Με καίρια επιδίωξη την ενίσχυση της θεατρικής παιδείας των μαθητών και την ανάδειξη του Θεάτρου ως μέσου για την πολιτιστική, πολιτική, κοινωνική, ηθικοπνευματική Εκπαίδευσή τους και την καλλιέργεια της ενεργούς πολιτειότητας, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου διοργανώνει το 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Φεστιβάλ Θεάτρου σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου και τον Δήμο Ιεράπετρας
Το Γυμνάσιο Κοπανού με μεγάλη επιτυχία προκρίθηκε στην τελική φάση μέσα από εκατοντάδες σχολεία που εκδήλωσαν ενδιαφέρον κι έστειλαν συμμετοχές.

Λίγα λόγια για το έργο:
ΕΡΓΟ – ΘΕΑΤΡΙΚΟ
Η Πεντάμορφη και το τέρας του σχολικού εκφοβισμού……….
Υπόθεση: Σε ένα σχολείο της Ελλάδας οι μαθητές κάνουν πρόβα για να παρουσιάσουν το έργο «Η Πεντάμορφη και το Τέρας». Το έργο το έχει επιλέξει ο φιλόλογος του σχολείου και σκηνοθέτης της παράστασης, κύριος Μητρόπουλος, με σκοπό να διδάξει στους μαθητές του την αποδοχή της διαφορετικότητας. Καθώς όμως προχωρούν οι πρόβες, ο κ. Μητρόπουλος έρχεται αντιμέτωπος με ένα πρόβλημα πολύ μεγαλύτερο, που είναι ο σχολικός εκφοβισμός.
Το έργο γράφτηκε από τον Θωμά Μενεξέ το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου του 2018.

Λίγα λόγια του συγγραφέα:
«Η Πεντάμορφη και το Τέρας» είναι ένα παραδοσιακό παραμύθι της Γαλλίδας μυθιστοριογράφου Γκάμπριέλ Σουζάν Μπαρμπό ντε Βιλενέβ, το οποίο εκδόθηκε το 1741. Από τότε επανεκδόθηκε πολλές φορές σε διάφορες εκδοχές ενώ σύμφωνα με τους ερευνητές οι ρίζες της ιστορίας πάνε πίσω 4.000 χρόνια.
Φυσικά μια συγγραφέας του 18ου αιώνα, γράφοντας το συγκεκριμένο παραμύθι, δεν θα μπορούσε να έχει στο μυαλό της τη διαφορετικότητα ωστόσο δεν στερείται λογικής η έμπνευση του ήρωα του θεατρικού (φιλόλογου – σκηνοθέτη, κ. Μητρόπουλου) να διδάξει -μέσω αυτού του παραμυθιού- την αποδοχή της διαφορετικότητας. Βέβαια, στην πορεία του έργου ο φιλόλογος βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα συναφές, αλλά αρκετά πιο σοβαρό θέμα, που είναι ο σχολικός εκφοβισμός.
Όλες οι τελευταίες έρευνες –έστω και αν διαφωνούν μεταξύ τους στα ποσοστά- δείχνουν ότι κρούσματα σχολικού εκφοβισμού παρουσιάζονται στα ελληνικά σχολεία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ενώ αρκετοί υποστηρίζουν πως το φαινόμενο έχει αρχίσει να παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις.
Το θετικό πάντως στοιχείο είναι ότι η ενημέρωση τόσο των γονέων, όσο των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι πλέον επαρκέστατη και συνεχής. Οι περισσότεροι μαθητές γνωρίζουν πώς να αντιδράσουν και πού να απευθυνθούν, σε περίπτωση που αισθανθούν απειλή, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα πως όλα τα θύματα καταγγέλλουν τους δράστες. Δυστυχώς οι μισοί σχεδόν μαθητές που υφίστανται σχολικό εκφοβισμό δεν καταγγέλλουν το γεγονός κυρίως λόγω του φόβου που αισθάνονται για το τι θα επακολουθήσει μετά.
Για τη συγγραφή αυτού του θεατρικού χρησιμοποιήθηκαν αποσπάσματα (διασκευασμένα για θέατρο) του παραμυθιού «Η Πεντάμορφη και το Τέρας», τα οποία ήταν πιστά στην αρχική του μορφή εκτός από τη σκηνή της μεταμόρφωσης του πρίγκιπα που αποτελεί ελεύθερη χιουμοριστική διασκευή.
Υπεύθυνος πολιτιστικού προγράμματος
Γυμνασίου Κοπανού Ημαθίας
Κοτζαμπάσης Γιώργος ΠΕ04.05