Τα ψηφιακά παιχνίδια είναι πλέον σύμμαχοι στην εκπαίδευση

Eνημέρωση Nέα

πηγή:  http://mathisi20.gr/resources/studies/i817
Η τεχνολογία έχει επηρεάσει τον εκπαιδευτικό χώρο σε κάθε βαθμίδα. Μαθητές, έφηβοι, αλλά και ενήλικες αποκτούν ψηφιακές συνήθειες τις οποίες πλέον χρησιμοποιούν και στην τυπική ή άτυπη εκπαίδευση.
Τα ψηφιακά παιχνίδια αποτελούν αγαπημένη συνήθεια τόσο ενηλίκων όσο και ανήλικων. Πολλοί ανησυχούν ότι επηρεάζουν τη μάθηση των παιδιών και ότι συχνά αποτελούν μία ανευ εκπαιδευτικής και μαθησιακής σημασίας δραστηριότητα. Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις αλλά και δραστηριότητες που κατά καιρούς πραγματοποιούνται σε σχολεία παγκοσμίως διαψεύδουν αυτή την αντίληψη ενώ παράλληλα ενισχύουν την άποψη πως το παιχνίδι ψηφιακό ή αναλογικό μπορεί να προσφέρει πολλά στη μάθηση. Ειδικότερα, στο άρθρο της Ann Doss Helms αναφέρει την περίπτωση στη Βόρεια Καρολίνα των Ηνωμένων Πολιτειών όπου μαθητές στο πλαίσιο των μαθημάτων τους “παίζουν” γνωστά casual ψηφιακά παιχνίδια όπως το δημοφιλές “Angry Birds ή το γνωστό παιχνίδι ρόλων “World of Warcraft” με ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών τους. Οι καθηγητές τους όπως ο Trish Cloud καθηγητής Πληροφορικής υποστηρίζουν αυτή τη διαδικασία αφού δεν θεωρούν τα ψηφιακά παιχνίδια κάτι άστοχο για την εκπαίδευση. Άλλωστε η ενασχόληση με ψηφιακά παιχνίδια βοηθάει τα παιδιά να καλλιεργήσουν διάφορες δεξιότητες όπως συνεργατικότητα, γλωσσικές ικανότητες όπως γραφή και εμπλουτισμός λεξιλογίου. Χαρακτηριστικά αναφέρεται το παράδειγμα του καθηγητή βιολογίας Lucas Gillispie, όπου με τη χρήση του “World of Warcraft” δημιούργησε μία εκπαιδευτική παρέμβαση που χρησιμοποιείται πλέον ως εγχειρίδιο εκπαιδευτικού για τη σχέση της γλώσσας και του παιχνιδιού. Βασικό σε όλο αυτό το εγχείρημα είναι πως οι γονείς δεν έχουν αποκλειστεί από αυτή τη διαδικασία αντιθέτως ενθαρρύνονται να παίζουν μαζί με τα παιδιά τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *