>ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΙΧΜΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚ

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΗΜΕΡΙΔΕΣ | , στις 27-01-2011

>

Σε συνέχεια της επιτυχημένης διοργάνωσης της διημερίδας “Τεχνολογίες Αιχμής στην Εκπαιδευτική Πράξη” που πραγματοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2009, η Σύγχρονη Σχολή Σ. Αυγουλέα Λιναρδάτου για δεύτερο συνεχή χρόνο καλεί τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να παρακολουθήσουν τις εργασίες και της επόμενης διοργάνωσης η οποία θα λάβει χώρα στις κτιριακές εγκαταστάσεις των Εκπαιδευτηρίων, Ελευθ. Βενιζέλου 112-114, Περιστέρι, Αθήνα, τις ακόλουθες ημέρες και ώρες:

• Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011 και ώρες 09:00-18:30

• Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011 και ώρες 10:00-13.30

Η διημερίδα έχει ως στόχο να προσφέρει στους ανθρώπους, οι οποίοι εμπλέκονται είτε άμεσα είτε έμμεσα με το χώρο της εκπαίδευσης, την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις εξελίξεις εισαγωγής των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση και τη δυνατότητα να ανταλλάξουν απόψεις και πρακτικές. Η Σύγχρονη Σχολή Σ. Αυγουλέα-Λιναρδάττου θέτει ως απώτερο στόχο οι γνώσεις και οι εμπειρίες που θα αποκομίσουν οι επισκέπτες, να τους εμπνεύσουν ώστε να αναπροσδιορίσουν το ρόλο τους μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον, να δημιουργήσουν τα κίνητρα για τη δημιουργική αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών και τελικά να επιτύχουν τη βελτίωση του εκπαιδευτικού τους έργου.
Στη διάθεση των ενδιαφερομένων τίθενται οι χώροι και η υλικοτεχνική υποδομή των Εκπαιδευτηρίων για ένα ολόκληρο διήμερο, στη διάρκεια του οποίου…
Θα πραγματοποιηθούν…

• 90 παρουσιάσεις και workshops σε διαδραστικούς πίνακες

• 2 κεντρικές ομιλίες

Με τη συμμετοχή…

• 55 εκπαιδευτικών από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία

• 40 φορέων και σχολείων

• 30 κορυφαίων εταιρειών Πληροφορικής και δημιουργών Εκπαιδευτικού Λογισμικού

• 5 προσκεκλημένων ομιλητών

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής ηλεκτρονικά στη διεύθυνση www.avgoulea.gr, τηλεφωνικά στο 211.500.2300 ή με φαξ στο 210.57.73.760.

ΠρόγραμμαΔήλωση συμμετοχής Πρόγραμμα με μια ματιά Αφίσα

>Επίσκεψη σπουδαστών της ΑΣ

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ | , στις 20-01-2011

>

Επίσκεψη σπουδαστών της ΑΣΠΑΙΤΕ Βόλου στο 3ο ΕΠΑΛ ΒΟΛΟΥ
————————————————-
Επίσκεψη της ΑΣΠΑΙΤΕ Βόλου πραγματοποιήθηκε στις 17/1/2011 στο 3ο ΕΠΑΛ Βόλου με θέμα την χρήση του διαδραστικού πίνακα καθώς επίσης και του ηλεκτρονικού βιβλίου.
Ειδικότερα οι σπουδαστές παρακολούθησαν παρουσιάσεις και προτάσεις για το ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book) καθώς για το διαδραστικό πίνακα (samrt board).
Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε απο τον Επιστημονικό Συνεργάτη της ΑΣΠΑΙΤΕ και καθηγητή του 3ου ΕΠΑΛ Βόλου κ. Αλέξανδρο Καπανιάρη με την συνεργασία του Δ. Λιόβα, Επιστημονικό Συνεργάτη της ΑΣΠΑΙΤΕ Βόλου.
——————————————

>5o

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 02-01-2011

>

5o Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής Δ.Ε.
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (Α.Π.:133141/Γ2/22-10-2010)
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Ιωάννινα, 1 – 3 Απριλίου 2011
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών (Π.Ε.Κα.Π) και το Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σε συνεργασία με την Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ) και το Τμήμα ΣΤ΄- Μελετών της Διεύθυνσης Σ.Ε.Π.Ε.Δ. του Υπουργείου Παιδείας, διοργανώνουν το 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα:

«Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Ο ρόλος του καθηγητή Πληροφορικής στο νέο σχολείο»

Σκοπός του συνεδρίου είναι η ενημέρωση της κοινότητας σε θέματα που αφορούν στη διδασκαλία και τη διδακτική της Πληροφορικής. Επίσης, στο σκοπό του συνεδρίου εντάσσεται η επικοινωνία και η ανάπτυξη διαλόγου μεταξύ καθηγητών Πληροφορικής, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων και όλων όσων ενδιαφέρονται για θέματα της Πληροφορικής στην εκπαίδευση, αποσκοπώντας στη δημιουργική αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας & των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ειδικότερα οι θεματικοί άξονες που προσδιορίζουν τις εργασίες του είναι οι εξής:

•Ο ρόλος του καθηγητή Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
•Επιμόρφωση – Υποστήριξη καθηγητών Πληροφορικής
•Διδακτική της Πληροφορικής
•Παιδαγωγική προσέγγιση της Αλγοριθμικής και του Προγραμματισμού
•Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (ΕΛ/ ΛΑΚ)
•Ανάπτυξη, αξιοποίηση, αξιολόγηση καινοτόμων εφαρμογών ΤΠΕ
•Το σχολικό εργαστήριο πληροφορικής – πυρήνας της εκπαιδευτικής διαδικασίας της σχολικής μονάδας
•Εκπαιδευτική πολιτική για τη Διδασκαλία της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
•Ηλεκτρονική μάθηση (e-learning)
•Εκπαιδευτική Ρομποτική
•Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) – Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης – Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Μετάβαση από το Δημοτικό Σχολείο στη Μέση Εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα οργανωθούν τα παρακάτω εργαστήρια (workshops):

•Ο διαδραστικός πίνακας στη διδακτική πράξη
•Εκπαιδευτική ρομποτική
•Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα πολλών χρηστών στην εκπαίδευση: το παράδειγμα του Second Life
•Χρήση logo-like προγραμματιστικών περιβαλλόντων στη διδασκαλία της πληροφορικής στην Α/θμια και την Β/θμια Εκπαίδευση
Για τη συμμετοχή στα εργαστήρια θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση.

>ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 2011 !!

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία Επικαιρότητα | , στις 25-12-2010

>

>

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | , στις 08-12-2010

>

Σε ειδική εκδήλωση, την Τρίτη 14 Δεκεμβρίου στο Αχίλλειο θα γίνει η πρώτη προβολή στο Βόλο της ταινίας ντοκιμαντέρ «Τζιόρτζιο ντε Κίρικο – Αργοναύτης της ψυχής», παραγωγής της ΕΚΠΟΛ σε σκηνοθεσία των Γιώργου Λάγδαρη και Κώστα Ανέστη.
Η ταινία διάρκειας 44 λεπτών που ήδη συμμετείχε και προβλήθηκε σε δυο διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ, στην Ιταλία και την Αίγυπτο και στην αγορά των Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και Κρακοβίας, είναι ντοκιμαντέρ με στοιχεία αναπαράστασης και θέμα τη ζωή και το έργο του μεγάλου καλλιτέχνη Τζόρτζιο ντε Κίρικο, από τη γέννηση του στον Βόλο το 1888 ως το θάνατο του στη Ρώμη το 1978 μέσα από τις καταγραμμένες αναμνήσεις του, τα διάφορα ντοκουμέντα, τη δραματοποίηση σκηνών και την ανάλυση των πινάκων του…

>Νέο Σχολείο –

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | , στις 08-12-2010

>
Ημερίδα για την Αναβάθμιση της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Νέο Σχολείο – Πρώτα ο Μαθητής και στην Τεχνική Εκπαίδευση

Άννα Διαμαντοπούλου: «Στόχος μας ένα ποιοτικό και με αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα Τεχνολογικό Λύκειο»
Εύη Χριστοφιλοπούλου: «Η διασφάλιση της ποιότητας αποτελεί κεντρικό στοιχείο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση»

Τους στόχους για την αναβάθμιση, τη βελτίωση της ελκυστικότητας και της αποτελεσματικότητας της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς και για τη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας, έθεσε η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, σήμερα 08/12/2010, σε ημερίδα που πραγματοποιείται στο Υπουργείο, με θέμα : «Η θέση της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε έναν κόσμο που αλλάζει».
Η ημερίδα πραγματοποιείται υπό την εποπτεία του Ειδικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου, Μιχάλη Κοντογιάννη και του Προέδρου του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου( Π.Ι.) και Αντιπροέδρου του Π.Ι., Περικλή Λατινόπουλου.

