1. Chatzigeorgiadou, S., Barouta, A. (2021). General and Special Early Childhood Educators’ Attitudes Towards Co-teaching as a Means for Inclusive Practice. Early Childhood Education Journal ISSN: 1573-1707 https://doi.org/10.1007/s10643-021-01269-z
2. Χατζηγεωργιάδου, Σ., Αλεξίου, Β., & Μποτέλη, Χ. (2021). Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο με διαμοιρασμό δωματίων (BreakoutSessions). Η οπτική των γονέων. Στο: Πρακτικά Συνεδρίου 3o ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΗΜΑΘΙΑΣ “Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Σύγχρονη και Ασύγχρονη: Μέθοδοι, Ιδέες & Πρακτικές στην Α/θμια Εκπ/ση“, σελ.199-209. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη. ISBN 978-960-602-357-6 https://pdimacon.sites.sch.gr/wp-content/uploads/2023/09/12.pdf
3. Hatzigianni, Μ., Gregoriadis, A, Karagiorgou, I., & Chatzigeorgiadou, S. (2018). Using tablets in free play. The implementation of the digital play framework in Greece. BritishJournal of EducationalTechnology.ISSN:1467-8535 DOI: https://doi.org/10.1111/bjet.12620
4. Pavlidou, E., Arvanitidou, V., & Chatzigeorgiadou, S. (2012). The effectiveness of a pilot intervention program of physical education in multicultural preschool education. ΜΕΝΟΝ: Journal of Educational Research, 1, 53-66. https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/30224175/menon_issue_1_2012_f-with-cover-page-v2. ISSN: 1792-8494
5. Χατζηγεωργιάδου, Σ. (2011). Διερευνώντας τη σχέση της μοναξιάς και της κοινωνικής δυσαρέσκειας με τη σχολική επίδοση σε αλλοδαπούς και παλιννοστούντες μαθητές. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 52, 172-189. ISSN: 1106 2177 https://blogs.sch.gr/irisofia/files/2023/06/6.2.6-Χατζηγεωργιάδου-Σ.-2011.pdf
6.Chatzigeorgiadou, S., Pavlidou, E., & Arvanitidou, V. (2011). Differences in loneliness and social behavior of immigrant and repatriated preschoolers. In: A. Lesenciuc (Ed.) Proceedings of the 1st International Conference. Redefining community in intercultural context, pp.252-257. EdituraAcademieFortelorAerien “Henri Coanda”, Brasov, Romania. ISBN: 978-973-8415-99-7 https://www.researchgate.net/publication/258452186_Differences_in_loneliness_and_social_behavior_of_immigrant_and_repatriated_preschoolers
7. Χατζηγεωργιάδου, Σ. (2010). Η μοναξιά και η έννοια του εαυτού στα παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου. Περιοδικό Επιστημονικών και Εκπαιδευτικών Ερευνών: Μέντορας, 12, 103-117. ISBN:1108-4480
https://blogs.sch.gr/irisofia/files/2023/06/6.2.11-Χατζηγεωργιάδου-Σ.-2010.pdf
8. Chatzigeorgiadou, S. & Bablekou, Z. (2010). Acculturation of immigrant and repatriated students in Greek primary schools: differences in feelings of loneliness, social dissatisfaction and self-concept. In D. Curcic & T. Jazbec (Eds.) Proceedings of the 2nd EMUNI Research Souk. The Euro-Mediterranean Student Research Multi-conference “Living together in a multicultural society” (pp. 848-853). Portoz: EMUNI University. ISBN: 978-961-6805-02-5
9. Xατζηγεωργιάδου, Σ. (2007).Η διερεύνηση της ικανότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας να αιτιολογούν συμπεριφορά που βασίζεται σε λανθασμένη πεποίθηση, στα πλαίσια της θεωρίας του νου. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 44, 195-212. ISSN: 1106 2177
https://blogs.sch.gr/irisofia/files/2023/06/6.2.13-Xατζηγεωργιάδου-Σ.-2007.pdf
10. Tzouriadou, M., Barbas, G., Anagnostopoulou, E., Anagnostou, Z., Antifakou, K., Koupidou, S., Papadopoulou, S., Roumen, P., & Chatzigeorgiadou, S. (2007). Learning Difficulties of language and cultural minority children: An evaluative approach. In St. Vosniadou, D. Kayser & A. Protopapas (Eds), Proceedings of EuroCogSci07, The European Cognitive Science Conference (pp. 574-579). NewYork: LawrenceErlbaum Associates. ISBN: 184169696Χ
Έρευνες από ΣΟΦΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.
Πρόσφατα σχόλια