Άσκηση για Ομαδικές Εκπαιδευτικές Συναντήσεις: O σοφός του καθρέφτη

Εγχειρίδια-Άρθρα

Από το βιβλίο: Κιουρτσής,Κ. επιμ. (2003) Η Αγωγή Υγείας στα σχολεία. Από την τάξη στην ομάδα. Έδεσσα: Δ/νση Δ.Ε. Νομού Πέλλας, τομέας Αγωγής Υγείας.
Στόχος:  Τα μέλη να βοηθηθούν στη γνώση και εκτίμηση του εαυτού
Μέθοδος: Ο συντονιστής της ομάδας ζητάει από τα μέλη της να κόψουν ένα κομμάτι χαρτόνι, να του δώσουν το σχήμα ενός καθρέφτη του χεριού και να ζωγραφίσουν μέσα στον καθρέφτη  τη μορφή ενός σοφού ή μιας σοφής.
Στη συνέχεια και όταν τελειώσουν όλα τα μέλη με την κατασκευή τους, ζητάει από τα μέλη να κρατήσουν τον καθρέφτη τους μπροστά στο πρόσωπό τους και να  “συζητήσουν” για λίγο με το σοφό ή τη σοφή του καθρέφτη, σχετικά με ένα προσωπικό τους πρόβλημα.
Σε ζευγάρια, τα μέλη παρουσιάζουν τη συζήτηση που είχαν με το σοφό ή τη σοφή του καθρέφτη τους.
Στη μεγάλη ομάδα τα μέλη εκφράζουν την άποψή τους για τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός σοφού και αναφέρονται σε ένα άτομο που γνωρίζουν και που το θεωρούν “σοφό”.
Όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος ζητείται από τα μέλη να εκφράσουν τη γνώμη τους για το πρόσωπο που βλέπουν, όταν κοιτάζονται στον καθρέφτη.