Είναι τα Αρχαία Ελληνικά ξεπερασμένα; Ή μήπως μπορούν να συμβαδίσουν με τις τεχνολογικές εξελίξεις και να ανοίξουν δρόμους σε νέες μορφές έκφρασης και μάθησης;
Στο ερώτημα αυτό απαντήσαμε δημιουργικά μέσα από τη διδασκαλία της ραψωδίας Σ της Ιλιάδας, εκεί όπου ο Όμηρος περιγράφει ένα σύμπαν ολόκληρο: η καθημερινή ζωή, η ειρήνη και ο πόλεμος, η φύση, οι αστρονομικές αντιλήψεις της εποχής, οι κοινωνικές αξίες. Ένα μικρό έπος μέσα στο έπος.
Αναρωτηθήκαμε, λοιπόν: τι θα περιείχε η ασπίδα του Αχιλλέα αν την έφτιαχνε ο Ήφαιστος σήμερα, στον 21ο αιώνα; Ποια εικόνα του κόσμου μας θα αποτύπωνε;
Οι μαθητές μας κλήθηκαν να απαντήσουν δημιουργικά:
🛡️ Ποιες όψεις της εποχής μας θα θεωρούσαν άξιες να αποτυπωθούν σε μια ασπίδα που θα άντεχε στον χρόνο;
📱 Ποιες αξίες, ποιες απειλές, ποιες ομορφιές και ποιες αντιφάσεις θα επέλεγαν να αποδώσουν;
Οι μαθητές αξιοποίησαν και την Τεχνητή Νοημοσύνη και χρησιμοποιώντας κατάλληλα διαμορφωμένες προτροπές (prompts), ζήτησαν από ένα ψηφιακό εργαλείο να σχεδιάσει την “δική τους” ασπίδα του Αχιλλέα: μια εικαστική αποτύπωση του παρόντος, φτιαγμένη με μέσα του μέλλοντος.
“Για να δείτε τις εντυπωσιακές εργασίες των παιδιών πατήστε εδώ”
Η Ασπίδα του Αχιλλέα στον 21ο αιώνα
Υπεύθυνη εκπ/κός Μαριάννα Τζαβέλλα