« Η Δευτεροβάθμια Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας – παρά τις προσπάθειες και τις μεταρρυθμίσεις που έγιναν – παραμένει ένας χώρος με τεράστια προβλήματα. Ζητούμενο σήμερα είναι η αναβάθμισή του, με την προσέλκυση μαθητών και εκπαιδευτικών υψηλού επιπέδου, με προγράμματα που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής και της αγοράς εργασίας», τόνισε η Υπουργός.

Η Υπουργός κατέθεσε για διαβούλευση τις προτάσεις για αλλαγές:

• Τεχνολογικό Λύκειο, που θα ενσωματώνει τα ΕΠΑ.Λ. (Επαγγελματικά Λύκεια) και τις ΕΠΑ.Σ. (Επαγγελματικές σχολές). Θα είναι ισότιμο με όλους τους άλλους τύπους λυκείων και θα είναι τριετούς διάρκειας. Γίνεται αξιολόγηση του κάθε ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. χωριστά.
Θα εξασφαλίζει στους αποφοίτους του γενικές γνώσεις, αλλά και ολοκληρωμένη Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση. Θα παρέχει τίτλους ανάλογου επιπέδου, που καθορίζονται από τις σχετικές οδηγίες και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων.
Θα δίνει τη δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης των αποφοίτων, μέσω των δυνατοτήτων που παρέχει η Διά Βίου Μάθηση και οι σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
• Τμήματα Μεταδευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα οποία θα είναι ενταγμένα στο λειτουργικό πλαίσιο του Τεχνολογικού Λυκείου και θα έχουν διάρκεια ενός σχολικού έτους. Σκοπός των τμημάτων αυτών θα είναι η παροχή ειδικών γνώσεων και δεξιοτήτων, ώστε να εξασφαλίζονται περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες απασχόλησης για τους αποφοίτους. Θα παρέχουν, επίσης, Πτυχίο ανώτερου επαγγελματικού επιπέδου από αυτό του Τεχνολογικού Λυκείου.
• Κατοχυρώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Τεχνολογικού Λυκείου, ώστε όλοι να έχουν άμεση και ανεμπόδιστη πρόσβαση στην αγορά εργασίας.
Ο νεοσυσταθείς Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (Ε.Ο.Π.Π) θα έχει ως βασική του προτεραιότητα την αντιστοίχιση επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ειδικότητες, που δεν έχουν αντιστοιχιστεί ή για τις οποίες δεν έχουν θεσπιστεί επαγγελματικά δικαιώματα.
Από τον Ιούνιο του 2010 η Επιτροπή Καθορισμού Επαγγελματικών Δικαιωμάτων (Ε.Ε.Κ.Ε.Δ.) ξεκίνησε τη διαδικασία αντιστοίχισης επαγγελματικών δικαιωμάτων και ολοκλήρωσε το έργο της αντιστοίχισης, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα 10 ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. και 16 ειδικότητες των ΕΠΑ.Σ., οι οποίες μέχρι τότε βρίσκονταν σε εκκρεμότητα.
• Οι ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου θα προσδιορίζονται με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας και των τοπικών και των περιφερειακών κοινωνιών και σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους.
Τα προγράμματα σπουδών θα είναι συμβατά με τα εθνικά πρότυπα Επαγγελματικών Περιγραμμάτων, που θα καθοριστούν για όλες τις ειδικότητες. Παράλληλα, θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της περιττής ύλης και των επικαλύψεων μεταξύ των μαθημάτων.
• Μελετώνται υποστηρικτικές δράσεις, με κυρίαρχη την επιμόρφωση των καθηγητών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τόσο σε θέματα της ειδικότητάς τους, όσο και σε νέες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση το ιδιαίτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον της ΤΕΕ. Στον τομέα της εργαστηριακής επιμόρφωσης των καθηγητών θα μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο επιλεγμένα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα, που διαθέτουν τον απαιτούμενο σύγχρονο εξοπλισμό.
• Δέσμη υποστηριχτικών μέτρων στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο:
– Ενισχύεται ο ρόλος του μαθήματος της Τεχνολογίας στα Γυμνάσια, ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να εκτιμήσουν έγκαιρα τα οφέλη της ανάπτυξης και της χρήσης της τεχνολογίας και παράλληλα να βοηθηθούν στον τομέα του επαγγελματικού προσανατολισμού τους.
– Επανασχεδιάζονται οι διαδικασίες του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, με στόχο την καλύτερη πληροφόρηση και συμβουλευτική των μαθητών. Το επόμενο διάστημα θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα του Ε.Κ.Ε.Π. (Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού).
• Η ποιοτική αναβάθμιση της υποχρεωτικής Εκπαίδευσης θα ενισχύσει σημαντικά το σύνολο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα Τεχνολογικά Λύκεια, σε συνδυασμό με τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα, δημιουργούν ισχυρούς και πολυδύναμους πόλους παροχής γνώσεων και δεξιοτήτων, για την κάλυψη των τοπικών εκπαιδευτικών αναγκών και στον τομέα της Διά Βίου Μάθησης. Προτείνεται η λειτουργία Πειραματικών Τεχνολογικών Λυκείων, ενώ αναμένονται τα αποτελέσματα από την πιλοτική συνεργασία των ΕΠΑ.Λ. με τα αντίστοιχα τμήματα ΤΕΙ.

Η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου, δίνοντας έμφαση στη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση, τονίζει :
« Διασφάλιση της ποιότητας στην Εκπαίδευση σημαίνει να κάνουμε πιο ελκυστική την μαθησιακή διαδικασία για τους εκπαιδευόμενους, αλλά να τη συνδέσουμε και με τις τοπικές αγορές εργασίας.
Η διασφάλισης της ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση αφορά σε όλους και σε όλα: εκπαιδευτικούς, επιμορφωτές, προγράμματα σπουδών, εκπαιδευτικές μεθόδους, συστήματα αξιολόγησης και παρακολούθησης.
Δεν θα υπολογίσουμε το πολιτικό κόστος στην προσπάθειά μας να διασφαλίσουμε την ποιότητα.
Χρειάζεται συστράτευση όλων μας. Εξάλλου, η συναίνεση που δημιουργείται στην Ευρώπη έχει δύο κατευθύνσεις για την επίτευξη των στόχων μας. Η μία είναι η δυνατότητα σύνδεσης των εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και βαθμίδων, κάτι που έχουμε ήδη ξεκινήσει με τη συνεργασία ΕΠΑ.Λ. και ΤΕΙ σε 5 πόλεις της χώρας.
Η δεύτερη είναι η συνεργασία κρατών -μελών και προς αυτήν την κατεύθυνση, πέρα από τη συμμετοχή μας στα ευρωπαϊκά φόρα. Δρομολογούμε διμερείς συνεργασίες, ώστε η αναδιάρθρωση του συνολικού συστήματος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης να αντλήσει από τις καλύτερες πρακτικές στην Ευρώπη.
Έχει μεγάλη σημασία να συνδυάσουμε τις βασικές ικανότητες και τη γνώση που πρέπει να παίρνει κάθε παιδί στο σχολείο, με τις τεχνικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύσσει η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας.

>Η Μακεδονία από τις ψηφίδες στα pixels

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | , στις 23-11-2010

>Η έκθεση «Μακεδονία: από τις ψηφίδες στα pixels» είναι μια διεθνώς πρωτότυπη έκθεση διαδραστικών συστημάτων με εκθέματα από την αρχαία Μακεδονία, αποτέλεσμα συνεργασίας του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης και του Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΠ-ΙΤΕ), που παρουσιάζεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.

Τα διαδραστικά συστήματα που συνθέτουν την έκθεση αποτελούν εφαρμογές των ερευνητικών αποτελεσμάτων του Προγράμματος Διάχυτης Νοημοσύνης του ΙΠ-ΙΤΕ, στο πλαίσιο του οποίου αναπτύσσονται ευφυή περιβάλλοντα ικανά να προσαρμόζονται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του ανθρώπου. Τα συστήματα αυτά είναι μικρές ή μεγάλες κατασκευές με ενσωματωμένους υπολογιστές που δίνουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες του Μουσείου να εξερευνήσουν ψηφιακές αναπαραστάσεις αρχαίων αριστουργημάτων, όπου η αλληλεπίδραση γίνεται με απλό, «φυσικό» και «αυθόρμητο» τρόπο, χωρίς χρήση πληκτρολογίου ή ποντικιού.

Το ψηφιακό περιεχόμενο των συστημάτων περιλαμβάνει αντικείμενα από την πλούσια συλλογή του Μουσείου, αλλά και γενικότερα αρχαιογνωστικά θέματα, πολλά από τα οποία είναι δυσπρόσιτα, εξαιτίας της τοποθεσίας ή της εύθραυστης κατάστασης στην οποία βρίσκονται. Η παρουσίασή τους έχει οργανωθεί σε επτά ενότητες, δύο εκ των οποίων έχουν ήδη ενταχθεί σε μόνιμες εκθέσεις του μουσείου: (i) Χρυσά μακεδονικά στεφάνια από τη συλλογή του ΑΜΘ, (ii) Κρυμμένοι θεοί και ήρωες, (iii) Ο μύθος του Καλυδώνιου Κάπρου, (iv) Ταξιδέψτε στο χώρο και το χρόνο με ένα κομμάτι χαρτί, (v) Ανακαλύψτε μια αγροτική κατοικία της αρχαιότητας, (vi) Ένα νυχτερινό φαγοπότι στη Μακεδονία και (vii) Δωμάτιο με θέα …στις Αιγές.

Η «Μακεδονία: από τις ψηφίδες στα pixels» είναι κάτι πολύ διαφορετικό από μια απλή έκθεση αντικειμένων, καθώς μέσω νέων τεχνολογιών, αναδεικνύονται και καθίστανται προσβάσιμα και προσιτά στο ευρύ κοινό, εξέχοντα μουσειακά αντικείμενα, προσφέροντας μια νέα αλληλεπιδραστική εμπειρία που συνδυάζει την πληροφόρηση και τη μάθηση με το παιχνίδι.

http://www.makedonopixels.org
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Μ. Ανδρόνικου 6, 546 21
Θεσσαλονίκη
Τηλ 2310 830538
Fax 2310 861306
e-mail: info.amth@culture.gr

Ώρες λειτουργίας

Χειμερινό ωράριο:
από 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου
Δευτέρα 10:30 έως 17:00
Τρίτη – Κυριακή: 08:30 – 15:00

>Δημόσια Διαβούλευση (Wikipedia)

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | , στις 15-11-2010

>Η Εταιρεία ΕΛ/ΛΑΚ, στο πλαίσιο των δράσεων της για προώθηση ανοιχτού περιεχομένου και γνώσης συμμετέχει στο κάλεσμα του Υπ. Παιδείας για τον εμπλουτισμό της Ελληνικής Wikipedia και πραγματοποιεί ένα κάλεσμα προς όλους τους ενδιαφερόμενους, ώστε να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των λημμάτων που περιέχει, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την υψηλή ποιότητά τους. Η Wikipedia, βασιζόμενη σε ένα συνεργατικό μοντέλο και συνδυάζοντας την ελεύθερη πρόσβαση στην πληροφορία και τη γνώση, θεωρείται ως μια απ’ τις πιο αξιόπιστες εγκυκλοπαίδειες παγκοσμίως.

Η δράση βρίσκεται στο στάδιο του σχεδιασμού, ώστε να έχει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα, και οι βασικοί της άξονες θέτονται σε δημόσια διαβούλευση που θα διαρκέσει μέχρι τις 24 Νοεμβρίου. Καλούμε όλους τους ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν στη Δημόσια Διαβούλευση σχολιάζοντας τους 4 βασικούς άξονες της δράσης.

http://advisory.ellak.gr/?p=12

>Η ψηφιακή διάσταση του "Νέου Σχολείου" στην υπηρεσία της εκπαίδευσης

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | , στις 09-10-2010

>

>Νέο Σχολείο Η ψηφιακή διάσταση – Όλη η γνώση με ένα «κλικ»!

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | , στις 09-10-2010

>

Το Ψηφιακό σχολείο είναι βασικός πυλώνας του Νέου Σχολείου. H χρήση των νέων τεχνολογιών γίνεται ο καταλύτης για την αλλαγή:

α) του περιεχομένου των Προγραμμάτων Σπουδών και της σχολικής γνώσης
β) της διδασκαλίας και της μάθησης
γ) της σχέσης εκπαιδευτικών και μαθητών
δ) της σχέσης γονιών και σχολείου
Η βασική πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει σήμερα το Ψηφιακό Σχολείο είναι η ουσιαστική ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία όλων των μαθημάτων αλλά και στη σχολική ζωή ευρύτερα.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα:
• 35% των εκπαιδευτικών δηλώνουν ότι έχουν χρησιμοποιήσει τις ΤΠΕ για τα μαθήματά τους (μέσος όρος στην Ε.Ε. 74%).
• 31% των εκπαιδευτικών δηλώνουν ότι δεν έχουν καμία ή σχεδόν καμία εμπειρία στη χρήση των ΤΠΕ (μέσος όρος στην Ε.Ε. 7%).
• 40% των σχολείων έχουν δική τους ιστοσελίδα (εκτιμάται ότι μόλις το 10-15% είναι ενεργές).
• 1, 4% μόλις των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και το 3, 7% της Β/θμιας έχουν ενεργή ιστοσελίδα στο ΠΣΔ.
Το ψηφιακό σχολείο αποτελεί λοιπόν μια ολιστική προσέγγιση για την ανάπτυξη όλων των παραμέτρων που η διοεθνής εμπειρία αναδεικνύει ως κρίσιμες για την επιτυχή εισαγωγή των ΤΠΕ στο σχολείο προς όφελος του μαθητή.

Οι 5 βασικοί άξονες του ψηφιακού σχολείου
Το ψηφιακό σχολείο υλοποιείται με σειρά δράσεων που οργανώνονται σε πέντε βασικούς άξονες:
1. Ενίσχυση των υποδομών δικτύου και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των σχολείων με στόχο την δημιουργία της ψηφιακής τάξης. Η ψηφιακή τάξη έχει γρήγορη σύνδεση με το διαδίκτυο, είναι εξοπλισμένη με διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας (π.χ. διαδραστικοί πίνακες), ενώ ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές αλληλεπιδρούν με δυναμικό τρόπο με τη χρήση όλων των σύγχρονων εργαλείων των ΤΠΕ.
2. Πλούσιο, διαδραστικό και αντιστοιχημένο με τα προγράμματα σπουδών ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο (e-books) για όλες τις τάξεις και τα μαθήματα.
3. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.
4. Ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής διοίκησης της εκπαίδευσης και διαχείρισης εκπαιδευτικών δεδομένων.
5. Οριζόντιες υποστηρικτικές δράσεις.
Αναλυτικότερα, για καθένα από τους παραπάνω άξονες έχουν δρομολογηθεί και υλοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς οι ακόλουθες δράσεις:
1. Ψηφιακή τάξη (δίκτυα και εξοπλισμοί)
Τα σχολεία προμηθεύονται:
• Συστήματα διαδραστικής διδασκαλίας (διαδραστικοί πίνακες, data-projectors) αρχικά στη Β’ Γυμνασίου (1.250 σχολεία που υπέβαλλαν σχετικό αίτημα τους προηγούμενους μήνες) και στη συνέχεια σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου (Α’, Β’, Γ’) και την Στ’ Δημοτικού σε 1.190 Γυμνάσια (60% του συνόλου) και 5.200 Δημοτικά (85% του συνόλου).
• Φορητό εργαστήριο Η/Υ (15 Η/Υ, 1 Wifi, 30USB memory sticks, Ερμάριο τροχήλατο) για τα 800 ολοήμερα δημοτικά και όλα τα Γυμνάσια.
• 1 Η/Υ (σε 400 σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές).
Παράλληλα 1300 σχολεία σε 57 Δήμους αποκτούν ευρυζωνική σύνδεση μέσω Μητροπολιτικών Αστικών Δικτύων (ΜΑΝ) οπτικών ινών.
2. Ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο (e-books)
• Δημιουργείται δημόσια διαθέσιμη ψηφιακή πλατφόρμα ανοικτού λογισμικού, με δυνατότητες ενεργού εμπλοκής των χρηστών με εργαλεία Web 2.0 στην οποία θα είναι ενσωματωμένα:
• Όλα τα βιβλία σε ψηφιακή μορφή και εμπλουτισμένα με πρόσθετο διαδραστικό υλικό (animations, videos, υπερσυνδέσμους, κλπ).
• Ψηφιακή υποστηρικτική διδασκαλία (βιντεοσκοπημένες πρότυπες διδασκαλίες) για τα βασικά μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
• Σχέδια μαθημάτων για κάθε ενότητα όπου εντάσσονται οι νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία.
• Πρόσθετο ψηφιακό υλικό όπως φωτογραφίες, βίντεο, ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια αντιστοιχισμένο ανά ενότητα μαθημάτων από ψηφιακά αρχεία (ΕΡΤ, ΓΑΚ, Βιβλιοθήκες, Μουσεία, κλπ).
• Δυνατότητες τοπικής εκπαιδευτικής διαχείρισης της κάθε τάξης (ανταλλαγή εργασιών μεταξύ μαθητών-εκπαιδευτικών, ανακοινώσεις, διαγωνίσματα, βαθμολογίες, απουσίες, κλπ).
Με βάση αυτήν την πλατφόρμα δίνεται πρόσβαση από το σπίτι, στο μεν μαθητή για περαιτέρω εμπέδωση της ύλης και εξάσκηση με τον ιδιαίτερο δικό του ρυθμό, στο δε γονιό για να ενημερώνεται για όλη την πρόοδο και τη σχολική πορεία του παιδιού του. Παράλληλα ο εκπαιδευτικός αποκτά ένα δυναμικό εργαλείο που αναβαθμίζει σημαντικά την καθημερινή του διδασκαλία.
3. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών:
• Είναι σε εξέλιξη η διαδικασία για την επιμόρφωση 103.000 εκπαιδευτικών (57.2% του συνόλου) στην διδακτική αξιοποίηση των εργαλείων ΤΠΕ στα μαθήματα ειδικότητας τους και στη χρήση διαδραστικών πινάκων και της ψηφιακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας.
• Δημιουργείται ειδική e-πλατφόρμα για από απόσταση επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Ηλεκτρονική διοίκηση της εκπαίδευσης
• Αντικαθίστανται τα διαφορετικά σημερινά βασικά συστήματα καταγραφής δεδομένων του εκπαιδευτικού συστήματος (e-survey, e-school, e-data center, ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διορισμών και προσλήψεων) με ένα ενιαίο διαλειτουργικό σύστημα, στο οποίο θα μπορεί να έχει πρόσβαση ο καθένας ανάλογα με το επίπεδο της λειτουργίας του (π.χ. ο γονιός του παιδιού του, ο εκπαιδευτικός της τάξης του, ο σχολικός σύμβουλος των σχολείων που εποπτεύει, κ.ο.κ).
• Αναπτύσεται ιστοσελίδα σε κάθε σχολείο και αποκεντρωμένη Υπηρεσία του Υπουργείου προκειμένου να αναρτώνται οι αποφάσεις και τα πεπραγμένα τους, στην κατεύθυνση της διαφάνειας και της κοινωνικής λογοδοσίας.
• Όλα τα σχολεία της χώρας αποκτούν την ηλεκτρονική τους καρτέλα στην οποία θα αναγράφονται πλήρως όλα τα στοιχεία τους (μαθητές, προσωπικό, εξοπλισμός, κλπ).
4. Οριζόντιες υποστηρικτικές δράσεις
• Αναπτύσσεται σύστημα υποστήριξης των σχολείων (helpdesk) σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο.
• Προωθείται η αριστεία και η καινοτομία στη χρήση των ΤΠΕ από την εκπαιδευτική κοινότητα (βραβεία, διαγωνισμοί, κλπ).
• Διεξάγονται μικρές έρευνες ανίχνευσης των τεχνικών και παιδαγωγικών προϋποθέσεων για την καλή ένταξη των ΤΠΕ στο σχολείο καθώς και αξιολόγησης πειραματικών και καινοτομικών δράσεων.
• Πιστοποιούνται οι γνώσεις στις ΤΠΕ όλων των μαθητών στη Γ’ Γυμνασίου.
• Αναλαμβάνεται δράση με στόχο την ενημέρωση γονέων, μαθητών, και εκπαιδευτικών για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου (safer internet).
• Η εκπαιδευτική τηλεόραση μετατρέπεται σε multimedia πλατφόρμα συνδεδεμένη με τα σημαντικότερα sites κοινωνικής δικτύωσης που προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα το περιβάλλον για να σχεδιάσουν και να πραγματοποιήσουν τα δικά τους projects: video, online games, social networking services, blogs, twitter, wiki-based projects.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση