Οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου Σκιάθου, στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας, ανακάλυψαν έναν διαδραστικό και καινοτόμο τρόπο εκμάθησης ενός από τα σημαντικότερα κεφάλαια του μαθήματος, τον Περιοδικό Πίνακα των Χημικών Στοιχείων. Ο Περιοδικός Πίνακας αποτελεί έναν πίνακα ταξινόμησης όλων των χημικών στοιχείων που έχουν ανακαλυφθεί έως σήμερα, με βάση τις χημικές τους ιδιότητες.
Οι μαθητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν τον δικό τους Περιοδικό Πίνακα με γνώμονα την επιστημονική ορθότητα, αναδεικνύοντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Οι Περιοδικοί Πίνακες εκτέθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γυμνασίου Σκιάθου, με απώτερο στόχο τη διάχυση της γνώσης στην ευρύτερη σχολική κοινότητα αλλά και στις οικογένειες των μαθητών.
Η δράση ξεκίνησε με την παρουσίαση του Περιοδικού Πίνακα από την εκπαιδευτικό στους μαθητές κατά την οποία αναλύθηκε ο τρόπος ταξινόμησης των χημικών στοιχείων και τονίστηκε η σημασία και η πρακτική του αξία. Στη συνέχεια, οι μαθητές έλαβαν οδηγίες και κατευθύνσεις για τη δημιουργία του δικού τους πίνακα, δίνοντάς τους την ελευθερία να επιλέξουν ανάμεσα σε καλλιτεχνική ή επιστημονική προσέγγιση για την κατασκευή του. Το project ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση και έκθεση των Περιοδικών Πινάκων στον χώρο του σχολείου.
Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου για την εξαιρετική τους συμμετοχή και την αφοσίωση που έδειξαν στη δημιουργία των Περιοδικών Πινάκων. Η δημιουργικότητα, η επιστημονική ακρίβεια και η φαντασία που ανέδειξαν στις εργασίες τους είναι άξια επαίνου. Μέσα από τα έργα τους, όχι μόνο κατάφεραν να εμβαθύνουν στη γνώση της χημείας, αλλά και να εμπνεύσουν την υπόλοιπη σχολική κοινότητα με τις καινοτόμες και καλλιτεχνικές τους προσεγγίσεις. Συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά!
Ευχαριστούμε θερμά την εκπαιδευτικό του σχολείου μας, Ροδάνθη Κομπογεννητάκη, για τον σχεδιασμό της συνθετικής διαθεματικής εργασίας και την καθοδήγησή της καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής. Η έμπνευση, η αμέριστη υποστήριξη και η ενθάρρυνση που προσέφερε στους μαθητές ήταν καθοριστική στην ολοκλήρωση των έργων με επιστημονική συνέπεια και στην ενίσχυση της αγάπης των μαθητών για τη χημεία.