Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Μια ξεχωριστή εμπειρία έζησαν οι μαθητές του Γυμνασίου Φουρφουρά την Τρίτη 27 Μαΐου 2025, με αφορμή την επίσκεψη του Διευθυντή του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Ρεθύμνου, κ. Κωνσταντίνου Χαλκιαδάκη, φυσικού.
Ο κ. Χαλκιαδάκης παρουσίασε διασκεδαστικά πειράματα Φυσικής με θέματα σχετιζόμενα με την πίεση και τον ηλεκτρισμό, προσφέροντας στους μαθητές έναν άμεσο, βιωματικό και ευχάριστο τρόπο προσέγγισης της επιστήμης. Μέσα από το γέλιο, την απορία και τον ενθουσιασμό, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, κατανόησαν σημαντικές φυσικές έννοιες και ήρθαν πιο κοντά στο μαγικό κόσμο της επιστημονικής ανακάλυψης.
Η δράση υλοποιήθηκε ύστερα από πρόσκληση της καθηγήτριας Βιολογίας του σχολείου μας κας Μαρίνας Πουλή, ενώ πολύτιμη ήταν η συμβολή και της κας Βασιλικής Αντωνίου, βιολόγου Ειδικής Αγωγής, για την οργάνωση και την υποστήριξη των μαθητών.
Θερμές ευχαριστίες στον κ. Χαλκιαδάκη για τη χαρά της συνεργασίας, την άψογη παρουσίασή του και την πολύτιμη συνεισφορά του στην καλλιέργεια της επιστημονικής σκέψης και της αγάπης των μαθητών μας για τη Φυσική. Επίσης, ευχαριστούμε θερμά τις εκπαιδευτικούς κα Πουλή και κα Αντωνίου για την πρωτοβουλία και τη συμμετοχή τους στην υλοποίηση της δράσης.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Στο πλαίσιο της ιστορικής μνήμης και του σεβασμού απέναντι στους αγώνες του λαού μας, το Γυμνάσιο Φουρφουρά τίμησε την Επέτειο της Μάχης της Κρήτης με μια παιδαγωγική δράση που στόχο είχε να μεταδώσει στους μαθητές το μήνυμα της αντίστασης, της ελευθερίας και της αξιοπρέπειας.
Σε κάθε τάξη του σχολείου προβλήθηκε επιλεγμένο ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στη Μάχη της Κρήτης, με πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό και μαρτυρίες που ζωντάνεψαν τα γεγονότα του Μαΐου του 1941. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν σκέψεις, απορίες και προβληματισμούς γύρω από τη σημασία της ιστορικής αυτής μάχης και των αξιών που εκπροσωπεί.
Θερμές ευχαριστίες στη φιλόλογο του σχολείου κα Καλλιόπη Κότσαγα, για την επιμέλεια και υλοποίηση της εκδήλωσης, καθώς και στη φιλόλογο ειδικής αγωγής κα Κωνσταντούλα Ντάνου, για τη συμβολή της στην επιτυχία της δράσης.
Με αυτή τη δράση, η σχολική κοινότητα τίμησε τη μνήμη όσων αγωνίστηκαν για την ελευθερία και απέδειξε πως η Ιστορία δεν αποτελεί απλώς μάθημα, αλλά ζωντανό παράδειγμα για τις επόμενες γενιές.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Την Παρασκευή 23 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε στον Φουρφουρά μια εξαιρετικής σημασίας παιδαγωγική και πολιτισμική συνάντηση, με τη συμμετοχή των σχολικών κοινοτήτων του Γυμνασίου Φουρφουρά και του Γυμνασίου Σπηλίου, στο πλαίσιο της επίσκεψης του Πανεπιστημίου των Ορέων στον Δήμο Αμαρίου.
Η εκδήλωση φιλοξενήθηκε στον φιλόξενο χώρο του Πολιτιστικού & Κοινωνικού Κέντρου Αμαρίου “Ο Άγιος Νεκτάριος”, αναδεικνύοντας τη διασύνδεση της σχολικής εκπαίδευσης με την τοπική κοινωνία, την παράδοση και τις αξίες της βιωματικής μάθησης.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δύο ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες εισηγήσεις:
- Ο κ. Ιωάννης Πυργιωτάκης, Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης, παρουσίασε την έννοια της αυτάρκειας και την ιστορική της διαδρομή στα χωριά της Κρήτης.
- Η κα Βαρβάρα Τερζάκη – Παλλήκαρη, εμπνεύστρια της Αποστολής Πηνελόπη Gandhi, ανέδειξε την υφαντική ως καλλιτεχνική και πολιτισμική έκφραση με διαχρονική αξία.
Την εκδήλωση προλόγισε ο Διευθυντής του σχολείου μας, κ. Ιπποκράτης Καπενεκάκης, ενώ ακολούθησε η τοποθέτηση της Διευθύντριας του Γυμνασίου Σπηλίου, κας Κατερίνας Ψυχαράκη. Παρόντες ήταν επίσης ο εφημέριος Φουρφουρά, πατήρ Παντελής Διαμαντάκης, καθώς και η Διευθύντρια του ΓΕΛ Φουρφουρά, κα Νάγια Κουμπέτσου. Τον συντονισμό της εκδήλωσης είχε ο κ. Μιχάλης Σκουλάς, Διδάκτωρ Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.
Η συνεργασία των δύο σχολείων, η ενεργή συμμετοχή των μαθητών και η ουσιαστική συμβολή των εισηγητών επιβεβαίωσαν ότι η Παιδεία μπορεί να εμπνέεται και να εμπνέει, όταν διαλέγεται με την ιστορία, την παράδοση και την κοινότητα.
Μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό άρθρο του Goodnet εδώ:
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Την Παρασκευή 16 Μαΐου πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή ενημέρωση των μαθητών της Γ’ τάξης από τον εκπαιδευτικό φορέα YES Forum to Schools σχετικά με τη ναυτιλία στην Ελλάδα. Η ενημέρωση, η οποία σχετίζεται με την ενημέρωση για τον εκπαιδευτικό και επαγγελματικό προσανατολισμό της μαθητικής κοινότητας, περιλάμβανε πληροφορίες για το ναυτιλιακό κλάδο ως οικονομικό άξονα της χώρας και στοιχεία σχετικά με δυνατότητες απασχόλησης. Επιπλέον, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις κατηγορίες της ναυσιπλοΐας καθώς και για ναυπηγεία που βρίσκονται στην Ελλάδα και τα σχετιζόμενα σε αυτά επαγγέλματα.
Θερμές ευχαριστίες στο YES Forum to Schools για την ουσιαστική και εμπεριστατωμένη ενημέρωση που προσέφερε στους μαθητές μας.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην κ. Κότσαγα Καλλιόπη, φιλόλογο του σχολείου μας, για την άψογη οργάνωση και υλοποίηση της δράσης.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε ότι η μαθήτρια της Α΄ Γυμνασίου Φουρφουρά, Μαριάννα Τσουπάκη, κατέκτησε το 1ο βραβείο στην κατηγορία Φωτογραφία στον Παγκρήτιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Ο Ψηλορείτης εμπνέει!», που διοργάνωσε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης – Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Το έργο της, με τίτλο «Ο όμορφος Ψηλορείτης», ξεχώρισε για την ευαισθησία και την καλλιτεχνική του δύναμη, αποτυπώνοντας με ξεχωριστή ματιά το τοπίο του ορεινού όγκου από την κορυφή του Ψηλορείτη.
Η διάκριση αυτή δεν είναι μόνο επιτυχία της μαθήτριας, αλλά και έμπνευση για ολόκληρη τη σχολική μας κοινότητα. Αποτελεί απόδειξη ότι η έκφραση, η δημιουργικότητα και η σύδεση με τον τόπο μας έχουν τη δύναμη να ξεχωρίσουν και να αγγίξουν.
Θερμά συγχαρητήρια στη Μαριάννα για την εξαιρετική αυτή διάκριση και ευχές για δημιουργική συνέχεια!
Μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό άρθρο του Goodnet εδώ:
Goodnet.gr – Πρώτο Βραβείο Φωτογραφίας στη μαθήτρια του Γυμνασίου Φουρφουρά
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Με μεγάλη επισημότητα πραγματοποιήθηκε η τελετή απονομής βραβείων του Παγκρήτιου Μαθητικού Διαγωνισμού «Κρήτη – Ευρωπαϊκή Περιφέρεια Γαστρονομίας 2026», στην αίθουσα «Μανόλης Καρέλλης» του Δήμου Ηρακλείου. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν γονείς, συγγενείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί από όλη την Κρήτη, τιμώντας με την παρουσία τους τη μαθητική δημιουργία και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας.
