Γυμνάσιο Καβασίλων Ημαθίας

To blog του σχολείου μας

Διαπολιτισμική Δράση «Καλωσορίζοντας τα προσφυγόπουλα»

Διαπολιτισμική Δράση

«Καλωσορίζοντας τα προσφυγόπουλα»

Την  Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου, στο Γυμνάσιο Καβασίλων πραγματοποιήθηκε συνεργατική δράση ανάμεσα σε πρόσφυγες μαθητές της ΔΥΕΠ Καβασίλων και μαθητών του Γυμνασίου Καβασίλων. Οι μαθητές του Γυμνασίου υποδέχτηκαν θερμά τους πρόσφυγες μαθητές και εκείνοι ανταπέδωσαν τη φιλοξενία με μια πρόθυμη συμμετοχή σε κάθε δραστηριότητα που είχε προγραμματιστεί. Αρχικά παρουσιάστηκαν οι μαθητές προφορικά και κόλλησαν ένα ταμπελάκι στο ρούχο τους που διευκόλυνε την επικοινωνία. Ακολούθησε η δραστηριότητα με  μπαλάκι με το οποίο παρουσιάστηκαν και πάλι αλλά και αλληλεπίδρασαν με τους συμμαθητές τους άλλοτε πετώντας ο ένας την μπάλα στον απέναντι και άλλοτε ανά ζεύγη διαγωνιζόμενοι να πιάσουν γρηγορότερα την μπάλα από τον αντίπαλο. Κατόπιν πραγματοποιήθηκε η δραστηριότητα του διαδραστικού πίνακα όπου σε λίγα λεπτά κάθε παιδί έδειχνε στον χάρτη την πορεία του από την χώρα γέννησης μέχρι την άφιξή του στην Ελλάδα. Στη συνέχεια μεταφέρθηκαν όλοι οι συμμετέχοντες στην αίθουσα καλλιτεχνικών όπου έγινε συνεργατικά η κατασκευή του δέντρου της φιλίας. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, με μαθητές του Γυμνασίου και πρόσφυγες μαθητές στην κάθε ομάδα. Η μία ομάδα έκοψε χεράκια στα οποία, ανά ζεύγη μαθητών, έγραψαν τα ονόματά τους και τις τους αρέσει και τα κόλλησαν στον κορμό του δέντρου που ήταν τοποθετημένο στον πίνακα. Η δεύτερη ομάδα κατασκεύασε χάρτινα λουλούδια στα οποία οι μαθητές ανά ζεύγη έγραψαν τα ονόματά τους και τα κόλλησαν στα φύλλα του δέντρου. Στο διάλλειμα, η αλληλεπίδραση συνεχίστηκε με τους μαθητές να συζητούν και να επικοινωνούν και με τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου να επιδιώκουν να μιλήσουν στα παιδιά από το Ιράκ και το Αφγανιστάν. Οι πρόσφυγες μαθητές ένιωσαν αποδοχή από τους μαθητές του Γυμνασίου και το εκδήλωσαν με συνεχή  χαμόγελα. Οι μαθητές του Γυμνασίου, με το ενδιαφέρον και τη συμπάθεια που έδειξαν απέναντι τους πρόσφυγες μαθητές απέδειξαν με τον πιο περίτρανο τρόπο ότι για τα παιδιά η συμπερίληψη είναι τρόπος ζωής (γράφει η κ.  Α. Κυροπούλου).

Η δράση οργανώθηκε από τις εκπαιδευτικούς:

Άννα Κυριακίδου, διευθύντρια του Γυμνασίου Καβασίλων

Ευαγγελία Παντρεμένου, υποδιευθύντρια του Γυμνασίου Καβασίλων

Αμυγδαλιά Κυροπούλου, διευθύντρια της ΔΥΕΠ Καβασίλων

 

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από τη δράση

IMG 20250116 105256 788

Οι μαθήτριες γνωρίζονται και συζητούν

 

IMG 20250116 110716 864

Κατασκευή του δέντρου της φιλίας

IMG 20250116 094333 794

 

Βρίσκω το ταμπελάκι με το όνομά μου

 

IMG 20250116 102757 406

Η πορεία από τη χώρα μου ως την Ελλάδα

 

Νέα εικόνα 5

 

Μαθαίνω τον διπλανό μου (παιχνίδι)

 

IMG 20250120 075928 262

 

To δένδρο της Φιλίας (χειροτεχνία)

 

Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

 

123

Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

1 3

IMG 20250129 121408 717

 

Μαθητές του σχολείου μας ενημερώθηκαν από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας: κ. Κυριακίδου Άννα, κ. Μουρατίδου Μελίνα, κ. Χατζηθεοδώρου Γεωργία, κ. ΠαπαθανασίουΚων/νο, κ. Λαζοπούλου Καλλιόπη, κ.  Βερβέρη  Κων/νο  για θέματα που αφορούν τα άτομα αυτά.

Αρχικά έλαβαν γνώση για την κατηγοριοποίηση των αναπηριών, τα προβλήματα που συναντούν καθημερινά τα ΑμεΑ άτομα, τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να βοηθηθούν και να ανταπεξέλθουν επαρκώς στις σύγχρονες προκλήσεις, ενώ στο τέλος συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες ευαισθητοποίησης όπως οι εξής:

  1. Γράψε το όνομά σου χρησιμοποιώντας τη γλώσσα των τυφλών (Braille):Νέα εικόνα 3

 

 

  1. Πες καλημέρα στη νοηματική γλώσσα (γλώσσα που χρησιμοποιούν οι κωφάλαλοι):

Νέα εικόνα 4

 

Το μήνυμα που οφείλουμε όλοι μας να λάβουμε είναι πως… μπορεί να είμαστε όλοι διαφορετικοί, αλλά είμαστε όλοι ίσοι…(Γράφει η εκπαιδευτικός κ. Χατζηθεοδωρου Γεωργία)

Μέθοδοι Διδασκαλίας στα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού πολιτισμού στη ΔΥΕΠ Καβασίλων

Στο μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας χρησιμοποιείται το σχολικό εγχειρίδιο Γεια σας 1, 2, και 3 με το οποίο οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το ελληνικό αλφάβητο και με το ελληνικό λεξιλόγιο, με απλά αλλά χρήσιμα παραγγέλματα και με απλούς διαλόγους που καλλιεργούν την αναγνωστική ικανότητα, την ικανότητα της γραφής και τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες στα ελληνικά. Προϋπάρχουσες ικανότητες στη μητρική γλώσσα αξιοποιούνται για την κατάκτηση των ελληνικών ως δεύτερης γλώσσας. Παράλληλα προβάλλονται βίντεο στον διαδραστικό πίνακα από το σάιτ Solidarity Now e-Lab. Μετά την προβολή του βίντεο μέσα από παιχνίδια ρόλων (π.χ. μητέρα-παιδί, δάσκαλος-μαθητής) γίνεται η προφορική εξάσκηση στη θεματική των διαλόγων που οι μαθητές άκουσαν. Επιπλέον διανέμονται στους μαθητές φύλλα εργασίας στη θεματική της ημέρας διαβαθμισμένης δυσκολίας. Η διαφοροποιημένη διδασκαλία κρίνεται αναγκαία για δύο λόγους. Καταρχάς οι μαθητές δεν έχουν τον ίδιο γραμματισμό στη μητρική τους γλώσσα. Κατά δεύτερον οι μαθητές που παρακολουθούν τη ΔΥΕΠ από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της είναι σε πολύ πιο προχωρημένο επίπεδο στα ελληνικά από τους συμμαθητές τους που εισέρχονται στη ΔΥΕΠ μετά από αρκετούς μήνες. Για το λόγο αυτό κρίνεται σκόπιμο επίσης να αξιοποιούνται οι παλαιότεροι μαθητές ως μεταφραστές κατά τη διάρκεια του μαθήματος αλλά και ως δάσκαλοι για τους λιγότερο προχωρημένους στα ελληνικά συμμαθητές τους.

131

Στο μάθημα του Ελληνικού Πολιτισμού οι μαθητές έρχονται σε επαφή με την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό, τις επιστήμες, τις τέχνες και τα γράμματα μέσα από την ιστοσελίδα https://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/video/video.htm. Με αφόρμηση το οπτικοακουστικό υλικό της ημέρας γίνεται η εμπέδωσή του με συνεργατικές, παιγνιώδεις (παντομίμα, θεατρικό παιχνίδι) ή καλλιτεχνικές δραστηριότητες (ζωγραφική, κολάζ, μουσική ακρόαση) (γράφει η κ. Αμυγδαλιά Κυροπούλου) .

Πρόγραμμα Erasmus+ 2023-1-EL01-KA122-SCH-000128822 «Δημιουργία θετικού κλίματος και διαχείριση τάξης»



Λήψη αρχείου

Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ»

NOESIS

IMG 5faea9b8a2742bf8031b829bab0ca0a5 V

Την Τετάρτη 11/12/24 οι μαθητές της Β΄ τάξης του σχολείου μας, με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών Κωνσταντίνου Παπαθανασίου, Ευαγγελίας Πανδρεμένου, Γεωργίας Χατζηθεοδώρου και Σπύρου Φιλιππίδη, επισκέφτηκαν το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ» και παρακολούθησαν την προβολή

IMG 169559d7d5e7dd50a66df7407716f1b5 V

 

 

 

με τίτλο «Τα θαύματα της μηχανικής».

IMG 73b23554742fa542c22d9cd7ca1f4e4e V

Οι μαθητές απόλαυσαν το θέαμα φορώντας γυαλιά 3D, γεγονός που τους χάρισε μια μοναδική και αξέχαστη εμπειρία! (γράφει η εκπαιδευτικός κ. Χατζηθεοδώρου Γεωργία)

Χριστουγεννιάτικο εργαστήρι της ΔΥΕΠ Καβασίλων

Τα Χριστούγεννα, ως σύμβολο της αγάπης και της κοινωνικής αλληλεγγύης είναι η κατεξοχήν γιορτή των παιδιών.

Για τα παιδιά πρόσφυγες σηματοδοτούν επιπλέον την ελπίδα για ένα μέλλον ειρήνης, αποδοχής και συμπερίληψης. Η γνωριμία των μαθητών με τα ήθη και τα έθιμα των Χριστουγέννων έγινε με τις παρακάτω δράσεις: επίσκεψη σε Φούρνο στην Αλεξάνδρεια με επίδειξη από τον ιδιοκτήτη των βημάτων παρασκευής της ζύμης για αρτύματα, παρασκευή από τα ίδια τα παιδιά αρτυμάτων, επίσκεψη στις στολισμένες πλατείες και αγορές της Αλεξάνδρειας και της Βέροιας, κατασκευή χριστουγεννιάτικων καρτών, παρασκευή χριστουγεννιάτικων εδεσμάτων, προσφορά συμβολικών δώρων και παραδοσιακών κερασμάτων, παρακολούθηση της χριστουγεννιάτικης θεατρικής παράστασης και της μουσικής χορωδίας του Γυμνασίου Καβασίλων. Με την επιστροφή των μαθητών από τις γιορτές των Χριστουγέννων έγινε κοπή της βασιλόπιτας και προσφορά συμβολικού δώρου στον κάτοχο του «φλουριού». Με το Χριστουγεννιάτικο εργαστήρι οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν για τις διάφορες πολιτισμικές πραγματικότητες, διέδρασαν κοινωνικά μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων, ανέπτυξαν την καλλιτεχνική και γλωσσική τους έκφραση και ενδυναμώθηκαν ψυχικά σε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και προσφοράς.
Το Χριστουγεννιάτικο εργαστήρι πραγματοποιήθηκε με την καθοδήγηση και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών:
Χρυσής Σερενίδου, συντονίστριας εκπαίδευσης προσφύγων
Άννας Κυριακίδου, διευθύντριας του Γυμνασίου Καβασίλων
Αμυγδαλιάς Κυροπούλου, διευθύντριας της ΔΥΕΠ Καβασίλων
Μαρίας Κοντονή, γυμνάστριας της ΔΥΕΠ Καβασίλων
Ακολουθεί Φωτογραφικό Υλικό:

blur Χριστουγεννιάτικο εργαστήριο 018
Παρασκευή ψωμιού και παραδοσιακών χριστουγεννιάτικων εδεσμάτων στον Φούρνο στην Αλεξάνδρεια
(γράφει η εκπαιδευτικός/διευθύντρια της ΔΥΕΠ κ. Κυροπούλου Αμυγδαλιά)

Χριστουγεννιάτικο εργαστήριο 019
Παρουσίαση της προετοιμασίας της ζύμης για ψωμί ή βασιλόπιτα στον Φούρνο Πινακωτή

Νέα εικόνα

 

 

 

Επίσκεψη στη στολισμένη πλατεία του Πολιτιστικού Κέντρου της Αλεξάνδρειας

 

blur 2025 01 12 215428

Επίσκεψη στη στολισμένη αγορά της Βέροιας

Νέα εικόνα 1

 

Παρασκευή χριστουγεννιάτικων γλυκών (τρουφάκια)

Νέα εικόνα 2

Κατασκευή Χριστουγεννιάτικων Καρτών με ευχές στις γλώσσες των
μαθητών (Αφγανικά και Ιρακινά)

 

blocked faces IMG fe4f3daeec95e04d7428614a08fac856 V

Χριστουγεννιάτικη γιορτή με συμβολικά δώρα στους μαθητές και κεράσματα

βλερ 5178dc39c11e3422fab20c44a2f923f96d5bfc01024c0d24a445f8abf89baff 78d057b7884f7074

Κοπή βασιλόπιτας για το 2025 ανταλλαγή ευχών στις γλώσσες των παιδιών

 

 

 

 

 

Διαγωνισμός για τη Μέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025

Η μαθήτρια της Β΄ τάξης του σχολείου μας Λίλε Μαϊσουράτζε, με τη στήριξη της εκπαιδευτικού Γεωργίας Χατζηθεοδώρου,

συμμετείχε με έργο ζωγραφικής της

ΖΩΓΡΑΦΙΑ

στον διαγωνισμό για τη Μέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 με τίτλο «Κοινωνικά δίκτυα: προστατεύοντας τους εαυτούς μας και τους φίλους μας».

Όπως είναι άλλωστε γνωστό…«μια εικόνα, χίλιες λέξεις…» (Γράφει η  κ. Χατζηθεοδώρου Γεωργία).

Οι μαθητές μας διακρίνονται! στον μαθηματικό διαγωνισμό «Υπατία»

Οι μαθητές μας διακρίνονται!

Εμε

Η Διευθύντρια  ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Καβασίλων  και η μαθηματικός της Α΄ τάξης κ. Κυριακοπούλου Χρηστίνα,  συγχαίρουν τους μαθητές της Α΄ τάξης Καραλιοπούλου Φρειδερίκη, Μιχαλακάκη Απόστολο – Νικόλαο και Παπαδόπουλο Εμμανουήλ για την επιτυχία τους στον μαθηματικό διαγωνισμό «Υπατία». Οι τρεις μαθητές προκρίνονται στην επόμενη φάση, τον διαγωνισμό «Καραθεοδωρή» που θα διεξαχθεί το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025.

Μπράβο σας παιδιά και εις ανώτερα! (Γράφει η εκπαιδευτικός Χατζηθεοδώρου Γεωργία).

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΝΑΟΥΣΑΣ

Κατά τον προγραμματισμό των δράσεων του σχολείου μας υλοποιήθηκε επίσκεψη των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου σε έναν από τους μεγαλύτερους αμπελουργικούς συνεταιρισμούς της χώρας μας που βρίσκεται πλησίον της Νάουσας παράγοντας εξαιρετικής ποιότητος οίνους με βάση την μοναδική και ιδιαίτερη ποικιλία οινοποιήσιμου σταφυλιού ΞΙΝΟΜΑΥΡΟ ΝΑΟΥΣΑΣ.wine butique aero

Οι μαθητές περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του συνεταιρισμού από την παραλαβή του σταφυλιού, τους χώρους οινοποίησης, ωρίμανσης-παλαίωσης, εμφιάλωσης και αποθήκευσης συντήρησης. Ο περιηγητής και ο οινολόγος του συνεταιρισμού επισήμαναν τόσο την παραγωγική διαδικασία όσο και την σημαντικότητα της αμπελουργίας και της οινοποίησης που συνδυάζει την παράδοση και την βιωσιμότητα των παραγωγών με την μοναδικότητα της ποικιλίας ΞΙΝΟΜΑΥΡΟ ΝΑΟΥΣΑΣ.

Μια ιδιαίτερη περίπτωση της έννοιας  συνεταιρίζεσθε, με διάρκεια στον χρόνο, με βάση την εμπειρία, την τεχνογνωσία και την εξωστρέφεια για μια επιτυχημένη μονάδα παραγωγής με κοινωνικό και οικονομικό πρόσημο.  (Γράφει η κ. Τρεμπελή Δήμητρα).

vaeni wine aging cellar 3

Την διδακτική επίσκεψη συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί  Τρεμπελή Δήμητρα η οποία είχε δουλέψει ως ελεύθερος επαγγελματίας στον συνεταιρισμό, η Πανδρεμένου Ευαγγελία και η Χατζηθεοδώρου Γεωργία. 

Το σχολείο μας στη Σχολή Αριστοτέλη

Το σχολείο μας στη Σχολή Αριστοτέλη

1 1

Τη διδασκαλία του Αριστοτέλη και την καθοριστική επίδραση που είχε στον μαθητή του Αλέξανδρο είχαν την ευκαιρία να ακούσουν οι μαθητές/τριες μας της Γ’ Γυμνασίου την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2024.

Η ομάδα επισκέφθηκε το Ιερό των Νυμφών στη Μίεζα  (Σχολή Αριστοτέλη) της Νάουσας, τον αρχαιολογικό χώρο της Σχολής και παρακολούθησε το πρόγραμμα  «Περί Φυτών, Μύθων και Ιστορίας στη σχολή του Αριστοτέλη» από μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Νάουσας, την  κ. Καρβουνίδου Μάρθα.

2

Το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσης, αναφορά σε μύθους που σχετίζονται με τις σπηλιές, τα νερά και τις νύμφες, τα φυτά και τα πρόσωπα της τόσο ιδιαίτερης αυτής περιοχής. παρατήρηση και αναγνώριση της χλωρίδας και της πανίδας και συζήτηση για τη σημασία που είχαν οι μύθοι που άκουσαν για την προστασία του περιβάλλοντος.  

Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε ο μύθος  του Ερυσίχθονα  που είναι επίκαιρος αν και παλαιός, και  διδάσκει για το πόσο η ζωή του ανθρώπου συνδέεται και εξαρτάται από  τη Φύση. Την διδακτική επίσκεψη συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Παπαθανασίου Κωνσταντίνος και Φιλιππίδης Σπυρίδων.

3


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων