Ιστορίες ενός ρινόκερου και ενός κόκορα!

Ρ, ρ – Ρινόκερος και κόκορας

2016-11-27_1937

Παίζω με γράμματα και λέξεις – Ρρ

2016-11-27_2001

2016-11-27_2003

                               Ι, ι – Ιστορίες

 Ο ιπτάμενος   ιπποπόταμος.

Γραμματάκια Α’ – Η παρέα (Ι, ι)

2016-11-27_2011

Παίζω με γράμματα και λέξεις – Ι ι

2016-11-27_2012

 

 

 

 

Ντενεκεδούπολη!

Στα πλαίσια του   προγράμματος  eΤwinnig ,τα αστεράκια μου μαζί με τα αστεράκια του ολοήμερου νηπιαγωγείου και τα αστεράκια της τρίτης τάξης θα ανεβάσουμε την Ντενεκεδούπολη. Οι ετοιμασίες λοιπόν  ξεκίνησαν!!!!

Ντενεκεδούπολη.

Η Μιλίτσα

Ο Σαρδέλας

Ο Οκ Μπαμ Μπαμ

Ο Βουτηρένιος

Ο Σοφός

Νυχτώνει – Νν

   Νυχτώνει

Αποτέλεσμα εικόνας για νυχτωνει

    

Ολική μάθηση της λέξης :

Διαδραστικά παιχνίδια

Το νησί – Νν

    Picture

Πηγή: http://www.jele.gr

Σχετική εικόνα

Picture

Ας δούμε τώρα το μεγαλύτερο νούφαρο στον κόσμο.

2016-11-17_2002
Το Victoria amazornica είναι το μεγαλύτερο γένος νούφαρων στον κόσμο.Το συναντάμε στα ρηχά νερά του ποταμού Αμαζονίου.2016-11-17_2003

 

 

 

 

Τα φύλλα του φτάνουν έως και τα 3 μέτρα σε διάμετρο ενώ μπορεί να σηκώσει με ευκολία βάρος μέχρι και 70 κιλά. Το όνομα του το πήρε από την βασίλισσα Βικτωρία της Βρετανίας, όταν πρωτοανακαλύφθηκε από τον εξερευνητή Robert Schomburgk το 1836.

Πηγή:http://anoixti-matia.blogspo2016-11-17_2003_001

Πρώτη ανάγνωση και ορθογραφία

Πρώτη ανάγνωση   ( Για τους γονείς)

Πηγή 

Η ανάγνωση είναι η δυσκολότερη δραστηριότητα με τη οποία έρχεται αντιμέτωπο το παιδί στην Α’ Δημοτικού. Είναι μια σύνθετη διαδικασία και απαιτεί πολλές δεξιότητες. Ενδέχεται, λοιπόν, τα παιδιά να αντιμετωπίσουν δυσκολίες, πράγμα απολύτως φυσιολογικό τις περισσότερες φορές, στην προσπάθειά τους να κατακτήσουν και να αυτοματοποιήσουν την αναγνωστική δεξιότητα.Θέλει αρκετή εξάσκηση, απίστευτη υπομονή και μελετημένες δραστηριότητες.
Σας παραθέτουμε κάποιες δραστηριότητες τις οποίες μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά στο σπίτι, ώστε να κατακτήσουν τον μηχανισμό της ανάγνωσης και να βελτιώσουν την αναγνωστική τους ικανότητα.
  • Επιμένετε να διαβάζουν το μάθημά τους πάρα πολλές φορές ( 10 φορές) μέχρι να το διαβάζουν με ροή.
  • Επιμένετε συνεχώς να δείχνουν εκεί όπου διαβάζουν.
  • Κάποια παιδιά μαντεύουν τη λέξη από την πρώτη συλλαβή, αντί να τη διαβάζουν. Υπενθυμίζετε συνέχεια στα παιδιά ότι διαβάζω τη λέξη από το πρώτο ως το τελευταίο γράμμα και δε μαντεύω.
  • Δείχνετε στα παιδιά ανακατεμένα τις προτάσεις ή τις λέξεις του κειμένου και ζητάτε τους να τις διαβάσουν.
  • Ζητήστε από τα παιδιά να εντοπίσουν συγκεκριμένες λέξεις από το κείμενο.
  • Συζητήστε το κείμενο με τα παιδιά, κάνετέ τους απλές ερωτήσεις και ζητήστε τους να εντοπίσουν την απάντηση στο κείμενο. Πχ. «Πού λέει στο μάθημα ότι η γάτα έπεσε στο καζάνι;»
  • Διαβάστε στο τέλος εσείς το κείμενο κάνοντας κάποια λάθη και ζητήστε από τα παιδιά να τα διορθώσουν.
  • Ελέγχετε,αν αυτά που διαβάζουν τα καταλαβαίνουν κιόλας. Ζητήστε να σας διηγηθούν με δικά τους λόγια το κείμενο που διάβασαν στην ανάγνωση. Έτσι θα αποφύγετε τη μηχανική ανάγνωση.
  • Πηγή 

ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Για πολλούς και ποικίλους λόγους το σχολείο σήμερα επιθυμεί την ενεργή συμμετοχή της οικογένειας στο ρόλο της αγωγής. Έτσι το σπίτι μπορεί να αξιοποιήσει όλες τις καθημερινές δραστηριότητες που βοηθούν την επαφή του παιδιού με το γραπτό λόγο. Πχ Την κατάρτιση της λίστας με τα ψώνια, τις πινακίδες που βλέπουμε στο δρόμο, την επιλογή εντύπων στο περίπτερο, το γράψιμο μιας πρόσκλησης και πολλά άλλα.

Πέρα όμως από τις φυσικές αυτές δραστηριότητες η οικογένεια μπορεί να βοηθήσει το έργο της πρώτης ανάγνωσης βοηθώντας διακριτικά το παιδί (και σταδιακά όλο και λιγότερο) να εξασκηθεί στο κείμενο που έχει ήδη διδαχτεί. Και τονίζω εδώ: Ποτέ στο παρακάτω!

Στο διδαγμένο κείμενο υπάρχουν μέσα σε σκιαγράφηση (γαλάζια συννεφάκια τα λέμε στο σχολείο) ορισμένα μόνο τμήματα του κειμένου. Αυτά ακριβώς αποτελούν και το κείμενο για αναγνωστική εξάσκηση. Στο σχολείο τα παιδιά έχουν ήδη ακούσει το δάσκαλο να διαβάζει αυτό το κείμενο, έπειτα το έχουν διαβάσει ομαδικά και τέλος ατομικά. Κανονικά πρέπει να είναι σε θέση να το διαβάζουν πλέον χωρίς καμία βοήθεια. Αυτό όμως δε συμβαίνει πάντα… Έτσι στο σπίτι καλό είναι να γίνεται μια μικρή εξάσκηση:

Ζητάμε από το παιδί να διαβάσει και ταυτόχρονα να δείχνει τις λέξεις με το δάχτυλό του. Επιμένουμε να διαβάζει με φυσική φωνή, δυνατά και καθαρά. Αποτρέπουμε  σιγά σιγά το συλλαβισμό. Η φωνή πρέπει να ρέει όπως και στον καθημερινό προφορικό λόγο.

Αν δούμε ότι το παιδί δυσκολεύεται, ή αν κάποια μέρα απουσιάσει από το σχολείο και χρειαστεί να του προσφέρουμε μεγαλύτερη βοήθεια, τότε διαβάζουμε εμείς το κείμενο υποδειγματικά. Έπειτα το επαναλαμβάνουμε μαζί με το παιδί και τέλος το αφήνουμε να το διαβάσει μόνο του. Προσοχή: Και η δική μας φωνή πρέπει να είναι φυσική και όχι να μιμείται την παιδική. Στην αρχή διαβάζουμε αργά και πάντα δείχνοντας τις λέξεις που διαβάζουμε και έπειτα σε πιο γρήγορο ρυθμό χρωματίζοντας τη φωνή μας ανάλογα με το περιεχόμενο.

Αποτέλεσμα εικόνας για για να μαθω  ορθογραφια διαβαζω ακουω στη α ταξη Πώς μαθαίνω την ορθογραφία μου.

 

Πηγή: http://sofixanthi.blogspot.gr

 

 

Πάτησε πάνω στην εικόνα

Αποτέλεσμα εικόνας για για να μαθω  ορθογραφια διαβαζω ακουω στη α ταξη

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ κεφ 12

Εικόνα  Σήμερα ήταν άρρωστα αρκετά από τα αστεράκια μου για αυτό  στο κάτω μέρος της σελίδας υπάρχει βίντεο με την διδασκαλία του μαθήματος και την εξήγηση των ασκήσεων.

Εικόνα

Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2

Στο τέταρτο κεφάλαιο της δεύτερης ενότητας, του βιβλίου των Μαθηματικών της Α’ Δημοτικού, με τίτλο “Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και <“, θα μάθουμε με ποια σειρά να γράφουμε τους
αριθμούς και τα σύμβολα που θα χρησιμοποιούμε όταν τους συγκρίνουμε, ώστε να φαίνεται ποιος είναι ο μεγαλύτερος, ποιος ο μικρότερος, ή αν είναι ίσοι.

Πατήστε πάνω στις εικόνες

2016-11-14_2312

 

 

 

 

 

 

Το παιχνίδι με τα βότσαλα – Ίσοι και άνισοι αριθμοί

Το παιχνίδι με τα βότσαλα - Ίσοι και άνισοι αριθμοί

 

 

 

 

 

Πηγή: www.jele.gr

Οι γραμμές του τρένου – Σύγκριση και διάταξη των αριθμών 0-10

Οι γραμμές του τρένου - Σύγκριση και διάταξη αριθμών 0 - 10

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή: www.jele.gr

Ο κύριος με το καπέλο.

Αποτέλεσμα εικόνας για ο κυριος με το καπελο

 Πατήστε πάνω στις εικόνες για ν αρχίσει το παιχνίδι.

Αποτέλεσμα εικόνας για ο κυριος με το καπελο

 Αποτέλεσμα εικόνας για ο κυριος με το καπελο

2016-11-08_0129_001

2016-11-08_0129

Αποτέλεσμα εικόνας για ο κυριος με το καπελο

Προτάσεις για ανάγνωση:

  • Εμένα με λένε Κική.
  • Κική, να η κότα και το παπάκι.
  • Κα, κα, κα! έκανε η κότα.
  • Πι, πι, πι! έκανε το παπάκι.
  • Κική, Αλέκα, τι κάνετε;
  • Το σακάκι έχει ένα λεκέ.
  • Ένα κιλό κιμάς.
  • Το παπάκι έχει κόκαλα.
  • Το πακέτο έχει μέσα καπέλα.
  • Κική, Αλέκα, τι λέτε;