Ο σχεδιασμός του σχολικού χώρου παραβλέπει την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης παρουσίας (δύο άρθρα)

Εγχειρίδια-Άρθρα

πηγή: schoolblog.gr
Το μεγάλο πρόβληµα που χαρακτηρίζει συνήθως το σχολικό χώρο είναι ότι σχεδιάστηκε µε τρόπο ο οποίος θεωρεί την ανθρώπινη παρουσία τυποποιηµένη. Ο σχεδιασµός, του σχολικού χώρου στηρίζεται στην υπόθεση ότι οι µαθητές και οι εκπαιδευτικοί συµπεριφέρονται και ενεργούν, µε άλλα λόγια χρησιµοποιούν το χώρο, µε τυποποιηµένους και επαναλαµβανόµενους τρόπους. Εδώ, ακριβώς, βρίσκεται το πρόβληµα, επειδή ο σχεδιασµός του σχολικού χώρου παραβλέπει την πολυπλοκότητα και την ευελιξία της ανθρώπινης παρουσίας, η οποία συνδέεται µε τη δυναµική και τον πλούτο των ανθρώπινων σχέσεων και εµπειριών.
Περισσότερα στα δύο παρακάτω άρθρα του Δημήτρη Γερμανού:
Παιδαγωγικός Ανασχεδιασµός του Σχολικού Χώρου για την προώθηση της Συνεργατικής Μάθησης xwros_kai_synergatiki
Aλλαγές στο χώρο της τάξης και αναβάθµιση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος allages_sto_xwro_tis_sxolikis_taxis