Συνεχίζω να δημοσιεύω περιπτώσεις μελέτης των ομάδων εργασίας των σεμιναρίων που πραγματοποιήθηκαν το σχολικό έτος 2012-13, με τους παρακάτω τίτλους:
- «Μια ήρεμη τάξη δεν είναι πάντα αυτό που φαίνεται»,
- «Η φυλακή του φύλου: Φέρσου ως αγόρι, φέρσου ως κορίτσι»,
- «Διαπροσωπικές σχέσεις και επικοινωνία των εφήβων στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία»
- «Σχεδιάζοντας μαθησιακά σενάρια για μαθητική ομάδα εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων»
- «Εκπαίδευση στις αρχές καλής λειτουργίας της μαθητικής ομάδας μάθησης»
Όλες οι δημοσιεύσεις που αναφέρονται σε μελέτη περίπτωσης είναι διαθέσιμες στην κατηγορία «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ» του παρόντος blog.
Στο κάθε σεμινάριο συμμετείχαν 110-140 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι κατανεμήθηκαν σε ομάδες των 20 περίπου μελών, με διάρκεια 5 ώρες ανά ομάδα.
Παρακάτω παραθέτω περίπτωση, στην οποία εργάστηκαν οι 5 υπο-ομάδες των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Η εργασία των υπο-ομάδων ήταν να βοηθήσουν την καθηγήτρια μαθηματικών να απαντήσει πειστικά στο ερώτημα της Νίκης. Με την ολοκλήρωση των εργασιών τους, τα μέλη των 5 υπο-ομάδων είχαν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της εργασίας τους πολλούς τρόπους όπως με παίξιμο ρόλων, με γραπτό περιγραφικό κείμενο, με αφήγηση, κά.
Νίκη ετών 16
Σε μια χαλαρή στιγμή της διδακτικής ώρας, η καθηγήτρια των μαθηματικών έχει μια συζήτηση με μια ομάδα μαθητών του Β2 τμήματος του Λυκείου, οπότε ακούγεται λίγο πιο δυνατή η φωνή της Νίκης, η οποία ρωτάει την καθηγήτρια: «Κύρια, εγώ γιατί να έρχομαι στο σχολείο; Κάνω ιδιαίτερα μαθήματα και τα μαθαίνω καλύτερα. Νομίζω ότι χάνω το χρόνο μου στο σχολείο, χωρίς λόγο». Στο άκουσμα αυτής της ερώτησης, όλοι οι συμμαθητές της Νίκης σιωπούν και κατευθύνουν τα βλέμματά τους προς την καθηγήτρια περιμένοντας να ακούσουν την απάντησή της.
Σημείωση: Τα προϊόντα της εργασίας των ομάδων τα συγκέντρωσα, τα κωδικοποιώ και τα αναλύω. Όταν ολοκληρωθεί η όλη η διαδικασία, θα ανακοινώσω τα αποτελέσματα στο παρόν blog.