Το φύλλο εργασίας των ομάδων: Η περίπτωση του Σταμάτη, Γ., μαθητή Α΄ Λυκείου

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Πέλλας
Διήμερο Σεμινάριο Συμβουλευτικής για 6 ομάδες Εκπαιδευτικών
Τίτλος Σεμιναρίου: «Εκπαιδευτικοί και σχολική ζωή: όταν ο μαθητής ή η μαθήτρια ζητάει βοήθεια».
Σύνολο συμμετεχόντων: 134 Εκπαιδευτικοί.
Σχολικό έτος 2012-13.
Εισηγητές:  Αθανάσιος Μπαζούκης, Κωνσταντίνος Κιουρτσής.
Τεχνικές: ομάδες εργασίας και μελέτη περίπτωσης.

Το φύλλο εργασίας των ομάδων: Η περίπτωση  του Σταμάτη, Γ., μαθητή Α΄ Λυκείου
 
ο εκπαιδευτικός:  Παναγιώτης, Κ. Βιολόγος ΓΕΛ, ετών 44
Καθηγητής με ενδιαφέρον για το μάθημα και το μαθητή. Συχνά συνδέει τη διδακτική ενότητα την επικαιρότητα, σε θέματα οικολογίας, πολιτισμού, κοινωνίας.

ο μαθητής:  Σταμάτης, Γ., μαθητής Α΄ Λυκείου
Λεπτός, ψηλός, ευγενικός, με δυνατή μνήμη και ικανότητα να μαθαίνει εύκολα. Ιδιαίτερα αγαπητός στα κορίτσια.

3.    το αίτημα του μαθητή προς τον εκπαιδευτικό
Όταν ήμουν στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου, τα αγόρια της  ΣΤ΄ τάξης μου κόλλησαν το παρατσούκλι «λοξάρα». Δεν ήξερα τι σημαίνει αλλά με ενοχλούσε το ύφος τους όταν το λέγανε. Πίστευα ότι το κάνανε από ζήλια, επειδή τα κορίτσια με προτιμούσαν στην παρέα τους. Μια συμμαθήτρια της παρέας μου εξήγησε εμπιστευτικά, ότι δεν με θεωρούν και πολύ αγόρι, λόγω της χροιάς της φωνής μου και λόγω της κίνησης του σώματός μου όταν περπατούσα. Από τότε μέχρι τώρα το παρατσούκλι με ακολουθεί αλλά περισσότερο με απασχολεί το θέμα του φύλου μου. Το έχω συζητήσει με τους γονείς μου, με έναν θείο μου γιατρό και με ειδικό ψυχοθεραπευτή. Όλοι επιμένουν ότι είμαι ένα φυσιολογικό αγόρι. Παρόλα αυτά όμως, όταν με προσπερνάνε κάποια αγόρια, σαν να ακούω τη σκέψη τους που λέει «λοξάρα, είσαι αδελφάρα». Τελευταία έχω και μια σχέση με συμμαθήτριά μου αλλά διστάζω να προχωρήσω. Εσείς κύριε, πώς με βλέπετε, μήπως τελικά είμαι λοξός;

4.    το έργο της ομάδας εργασίας
a)    Να σκιαγραφήσετε το προφίλ ενός αγοριού και ενός κοριτσιού της Α΄ Λυκείου
b)    Να εξετάσετε τους λόγους που οδήγησαν τους μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού, να κολλήσουν στον Σταμάτη το παρατσούκλι «λοξάρα».
c)    Να βοηθήσετε τον καθηγητή να δώσει απάντηση στην τελευταία ερώτηση του μαθητή