Η σημερινή επίσκεψη μας με παιδιά της Γ’ τάξης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης αποτέλεσε μια προσπάθεια να συνδέσουμε όσα μάθαμε για τον σουρεαλισμό και την σύγχρονη τέχνη στα μαθήματα των Γαλλικών, της λογοτεχνίας και των εικαστικών! Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών και δημιούργησαν και τα ίδια σουρεαλιστικά έργα ανά ομάδα, αξιοποιώντας όσα έμαθαν για την αυτόματη γραφή κι έκφραση .

IMG 619c8f7d17423ced8476c9aeee62dc64 V IMG 891a73d1988070bf705f07b9bddb25f2 V IMG c085c7758cca86700eddaaeb0041667f V

Απολαύσαμε στη συνέχεια βόλτα στην παραλία με σύμμαχο τον υπέροχο καιρό και τον αυθορμητισμό των παιδιών! Το ραντεβού με την τέχνη ήταν σίγουρα εποικοδομητικό!!!

IMG 4cbf23419e27485f12719fe4e573b6a0 V IMG 3e8ed75c89e8e4ff98b404d9d81cc116 V IMG 3ea85a8fbc316aa113440fb29df9ef93 V

 

20250224 203808 20250224 203742 20250224 203841

 

Στο πλαίσιο του μαθήματος της τεχνολογίας, την Τετάρτη 19/2/25 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη των μαθητών/τριών της Α Γυμνασίου  στο ΝΟΗΣΙΣ της Θεσσα20250224 203918λονίκης με αρχηγό την κ.Κυριακίδου Αναστασία. Αρχικά οι μαθητές επισκέφθηκαν την αρχαία έκθεση τεχνολογίας. Στην έκθεση παρουσιάζονται δείγματα τεχνολογικών στοιχείων και επιτευγμάτων της αρχαίας Ελλάδας, με ομοιώματα που κατασκευάσθηκαν με βάση πληροφορίες από γραπτές πηγές. Τα εκθέματα παρουσιάζουν  τους τομείς της καθημερινής ζωής, των κατασκευών, της μηχανολογίας, της ναυπηγικής, του πολέμου, των τηλεπικοινωνιών, των μετρητικών οργάνων, των αυτοματισμών και  δείχνουν τις τεχνικές και το πολιτισμικό π20250224 203859λαίσιο μέσα στο οποίο εμφανίσθηκαν, αποτυπώνοντας τον ρόλο και την σημασία της τεχνολογίας στην ανάπτυξη του αρχαιοελληνικού και του παγκόσμιου πολιτισμού. Στη συνέχεια οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο  Τεχνοπάρκο που περιλαμβάνει σε μία έκταση 450m2 , 40 εκθέματα, τα οποία αναφέρονται σε μια ποικιλία επιστημονικών θεμάτων, όπως ο ηλεκτρισμός, ο μαγνητισμός, η οπτική, η μηχανική .Τα διαδραστικά εκθέματα κινητοποιούν τη διάθεση για γνώση, ενθαρρύνουν την ενασχόληση με την τεχνολογία, μυούν στη λογική και στις μεθόδους της επιστημονικής σκέψης και μετατρέπουν την κατανόηση βασικών επιστημονικών νόμων και φαινομένων, κυριολεκτικά σε παιχνίδι. Επιλογικά οι μαθητές/τριες είδαν στο Εκθετήριο Αυτοκινήτων, στις εγκαταστάσεις του ΝΟΗΣΙΣ  οχήματα ιστορικού, συλλεκτικού και εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος, τετράτροχες αλλά και δίτροχες «κυρίες», από τη δεκαετία του ’20 μέχρι και το πρόσφατο παρελθόν και  γνώρισαν με μοναδικό τρόπο την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Η εκπαιδευτική επίσκεψη είχε τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Συνοδοί εκπαιδευτικοί (Σεμερτζίδου,  Τσομπανίδου) και μαθητές/τριες της Α Γυμνασίου αποκόμισαν τα εκπαιδευτικά οφέλη της βιωματικής και διαθεματικής διδακτικής επίσκεψης.

20250224 203953

Με καίρια επιδίωξη την ενίσχυση της θεατρικής παιδείας των μαθητών και την ανάδειξη του Θεάτρου ως μέσου για την πολιτιστική, πολιτική, κοινωνική, ηθικοπνευματική Εκπαίδευσή τους και την καλλιέργεια της ενεργούς πολιτειότητας, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου διοργανώνει το 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Φεστιβάλ Θεάτρου σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου και τον Δήμο Ιεράπετρας

Το Γυμνάσιο Κοπανού με μεγάλη επιτυχία προκρίθηκε στην τελική φάση  μέσα από εκατοντάδες σχολεία που εκδήλωσαν ενδιαφέρον κι έστειλαν συμμετοχές.

εικονα θεατρο 2

Λίγα λόγια για το έργο:

ΕΡΓΟ – ΘΕΑΤΡΙΚΟ

Η Πεντάμορφη και το τέρας του σχολικού εκφοβισμού……….

Υπόθεση: Σε ένα σχολείο της Ελλάδας οι μαθητές κάνουν πρόβα για να παρουσιάσουν το έργο «Η Πεντάμορφη και το Τέρας». Το έργο το έχει επιλέξει ο φιλόλογος του σχολείου και σκηνοθέτης της παράστασης, κύριος Μητρόπουλος, με σκοπό να διδάξει στους μαθητές του την αποδοχή της διαφορετικότητας. Καθώς όμως προχωρούν οι πρόβες, ο κ. Μητρόπουλος έρχεται αντιμέτωπος με ένα πρόβλημα πολύ μεγαλύτερο, που είναι ο σχολικός εκφοβισμός.

Το έργο γράφτηκε από τον Θωμά Μενεξέ το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου του 2018.

εικονα θεατρο

Λίγα λόγια του συγγραφέα:

«Η Πεντάμορφη και το Τέρας» είναι ένα παραδοσιακό παραμύθι της Γαλλίδας μυθιστοριογράφου Γκάμπριέλ  Σουζάν Μπαρμπό ντε Βιλενέβ, το οποίο εκδόθηκε το 1741. Από τότε επανεκδόθηκε πολλές φορές σε διάφορες εκδοχές ενώ σύμφωνα με τους ερευνητές οι ρίζες της ιστορίας πάνε πίσω 4.000 χρόνια.

Φυσικά μια συγγραφέας του 18ου αιώνα, γράφοντας το συγκεκριμένο παραμύθι, δεν θα μπορούσε να έχει στο μυαλό της τη διαφορετικότητα ωστόσο δεν στερείται λογικής η έμπνευση του ήρωα του θεατρικού (φιλόλογου – σκηνοθέτη, κ. Μητρόπουλου) να διδάξει -μέσω αυτού του παραμυθιού- την αποδοχή της διαφορετικότητας. Βέβαια, στην πορεία του έργου ο φιλόλογος βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα συναφές, αλλά αρκετά πιο σοβαρό θέμα, που είναι ο σχολικός εκφοβισμός.

Όλες οι τελευταίες έρευνες –έστω και αν διαφωνούν μεταξύ τους στα ποσοστά- δείχνουν ότι κρούσματα σχολικού εκφοβισμού παρουσιάζονται στα ελληνικά σχολεία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ενώ αρκετοί υποστηρίζουν πως το φαινόμενο έχει αρχίσει να παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις.

Το θετικό πάντως στοιχείο είναι ότι η ενημέρωση τόσο των γονέων, όσο των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι πλέον επαρκέστατη και συνεχής. Οι περισσότεροι μαθητές γνωρίζουν πώς να αντιδράσουν και πού να απευθυνθούν, σε περίπτωση που αισθανθούν απειλή, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα πως όλα τα θύματα καταγγέλλουν τους δράστες. Δυστυχώς οι μισοί σχεδόν μαθητές που υφίστανται σχολικό εκφοβισμό δεν καταγγέλλουν το γεγονός κυρίως λόγω του φόβου που αισθάνονται για το τι θα επακολουθήσει μετά.

Για τη συγγραφή αυτού του θεατρικού χρησιμοποιήθηκαν αποσπάσματα (διασκευασμένα για θέατρο) του παραμυθιού «Η Πεντάμορφη και το Τέρας», τα οποία ήταν πιστά στην αρχική του μορφή εκτός από τη σκηνή της μεταμόρφωσης του πρίγκιπα που αποτελεί ελεύθερη χιουμοριστική διασκευή.

Υπεύθυνος πολιτιστικού προγράμματος

Γυμνασίου Κοπανού Ημαθίας

Κοτζαμπάσης Γιώργος ΠΕ04.05

BYLLING 2                      1

Το σχολικό έτος 2024-2025 εγκρίθηκε για  το Ημερήσιο Γυμνάσιο Κοπανού το ευρωπαϊκό έργο e Twinning με θέμα τον Εκφοβισμό και την Παιχνιδοποίηση (ID 161937). Ιδρυτής του προγράμματος είναι το σχολείο μας και υπεύθυνες καθηγήτριες η κ.Σεμερτζίδου Ευαγγελία, με συμμετέχον τμήμα το Γ2, και η κ.Χίρτογλου Ανθούλα, με συμμετέχον τμήμα το Γ1. Συνιδρυτής του προγράμματος είναι η Τουρκία και μέλος είναι το Γυμνάσιο με Λ.Τ Ειρηνούπολης και ο κ.Μπεσλίκας Νικόλαος. Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να λειτουργήσει προληπτικά για περιστατικά σχολικού εκφοβισμού μέσω της παιχνιδοποίησης. Παιδαγωγική ομάδα δράσης είναι οι κ.Κυριακίδου Αναστασία και κ.Τσομπανίδου Μαρία.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ 8    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ 6

ΔΡΑΣΕΙΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025

Τον Ιανουάριο πραγματοποιήθηκε δράση ενημέρωσης στα συμμετέχοντα τμήματα σχετικά με την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο από την εκπαιδευτικό πληροφορικής Σιμάρα Μαρία Ελισάβετ. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο και, επιλογικά με τη χρήση εργαλείων web02, δημιούργησαν αφίσες για το ασφαλές διαδίκτυο.

ΕΔΥ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ 2   ΕΔΥ ΣΧΟΛΙΚΟΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ 1

Επιπλέον τον Ιανουάριο πραγματοποιήθηκε δράση ενημέρωσης των e Twinners μαθητών/τριων για τον Σχολικό Εκφοβισμό από την ΕΔΥ (κοινωνική λειτουργό και ψυχολόγο) του σχολείου μας με την υποστήριξη των υπεύθυνων εκπαιδευτικών. Αρχικά έγινε διασαφήνιση του όρου Bulling και στη συνέχεια οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο όπου χωρίστηκαν σε ομάδες αντιπροσωπευτικές των εμπλεκομένων στον σχολικό εκφοβισμό (θύτης, θύμα, παρατηρητές, τρόποι αντιμετώπισης). Επιλογικά δημιούργησαν αφίσες με χρήση εργαλείων web 02.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Μουσειοπαιδαγωγική – Οι φίλοι του λόγου και των Μνημείων”

και “Ο τόπος μας και τα μνημεία του”

Την Παρασκευή, 17/01/2025, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή του σχολείου μας στο Κεντρικό Μουσείο και στους Βασιλικούς Τάφους των Αιγών στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων με τους μαθητές/ μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου. Αρχικά οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους που φιλοξενούν τις πέντε εκθέσεις του μουσείου: την έκθεση αρχιτεκτονικών με κεντρικό έκθεμα το αναταγμένο τμήμα του ανακτόρου, την έκθεση γλυπτών, την κεντρική έκθεση «Αιγών μνήμη», την περιοδική έκθεση «Οικουμένης Αντίδωρον» και την εικαστική έκθεση «Ύλης μνήμη» με έργα του Χρήστου Μποκόρου. Έπειτα οι μαθητές / μαθήτριες επισκέφθηκαν και τους Βασιλικούς Τάφους όπου ξεναγήθηκαν στην ‘’Βασιλική ταφική συστάδα Φιλίππου Β΄ που αποτελεί την αιώνια κατοικία του βασιλιά Φιλίππου Β΄. Στο σκοτεινό κέλυφος που καλύπτει υποβλητικά τη βασιλική συστάδα του Φιλίππου, εκτίθενται τα αντικείμενα που άγγιξαν ζώντες βασιλείς και άνθρωποι που έλαβαν μέρος στο κορυφαίο τελετουργικό της ηρωικής εξόδου τους από τον κόσμο των φαινομένων και της εισόδου τους στον χώρο της αιωνιότητας. Ταυτόχρονα η ξενάγηση αποτέλεσε για τους μαθητές/ μαθήτριες μία μοναδική μαρτυρία για να εποπτεύσουν το σύνολο σχεδόν της αρχαίας ελληνικής τέχνης των υστεροκλασικών χρόνων (αρχιτεκτονική, ζωγραφική, πλαστική μεταλλοτεχνία, οπλοποιία, κοσμηματοποιία) στην πιο υψηλή της έκφραση. Η εκπαιδευτική εκδρομή ολοκληρώθηκε επιτυγχάνοντας τους στόχους της.

20250121 141303 20250121 142658 20250121 142111

 

 

Την Πέμπτη 16/1/2025,  πραγματοποιήθηκαν στο Γυμνάσιό μας από την κ.Ζάλιου Στεργιανή, επισκέπτρια υγείας του Νοσοκομείου Νάουσας, δύο ομιλίες: Η πρώτη με θέμα τον «Υγιή Ύπνο» και η δεύτερη με θέμα την «Πρόληψη ατυχημάτων». Οι  δύο ομιλίες είναι εγκεκριμένες από το Υπουργείο Υγείας  και έγιναν στα πλαίσια δράσεων Αγωγής Υγείας που οργανώνει το σχολείο μας με στόχο την ενημέρωση των μαθητών μας και την ευαισθητοποίησή τους για θέματα κρίσιμα για την ασφάλειά τους και την υγεία τους.

IMG 7df7905ad3f71fea756feec52bffece5 V  IMG 58cd5bd5ee6eda665f360eb321e37243 V

IMG 643909b8d5abc8cb513a4aef217f6b14 V

Με απόφαση του Δημάρχου Νάουσας κ.Νίκου Κουτσογιάννη, τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια) του Δήμου Νάουσας, θα είναι ανοικτά την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025.

 

 

Με απόφαση του Δημάρχου Νάουσας κ.Νίκου Κουτσογιάννη, λόγω των μετεωρολογικών εκτιμήσεων για σφοδρή χιονόπτωση, το πρωί της Τρίτης 14 Ιανουαρίου στον Δήμο Νάουσας, τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια) θα παραμείνουν κλειστά αύριο Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2025.

Επομένως τα μαθήματα θα διεξαχθούν μέσω webex, όπως και σήμερα, ακολουθώντας το κανονικό πρόγραμμα

Κατόπιν επικοινωνίας με τον Δήμαρχο Νάουσας τα σχολεία, αύριο Δευτέρα 13-1-2025, θα παραμείνουν κλειστά λόγω των καιρικών συνθηκών. Τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν μέσω webex με βάσει το κανονικό πρόγραμμα.

Τα links για τις ηλεκτρονικές τάξεις του κάθε εκπαιδευτικού θα τα βρείτε στο μενού που βρίσκεται στα αριστερά της σελίδας στην κατηγορία που λέει “Εκπαιδευτικοί” και έπειτα επιλέγετε “Διδάσκοντες 2024-2025”

διδασκοντες

Ή αλλιώς μπορείτε να τα βρείτε στο αρχείο που υπάρχει ΕΔΩ

Επίσης, τα μαθήματα ενισχυτικής θα γίνουν κι αυτά μέσω webex με βάσει το πρόγραμμα.

Τα links για τις ηλεκτρονικές τάξεις του κάθε εκπαιδευτικού θα τα βρείτε στο μενού που βρίσκεται στα αριστερά της σελίδας στην κατηγορία που λέει “Εκπαιδευτικοί” και έπειτα επιλέγετε “Διδάσκοντες Ενισχυτικής 2024-2025”

ενισχυτικη

Ή αλλιώς μπορείτε να τα βρείτε στο αρχείο που υπάρχει ΕΔΩ