Πηγή
- Επιμένετε να διαβάζουν το μάθημά τους πάρα πολλές φορές ( 10 φορές) μέχρι να το διαβάζουν με ροή.
- Επιμένετε συνεχώς να δείχνουν εκεί όπου διαβάζουν.
- Κάποια παιδιά μαντεύουν τη λέξη από την πρώτη συλλαβή, αντί να τη διαβάζουν. Υπενθυμίζετε συνέχεια στα παιδιά ότι διαβάζω τη λέξη από το πρώτο ως το τελευταίο γράμμα και δε μαντεύω.
- Δείχνετε στα παιδιά ανακατεμένα τις προτάσεις ή τις λέξεις του κειμένου και ζητάτε τους να τις διαβάσουν.
- Ζητήστε από τα παιδιά να εντοπίσουν συγκεκριμένες λέξεις από το κείμενο.
- Συζητήστε το κείμενο με τα παιδιά, κάνετέ τους απλές ερωτήσεις και ζητήστε τους να εντοπίσουν την απάντηση στο κείμενο. Πχ. «Πού λέει στο μάθημα ότι η γάτα έπεσε στο καζάνι;»
- Διαβάστε στο τέλος εσείς το κείμενο κάνοντας κάποια λάθη και ζητήστε από τα παιδιά να τα διορθώσουν.
- Ελέγχετε,αν αυτά που διαβάζουν τα καταλαβαίνουν κιόλας. Ζητήστε να σας διηγηθούν με δικά τους λόγια το κείμενο που διάβασαν στην ανάγνωση. Έτσι θα αποφύγετε τη μηχανική ανάγνωση.
- Πηγή
ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Για πολλούς και ποικίλους λόγους το σχολείο σήμερα επιθυμεί την ενεργή συμμετοχή της οικογένειας στο ρόλο της αγωγής. Έτσι το σπίτι μπορεί να αξιοποιήσει όλες τις καθημερινές δραστηριότητες που βοηθούν την επαφή του παιδιού με το γραπτό λόγο. Πχ Την κατάρτιση της λίστας με τα ψώνια, τις πινακίδες που βλέπουμε στο δρόμο, την επιλογή εντύπων στο περίπτερο, το γράψιμο μιας πρόσκλησης και πολλά άλλα.
Πέρα όμως από τις φυσικές αυτές δραστηριότητες η οικογένεια μπορεί να βοηθήσει το έργο της πρώτης ανάγνωσης βοηθώντας διακριτικά το παιδί (και σταδιακά όλο και λιγότερο) να εξασκηθεί στο κείμενο που έχει ήδη διδαχτεί. Και τονίζω εδώ: Ποτέ στο παρακάτω!
Στο διδαγμένο κείμενο υπάρχουν μέσα σε σκιαγράφηση (γαλάζια συννεφάκια τα λέμε στο σχολείο) ορισμένα μόνο τμήματα του κειμένου. Αυτά ακριβώς αποτελούν και το κείμενο για αναγνωστική εξάσκηση. Στο σχολείο τα παιδιά έχουν ήδη ακούσει το δάσκαλο να διαβάζει αυτό το κείμενο, έπειτα το έχουν διαβάσει ομαδικά και τέλος ατομικά. Κανονικά πρέπει να είναι σε θέση να το διαβάζουν πλέον χωρίς καμία βοήθεια. Αυτό όμως δε συμβαίνει πάντα… Έτσι στο σπίτι καλό είναι να γίνεται μια μικρή εξάσκηση:
Ζητάμε από το παιδί να διαβάσει και ταυτόχρονα να δείχνει τις λέξεις με το δάχτυλό του. Επιμένουμε να διαβάζει με φυσική φωνή, δυνατά και καθαρά. Αποτρέπουμε σιγά σιγά το συλλαβισμό. Η φωνή πρέπει να ρέει όπως και στον καθημερινό προφορικό λόγο.
Αν δούμε ότι το παιδί δυσκολεύεται, ή αν κάποια μέρα απουσιάσει από το σχολείο και χρειαστεί να του προσφέρουμε μεγαλύτερη βοήθεια, τότε διαβάζουμε εμείς το κείμενο υποδειγματικά. Έπειτα το επαναλαμβάνουμε μαζί με το παιδί και τέλος το αφήνουμε να το διαβάσει μόνο του. Προσοχή: Και η δική μας φωνή πρέπει να είναι φυσική και όχι να μιμείται την παιδική. Στην αρχή διαβάζουμε αργά και πάντα δείχνοντας τις λέξεις που διαβάζουμε και έπειτα σε πιο γρήγορο ρυθμό χρωματίζοντας τη φωνή μας ανάλογα με το περιεχόμενο.
Πώς μαθαίνω την ορθογραφία μου.
Πηγή: http://sofixanthi.blogspot.gr
Πάτησε πάνω στην εικόνα

















Σήμερα ήταν άρρωστα αρκετά από τα αστεράκια μου για αυτό στο κάτω μέρος της σελίδας υπάρχει βίντεο με την διδασκαλία του μαθήματος και την εξήγηση των ασκήσεων.

















