Επίσκεψη της Περιβαλλοντικής ομάδας στη Βόρεια Εύβοια

Έχοντας ακόμη νωπές τις αναμνήσεις από την τετραήμερη εκδρομή της  Περιβαλλοντικής Ομάδας του Γυμνασίου Σκιάθου στη Βόρεια Εύβοια και βλέποντας το μόνιμο χαμόγελο στα πρόσωπα των μαθητών μας, εμείς οι συνοδοί καθηγητές θα θέλαμε να εξωτερικεύσουμε αυτό που αισθανόμαστε.

Ευχαριστούμε πρώτα από

όλα τους υπέροχους κατοίκους της Βόρειας Εύβοιας από την Αιδηψό και τη Λίμνη έως το Προκόπι, τις Γουβιές και την Ιστιαία. Μαγικός πράσινος κύκλος! Μπορεί το πράσινο να κάηκε, αλλά οι καρδιές των ανθρώπων εκεί είναι καταπράσινες, ανθισμένες.

Φιλοξενία, χαμόγελο, προσφορά, κατανόηση (με μαθητές στην εφηβεία έχεις να κάνεις), θετική διάθεση και ανοιχτά συναισθήματα από τους απλούς ανθρώπους που συναντήσαμε στην καθημερινότητά μας. Συνεργάτες από την τοπική κοινωνία οι οποίοι χωρίς να έχουν ασχοληθεί με την εκπαίδευση κατάφεραν να «ξεκλειδώσουν συναισθηματικά» τους μαθητές και να ενεργοποιήσουν την «πράσινη» νοημοσύνη τους.

Ευχαριστούμε, λοιπόν, τον Δήμαρχο Αιδηψούς-Ιστιαίας κο Κοντζιά Ιωάννη για την καταπληκτική ξενάγηση, μαζί με την κα Λεμονιά Μουλά (Υπεύθυνη Αθλητισμού/Πολιτισμού) στα πιο σημαντικά από περιβαλλοντικής και πολιτιστικής απόψεως σημεία του Δήμου.

Τον Δήμαρχο Μαντουδίου-Λίμνης κο Τσαπουρνιώτη Γεώργιο και τον  Αντιδήμαρχο κο Σταμούλο Γεώργιο για τις άμεσες λύσεις σε κάθε πρόβλημά μας.
Τον ακούραστο δάσκαλο φυσικής ιστορίας Δασάρχη κο Ζίγκερη Σπύρο και την υπάλληλο του Δασαρχείου κα Μάρκου Κατερίνα. Μας οδήγησαν στα υπέροχα μονοπάτια του Δρυμώνα και έκαναν πιο εύκολη τη δεντροφύτευση στο Αγροτικό Ιατρείο Ροβιών.

Την υπεύθυνη Αρχαιολόγο των ανασκαφών στο Δήμο Αιδηψούς-Ιστιαίας στην περιοχή του Αγ.Γεωργίου. Τον κο Ρουμελιώτη Θεόδωρο ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου LITO για την υπομονή τους και την προσφορά τους. Τον Αντιπεριφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας για θέματα Αθλητισμού και  Τουρισμού κο Μπουρμπά Ηλία και τον συνεργάτη του κο Κριτσίλη Νίκο για τη γενικότερη βοήθεια και σχεδιασμό.

Τέλος ευχαριστούμε τον Δήμαρχο Σκιάθου κο Τζούμα Θεόδωρο για την ενεργό συμμετοχή του στην εκδρομή, τον Περιβαλλοντικό, Πολιτιστικό Σύλλογο ECOΖΗΝ Σκιάθου για την έμπρακτη στήριξή του, τον Σύλλογο Γονέων, τον Σύλλογο Διδασκόντων Γυμνασίου Σκιάθου και βέβαια τους μαθητές της Περιβαλλοντικής Ομάδας για το κουράγιο τους να μας ανεχτούν… τέσσερις ολόκληρες ημέρες.

Οι συνοδοί καθηγητές.

Ακολουθεί πλούσιο φωτογραφικό υλικό

Δράση Crochet Club για το Παιδικό Χωριό ΣΟΣ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι ο Όμιλος Δημιουργικότητας και Καινοτομίας «Crochet Club-Δημιουργώ με το Βελονάκι» ξεκίνησε τη λειτουργία του. Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό Άννα Αρμαμέντου σας προσκαλούν να συμμετέχετε στη δράση που σχεδιάζουν για τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Φέτος αποφασίσαμε να κάνουμε ένα πρωτότυπο δώρο στα παιδιά του Παιδικού Χωριού ΣΟΣ στο Πλαγιάρι Θεσσαλονίκης. Όσοι, λοιπόν, επιθυμείτε μπορείτε να πλέξετε κάτι και να βοηθήσετε να συγκεντρώσουμε αρκετά δώρα για αυτά τα παιδιά (4-17 ετών).

Επιλέξτε να φτιάξετε ό,τι επιθυμείτε και πιστεύετε ότι θα τους είναι χρήσιμο (σκουφάκι, κασκόλ, κάλτσες, κασετίνες κτλ) Τα δώρα σας θα σταλούν με προσωπική κάρτα με το όνομά σας και ευχές για το παιδάκι που θα λάβει το δώρο σας. Ελπίζουμε ότι θα βοηθήσετε να στείλουμε ένα πολύ μεγάλο κουτί με δώρα!!!

Μπορείτε να παραδώσετε τις δημιουργίες σας στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό του Ομίλου, κα Άννα Αρμαμέντου και να γράψετε την καρτούλα σας μέχρι την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου.

Σας ευχαριστούμε πολύ εκ των προτέρων.

Όμιλοι Δημιουργικότητας και Καινοτομίας

Οι Όμιλοι Δημιουργικότητας και Καινοτομίας είναι πλέον θεσμός στην δημόσια εκπαίδευση!

Οι Όμιλοι Δημιουργικότητας και Καινοτομίας θεσμοθετήθηκαν με σκοπό την αξιοποίηση των ιδιαίτερων ικανοτήτων, κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών/τριών.

Η λειτουργία των Ομίλων ξεκινά στην αρχή της σχολικής χρονιάς και ολοκληρώνεται με το πέρας του διδακτικού έτους. Το ωράριο λειτουργίας των ομίλων είναι από 2 έως 4 διδακτικές ώρες, μία με δύο φορές την εβδομάδα και μετά το πέρας των μαθημάτων, ενώ κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθεί έως και Ομίλους. Η επιλογή των μαθητών είναι δυνατόν να γίνεται με δοκιμασίες ανίχνευσης δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων ανάμεσα στους μαθητές ή με άλλον τρόπο που ορίζουν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί.

Στο πλαίσιο των Ομίλων, κάθε εκπαιδευόμενος/η αναλαμβάνει συγκεκριμένες υποχρεώσεις: παραδίδει εργασίες και εκπληρώνει οποιοδήποτε άλλο έργο του αναθέτει στη διάρκεια του έτους ο υπεύθυνος καθηγητής. Με την ολοκλήρωση της επιτυχούς συμμετοχής του στον Όμιλο, και εφόσον δεν υπερβαίνει το όριο των επιτρεπόμενων απουσιών (8 ή 16 απουσίες ετησίως ανάλογα με το ωράριο λειτουργίας του Ομίλου), λαμβάνει πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης.

Αιτήσεις συμμετοχής υποβάλλονται από τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών μέχρι τέλος Οκτωβρίου στη Διεύθυνση του σχολείου.

Όμιλοι που θα λειτουργήσουν στο Γυμνάσιο Σκιάθου το σχολικό έτος 2022-2023 είναι:

Για να δείτε τους Ομίλους πατήστε στους παρακάτω συνδέσμους

Όμιλος: Θεατρική Ομάδα

«Θεατρική Ομάδα»

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ταρασίδου Ευθυμία, Πρίντζου Αρετή

Περιγραφή Ομίλου

Οι μαθητές του ομίλου θα διαβάσουν και αναλύσουν θεατρικό έργο, το οποίο και θα παρουσιάσουν στο τέλος της χρονιάς.

Στόχοι

  • Εξοικείωση με την τέχνη και το θέατρο
  • Ορθή άρθρωση και εκφορά λόγου
  • Κινησιολογία
  • Διεύρυνση και ανάπτυξη ικανότητας συνεργασίας
  • Κοινωνικοποίηση

Όμιλος: Χορός και μουσική παντρεύονται μαζί ενώνουν την παρέα μας και γινόμαστε δημιουργικοί

«Χορός και μουσική παντρεύονται μαζί ενώνουν την παρέα μας και γινόμαστε δημιουργικοί»

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Τσαλούχου Ελευθερία

Περιγραφή Ομίλου – Στόχοι

1. Γνωριμία με τη παράδοση του τόπου μας και την παράδοση-πολιτισμό άλλων λαών.

2.Κατάκτηση κινητικών δεξιοτήτων.

3. Ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων (αυτοπεποίθηση, κοινωνικότητα, ομαδικότητα, παρουσίαση).

 

Όμιλος: «Crochet Club» – Δημιουργώ με το βελονάκι

«Crochet Club» – Δημιουργώ με το βελονάκι

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αρμαμέντου Άννα

Περιγραφή Ομίλου – Στόχοι

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που θα επιλέξουν αυτό τον όμιλο θα χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους και το βελονάκι για να φτιάξουν υπέροχες δημιουργίες. Θα έρθουν σε επαφή με μία τέχνη παραδοσιακή που ,όμως, παραμένει ολοζώντανη στην εποχή μας καθώς είναι αγχολυτική και αναπτύσσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα.

Τι θα κάνουμε

Θα μπλέξουμε τα νήματα και τα χρώματα, θα προσπαθήσουμε να μάθουμε τεχνικές και βελονιές, θα τολμήσουμε  να προσπαθήσουμε να συντονίσουμε τα δάκτυλα για να βγάλουμε ένα όμορφο αποτέλεσμα που θα μας δώσει ικανοποίηση.

Θα προσκαλέσουμε στην παρέα μας γονείς-κηδεμόνες, φίλους και γνωστούς που μπορούν να μας βοηθήσουν και να μας εμπνεύσουν.

Θα μάθουμε να φτιάχνουμε αξεσουάρ που θα τα φοράμε το χειμώνα, όπως σκουφάκια και κασκόλ.

Αν μπορέσουμε να αποκτήσουμε άνεση, θα δώσουμε στον όμιλο χαρακτήρα φιλανθρωπικό. Θα στείλουμε ζεστά σκουφάκια και κασκόλ σε παιδιά που τα έχουν ανάγκη.

Υλικά

Θα χρειαστούμε ένα βελονάκι νούμερο 4-6 και νήμα κατάλληλο για το βελονάκι μας σε ό,τι χρώμα θέλουμε. Όρεξη πολλή και θετική διάθεση.

Όμιλος: «Δημιουργίες αλά γαλλικά» – Γαλλικός πολιστισμός

«Δημιουργίες αλά γαλλικά»

Όμιλος Γαλλικού πολιτισμού – Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Κουντουρατζόγλου Ευσεβία

Περιγραφή Ομίλου

Εμπέδωση της γαλλικής γλώσσας μέσα από τον πολιτισμό της Γαλλίας. Γνωριμία με το γαλλικό πολιτισμό (μνημεία, αξιοθέατα, μουσική ταινίες, κινούμενα σχέδια, κόμικς, γαστρονομία).

Στόχοι

– Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων στη γαλλική γλώσσα.

– Η ανάπτυξη των πολιτισμικών τους δεξιοτήτων στην ξένη γλώσσα.

– Η ανάπτυξη της ικανότητας συνεργασίας και ομαδικού πνεύματος.

– Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας και φαντασίας τους.

– Η εξοικείωση τους με την τέχνη (κινηματογράφο, μουσική).

– Επαφή και χρήση των νέων τεχνολογιών.

Οι μαθητές του ομίλου θα ανακαλύψουν τη γαλλική γλώσσα και θα γνωρίσουν το γαλλικό πολιτισμό μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις που μεταβάλλουν τη διαδικασία μάθησης σε μια διασκεδαστική εμπειρία. Θα ασχοληθούν με κατασκευές (κάρτες, ζωγραφιές, κόμικς, χάρτες), θα ακούσουν μουσική, θα τραγουδήσουν, θα δουν ταινίες, με έμφαση στο γαλλόφωνο κινηματογράφο. Θα διαβάσουν και θα φτιάξουν κόμικς, θα εμπνευστούν από έργα τέχνης και θα γίνουν και οι ίδιοι καλλιτέχνες. Θα μαγειρέψουν και θα γευτούν γαλλικές σπεσιαλιτέ.

Όμιλος Δημιουργικής Γραφής και Κατανόησης κειμένου

Όμιλος Δημιουργικής Γραφής και Κατανόησης κειμένου

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Μερεντίτης Χρήστος

Περιγραφή ομίλου – Στόχοι

  1. Η μελέτη κειμένων σύγχρονου προβληματισμού, αλλά και λογοτεχνικών κειμένων, ο σχολιασμός του και η διερεύνηση των εκφραστικών μέσων τα οποία αξιοποιούνται σε αυτά.
  2. Η εξάσκηση των μαθητών/τριών στη δημιουργική γραφή μετά την ανάγνωση και τον σχολιασμό θα καλούνταν να τοποθετηθούν με αφορμή τα κείμενα αυτά κατά τρόπο δημιουργικό π.χ. διεξάγοντας έναν αγώνα λόγου με αφορμή το θέμα του κειμένου ή γράφοντας μια «απάντηση» στον συγγραφέα του κειμένου.
  3. Η εξάσκηση των μαθητών/τριών στην κατανόηση κειμένου.
  4. Η ενίσχυση του προβληματισμού τους γύρω από θέματα που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο π.χ. η διαφύλαξη της οικολογικής ισορροπίας, η ευαισθητοποίηση σε θέματα προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η βελτίωση των συνθηκών ζωής στα αστικά κέντρα και στις κωμοπόλεις, το σχολείο στο χθες και στο σήμερα, ο ανθρωπισμός, τα δικαιώματα των ζώων, τα δικαιώματα των ανθρώπων με ειδικές ικανότητες, η φιλαναγνωσία, η γνωριμία με άλλους λαούς και τις συνήθειές τους, η κριτική και δημιουργική σκέψη ως στάση ζωής, η σύγχρονη ελληνική ιστορία.

Τα κείμενα που θα παρασχεθούν προς επεξεργασία θα συνοδεύονται από πολύ πλούσιο εικαστικό υλικό, όπως πίνακες ζωγραφικής, χάρτες, φωτογραφίες κ.ά.

Όμιλος: «Άγρια δάση, ήρεμες ψυχές» – Γνωρίζω και φροντίζω τον τόπο μου περπατώντας

«Άγρια δάση, ήρεμες ψυχές»

Όμιλος γνωριμίας και φροντίδας του τόπου μας μέσω της πεζοπορίας – Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Κοκολιού Ευφροσύνη

Περιγραφή Ομίλου

Το παιδαγωγικό πλαίσιο του Προγράμματος στοχεύει ώστε οι μαθητές/τριες να:

  • ενεργοποιήσουν το ενδιαφέρον τους για την φύση και την πεζοπορία
  • κατανοήσουν τις διαφορετικές διαστάσεις (περιβαλλοντική, παιδαγωγική, πολιτιστική-αισθητική, κοινωνική) του θέματος
  • αναπτύξουν κριτική σκέψη και να διαμορφώσουν στάσεις, αξίες και συμπεριφορές με την καλλιέργεια διαφόρων ικανοτήτων, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα αίσθημα ευθύνης και προσωπικής δέσμευσης
  • αναπτύξουν ικανότητα συνεργασίας και επικοινωνίας μέσα στη σχολική κοινότητα, με την τοπική αυτοδιοίκηση και γενικότερα με την τοπική κοινωνία
  • αναλάβουν πρωτοβουλίες δράσεων και παρεμβάσεων για την αναβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος της πόλης και γενικότερα της περιοχής.

Μέσω του προγράμματος οι μαθητές/τριες θα οργανώσουν δράσεις περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος όπως πεζοπορίες, ποδηλασία και τρέξιμο στο βουνό, ορεινή διαβίωση και πολλά άλλα, τα οποία θα γίνουν με τη συνεργασία συλλόγων και φορέων.