Μαθητικές Ψιλο-ματιές

Screen Shot 03 30 15 at 06.16 PM

erasmus+

erasmus
European Radio Logo

Δράσεις του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου – Για ένα ασφαλέστερο Διαδίκτυο

Saferinternet banner

1) SaferInternet4Kids.gr – Υλικό σχετικό με την ασφαλή χρήση του Ίντερνετ και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων.

helpline banner

2) HelpLine.gr Συμβουλευτική γραμμή Βοήθειας Ηelp-line (διαθέσιμη και τηλεφωνικά στο 210-6007686)

safeline banner

3) SafeLine.gr – Ανοιχτή Γραμμή Καταγγελιών για το παράνομο περιεχόμενο του Διαδικτύου.

Ιστορικό

logodrosia01

Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

Frohe Ostern! – Καλό Πάσχα!

Τα τμήματα Γερμανικής γλώσσας του Γυμνασίου Δροσιάς, διακοσμώντας τις αίθουσες με Osterstrauß, τις περίφημες πασχαλινές ανθοδέσμες που βρίσκουμε σε κάθε Γερμανικό σπίτι τις μέρες του Πάσχα, σας εύχονται καλές διακοπές με υγεία, ειρήνη και αγάπη για έναν κόσμο καλύτερο!

   Schöne Ferien! – Καλές διακοπές!

fo collage

Αγώνες στίβου Γυμνασίων στο Δημοτικό Στάδιο Χαλκίδας

Το σχολείο μας συμμετείχε στους αγώνες στίβου γυμνασίων που πραγματοποιήθηκαν την Τρίτη στις 8/9/2025 στο Δημοτικό Στάδιο Χαλκίδας. Η αποστολή μας ήταν μία τετραμελή ομάδα με τους εξής μαθητές/τριες:

Κόρδη Ελένη, Α΄τάξη (1000 μ.)

Κατσίβαλη Δανάη, Γ΄τάξη (80 μ.)

Κατσούνης Χρήστος, Γ΄τάξη (150 μ. κατέλαβε την Τρίτη θέση και το χάλκινο μετάλλιο)

Ζενέλι Άγγελος, Γ΄τάξη (150 μ.)

Οι μαθητές/τριες μας έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους αγωνιστικά και είχαν την ευκαιρία να συναναστραφούν άλλους συνομήλικους συμμετέχοντες, επιτυγχάνοντας έτσι τον αθλητικό και κοινωνικοποιητικό σκοπό της συμμετοχής μας στους αγώνες στίβου.

AScollage

4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο στο Βένετο – Ιταλία

Με μεγάλη επιτυχία συμμετείχε το Γυμνάσιο Δροσιάς στο 4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο Βένετο της Ιταλίας, από τις 8 έως τις 12 Μαρτίου 2025. Στην αποστολή συμμετείχαν 22 μαθητές και 3 συνοδοί εκπαιδευτικοί, οι οποίοι παρουσίασαν την ερευνητική εργασία τους με θέμα «Η επιρροή του Βυζαντίου στην Ιταλική Αναγέννηση». Η παρουσίαση κέρδισε τις εντυπώσεις, καθώς συνδύαζε εμπεριστατωμένη ακαδημαϊκή προσέγγιση με πρωτότυπο διαδραστικό κουίζ για το κοινό.

Η εμπειρία του συνεδρίου προσέφερε στους μαθητές πολλαπλά οφέλη, καλλιεργώντας την κριτική και αναλυτική σκέψη, το πνεύμα συνεργασίας, τις διαπολιτισμικές δεξιότητες επικοινωνίας και τη δημιουργική έκφραση. Η διάδραση με συνομηλίκους τους  εμπλούτισε τη μαθησιακή τους εμπειρία πέρα από τα συμβατικά όρια της σχολικής τάξης.

Παράλληλα με το συνέδριο, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε εμβληματικές ιταλικές πόλεις με αξιοσημείωτη ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά – τη Βενετία με τα κανάλια και τα παλάτια της, την Πάντοβα με το ιστορικό πανεπιστήμιό της, τη ρομαντική Βερόνα και τη μεσαιωνική Μπολόνια. Μέσω αυτών των επισκέψεων, ήρθαν σε άμεση επαφή με σπουδαία μνημεία της Αναγέννησης, της ρωμαϊκής και μεσαιωνικής περιόδου, αποκτώντας βιωματική γνώση για όσα είχαν μελετήσει στα σχολικά εγχειρίδια.

Τα παιδαγωγικά οφέλη από την εκπαιδευτική αυτή αποστολή υπήρξαν πολλαπλά και ουσιαστικά. Ενισχύθηκε η ιστορική συνείδηση των μαθητών, καλλιεργήθηκε η αισθητική τους αντίληψη και διευρύνθηκε η πολιτισμική τους επίγνωση. Επιπλέον, η εμπειρία τους εμπλουτίστηκε με την εξάσκηση ξένων γλωσσών σε αυθεντικό περιβάλλον επικοινωνίας.

Το Γυμνάσιο Δροσιάς, πιστό στο όραμά του για μια σύγχρονη και εξωστρεφή εκπαίδευση, συνεχίζει να επενδύει συστηματικά σε εμπειρίες που διευρύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες και καλλιεργούν το ήθος, τη γνώση και τη δημιουργικότητα των μαθητών του, προετοιμάζοντάς τους για τις προκλήσεις του μέλλοντος σε έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο.

Veneto collage

Μαθαίνουμε Γερμανικά παίζοντας

Το Γυμνάσιο Δροσιάς πραγματοποίησε την τελευταία του επίσκεψη για την φετινή σχολική χρονιά, στο Γερμανικό Ινστιτούτο Goethe στην Αθήνα, την Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025, με στόχο την δωρεάν συμμετοχή μας στα παρακάτω διαδραστικά εργαστήρια της βιβλιοθήκης στην Γερμανική γλώσσα:

GER collage2

1.Storytelling – Δημιουργική αφήγηση και γραφή: Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να ηχογραφήσουν ιστορίες, να δημιουργήσουν βίντεο, παζλ και δικά τους ποιήματα στα γερμανικά εμπνευσμένα από αποσπάσματα του λογοτεχνικού βιβλίου “das Bücherschloss” (το κάστρο των βιβλίων) της Barbara Rose.

2. Περιήγηση στη βιβλιοθήκη – ένα διαδραστικό ταξίδι ανακάλυψης: Με ομαδικές εργασίες και με την εφαρμογή Actionbound σε iPad εξερεύνησαν τον χώρο της βιβλιοθήκης του  Ινστιτούτου, μετατρέποντάς τον από ένα μέρος ήσυχης, μοναχικής μάθησης σε έναν χώρο ενεργούς εμπειρίας.

Τι θα μπορούσε να είναι καλύτερο από το συνδυασμό εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας και απόκτησης πληροφοριών; Η συνεργατική λοιπόν μάθηση, όπως για μια ακόμα φορά διαπιστώσαμε με πολύ κέφι και δημιουργικότητα, μπορεί να κάνει την εκμάθηση της Γερμανικής γλώσσας πραγματικά διασκεδαστική!

GER collage1

Ολοκλήρωση Προγράμματος Erasmus+ και Ημερίδα Διάχυσης

logo erasmus 1

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025 η ημερίδα διάχυσης των αποτελεσμάτων του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Ένα σχολείο για όλους – Προετοιμάζοντας ενεργούς πολίτες» (κωδικός σχεδίου: 2023-1-EL01-KA122-SCH-000149184) στο Γυμνάσιο Δροσιάς. Η εκδήλωση απευθυνόταν τόσο στη σχολική κοινότητα όσο και σε εκπαιδευτικούς από σχολεία της ευρύτερης περιοχής, προωθώντας την ανταλλαγή εμπειριών και τη διάδοση καλών πρακτικών.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, μετά το χαιρετισμό του Διευθυντή του σχολείου, παρουσιάστηκαν από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς οι δράσεις και τα μαθησιακά οφέλη που αποκόμισαν από την υλοποίηση του προγράμματος την περίοδο 2023–2025.

Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν:

  • Δύο ομαδικές μαθητικές κινητικότητες στο Έρλανγκεν (Γερμανία) και στη Μαδρίτη – Αζουκέκα (Ισπανία).
  • Πέντε επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών σε Άμστερνταμ, Λισαβόνα, Φλωρεντία και Βαρκελώνη.

Δέκα εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στα σεμινάρια, που κάλυψαν θέματα όπως: ισότητα και δημοκρατία στην εκπαίδευση, τεχνικές ντιμπέιτ, συμπεριληπτική διδασκαλία, ενίσχυση της αγγλικής γλώσσας, τεχνητή νοημοσύνη και ψηφιακός γραμματισμός.

Το πρόγραμμα συνέβαλε στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και της ενεργού πολιτειότητας των μαθητών, στην καλλιέργεια διαπολιτισμικής συνείδησης και κριτικής σκέψης, με έμφαση σε θέματα ανθρώπινων δικαιωμάτων και δημοκρατικών θεσμών. Παράλληλα, προώθησε την ενσωμάτωση καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων και ψηφιακών εργαλείων. Η συμμετοχή ενίσχυσε τη διεθνή διάσταση του σχολείου, συνέβαλε στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και προώθησε τις δημοκρατικές αξίες και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών.

Το Γυμνάσιο Δροσιάς παραμένει προσηλωμένο στην εξωστρέφεια, την καινοτομία και τη συνεχή βελτίωση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, δίνοντας στους μαθητές ευκαιρίες να αναπτυχθούν ως ενεργοί, ενημερωμένοι και υπεύθυνοι πολίτες της Ευρώπης.

photo collage 1.png 1 1

Το σχολείο μας στο 3ο πανελλαδικό μαθητικό συνέδριο της Πάτρας

Το σχολείο μας συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στο 3ο πανελλαδικό μαθητικό συνέδριο στην Πάτρα με τίτλο «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου», με μία διά ζώσης παρουσίαση στο Πειραματικό Λύκειο Πατρών, το Σάββατο στις 27/3/2025. Η αποστολή μας, η οποία αποτελούνταν από μία 30μελή ομάδα με μαθητές/τριες από τις τάξεις της Α,Β,Γ Γυμνασίου, εκπόνησε το project με τίτλο «Συνομιλούμε με το παρελθόν, χορεύουμε στο σήμερα», με συντονίστρια καθηγήτρια την κα Καμπούρη Βασιλική και συμμετέχουσες καθηγήτριες την κα Παναγούλια Σταυρούλα και την κα Κωνσταντοπούλου Άννα. Για τη συμμετοχή μας στο εν λόγω συνέδριο δημιουργήσαμε μία διασχολική ομάδα σε συνεργασία με το 2ο γυμνάσιο Χαλκίδας και το γυμνάσιο Μακρυκάπας, σχολεία τα οποία εκπόνησαν τις δικές τους εργασίες προκειμένου να παρουσιάσουν τον τοπική τους ιστορία.

 Απώτερος σκοπός της δράσης μας ήταν οι μαθητές/τριες να μάθουν την τοπική τους ιστορία (την ιστορία της ίδρυσης της Δροσιάς και της Ανθηδόνας, τα ήθη και έθιμα της περιοχής, τη βάση της τοπικής οικονομίας και της αρχιτεκτονικής, την σχέση της τοπικής κοινωνίας με το αρβανίτικο στοιχείο κ.τ.λ.). Επιπλέον, οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες προκειμένου να επικοινωνήσουν τη γνώση τους με ένα ευρύτερο κοινό. Η παρουσίαση της εργασίας μας πλαισιώθηκε από δραματοποίηση και παραδοσιακούς χορούς επιτυγχάνοντας έτσι τη διάδραση με τους μαθητές και τους καθηγητές που παρακολουθούσαν.

