ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ ἙΛΛΗΝΙΚΑ” ΠΑΡ. 19-23

Σχέδιο Διδασκαλίας

ΜΑΘΗΜΑ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

ΤΑΞΗ: Α

ΤΜΗΜΑ:3o

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: Ιανουάριος  2013

ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Κουρκουλάκος   Ηλίας ( φιλόλογος)

ΚΕΙΜΕΝΟ: <<Ελληνικά>> Ξενοφώντα, Βιβλίο II, § 19-23

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

  1. Η αναγνώριση των υποκειμένων στις κύριες προτάσεις ώστε να εντοπιστούν οι πρωταγωνιστές ( Λύσανδρος-Θηραμένης- 5 Έφοροι κ.α.)
  2. Να διαπιστώσουν οι μαθητές τους  λόγους άρνησης των Κορίνθιων και των Θηβαίων για την συνθηκολόγηση  Σπάρτης-Αθήνας.
  3. Να αντιληφθούν οι μαθητές τους λόγους που οδήγησαν τους Σπαρτιάτες να μην καταστρέψουν ολοκληρωτικά την Αθήνα.
  4. Να γνωρίσουν οι μαθητές την σπουδαιότητα των όρων ειρήνης Σπάρτης-Αθήνας.
  5. Να αντιληφθούν και να κατανοήσουν την αντίδραση των Αθηναίων πολιτών απέναντι στο Θηραμένη και στους πρέσβεις.

ΜΕΘΟΔΟΣ: 1. Ερμηνευτική  μέθοδος

2. Ομαδοσυνεργατική μέθοδος

3. Ερωταποκρίσεις μεταξύ μαθητών και καθηγητή

ΕΠΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ:  α).Χρήση Τ.Π.Ε.-Προβολή  βίντεο

β).Φύλλο  εργασίας  και  σημειώσεις

γ). Προβολή  διαφανειών   ( σχεδιάγραμμα ενοτήτων)

ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 1. Εισαγωγή και σύνδεση  με  τα  προηγούμενα (2΄)

2. Προβολή  βίντεο  για  τα  γεγονότα πριν  και  μετά  την

υπογραφή  της  συνθήκης  λήξης  του Πελ. πολέμου (10’)

3. Συνοπτική   παρουσίαση  των  γεγονότων με

ερωταποκρίσεις  -Χωρισμός σε  4  ομάδες (8΄)

4. Επεξεργασία  του  φύλλου  εργασίας σε  ομάδες  (20΄)

5. Σύνοψη- συμπεράσματα-ανάθεση  εργασιών(5΄).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *