Σχολική Ηλεκτρονική Εφημερίδα

Σχολική Ηλεκτρονική Εφημερίδα Γυμνασίου Καρδαμύληςnewpaper 350x200

Άρθρο Νο 9

Λίγα λόγια από την ομιλία του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτη Μάνης, όπως τα αποτύπωσε ο μαθητής της Α1 του  Γυμνασίου Καρδαμύλης Μολλοσμάνι Μουσταφά.

Γιορτή  τριών ιεραρχών
Στα παλιά χρόνια υπήρχαν τρείς ιεράρχες, ο μέγας Βασίλειος, ο Ιωάννης Χρυσόστομος και ο Γρηγόριος θεολόγος. Οι τρείς Ιεράρχες γιορτάζονται στης 30 Ιανουαρίου και  μάλιστα ήταν τόσο ξακουστοί που οι άνθρωποι διαφωνούσαν για το ποιος είναι πιο καλός. Γι’ αυτό και το 1841 καθιερώθηκαν να είναι οι προστάτες των γραμμάτων.

Ο μέγας Βασίλειος
Ο μέγας Βασίλειος καταγόταν από την Καισάρεια και μεγάλωσε σε αρχοντική οικογένεια. Ο πατέρας του και η μητέρα του ήταν πολύ σεβαστά πρόσωπα και είχε δύο αδελφούς και αδελφές. Είχε επίσης και μία γιαγιά, την Μακρίνα η οποία σπούδασε μουσική, ιατρική και τα λοιπά. Ο μέγας Βασίλειος έχτισε και ένα νοσοκομείο, το νοσοκομείο αυτό ήταν στα παλιά χρόνια το μεγαλύτερο στον κόσμο, δεν ήταν όμως μόνο αυτό, είχε και ένα κτίριο για ζώα.
Έγραψε, επίσης, τον εξαήμερο λόγο, που ήταν 9 ομιλίες. Θεωρείται ο πιο ηθικός άνθρωπος και είχε μεγάλη αγάπη προς τους φτωχούς.
Ασεβείς όμως τον απειλούσαν πως αν δεν πήγαινε με το μέρος τους θα του έκλεβαν την περιουσία ή  θα τον έστελναν εξορία ή θα τον σκότωναν. Εκείνος όμως δεν φοβόταν καθόλου, γιατί προστατευόταν από τον θεό.

Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Ο Ιωάννης  Χρυσόστομος   ήταν αρχιεπίσκοπος, δεν είχε πατέρα και η μητέρα του προσευχόταν για την πρόοδο του. Ο Ιωάννης, επειδή αγαπούσε πολύ τους φτωχούς , έφτιαξε ένα κιβώτιο και οι άνθρωποι έβαζαν ό,τι τους περίσσευε, για να τα δώσουν στους φτωχούς. Οι άνθρωποι γι’ αυτό τον λόγο και επειδή ήταν πολύ καλός, τον χειροκροτούσαν μέσα στον ναό, κάτι που δεν του άρεσε  την ώρα της λειτουργίας. Μας δίδασκε επίσης την θεία λειτουργία και πολλά άλλα, ήταν και ο καλύτερος συγγραφέας. Τέλος, πέθανε στην εξορία στα βάθη της Ασίας. Οι άνθρωποι όμως την αδικία δεν την άφησαν έτσι, ξεσηκώθηκαν και τον τίμησαν.

Περιστατικό
Μια μέρα έγραφε στο μάθημα του μέχρι που άκουσε ένα χτύπημα στην πόρτα. Όταν πήγε να δει άκουσε τον απόστολο Παύλο να του δίνει συμβουλές.

Ο Γρηγόριος Θεολόγος
Μόνο τρείς πήραν το όνομα «Θεολόγος»,  ο  Ιωάννης που έγραψε το ευαγγέλιο, ο Γρηγόριος και ο Συμεών. Ο Γρηγόριος ήταν πολύ ταπεινός, σοφός και είχε λαμπρές ιδέες. Ο Γρηγόριος είχε μόνο δύο αδέλφια, την Γοργόνια και τον Καισάριο. Είχε σπουδαία  μόρφωση και πολλά από τα ποιήματά  του χρησιμοποιήθηκαν μετά για ύμνους, απολυτίκια κ.λπ.

Ιστορία
Ένα πλοίο θα βυθιζόταν και ο καπετάνιος παρακάλεσε τον Θεολόγο να τους βοηθήσει. Ο θεολόγος αμέσως  προσευχήθηκε και σώθηκαν.

Άρθρο Νο 8

Οι τρεις Ιεράρχες συνδύαζαν την γνώση με το ήθος

Σήμερα,  Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022, με την βοήθεια των καθηγητών  μας, συνδεθήκαμε με την Μητρόπολη Μάνης.  Η σύνδεση έγινε μέσω της πλατφόρμας webex. Ο μητροπολίτης μάς μίλησε για τους τρεις Ιεράρχες, τους προστάτες της παιδείας. Οι τρεις Ιεράρχες είναι ο Μέγας Βασίλειος, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Γρηγόριος Θεολόγος.

Ο Μέγας Βασίλειος γεννήθηκε από αγίους γονείς το 330 μ.Χ, στην Καισάρεια της Καππαδοκίας και πέθανε στην ίδια πόλη το 379 μ.Χ. Ο πατέρας του, ασκούσε  το επάγγελμα του καθηγητή ρητορικής στην Καισάρεια της Καππαδοκίας, ενώ η μητέρα του, αγία Εμμέλεια, ήταν απόγονος οικογένειας Ρωμαίων αξιωματούχων (ο πατέρας της είχε πεθάνει ως χριστιανός μάρτυρας). Στην οικογένεια εκτός από τον Βασίλειο υπήρχαν άλλα οκτώ ή εννέα παιδιά. Μεταξύ αυτών, ο άγιος Γρηγόριος  Νύσσης, ο άγιος Ναυκράτιος που έγινε ασκητής, η Οσία Μακρίνα και ο άγιος Πέτρος, ενώ κάποιο φαίνεται να πέθανε σε βρεφική ηλικία. Επίσης στον Μέγα Βασίλειο άρεσε πολύ να βοηθάει ανθρώπους και ζώα – ήταν Ιατρός.

Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος γεννήθηκε πιθανότατα γύρω στο 349 στην Αντιόχεια της Συρίας και έχασε τον πατέρα του όταν ήταν μόλις  λίγων μηνών. Ο Χρυσόστομος ήταν γιός του στρατηγού Σεκούνδου και της Ανθούσας. . Η μητέρα του μάλιστα χήρεψε μόλις στα 20 της χρόνια, όταν ο Ιωάννης ήταν μόλις λίγων μηνών. Ήταν γυναίκα που ξεχώριζε για το ζήλο που επεδείκνυε στην ανατροφή του Ιωάννη, ώστε πολλοί αξιοσέβαστοι άνδρες της εποχής, επαινούσαν  το ήθος της. Η μητέρα του ήταν ευλαβής χριστιανή και αναφέρεται ότι τον είχε τάξει στην Παναγία. Ο άγιος Χρυσόστομος ονομάστηκε έτσι, επειδή τα λόγια του ήταν «χρυσά». Βοηθούσε τους ανθρώπους, περισσότερο τους άστεγους. 7.000 άστεγοι κατέφθαναν στην πόλη και έτρωγαν. Μιλούσε  πολύ καλά ελληνικά και έδινε ευχές. Γνώριζε σε βάθος τα προβλήματα, τον πόνο και την ψυχολογία ενός ανθρώπου. Τα συγγράμματά του ήταν πάμπολλα και μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες. Ο Ιωάννης Χρυσόστομος πέθανε στις 14 Σεπτεμβρίου 407μ.Χ.

Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, ήταν Έλληνας, Καππαδόκης  στην καταγωγή και  διατέλεσε Αρχιεπίσκοπος Κωσταντινοπουλέως τον 4αιώνα μ.Χ. Γεννήθηκε στο χωριό Νανζιανζό και έτσι αποκαλείται και Νανζιανζηνός. Θεωρείται  ευρέως ως ο πιο ταλαντούχος ρήτορας μεταξύ των πατέρων της εκκλησίας. Ως κλασικά εκπαιδευμένος ομιλητής και φιλόσοφος του ελληνισμού, κατάφερε να συνδυάσει τον ελληνισμό με την πρώτη εκκλησία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Επίσης μία φράση που συνήθιζε να λέει  ήταν «Χριστόν θεραπεύση». Πέθανε στις 25 Ιανουαρίου του 390 μ.Χ.

Από τις μαθήτριες του Α1

  • Κουλόλι Ναταλία
  • Κουλλόλλι Τζούλια
  • Μετούσι Αντελίνα
  • Μουζάκι Βαλέρια

Άρθρο Νο 7

Συγκέντρωση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης για το «Χαμόγελο του παιδιού»

Το «Χαμόγελο του παιδιού» είναι εθελοντικός, μη κερδοσκοπικός οργανισμός που λειτουργεί στην Ελλάδα, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών και την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων τους. Φέτος το Γυμνάσιο Καρδαμύλης είχε την δυνατότητα να συγκεντρώσει τρόφιμα και να τα δωρίσει στο «Χαμόγελο του παιδιού». Εμείς οι μαθητές με πολλή προθυμία αποφασίσαμε να ενισχύσουμε την προσπάθεια αυτού του οργανισμού, δείχνοντας πως είμαστε παιδιά με κοινωνική ευαισθησία και ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπό μας. Έτσι, πολλοί μαθητές από όλες τις τάξεις δώσαμε  με ευχαρίστηση  ό,τι μπορούσαμε,  για να καλύψουμε κάποιες από τις τρέχουσες ανάγκες που έχει το «Χαμόγελο του παιδιού».

  • Δήμητρα Κωστουλέα
  • Αρμέλα Κοτζάι
  • Ανίτα Μπουζάνι

μαθήτριες της Γ1 τάξης του Γυμνασίου Καρδαμύλης

Άρθρο Νο 6

Μαγειρεύοντας … με τις μαμάδες.

Την τελευταία ημέρα των μαθημάτων πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων, το σχολείο μας, το Γυμνάσιο Καρδαμύλης του Δήμου Δυτικής Μανής, διοργάνωσε μια μαγειρική εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν  μαθητές της Α’ και Β’ Γυμνάσιου, που είχαμε δηλώσει συμμετοχή.  Με την βοήθεια δύο μαμάδων από τον Σύλλογο Γονέων φτιάξαμε κουραμπιέδες και μελομακάρονα. Ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί, για να προλάβουμε. Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες των πέντε- έξι ατόμων η καθεμιά. Οι κυρίες που μας βοήθησαν είχαν φέρει τα υλικά και τα σκεύη, που θα χρειαζόμασταν. Φτιάξαμε  τη ζύμη πρώτα. Σιγά σιγά ρίχναμε ένα ένα τα υλικά, ακολουθώντας πιστά τις συνταγές και τις οδηγίες των μαμάδων. Αφού ετοιμάσαμε τη ζύμη, αρχίσαμε να πλάθουμε τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες. Μετά το πλάσιμο των γλυκών, η κυρία Δήμητρα, η υπεύθυνη του κυλικείου, ανέλαβε το ψήσιμο. Τότε ήταν που ευωδιαστές μυρωδιές από τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες άρχισαν να απλώνονται σε όλο το χώρο. Ψήναμε, βγάζαμε από το φούρνο, μελώναμε ή ρίχναμε άχνη και ξανά από την αρχή. Στο τέλος, μόλις κρύωσαν,  τα βάλαμε σε σακουλάκια και τα μοιράσαμε σε όλα τα παιδιά του Γυμνάσιου και στους καθηγητές μας. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία και ευχαριστούμε το σχολείο μας και τις κυρίες που μας βοήθησαν γι’ αυτό.

Οι μαθήτριες

  • Μεταξία Χιώτη
  • Μαρίνα Πίτσουλα
  • Ανιέζα Σούλα

Άρθρο Νο 5

Εργασία στο μάθημα Τεχνολογίας του μαθητή Τσουμέα Παναγιώτη



Λήψη αρχείου

Άρθρο Νο 4

Διδακτική Επίσκεψη στην «Πράσινη Γωνιά»

Την Παρασκευή 19 Νοεμβρίου η τάξη μου, Β΄ Γυμνασίου, συμμετείχε σε μια ενδιαφέρουσα δράση: Πήγαμε μια διδακτική επίσκεψη στην «Πράσινη Γωνιά» της Στούπας. Η «Πράσινη Γωνιά» είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία του Συλλόγου «Καθαρή Μάνη». Οι εθελοντές που βρίσκονταν εκεί μας μίλησαν για την ανακύκλωση και την κομποστοποίηση, μας διαχώρισαν τα σκουπίδια από τα προϊόντα και μας εξήγησαν πως ό,τι ο άνθρωπος μπορεί να επαναχρησιμοποιήσει δεν αποκαλείται σκουπίδι, αλλά προϊόν. Για κομποστοποίηση «πηγαίνουν» τα οργανικά απόβλητα, δηλαδή ό,τι προέρχεται από την κουζίνα μας και την προετοιμασία του φαγητού. Τα υλικά που θα ανακυκλωθούν πρέπει να είναι καθαρά, δηλαδή να τα έχουμε πλύνει πριν από την διαδικασία του διαχωρισμού. Ανακυκλώσιμα υλικά είναι τα υλικά συσκευασίας, το γυαλί, το πλαστικό, το αλουμίνιο, ο λευκοσίδηρος και το ξύλο. Εκτός από θεωρητικές πληροφορίες, στην «Πράσινη Γωνιά» κάναμε και διαλογή των ανακυκλώσιμων στην πράξη.
Διάφορα υλικά που είχαν φέρει ευαισθητοποιημένοι πολίτες, τα ξεχωρίσαμε και μάλιστα φάγαμε οι ίδιοι φρούτα και τις φλούδες τις ρίξαμε στον κομποστοποιητή. Όσα ακούσαμε ήταν πολύ ενδιαφέροντα και θα μας χρησιμεύσουν στην καθημερινότητά μας, ώστε να γίνουμε καλοί πολίτες με οικολογική συνείδηση.

Ανίλα Γεσίλαϊ – Β1 Γυμνασίου

Άρθρο Νο 3

Για την Εορτή της 17 Νοέμβρη

Πριν από μερικές ημέρες μια από τις πιο σημαντικές επετείους του Ελληνικού έθνους γιορτάστηκε στο σχολείο μας, για να τιμήσει τους φοιτητές που θυσιάστηκαν για την πατρίδα και τη δημοκρατία και πέθαναν ένδοξα απαιτώντας «παιδεία, ψωμί και ελευθερία» πριν από 48 χρόνια. Η εκδήλωση που οργανώσαμε ήταν αρκετά συγκινητική και η
αναδρομή στα γεγονότα του 1973 μας θύμισε για μια ακόμη φορά τη γενναιότητα και το θάρρος που έχουν οι Έλληνες στο αίμα τους, μικροί και μεγάλοι. Οι πληροφορίες που προβλήθηκαν σχετικά με την 17 Νοέμβρη του 1973, αν και σκληρές, οδυνηρές και συναισθηματικά φορτισμένες, παραμένουν με ανεξίτηλα χρώματα χαραγμένες στην μνήμη των Ελλήνων. Η επέτειος αυτή μας θυμίζει την προθυμία των φοιτητών που έδωσαν τέλος στην ζωή τους στο βωμό των πιο ωραίων και μεγάλων ιδανικών. Για να θυμηθούμε τα λόγια του Λυσία στον Επιτάφιό του, «δεν έμειναν αμέτοχοι στην ζωή, περιμένοντας τον φυσικό θάνατο ούτε άφησαν ένα τυχαίο γεγονός να κρίνει τη ζωή τους, αλλά θυσιάστηκαν για αγαθά, που κάποιοι τα θεωρούν δεδομένα. Η μνήμη τους θα παραμείνει για πάντα αγέραστη». Ο θάνατός τους ας μας φωτίζει, ώστε να προστατεύουμε την δημοκρατία από όσους την επιβουλεύονται.

Οι μαθήτριες της Γ1 Γυμνασίου
Μικαέλα Μπάλα
Δήμητρα Κωστουλέα
Ερσιάνα Ντέντε
Κοτζάι Αρμέλα

Άρθρο Νο 2

Επίσκεψη στο αγρόκτημα Φοίφα

Στις 18 Νοεμβρίου 2021 τα δύο τμήματα της Α΄ τάξης του Γυμνασίου μας επισκεφτήκαμε το Αγρόκτημα Φοίφα, στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος που υλοποιούμε με την καθηγήτρια των Θρησκευτικών κ. Καλομπράτσου Αθανασία. Κάναμε ένα ωραίο ταξίδι από την Καρδαμύλη έως εκεί. Μόλις φτάσαμε, μας κέρασαν χυμό και κουλουράκια, όλα χειροποίητα από τις κυρίες του Αγροκτήματος, και μας ενημέρωσαν για την ανακύκλωση και την κομποστοποίηση. Στην συνέχεια παίξαμε ένα βιωματικό παιχνίδι, με σκοπό να καταλάβουμε πώς ενώνονται μεταξύ τους οι ρίζες των δέντρων και των φυτών κάτω από το έδαφος. Μας ξενάγησαν στον καταπράσινο χώρο τους και μας εξήγησαν την χρησιμότητα κάθε φυτού. Τέλος, φυτέψαμε αρωματικά φυτά, τα οποία μάλιστα πήραμε μαζί μας στο σχολείο, για να στολίσουμε την τάξη και να τα μεταφυτέψουμε στο προαύλιο του σχολείου. Ήταν μια υπέροχη διδακτική επίσκεψη, η οποία συνδύασε μάθηση μαζί με παιχνίδι και αναψυχή.

για φωτογραφικό υλικό πατήστε ΕΔΩ

Άρθρο Νο 1

Καθαρισμός της παραλίας «Ριτσά»

Το Γυμνάσιο Καρδαμύλης, την Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2021, σε συνεργασία με τον Εθελοντικό Σύλλογο «Καθαρή Μάνη» οργάνωσε μια δράση για τον καθαρισμό της παραλίας «Ριτσά» στην Καρδαμύλη. Στη δράση συμμετείχε η Α’  τάξη και με τα δύο τμήματά της.

Το πρωί, όταν χτύπησε το κουδούνι, τα παιδιά μαζευτήκαμε στο προαύλιο, για να ενημερωθούμε πρώτα από τα μέλη του Συλλόγου «Καθαρή Μάνη», σχετικά με τη δράση. Αμέσως μετά την ενημέρωση, περάσαμε στην πράξη. Φύγαμε, λοιπόν,  για την παράλια «Ριτσά» με τη συνοδεία κάποιων από τους καθηγητές μας. Όλα  τα παιδιά κατεβήκαμε στην παραλία, που απέχει 2-3 λεπτά από το σχολείο μας και, ακολουθώντας τις οδηγίες των εθελοντών που είχαν έρθει μαζί μας,  χωριστήκαμε  σε ομάδες των 2 -5 ατόμων. Πήραμε όλοι από ένα ζευγάρι γάντια  και η κάθε ομάδα από μια σακούλα και αρχίσαμε  να καθαρίζουμε την παραλία από  τα σκουπίδια. Μετά από 1-2 ώρες καθαρισμού, έχοντας συγκεντρώσει πολλά σκουπίδια, πετάξαμε τις σακούλες στους κάδους και επιστρέψαμε στο σχολείο.

Με αυτή τη δράση βοηθήσαμε να καθαριστεί μια μικρή γωνία της γης μας, για ένα καλύτερο μέλλον.

Οι μαθήτριες του Α2
Τσουλέα Βασιλική και Χιώτη Μεταξία

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση