Ο ρόλος του διευθυντή σχολικής μονάδας, είναι καθοριστικός για το παραγόμενο σχολικό αποτέλεσμα. Η κρισιμότητα του ρόλου του έγκειται στο γεγονός ότι όλη η εκπαιδευτική προσπάθεια παίρνει σάρκα και οστά στο μικροεπίπεδο της σχολικής μονάδας και αυτός επωμίζεται το δύσκολο έργο της εκπλήρωσης των εκπαιδευτικών στόχων και της βελτίωσης του σχολείου εν γένει. Σε αυτό το πλαίσιο η θέση του αναδεικνύεται πολύπλοκη, καθώς από τη μία είναι ο διορισμένος διοικητικός υπάλληλος των εκπαιδευτικών αρχών και από την άλλη ο σχολικός ηγέτης και παιδαγωγός που καλείται να διαμορφώσει τη δική του εσωτερική πολιτική.
Το πλήρες κείμενο της Διπλωματικής Εργασίας της Ευθυμίας-Ιωάννας Σπυροπούλου, είναι διαθέσιμο στη διαδικτυακή θέση http://invenio.lib.auth.gr/record/125220/files/GRI-2010-5959.pdf?version=1