Σχέδιο Διδασκαλίας
ΜΑΘΗΜΑ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
ΤΑΞΗ: Α
ΤΜΗΜΑ:3o
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: Ιανουάριος 2013
ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Κουρκουλάκος Ηλίας ( φιλόλογος)
ΚΕΙΜΕΝΟ: <<Ελληνικά>> Ξενοφώντα, Βιβλίο II, § 19-23
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- Η αναγνώριση των υποκειμένων στις κύριες προτάσεις ώστε να εντοπιστούν οι πρωταγωνιστές ( Λύσανδρος-Θηραμένης- 5 Έφοροι κ.α.)
- Να διαπιστώσουν οι μαθητές τους λόγους άρνησης των Κορίνθιων και των Θηβαίων για την συνθηκολόγηση Σπάρτης-Αθήνας.
- Να αντιληφθούν οι μαθητές τους λόγους που οδήγησαν τους Σπαρτιάτες να μην καταστρέψουν ολοκληρωτικά την Αθήνα.
- Να γνωρίσουν οι μαθητές την σπουδαιότητα των όρων ειρήνης Σπάρτης-Αθήνας.
- Να αντιληφθούν και να κατανοήσουν την αντίδραση των Αθηναίων πολιτών απέναντι στο Θηραμένη και στους πρέσβεις.
ΜΕΘΟΔΟΣ: 1. Ερμηνευτική μέθοδος
2. Ομαδοσυνεργατική μέθοδος
3. Ερωταποκρίσεις μεταξύ μαθητών και καθηγητή
ΕΠΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ: α).Χρήση Τ.Π.Ε.-Προβολή βίντεο
β).Φύλλο εργασίας και σημειώσεις
γ). Προβολή διαφανειών ( σχεδιάγραμμα ενοτήτων)
ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 1. Εισαγωγή και σύνδεση με τα προηγούμενα (2΄)
2. Προβολή βίντεο για τα γεγονότα πριν και μετά την
υπογραφή της συνθήκης λήξης του Πελ. πολέμου (10’)
3. Συνοπτική παρουσίαση των γεγονότων με
ερωταποκρίσεις -Χωρισμός σε 4 ομάδες (8΄)
4. Επεξεργασία του φύλλου εργασίας σε ομάδες (20΄)
5. Σύνοψη- συμπεράσματα-ανάθεση εργασιών(5΄).