κάποιος/α έχει πρόβλημα στο σχολείο που θα μπορούσε να το λύσει η ίδια της. Δε μίλησε κανείς, οπότε πήρε το λόγο η Ξένια και είπε: «κυρία, για εμένα το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι βαθμολογίες των καθηγητών. Σε κάποιες περιπτώσεις ευνοούνται τα παιδιά των καθηγητών. Η φετινή βαθμολογία θα φανερώσει το σημαιοφόρο της επόμενης χρονιάς. Μετά από τους βαθμούς του α΄ τριμήνου, πολύ φοβάμαι ότι θα χάσω τη σημαία εξαιτίας της γυμναστικής με το 18 που μου βάλατε, ενώ μια συμμαθήτριά μου από άλλο τμήμα που έχει στη γυμναστική 20, θα πάρει τη σημαία λόγω αυτής της διαφοράς μας στη γυμναστική. Αυτή η συμμαθήτριά μου είναι στην ομάδα βόλεϊ του συλλόγου κι έχει ο πατέρας της είναι καθηγητής στο σχολείο μας. Μπορείτε να δώσετε μια λογική απάντηση;».
 
Το έργο της ομάδας εργασίας
a)    Να εξετάσετε ποια πρέπει να είναι τα κριτήρια βαθμολόγησης της καθηγήτριας Ευαγγελίας, Σ.
b)    Να εξηγήσετε ποιο είναι το νόημα του να είναι κάποιος/α σημαιοφόρος του σχολείου.
c)   Να βοηθήσετε την καθηγήτρια να απαντήσει στη μαθήτρια