Με την ευκαιρία της συμμετοχής μας στο συνέδριο, μεταβήκαμε στην πόλη της Πάτρας από τις 27/03 όπου και είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε το αρχαιολογικό μουσείο, το ναό του Αγίου Ανδρέα, το σπίτι του ποιητή Κωστή Παλαμά και να περιηγηθούμε σε άλλα σημεία ενδιαφέροντος της πόλης. Στις 28/3 επισκεφθήκαμε την πόλη της Ναυπάκτου και ειδικότερα το κάστρο της πόλης και τον «Πύργο του Μπότσαρη».

Η εμπειρία της συμμετοχής μας στο μαθητικό συνέδριο ενθουσίασε τους μαθητές/τριες και τους καθηγητές στο σύνολό τους. Είναι πλέον κοινή μας επιθυμία και μελλοντικός μας στόχος να αναλάβουμε δράση ώστε να συμμετάσχουμε στο συνέδριο της επόμενης χρονιάς, να ανακαλύψουμε και να μιλήσουμε για μια νέα πτυχή του τόπου μας.

photo collage.png 1

Ο Εορτασμός της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας

Με  επιτυχία και συγκίνηση πραγματοποιήθηκε η σχολική εκδήλωση του γυμνασίου Δροσιάς για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί  τίμησαν την ιστορική ημέρα με μια γιορτή γεμάτη περηφάνια και σεβασμό προς τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης. Η εκδήλωση περιλάμβανε:
Χρονικό από τις μαθήτριες Αλευρά Μυρτώ, Δεληγιάννη Σωτηρία, Μπούμπουλου Ιουλία, Βλάχου Κωνσταντίνα, Αβραμίδου Μαριάννα, Γάργου Άννα, Γεωργίου Ζαχαρένια και Ποδαρά Κωνσταντίνα, Τόλια Ακριβή, Τσούγκα Μαρία που αναφέρθηκαν στη σημασία της επετείου και τους αγώνες των προγόνων μας,

-Το Απολυτίκιο της Θεοτόκου από το μαθητή Ρουμπή Χρήστο

-Απαγγελίες ποιημάτων από τους μαθητές/τριες Σταυρινάκη Σταύρο, Αφράτη Χρήστο Αλευρά Μυρτώ, Μπούμπουλου Ιουλία , Μπολίνη Αντώνη και Χονδρού Φωτεινή, που με τις ερμηνείες τους μετέφεραν το πνεύμα της εποχής,

 –Παραδοσιακά τραγούδια και χορούς, που παρουσίασαν οι μαθητές μας με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και ζωντάνια.

Ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές και  τους εκπαιδευτικούς που συνέβαλαν στην επιτυχία αυτής της όμορφης γιορτής. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στις καθηγήτριες Κωνσταντοπούλου Άννα, Παλαιολόγου Ελένη, Τσαρέ Κωνσταντία, Καμπούρη Βάσω και Τήρλα Μαρία, που ανέλαβαν τη διοργάνωση αυτής  της εκδήλωσης και συνέβαλαν καθοριστικά στην επιτυχία της. “Με τέτοιες εκδηλώσεις, κρατάμε ζωντανή τη μνήμη και τις αξίες της ελευθερίας, της ομοψυχίας και του αγώνα για ένα καλύτερο μέλλον!

photo collage 25.png

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Επαγγελματικός Προσανατολισμός, αλλά και της ομαλής μετάβασης από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μας, επισκέφθηκαν την Τρίτη 19 Μαρτίου 2025 τα Εργαστηριακά Κέντρα Χαλκίδας. Ενημερώθηκαν για τους τομείς που λειτουργούν στο 1ο , 2ο  και 3ο  ΕΠΑ.Λ. Χαλκίδας, για τα μαθήματα που διδάσκονται, καθώς και για τις επαγγελματικές επιλογές που μπορούν να ακολουθήσουν μετά την αποφοίτησή τους. Η παραπάνω εκπαιδευτική επίσκεψη είχε ως στόχο την έγκυρη ενημέρωση και πληροφόρηση των μαθητών-τριών για τις πιθανές εκπαιδευτικές επιλογές τους.

colage

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Την Παγκόσμια Ημέρα Ανακύκλωσης γιόρτασαν με ποικίλες δράσεις οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, την Τρίτη 18 Μαρτίου 2025. Ανακύκλωσαν πλαστικές συσκευασίες στο πράσινο σπιτάκι της Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης και με το ανταποδοτικό αντίτιμο θα αγοράσουν τρόφιμα για να ενισχύσουν το καλάθι της προσφοράς και της αλληλεγγύης που έχει τοποθετηθεί στο αίθριο του ισογείου. Γέμισαν την κόκκινη καρδούλα με πλαστικά καπάκια για να δοθούν για την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου και έστειλαν τα δικά τους μηνύματα για την προστασία του περιβάλλοντος, μέσα από τις ζωγραφιές τους.photo collage 5.png 5

Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση: Η Εμπειρία του Γυμνασίου Δροσιάς από το Σεμινάριο της Βαρκελώνης

erasmus programme logo 1Το Γυμνάσιο Δροσιάς επενδύει στην καινοτομία και την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενσωματώνοντας σύγχρονες τεχνολογίες στη διδασκαλία. Στο πλαίσιο αυτό, δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν από τις 23 Φεβρουαρίου έως τις 2 Μαρτίου στο εξειδικευμένο σεμινάριο “Υπάρχει ένα AI γι’ αυτό” στη Βαρκελώνη, μέσω του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ122 που υλοποιεί το σχολείο μας. Στόχος ήταν η διερεύνηση των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στην εκπαίδευση και η απόκτηση πρακτικών δεξιοτήτων για την εφαρμογή της στη σχολική τάξη.

foto 1

Το εξαήμερο σεμινάριο περιλάμβανε θεματικές όπως οι βασικές αρχές της AI στην εκπαίδευση, ηθικά ζητήματα και τρόπους αποτελεσματικής αξιοποίησης εργαλείων όπως τα ChatGPT, Claude, Mistral και Copilot. Οι εκπαιδευτικοί πειραματίστηκαν με εφαρμογές όπως το Teachable Machine και το Poe, ενώ εξερεύνησαν τη χρήση δημιουργικών εργαλείων όπως το Google Arts & Culture, το DALL-E και το Suno.ai. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με συζήτηση για τη διαμόρφωση σύγχρονων μεθόδων αξιολόγησης που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής.

Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν με πολύτιμες γνώσεις και ιδέες που θα εφαρμοστούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα εμπλουτίσει τις διδακτικές πρακτικές, θα ενισχύσει τον ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών και θα συμβάλει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας. Παράλληλα, η εισαγωγή νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία θα προετοιμάσει τους μαθητές για τις προκλήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας.

Το Γυμνάσιο Δροσιάς, μέσα από δράσεις όπως αυτή, επιβεβαιώνει τον προσανατολισμό του στη διαρκή εξέλιξη και τη βελτίωση της εκπαιδευτικής εμπειρίας. Με το βλέμμα στο μέλλον, συνεχίζει να καινοτομεί, δημιουργώντας ένα δυναμικό και σύγχρονο μαθησιακό περιβάλλον.

photo collage 4.png 4

Απρίλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Σαν σήμερα

16/4/1972: Εκτοξεύεται από το Κέιπ Κένεντι της Φλόριντα το διαστημόπλοιο «Απόλλων 16» με κατεύθυνση τη Σελήνη

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση