Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της α΄ γυμνασίου αποφασίσαμε κάποια στιγμή να ασχοληθούμε με κάτι διαφορετικό. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήσαμε ως αφετηρία ένα θέμα κοινό και γνωστό σε όλους τους μαθητές, το σχολείο. Αρχικά διαβάσαμε ποιήματα διάφορων λογοτεχνών (ο πίνακας των ποιημάτων αυτών παρατίθεται παρακάτω), για τα οποία τα παιδιά εξέφρασαν τη γνώμη τους και τα συναισθήματά τους, ενώ μοιράστηκαν με τους συμμαθητές τους τις προσωπικές εμπειρίες και τα βιώματά τους. Στη συνέχεια τα ίδια τα παιδιά έγιναν «μικροί ποιητές» και ατομικά ή ανά δύο έγραψαν τα δικά τους ποιήματα. Σκοπός ήταν να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, ακόμα και το άγχος ή τον φόβο τους, απέναντι στο καινούριο για αυτά περιβάλλον του γυμνασίου αλλά και να κατανοήσουν πως κάθε άνθρωπος, όταν βρίσκεται μπροστά σε νέα δεδομένα, πρέπει να τα αναγνωρίζει και να τα διαχειρίζεται κατάλληλα. Η εμπειρία ήταν απολαυστική και το αποτέλεσμα το βλέπετε παρακάτω…
Σας ευχαριστώ πολύ,
Ελπίδα Χελιουδάκη.
- «Νέος μαθητής με ρολογάκι», Τάσος Καπερνάρος
- «Στο δημοτικό», Γιώτα Αργυροπούλου
- «Μονοθέσιο δημοτικό σχολείο Κορώνου»
- «Θαλασσινό σχολείο», Σοφία Παράσχου
- «Σαν τα χελιδόνια», Δενορινού και Κωτσόπουλου
- «Πρώτη μέρα στο σχολείο», Μαστοροπούλου και Καψάσκη
- «Ξεκίνημα», Σακελλαρίου και Καψάσκη
- «Ανοίγει το σχολείο». Σακελλαρίου και Καψάσκη
- «Το σχολείο», Βάσω Ηλιάδη
- «Φθινόπωρο», Βάσω Ηλιάδη
- «Σχολική παράσταση, Αλέξης Σταμάτης
- «Τρίτη δημοτικού», Γλυκερία Μπασδέκη
- «Το είδωλο», Στάθης Κουτσούνης
- «Τα σκολειά χτίστε», Κωστής Παλαμάς
- «Στον δάσκαλο», Κωστής Παλαμάς
- «Πρώτη μέρα στο σχολειό», Τέλλος Άγρας
- «Ας δώσουμε τον κόσμο στα παιδιά», Ναζίμ Χικμέτ