Σύνδεσμοι

Αναζήτηση

«Τα ρω του έρωτα» – Χαϊκού και κολάζ

18 Οκτωβρίου 2018 από και με ετικέτα , ,

Στο μάθημα της Λογοτεχνίας, εμπνευσμένοι από τα ποιήματα της ποιητικής συλλογής του Οδυσσέα Ελύτη «Τα ρω του έρωτα», δημιουργήσαμε τα δικά μας κολάζ και χαϊκού. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1 και Α2.

 

]

 

Κατηγορία Λογοτεχνία Α | 23 Σχόλια »

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ)

23 Μαΐου 2018 από και με ετικέτα

 

ΚΡΙΤΗΡΙΑ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

Κατηγορία Λογοτεχνία Α, Λογοτεχνία Β, Νεοελληνική Γλώσσα B, Νεοελληνική Γλώσσα Α | 23 Σχόλια »

«Το νέο μας σπίτι» (Από το ημερολόγιο της Δόμνας)

28 Απριλίου 2018 από και με ετικέτα ,

Στο μάθημα της Λογοτεχνίας, στο πλαίσιο της διδασκαλίας του λογοτεχνικού έργου «Το αγόρι στο θεωρείο» της Αγγελικής Δαρλάση, δημιούργησα την ψηφιακή αφήγηση «Το νέο μας σπίτι» (από το ημερολόγιο της Δόμνας). Σαρίδη Ξανθή, Β4

 

Κατηγορία Διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου "Το αγόρι στο θεωρείο", Λογοτεχνία Β | 23 Σχόλια »

«Το νέο μας σπίτι» (Από το ημερολόγιο του Δρόσου)

28 Απριλίου 2018 από και με ετικέτα ,

Στο μάθημα της Λογοτεχνίας, στο πλαίσιο της διδασκαλίας του λογοτεχνικού έργου «Το αγόρι στο θεωρείο» της Αγγελικής Δαρλάση, δημιούργησα την ψηφιακή αφήγηση «Το νέο μας σπίτι» (από το ημερολόγιο του Δρόσου).  Ναλμπάνη Αργυρώ, Β4

 

Κατηγορία Διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου "Το αγόρι στο θεωρείο", Λογοτεχνία Β | 23 Σχόλια »

Διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου «Το αγόρι στο θεωρείο» της Α. Δαρλάση

28 Απριλίου 2018 από και με ετικέτα ,

Στο μάθημα της Λογοτεχνίας της Β΄ Γυμνασίου, στο πλαίσιο της διδασκαλίας ολόκληρου λογοτεχνικού έργου, επιλέξαμε να διαβάσουμε το βιβλίο «Το αγόρι στο θεωρείο» της Αγγελικής Δαρλάση.

Σύμφωνα με το σημείωμα του βιβλίου:

«Θα µας οδηγήσει πίσω το άρωµα από τις τριανταφυλλιές µας. Δε θα χαθούµε» είπε ο Δρόσος στην Αρετή, παρόλο που ήξερε πως ήταν ψέµα: οι τριανταφυλλιές τους είχαν καεί µαζί µε την πρώτη τους ζωή. Στη νέα τους ζωή µένουν σ’ ένα θεωρείο θεάτρου, µε µια άγνωστή τους γυναίκα που λέει πως είναι παιδιά της. Τα όνειρα κι οι εφιάλτες τους µπερδεύονται µε των υπόλοιπων ενοίκων και µε άγνωστες σκιές. Ίσως γι’ αυτό η Αρετή αποφασίζει να ζει κρυµµένη µέσα σ’ ένα µπαούλο· µέχρι που κάποια στιγµή εξαφανίζεται µυστηριωδώς.

Ένα αγόρι που βιοπορίζεται ως τσιράκι στην αγορά, µια κοπέλα που καθηµερινά ράβει και ξηλώνει το πέπλο του νυφικού της µέσα σ’ ένα διάφανο δάσος από ανθισµένες κερασιές, ένας ηλικιωµένος µε το κανονάκι του, ένα βουβό κορίτσι που όµως τραγουδάει θα προσπαθήσουν να βοηθήσουν τον Δρόσο στην ανεύρεση της αδερφής του και της αλήθειας.

Και ίσως περισσότερο απ’ όλους θα βοηθήσει ο Άριελ, το αιθέριο πνεύµα από την Τρικυµία του Σαίξπηρ· αφού όταν ζεις σ’ ένα θέατρο, η ζωή, τελικά, µπορεί να παίρνει πολλά και διαφορετικά πρόσωπα.

Μια ιστορία για την απώλεια, τον πόνο, την προσφυγιά, αλλά και για την παρηγορητική δύναµη της φαντασίας, της συµπόνιας και της ανθρωπιάς, εµπνευσµένη από το πραγµατικό συµβάν της εγκατάστασης Μικρασιατών προσφύγων στο Δηµοτικό Θέατρο Αθηνών, το 1922.

 

 

Κατηγορία Διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου "Το αγόρι στο θεωρείο", Λογοτεχνία Β | 23 Σχόλια »

Διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου «Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές» του Π. Χριστοδούλου

27 Απριλίου 2018 από και με ετικέτα ,

Στο μάθημα της Λογοτεχνίας της Α’ Γυμνασίου, στο πλαίσιο της διδασκαλίας ολόκληρου λογοτεχνικού έργου, επιλέξαμε να διαβάσουμε το βιβλίο «Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές» του Πάνου Χριστοδούλου.    

Σύμφωνα με το σημείωμα του βιβλίου:

«Στο σχολείο του Άλκη ήρθε ένας καινούριος μαθητής που δεν κατάγεται από την Ελλάδα. Λέγεται Ναβίντ και έφτασε εδώ με τη μητέρα του, μετά από ένα μεγάλο και επικίνδυνο ταξίδι. 

Τι ήρθε όμως να κάνει στην Ελλάδα και πού βρίσκεται ο πατέρας του; Σίγουρα δεν ήρθε για διακοπές, γιατί, αν ήταν έτσι, δε θα γραφόταν στο σχολείο, θα πήγαινε στα νησιά. Άλλωστε, δεν έχουν σχολεία στη χώρα του;

Και, καλά, το σχολείο δεν είναι τόσο ωραίο πράγμα. Δεν έχουν όμως όλα τα άλλα ωραία που έχουμε κι εδώ, όπως τηλεόραση, μπάλα, μπαμπάδες, ίντερνετ, παγωτά; Και, αν τα έχουν, γιατί έφυγε ο Ναβίντ;

Μέσα από τις σχολικές του εκθέσεις ο Άλκης θα προσπαθήσει να βρει απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα και θα ανακαλύψει ότι η χώρα του φίλου του, του Ναβίντ, έχει όλα τα παραπάνω, αλλά και πολλά διαφορετικά από την Ελλάδα. Είναι μια χώρα μαγική, ωστόσο βασανίζεται από ένα μεγάλο πρόβλημα…»

Ένα βιβλίο για τον ρατσισμό και την ξενοφοβία, ένα βιβλίο για όλους τους Ναβίντ που ζουν δίπλα μας. 

 

Κατηγορία Διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου "Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές", Λογοτεχνία Α | 23 Σχόλια »

Ένα ταξίδι επιστημονικής φαντασίας

15 Απριλίου 2018 από και με ετικέτα , ,

Ο Λουκιανός και οι σύντροφοί του με τους Φελλόποδες.  Ανδριάνα –  Γεωργία Α3

 

 

Κατηγορία Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Α΄ | 23 Σχόλια »

Ομήρου Οδύσσεια, ραψωδία ε 311- 420

15 Απριλίου 2018 από και με ετικέτα

Ο Οδυσσέας παλεύει με τα κύματα. Οι ζωγραφιές μας. Παναγιώτης –  Στέλλα – Σίμος, Α3

Κατηγορία Οδύσσεια Α, Χωρίς κατηγορία | 23 Σχόλια »

Όλα τα πήρε το καλοκαίρι, Οδυσσέας Ελύτης

14 Απριλίου 2018 από και με ετικέτα , ,

Σας παρουσιάζουμε τα κολάζ και τα χαϊκού που δημιουργήσαμε με αφορμή το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη «Όλα τα πήρε το καλοκαίρι» στην αρχή της χρονιάς. Κάλλιο αργά παρά ποτέ! Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1 και Α2.

Κατηγορία Λογοτεχνία Α | 23 Σχόλια »

Το πιο γλυκό ψωμί, Λαϊκό παραμύθι

22 Φεβρουαρίου 2018 από και με ετικέτα , ,

Η διαδικασία που απαιτείται για την παρασκευή ψωμιού είναι η εξής: όργωμα, σπορά, θέρισμα, αλώνισμα, λίχνισμα, άλεσμα, ζύμωμα, ψήσιμο. Με αφορμή το λαϊκό παραμύθι «Το πιο γλυκό ψωμί» δημιουργήσαμε παρουσιάσεις που αντιστοιχούν στα παραπάνω στάδια.
Δημήτρης, Ιωσήφ, Ηλιάνα, Ιάσων, Στέργιος, Χρύσα, Βιβή, Εύη, Θεοδώρα, Αλεξάνδρα, Εύη – Α1
Α1

Αναρτήθηκε στο authorSTREAM από τον/την Thalassa
 

 
Αναρτήθηκε στο authorSTREAM από τον/την Thalassa

Αναρτήθηκε στο authorSTREAM από τον/την Thalassa

Αναρτήθηκε στο authorSTREAM από τον/την Thalassa

Αναρτήθηκε στο authorSTREAM από τον/την Thalassa

Κατηγορία Λογοτεχνία Α | 23 Σχόλια »

« Παλιότερα άρθρα