Ανάμεσα στους βραβευθέντες, ξεχώρισε το Γυμνάσιο Φουρφουρά, το οποίο απέσπασε το 2ο βραβείο στην κατηγορία Βίντεο με έργο των μαθητριών της Α΄ Γυμνασίου: Πατένα Νικολέτα– Ιουλίτα, Κυριακάκη Σοφία, Σιγανού Ιωάννα, Τρουλλινού Γεωργία, Τσουπάκη Μαριάννα και Λίτινα Καλλιόπη. Το βραβείο παρέλαβαν η υπεύθυνη εκπαιδευτικός κ. Βασιλειάδου Ελένη, ο διευθυντής του σχολείου κ. Καπενεκάκης Ιπποκράτης, καθώς και οι εκπρόσωποι των μαθητριών Πατένα Νικολέτα – Ιουλίτα και Λίτινα Καλλιόπη, οι οποίες παραβρέθηκαν στην τελετή μαζί με τους οικείους τους, εκφράζοντας χαρά και περηφάνια για αυτή τη σημαντική διάκριση.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης προβλήθηκε το βραβευμένο βίντεο του σχολείου μας, που απέσπασε ιδιαίτερα θερμά σχόλια. Επίσης, απονεμήθηκαν έπαινοι συμμετοχής και στη δεύτερη ομάδα της Α΄ Γυμνασίου του σχολείου μας αποτελούμενη από: Διαμαντάκη Καδιανή, Βολανάκη Ζωή, Κωνσταντάκη Ραφαήλ, Ζαμπετάκη Στυλιανός, Μουρτζανό Μιχαήλ και Τρουλλινό Εμμανουήλ, αναγνωρίζοντας τη συνολική προσπάθεια και την ουσιαστική συμβολή των μαθητών μας στον διαγωνισμό καθώς και στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό κ. Κότσαγα Καλλιόπη.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την παρουσία του Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρου Αρναουτάκη και του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Εμμανουήλ Καρτσωνάκη, οι οποίοι συνεχάρησαν προσωπικά τους συμμετέχοντες και τόνισαν τη σημασία της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την τοπική πολιτιστική ταυτότητα.
Η διάκριση αυτή αποτελεί τιμή για το σχολείο μας και επισφραγίζει τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την αφοσίωση μαθητών και εκπαιδευτικών.
Θερμά συγχαρητήρια σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες για τη σπουδαία διάκρισή τους, στις γιαγιάδες για τις πολύτιμες συνταγές, τις αφηγήσεις και τη μεταλαμπάδευση της γευστικής και πολιτιστικής παράδοσης του τόπου μας. Η συμβολή τους υπήρξε καθοριστική, καθώς με αγάπη, σοφία και μνήμες ζωής έδωσαν πνοή στο έργο των παιδιών. Επίσης, θερμά συγχαρητήρια στην εκπαιδευτικό κ. Βασιλειάδου Έλενα, που με μεράκι, υπομονή και αφοσίωση καθοδήγησε τις μαθήτριες, ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους και καλλιεργώντας την αγάπη για τον πολιτισμό, την παράδοση και τη συνεργασία.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Την Τετάρτη 7 Μαΐου, το Γυμνάσιο Φουρφουρά είχε τη χαρά να υποδεχθεί τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Πλατάνου, συνοδευόμενους από τον δάσκαλό τους κ. Μάριο Μητράκη, καθώς και της Ε’ και της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Φουρφουρά με τη δασκάλα τους κ. Κατερίνα Χατζηνικολάου.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δράσεων ομαλής μετάβασης από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αρχικά, οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στη βιβλιοθήκη του σχολείου, όπου ο Διευθυντής του Γυμνασίου κ. Καπενεκάκης Ιπποκράτης και η μαθηματικός Ειδικής Αγωγής κ. Ξανθίππη Μιχάλα, παρουσίασαν τον τρόπο λειτουργίας του Γυμνασίου και εξήγησαν τις βασικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το Δημοτικό. Κυρίως, ωστόσο, πραγματοποιήθηκε ένας γόνιμος διάλογος: οι μαθητές εξέφρασαν τις απορίες και τους προβληματισμούς τους, συζητήθηκαν σκέψεις και ανησυχίες, ενώ όλοι έλαβαν ένα μικρό αναμνηστικό δωράκι.
Στη συνέχεια, τα παιδιά συμμετείχαν σε ομαδικά αθλητικά παιχνίδια στην αυλή, παρέα με τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, σε μια δράση γεμάτη ενέργεια και ενθουσιασμό που διοργανώθηκε από την εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής του σχολείου κ. Ευαγγελία Τσιριντάνη.
Ακολούθησε επίσκεψη στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, όπου πραγματοποιήθηκε επίδειξη πειραμάτων από τις εκπαιδευτικούς κ. Μαρίνα Πουλή, κ. Αντωνίου Βασιλική Αντωνίου και κ. Λουλουδάκη Νεκταρία. Μαζί με τους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου, οι επισκέπτες παρακολούθησαν πειράματα για τη δύναμη της πίεσης, τον μαγνητισμό, την παρατήρηση του ανθρώπινου δέρματος στο μικροσκόπιο και πολλά άλλα πειράματα που εντυπωσίασαν τους μικρούς μας επισκέπτες.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Στο τέλος, δεν έλειψαν τα χαμόγελα και η έκδηλη ανυπομονησία των παιδιών για τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο.
Παιδιά, με το καλό σας περιμένουμε!
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας για την άψογη οργάνωση και συμμετοχή τους στη δράση, καθώς και τον δάσκαλο του Δημοτικού Πλατάνου και τη δασκάλα του Δημοτικού Φουρφουρά για την υπέροχη συνεργασία και τη συνοδεία των μαθητών τους.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Στο πλαίσιο των δράσεων ενεργού πολίτη, επισκεφθήκαμε τους χώρους του Πολιτιστικού και Κοινωνικού Κέντρου Αμαρίου «Ο Άγιος Νεκτάριος», της Ιεράς Μητρόπολης Λάμπης Συβρίτου και Σφακίων, στο Φουρφουρά για να μιλήσουμε για μια πολύ σημαντική κοινωνική συνεισφορά: Τα συσσίτια που διανέμουν καθημερινά σε πάνω από 100 συμπολίτες μας.
Η ξενάγησή μας ξεκίνησε στις 08:30π.μ. στους χώρους του κοινωνικού μαγειρίου της Ι. Μητρόπολης όπου συναντήσαμε τον πατέρα Εμμανουήλ Διαμαντάκη. Επισκεφθήκαμε τους χώρους της κουζίνας όπου οι άνθρωποι που εργάζονται για την ετοιμασία του συσσιτίου είχαν ήδη μαγειρέψει και συσκευάσει τις μερίδες του φαγητού. Το σημερινό μενού …Μυρωδάτες φακές, αυγό βραστό, ψωμί, και κρέμα αραβοσίτου για επιδόρπιο. Συσκευασμένα σε ανοξείδωτα επαναχρησιμοποιούμενα μπωλ ώστε να μην επιβαρύνεται το περιβάλλον με όλο αυτό το παραπανίσιο πλαστικό. Η διανομή του σισσιτίου γίνεται σε 85 χωριά σε όλο το Δήμο Αμαρίου και Αγίου Βασιλείου ως τον Πλακιά.
Ο πατέρας Εμμανουήλ μας εξήγησε ότι η προσφορά συσσιτίου είναι μια κοινωνική δράση, δηλαδή μια προσφορά προς την κοινωνία προς τους ανθρώπους που έχουν αυτή την ανάγκη, άτομα ηλικιωμένα, άρρωστους ή σε ανθρώπους που δεν μπορούν να μαγειρέψουν. Επιπλέον, μας εξήγησε ότι είναι μια αδειοδοτημένη δομή ώστε τόσο η κουζίνα όσο και η μεταφορά του φαγητού να λειτουργεί σύμφωνα με τα πρότυπα πιστοποίησης.
Πατέρα Εμμανουήλ, πως ξεκίνησε όλη αυτή η δράση;
Η δράση αυτή ξεκίνησε το 2002 επειδή πολλά ηλικιωμένα άτομα ζούσαν μοναχικά (τα παιδιά ή οι συγγενείς τους ζούσαν μακριά) το αποτέλεσμα ήταν να τρώνε ανθυγιεινά, κονσέρβες ή ακόμη και χαλασμένα τρόφιμα και όπως μας ενημέρωσε το Κέντρο Υγείας Σπηλίου υπήρχαν πολλά περιστατικά με στομαχικά προβλήματα ή ακόμη και δηλητηριάσεις. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να προσφέρουμε αυτή τη βοήθεια.
Πόσα συσσίτια μοιράζετε καθημερινά;
Καθημερινά σιτίζονται 110 άτομα. Οι μερίδες όμως είναι περισσότερες γιατί τα μπωλάκια μας είναι αρκετά μεγάλα, χωρούν 1,5 μερίδα ώστε το φαγητό να είναι αρκετό και για το βράδυ. Άρα οι μερίδες που παρασκευάζουμε καθημερινά είναι 170 -180.
Σε ποιά χωριά πηγαίνετε;
Πηγαίνουμε σε 85 χωριά σε δύο Δήμους: Αμαρίου και Αγίου Βασιλείου. Ο αριθμός των σιτιζόμενων καθημερινά μπορεί να αλλάζει γιατί κάποιο άτομο μπορεί να μείνει σε συγγενείς ή στο νοσοκομείο για κάποιο διάστημα ή να προστεθούν νέα άτομα.
Οι διανομείς πηγαίνουν το φαγητό στα σπίτια των οφελούμενων. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, είναι ηλικιωμένοι που ζουν μόνοι τους, οπότε ο διανομέας μπορεί να είναι και ο μόνος άνθρωπος που μπορεί να δουν ή να ανταλλάξουν μια κουβέντα όλη την ημέρα. Μπορεί επίσης να του ζητήσουν κάτι που χρειάζονται π.χ. Να τους κουβαλήσει λίγα ξύλα, ή να τους αλλάξει μια λάμπα.
Πως βρίσκετε τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη το συσσίτιο;
Όταν κάποιος χρειάζεται το συσσίτιο ενημερώνει τον Ιερέα της ενορίας του και αυτός με την σειρά του ενημερώνει εμάς. Η δομή λοιπόν λειτουργεί εξακτινωμένα και σε κάθε ενορία υπεύθυνος είναι ο ιερέας.
Πως βρίσκετε τα χρήματα για να παρέχετε αυτή τη βοήθεια;
Το κόστος για τα συσσίτια είναι πολύ μεγάλο. Ειδικά αυτό τον καιρό που όλα ακριβαίνουν φανταστείτε ότι μόνο για το χοιρινό κρέας χρειαζόμαστε επιπλέον 600 ευρώ, φτάνοντας στις 2.400 ευρώ το μήνα. Ακούτε από τις οικογένειές σας πόσο έχουν ακριβύνει όλα. Οπότε φανταστείτε το κόστος για τα συσσίτια που είναι για τόσα άτομα. Επίσης, είναι τα καύσιμα για τα αυτοκίνητα και η συντήρηση τους.
Πως συγκεντρώνουμε λοιπόν τα χρήματα για τη δράση αυτή; Πρώτα-πρώτα, οι ενορίες δίνουν ένα μικρό ποσό κάθε μήνα. Επίσης, οι ιερείς δίνουν από το μισθό τους κάθε μήνα ένα ποσό, όσο μπορούν να διαθέσουν. Επιπλέον, όσοι από τους ωφελούμενους – συνταξιούχοι οι περισσότεροι- μπορούν και θέλουν, δίνουν σαν δωρεά ένα ποσό το μήνα. Εάν δε μπορούν οι ίδιοι, μπορεί να δίνουν κάποια δωρεά τα παιδιά ή οι συγγενείς τους. Σε άλλες περιπτώσεις η Ενορία που ανήκουν βοηθάει οικονομικά τη δομή μας. Το συσσίτιο θα το πάρουν όσοι το χρειάζονται, ανεξάρτητα αν κάνουν τη δωρεά ή όχι.
Έπειτα έχουμε πολλές δωρεές. Πολλά ιδρύματα, μοναστήρια, ή επιχειρήσεις μας χαρίζουν τόνους τροφίμων τα Χριστούγεννα, το Πάσχα αλλά και τον υπόλοιπο χρόνο. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα: καθημερινά χρειαζόμαστε 10 λίτρα λάδι- δηλαδή περίπου 3- 3,5 τόνους το χρόνο. Αυτό όλο προέρχεται από δωρεές πολιτών μας, μοναστηριών ή και επιχειρήσεων. Όπως και το λάδι που μαζεύετε από τις ελιές του σχολείου και μας το δωρίζετε! Είναι περίπου 100 κιλά. Άλλα ιδρύματα, όπως το Ίδρυμα Βαρδινογιάννη καλύπτει ένα τμήμα των καυσίμων που χρειαζόμαστε. Τα τυροκομεία για παράδειγμα προσφέρουν γιαούρτια ή τυροκομικά προϊόντα. Συνεργεία μας κάνουν δωρεάν σέρβις για τα αυτοκίνητα. Άλλος μπορεί αντί για μνημόσυνο, να προσφέρει τα χρήματα και να καλύψει το φαγητό εκείνης της ημέρας. Το τραπέζι των περσινών Χριστουγέννων το έκανε δώρο η πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας Αικατερίνη Σακελλαροπούλου. Ο καθένας δηλαδή κάνει ότι μπορεί! Χωρίς όλη αυτή την προσφορά του κόσμου δε θα μπορούσαμε ποτέ να συγκεντρώσουμε τα ποσά και τα τρόφιμα που χρειάζονται τα συσσίτια.
Ανάλογες δράσεις γίνονται και σε άλλες περιοχές;
Τέτοιες δράσεις γίνονται και αλλού αλλά αλλάζει η μορφή. Για παράδειγμα, στις πόλεις συνήθως πηγαίνουν οι ωφελούμενοι και παίρνουν το συσσίτιο και οι εθελοντές διανέμουν το φαγητό μόνο σ αυτούς που δε μπορούν να μετακινηθούν. Στα Χανιά, που καλύπτει μια τεράστια περιοχή με πολύ κόσμο, μαγειρεύονται καθημερινά 1500 μερίδες! Επειδή δε μπορούν να συσκευάζουν τόσες μερίδες, φορτώνονται τα ταψιά ή τα τσικάλια στα αυτοκίνητα και η κάθε ενορία παραλαμβάνει το φαγητό και αναλαμβάνει να το συσκευάσει σε μερίδες.
Τι άλλες εθελοντικές δράσεις οργανώνει η Μητρόπολη;
Έχουμε την πιο μεγάλη Τράπεζα Αίματος του Νομού. Κάθε Μάϊο κάνουμε το κάλεσμα και έρχονται συμπολίτες να δώσουν αίμα. Τώρα πια έχουν καταργηθεί οι Τράπεζες Αίματος, οπότε οι μονάδες μπαίνουν στις καρτέλες των αιμοδοτών. Όμως έχουμε πάντα μεγάλη συμμετοχή και συνεισφορά.
Άλλες εθελοντικές δράσεις του πολιτιστικού κέντρου για παράδειγμα τα κατηχητικά, οι σχολές γονέων, ομιλίες από ειδικούς, θερινός κινηματογράφος και άλλα.
Τι σημαίνει για εσάς εθελοντισμός και ποια η σημασία του;
Ο εθελοντισμός είναι πολύ σημαντικός, είναι μεγάλη συνεισφορά. Κατ’ αρχάς επειδή το κάνει κάποιος με την καρδιά του, αποδίδει. Το κάνω επειδή το θέλω, θέλω να προσφέρω. Αν δε βάλουν “πλάτη” οι άνθρωποι δεν γίνεται τίποτα. Λένε ότι το να παίρνεις κάτι σου προσφέρει ανθρώπινη χαρά, το να προσφέρεις όμως είναι θεϊκό.
Και κάπου εδώ τελειώνει αυτή η συζήτηση, που μας εξέπληξε αλλά και μας συγκίνησε για την ανθρωπιά και την προσφορά όλων αυτών των ανθρώπων. Άνθρωποι που καθημερινά, χωρίς διατυμπανισμούς και έπαρση αλλά με ειλικρινή αγάπη για το συνάνθρωπο προσφέρουν. Μας χαρίζουν όχι μόνο το χρόνο και την εργασία τους, αλλά δίνονται, νοιάζονται, βάζουν “ψυχή” σε όσα κάνουν. Η κοινότητά μας θα ήταν τόσο “φτωχή” χωρίς εσάς και τη συνεισφορά σας!!!
Ένα τεράστιο ευχαριστούμε σε όλους σας!!!
Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, υπό την καθοδήγηση της οικονομολόγου του σχολείου κας Έλενας Βασιλειάδου.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Με αφορμή τις τελικές ενδοσχολικές εξετάσεις, η ψυχολόγος του σχολείου κα Διονυσία Κρουσταλλάκη μίλησε στα παιδιά του Γυμνασίου Φουρφουρά για τη διαχείριση του άγχους.
Στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου που για πρώτη φορά θα βιώσουν την εμπειρία των εξετάσεων, ζητήθηκε αρχικά να «βαθμολογήσουν» το άγχος τους σε μια κλίμακα από τον χαμηλότερο ως τον υψηλότερο βαθμό. Η ψυχολόγος συζήτησε με τα παιδιά τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους σχετικά με τις εξετάσεις. Επιπλέον, αναφέρθηκαν τρόποι περιορισμού του άγχους και προαγωγής των θετικών σκέψεων. Οι μαθητές κατανόησαν πως το άγχος σε μικρό βαθμό είναι «ωφέλιμο», εφόσον κινητοποιεί και κρατά σε εγρήγορση κάποιον, προκειμένου να πετύχει τον στόχο του. Ωστόσο, όταν το συναίσθημα αυτό τον κυριεύει έντονα, απαιτείται σωστή διαχείριση. Χρειάζονται, επίσης, σωστή προετοιμασία και αλλαγές στον τρόπο μελέτης, ώστε να μειωθεί το άγχος. Μάλιστα, η κα Διονυσία έδειξε στα παιδιά τεχνικές διαφραγματικής αναπνοής, που συντελούν στην ηρεμία και τη χαλάρωση του σώματος.
Τα παιδιά της Β΄ και της Γ΄ Γυμνασίου, που έχουν εμπειρία από τις εξετάσεις, κουβέντιασαν για τα συναισθήματα όχι μόνο του άγχους, αλλά και του θυμού, της στεναχώριας και της λύπης. Συνέδεσαν τα συναισθήματα αυτά με τα μέρη του ανθρώπινου σώματος στα οποία τα αισθάνονται με ένταση και τα αποτύπωσαν πάνω σε μια ζωγραφιά. Έπειτα, έγραψαν σε χαρτάκια τις σκέψεις που κάνουν όταν αγχώνονται και τις χώρισαν σε βοηθητικές και μη βοηθητικές.
Σε κάθε περίπτωση, η ψυχολόγος είναι έτοιμη να στηρίξει τους μαθητές του σχολείου, ώστε να βρουν μαζί τρόπους για να νιώθουν πιο ψύχραιμοι και δυνατοί. Άλλωστε, κάθε συναίσθημα έχει αξία και κάθε βήμα για την αντιμετώπισή του είναι σημαντικό.
Θερμές ευχαριστίες απευθύνονται στην κα Διονυσία Κρουσταλλάκη για την ουσιαστική παρέμβαση και τη στήριξη των μαθητών ενόψει των εξετάσεων, καθώς και στην εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής κα Κωνσταντούλα Ντάνου για τη συμβολή της στην υλοποίηση της δράσης.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Στο πλαίσιο ενημέρωσης και εορτασμού της Πρωτομαγιάς, τα παιδιά του Γυμνασίου μάζεψαν λουλούδια και δημιούργησαν ανθοδέσμες τα οποία κόσμησαν τις αίθουσές τους.
Η συλλογή λουλουδιών σχετίζεται τόσο με τον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς και των αγώνων για τα εργασιακά δικαιώματα, όσο και με τις λαϊκές μας παραδόσεις για τον εορτασμό της Άνοιξης και της Φύσης.
Η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών έγινε στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας και της Γλώσσας.
Τη δράση οργάνωσε και υλοποίησε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας, φιλόλογος κ. Κότσαγα Καλλιόπη, την οποία και ευχαριστούμε θερμά για την πρωτοβουλία και την όμορφη αυτή παρέμβαση στην καθημερινότητα του σχολείου.
