Με το αναλληματικό ρολόι στην αυλή του σχολείου, ολοκληρώσαμε τη φετινή Πανελλήνια δράση: “Σχεδιάζω ηλιακό ρολόι στην αυλή του σχολείου μου και το αξιοποιώ εκπαιδευτικά”.
Πρόκειται για μια διαθεματική, βιωματική, διαφοροποιημένη, ομαδοσυνεργατική δράση που εκτοξεύει το ενδιαφέρον των μαθητών για τις φυσικές επιστήμες και εμπλέκει τα μαθήματα: Φυσικές επιστήμες, Μαθηματικά, Ιστορία – Αρχαιολογία, Καλλιτεχνικά και Πληροφορική – Τεχνολογία.
Με την καθοδήγηση των διαδικτυακών κοινοτήτων μάθησης (εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διδάσκοντας φυσικές επιστήμες), του ΕΚΦΕ Δράμας και του Συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Δράμας «ο Πήγασος», σχεδιάσαμε με μαθητές της Β΄ τάξης του γυμνασίου μας, ηλιακά ρολόγια με τη μέθοδο STEM.
Οι καθηγητές Μαθηματικών του σχολείου, αφού εξήγησαν τις αρχές της ηλιακής χρονομέτρησης στη συνέχεια καθοδήγησαν τους μαθητές στη σχεδίαση των ηλιακών ρολογιών. Το επόμενο βήμα ήταν να τα φιλοτεχνήσουν με τη βοήθεια του καθηγητή των Καλλιτεχνικών.
Η κατασκευή των ηλιακών ρολογιών ήταν μια ευχάριστη υπαίθρια δραστηριότητα που εκτόξευσε τη δημιουργικότητα των μαθητών και τους έκανε να συνειδητοποιήσουν ότι ένα ηλιακό ρολόι εκτός από πολύτιμο διδακτικό και αστρονομικό εκπαιδευτικό όργανο είναι διακοσμητικό στοιχείο του σχολείου και στοιχείο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Πατήστε εδώ για να δείτε τον διαδραστικό χάρτη στον οποίον εμφανίζονται οι τοποθεσίες σχολείων που έχουν υλοποιήσει ηλιακά ρολόγια οποιουδήποτε είδους. Έχουμε τη χαρά και την τιμή μέσα στον χάρτη να είναι και το σχολείο μας, το Γυμνάσιο Κρεμαστής Ρόδου.
Εκπαιδευτικοί που συντόνισαν τη δράση
Γιαννιτόπουλος Κωνσταντίνος
Δούρου Αικατερίνη
Ελσαγέντ Μαριάννα
Στεφανίδου Κυριακή
Σύρμου Ελένη