Ο εθισμός των παιδιών και των νέων στο να περνούν τον ελεύθερο τους χρόνο (και όχι μόνο) μπροστά στον υπολογιστή και στα social media, χωρίς να επιλέγουν εναλλακτικές λύσεις όπως γυμναστική, άθληση, μουσική, ζωγραφική και διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων, αποτελεί ένα ανησυχητικό πρόβλημα, το οποίο τείνει να αυξάνεται με απειλητικούς ρυθμούς.
Το εργαστήριο δεξιοτήτων έχει σκοπό να καλλιεργήσει κοινωνικές δεξιότητες όπως, η ενσυναίσθηση και η ευαισθητοποιήσει των μαθητών για τις αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξή τους, που προκαλούνται από την πολύωρη παραμονή τους μπροστά στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και από την έλλειψη κίνησης και άθλησης, η προσαρμοστικότητα και τέλος η υπευθυνότητα.
Έτσι οι μαθητές της Α1 τάξης του 1 ου Γυμνασίου Καρπενησίου, στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων, δημιούργησαν ένα κολάζ με θέμα « πως περνάω τον ελεύθερο μου χρόνο… δημιουργικά ή σε αδράνεια!».
Η δραστηριότητα εντάσσεται στην πρώτη θεματική ενότητα των εργαστηρίων δεξιοτήτων «Ευ ζην – Ζω καλύτερα» και τίτλος του εργαστηρίου είναι «Πως περνάω τον ελεύθερο μου χρόνο».
Στα πλαίσια του εργαστηρίου, οι μαθητές του Α1 τμήματος, κράτησαν ένα
ημερολόγιο αναστοχασμού για το πως περνάνε τον ελεύθερο τους χρόνο, το οποίο και συζητήσαμε. Έπειτα μέσα από συζήτηση- στρογγυλή τράπεζα, οι μαθητές συγκέντρωσαν εικόνες για το πως περνάν τον ελεύθερο τους χρόνο δημιουργικά ή σε αδράνεια ( μη υγιεινός τρόπος).
Τελικός στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία μιας έκθεσης- κολάζ στην τάξη με θέμα « περνάω τον ελεύθερο μου χρόνο … δημιουργικά ή σε αδράνεια». Στο κολάζ απεικονίζεται ένα ρολόι, καθώς ο ελεύθερος χρόνος σχετίζεται με την ώρα. Όπου στην μία πλευρά του ρολογιού υπάρχουν εικόνες που σχετίζονται με το ότι περνάω τον ελεύθερο χρόνο δημιουργικά ενώ από την άλλη πλευρά, εικόνες με δραστηριότητες, που περνάω τον
ελεύθερο χρόνο σε αδράνεια.
Υπεύθυνη καθηγήτρια εργαστηρίου δεξιοτήτων της Α1 τάξης
ΚΟΥΣΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Π.Ε.79.01